Hopen dat het je bespaart zal blijven, ziek zijn is al niet leuk maar hoogzwanger ziek is helemaal vervelend. En ook altijd zo sneu als kindjes ziek zijn, als mama ben je dan zo machteloos. Heel veel beterschap gewenst!
@KleineLai Ik heb het ook gehad, alleen wist ik niet dat het aan de placenta kon liggen. De vk had me toen wel meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een extra echo. Uiteindelijk bleek er niets echt iets aan de hand en inmiddels loopt het buikje juist weer voor. Ik heb hierdoor wel een aantal extra groeiecho’s gehad om te checken of het goed bleef gaan. @Goldieloks gefeliciteerd met jullie dochter! @vrouwvan ik hoop voor jou ook dat jij de volgende bent. Heb heel hard geduimd dat het vandaag bij jou op gang zou komen maar blijkbaar heeft dat niet gewerkt. @Natasjee sterkte! Hopelijk blijft het jou inderdaad bespaard!
Haha dankjewel, ja helaas, heel veel gunde me vandaag die bevalling, maar baby had er geen zin in.. Ik wacht gewoon weer af.
@Natasjee , hopelijk wordt je zelf niet ziek! Beterschap voor je mannen! @vrouwvan , ik vond het zelf ook nooit leuk om over de uitgerekende datums te gaan. Psychisch. Deze keer zeg ik daarom tegen iedereen (en mijzelf) dat de uitgerekende datum ‘begin mei’ is. Soms vragen ze dan een specifieke dag, dan geef ik hem wel natuurlijk maar vraag me wel af waarom we eigenlijk 1 specifieke dag nemen? Veel logischer is een uitgerekende periode. Maar goed ..
Ja echt hoor! We kunnen zit! We zijn pro’s! Komt helemaal goed! Ben je een baby mens? Ik niet dus ik voor mezelf teken ik het komende jaar gewoon al als ‘zwaar’. Ondertussen probeer ik me vast te houden aan de momentjes die ik in de babytijd wel leuk vindt. …Ehm.. kan er nu even geen bedenken maar ze zijn er wel hoor, haha!
Goedemorgen dames. Allereerst dank voor jullie felicitaties! Zal later vandaag alle berichtjes even doorlezen. Hier een (te) goede nacht gehad…kleine meid had om 01.00 uur moeten drinken, maar we werden met z’n 3en pas wakker bij de volgende voedingsronde, ondanks de gezette wekkerna deze voeding vertrok de dame weer in een diepe slaap en zit mama nu te wachten tot de volgende voedingkon de slaap niet meer vatten en besef steeds meer dat we nu echt papa&mama zijn❤️papa ligt ook nog lekker te slapen. Oh wat ben ik toch trots op m’n gezinnetje!!
Ik vind alleen mijn baby's leuk. Als in; ik vind baby's van andere heel leuk om te zien, maar ik hoef ze niet perse vast te houden. Ik heb bij de oudste een postnatale depressie gehad en ik voel nu al aan dat ik weer die kant op ga Maar misschien is straks de baby er en verdwijnt het depressieve gevoel ineens. Ik zie het wel. De momentjes "baby tijd" waar ik vooral van kon genieten, was wanneer ik alleen thuis was met de baby en die heerlijk op mij in slaap viel en ik zo tot rust kon komen
Zeer herkenbaar, ik had bij de oudste ook een pnd en bij de tweede baby blues. Ik was (ben nog steeds wel een beetje) bang voor weer een pnd. Ik herkende signalen, gedachtenpatronen die ik bij mijn oudste ook had. Heb je een vangnet? Sowieso je partner natuurlijk, maar daarnaast andere familie, vrienden en professionals? Ik zou het zeker met de verloskundige bespreken. Ik merk dat sinds ik het heb uitgesproken en er mensen klaarstaan mocht ik ‘vallen’ dat ik me echt beter voel. Het idee dat ik het niet alleen draag, en niet alles (voor mijn gevoel) alleen bij elkaar moet houden, helpt mij heel erg. blijf hier ook lekker van je afschrijven hoor! <3
Dan herkennen we elkaars situatie wel een beetje denk ik zo. Mijn vangnet is momenteel niet zo groot. Mijn vriend is geen prater en daardoor ook geen goed vangnet wat depressie betreft. Mijn praktijkondersteuner is in april uitgerekend van haar eerste kindje en dus met verlof. De psycholoog die ik had bleef iets teveel in mijn kindertijd hangen, daar kom ik nu niet meer Wat mij vooral positief houdt is dat ik weet dat mocht het zover komen, het ook weer over gaat. En dat je echt de tijd moet nemen om te wennen aan een nieuwe situatie/gezinssamenstelling.
Dank jullie wel allemaal voor de beterschapswensen! 1 zoontje is gelukkig aardig opgeknapt (hij is gelijk lekker vervelend ). Zelf een beetje last van mn keel/hoesterig. Zolang de koorts maar weg blijft!
Fijn dat de eerste al een beetje opgeknapt is. Bij beginnende keelpijn helpt het heel goed om bitterballen te eten. Klinkt gek, maar het is echt zo. Slagroom helpt trouwens wat minderal is dat wel erg lekker
Echt waar? Nog nooit van gehoord haha! Ik kan die slagroom gewoon echt niet weerstaan als het in huis is.
Hahahaha lekker van genieten Bitterballen helpen vooral omdat het warm en zacht is van binnen. De buitenkant is hard/knapperig wat de keel dus "schoon schraapt". Dit is nooit wetenschappelijk bewezen hoor. Puur mijn eigen ervaring
Iemand schreef in een topic hier op ZP dat haar lijf voelt als pudding.. en nu heb ik echt heel erg veel trek in pudding!!!!! Maar echt!!!
19-03 - MAF126 - 1e kindje 03-04 - Natasjee - 4e kindje 18-04 - Luipaard88 - 3e kindje 21-04 - Jojo 2021 - 2e kindje 07-05 - KleineLai - 3e kindje 28-06 - Kimmetjuh90 - 3e kindje Meisje (3) Jongen (3) Weet/zeg ik niet (0) Bevallen: Datum - moeder - kind - termijn ❤️ 02-12-2021 - Memmiee - meisje - ? ❤️ 03-12-2021 - Nien92 - meisje - 40+3 ❤️ 07-12-2021 - MJ89 - meisje - 38+2 ❤️ 11-12-2021- Yakuzi - meisje - 39+0 ❤️ 12-12-2021 - Kramertje - jongen - 37+3 ❤️ 15-12-2021 - Spiekerbox - jongen - ? ❤️ 08-01-2022 - Essie28 - meisje - 41 ❤️ 14-01-2022 - heidezicht - jongen - 37+0 ❤️ 01-02-2022 - Freesias - jongen - 35+1 ❤️ 02-02-2022 - Do1981 - meisje - 39+1 ❤️ 08-02-2022 - XdropjeX - jongen - 39+5 ❤️ 09-02-2022 - JosjeM - jongen - 39+0 ❤ 11-02-2022 - Vuurvliegje86 - meisje - 39+0 ❤️ 19-02-2022 - Krily - jongen - 39+6 ❤️ 22-02-2022 - opnaar3 - jongen - 41+1 ❤ 23-02-2022 - Septembre - meisje - 40+3 ❤ 28.02.2022 - christiana - jongen - ? ❤ 03.03.2022 - irmiee - meisje - 41+0 ❤ 09.03.2022 - bijnamama1988 - meisje - 40+5 ❤️11.03.2022- Goldieloks- meisje - 41+1