De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 7

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selien, 23 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Alles nog goed met iedereen?

Hier gaat het goed. We hebben deze week nog rustig aan gedaan. Volgende week starten we pas met kraambezoek.
    We hadden deze week ook nog wat dingen te regelen qua zorg zoals de verpleegkundige van de thuiszorg (voor als ze de sonde eruit trekt etc), consultatiebureau intakegesprek, gehoortest, en logopedist. Het hele lijstje afgevinkt:).

De flesjes gaan er goed in. Het laatste restje met de sonde en ze komt goed aan. Grote zus mocht trakteren op school en die vind het allemaal steeds leuker worden, zo'n baby in huis.

Irmiee, Kimmetjuh90, Amona en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Dat klinkt fijn jojo!

Als ik jou/anderen dan over baby's lees... lijk ik me niet te realiseren dat dit hier ook bijna realiteit wordt. Hebben meer dit? :roflmao: is dat normaal of krijg ik straks een realiteitsshock :eek::D

Tel gelijktijdig wel stilletjes af enzo, dus beetje vreemd hoe die gedachtes werken.

Laatste 2 dagen wat kunnen opruimen in huis dus met vlagen wat energie. Dat is wel een fijn gevoel :)

Snananas en Inaya1991 vinden dit leuk.
  3. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Aah super goed nieuws zeg! Wat fijn:D
    Herkenbaar, hier precies t zelfde hoor qua gedachtegang bizar he:roflmao:

Amona vindt dit leuk.
  4. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Fijn dat het goed gaat en jullie nog even lekker rustig aan hebben kunnen doen!
    Ja? Hoe reageerde grote zus in het begin op de baby?

Hahah zo herkenbaar. Ik had bij mijn eerste zelfs dat toen hij geboren was ik in eerste instantie gewoon niet besefte dat ik opeens moeder was, dat hij geboren was en vanaf dat moment onder mijn vleugels zou vallen. Ik was dolgelukkig, maar stond echt naar hem in dat ziekenhuisbedje te kijken van "HUH? Komt dit echt uit mij?"
    En deze zwangerschap ervaar ik het niet anders. Als ik haar soms door mijn buik voel schuiven dan denk ik "o ja, daar zit écht een mensje. Een leven. Daar komt straks een baby'tje uit".
    Dus hier wel team realiteitsshock denk ik :roflmao:

Amona en bubblybaby vinden dit leuk.
  5. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63
    fijn dat het goed gaat thuis! En wat leuk dat je dochter nu ook enthousiast wordt!

6. Inaya1991

Inaya1991 Bekend lid

11 sep 2021
    544
    438
    63

Ik heb dat ook heel erg , maar vooral ook met de tijd .. van mij mag hij tot 42+ weken blijven zitten :roflmao::o:
    Ik moet gewoon nog zoveel doen en het leven met al 3 kindjes is de laatste maanden gewoon zo druk ( Corona , griep , kind voet gebroken , controle hier controle daar , alle sport clubjes , nieuwe meubels besteld wat allemaal nog binnen moet komen , nu zitten we midden in de ramadan dus er komt deze maand ook niet zoveel terecht van onze mega to do list :o:

al begin ik het nu wel “ zwaar “ te vinden , ijzer te laag dus veel moe , snel last van mijn boven benen / veel kramp in voet , maagzuur , slecht slapen en down under voelt het bont en blauw ( meneer ligt al helemaal in mijn bekken )

Amona vindt dit leuk.
  7. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook hoor. Zeg regelmatig tegen mezelf "dat is gewoon mijn kind, daar zit echt mijn baby in". Gewoon zo onwerkelijk nog dat ik dit nog een keer mee mag maken. Ben ook zo benieuwd hoe ze gaat zijn!

Amona en Snananas vinden dit leuk.
  8. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oh gelukkig hebben jullie het ook!
    Het blijft gewoon zo wonderbaarlijk inderdaad, een echt mensje in je buik en straks eruit! ❤

Ook is er nog weinig klaar dus dat helpt miss niet qua realisatie. Pas als de zolder af is en de oudere jongens naar boven gaan, kan het babybedje opgebouwd worden (en moet nog een commode kopen maar heb nu echt geen ruimte m ergens te laten dus tot dusver niets gekocht...).
    Hier ook Ramadan @Inaya1991, mijn man riep vantevoren natuurlijk dat hij dan "veel" tijd zou hebben de klussen te klaren. Maar in realiteit heeft hij net zo weinig tijd als anders, en veel vermoeider dus per saldo minder tijd/energie o_O

Geloof dat hij wel lichtjes schrok toen ik zei dat het theoretisch mogelijk is over 2 weken te bevallen (verwacht ik verder niet hoor), maar het is mogelijk....
    Wil dus ook wel dat hij het snel afkrijgt en het bedje gebouwd kan, commode gekocht, wasjes wassen...maargoed iets tijdsdruk moet je houden?! :roflmao:

bubblybaby vindt dit leuk.
  9. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    :roflmao:wij dachten hier ook dat we wel tot week 38 door zouden lopen en dat we dan rustig een inleiding zouden krijgen..
    Totdat onze dochter er toch anders over dacht met precies 37 weken.

Succes met de laatste voorbereidingen!

10. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Oef ik zou dan echt flabbergasted zijn met 37 weken haha. Zal mn man vandaag eens extra motiveren zodra ie gaat klussen, haha.

Gaat het goed met jullie?

11. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Hoe was jullie Pasen? Ik heb een soort Paas hangover van familiebezoekjes :roflmao: Ben kapot joh. Wel heerlijk in het zonnetje gezeten. Beetje jammer dat het nog geen meivakantie is.

Haha ja kindjes komen wanneer ze willen. Mijn eerste kwam met 38 weken en mijn tweede met 36 zelfs al. Dus ben benieuwd wat deze gaat doen. Ik mik op 37 :p.

Amona en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.
  12. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    Gewoon aan het werk zetten die man.
    Haha

Het gaat goed hier. Merk wel dat ze echt nog op het randje zit qua prematuur. Ze slaapt echt heel veel. Wat ook wel weer fijn is natuurlijk. Maar dit kan ook nog wel een paar maanden duren zeiden de artsen in het ziekenhuis al tegen ons.

Relaxte paasdagen gehad. Beide ouders kwamen langs. Dus 2 keer een gezellige brunch gedaan.

Amona vindt dit leuk.
  13. 19Summer87

19Summer87 Actief lid

12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw

Groot gelijk, lekker rustig op jullie tempo doen :)

Onwerkelijk vind ik het niet echt wat betreft de baby. Maar wel onwerkelijk hoe snel de tijd voorbij vliegt:eek:.
    Gelukkig hebben we wel alles klaar, behalve de ziekenhuistas..dat ga ik deze week doen. Zou echt niet kunnen langer kunnen wachten :rolleyes: maar dat heeft er misschien ook mee te maken dat m'n eerste met 37 weken kwam, en ik toen nog niks in had gepakt, oeps haha.

Was gisteren even met de fiets naar de supermarkt geweest, maar dat vond k toch echt een rotgevoel, hebben jullie dat ook?

14. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Mooi in het midden gemikt dan nu haha :p ik hoop voor je dat t uitkomt:D
    Hier heerlijk 1e paasdag naar de efteling geweest, en 2e paasdag bij mn beste vriendin met haar dochtertje van 5 gevierd, super gezellig, maar wel een aanslag op je zwangere lijf:$
    Nu eigelijk zou ik bij moeten komen, maar helaas allemaal afspraken staan voor de kids en mezelf:roflmao:
    Vanmorgen intake van de kraamzorg gehad telefonisch, morgen naar de orthodontist met de oudste, overmorgen naar de gyn voor controle en naar verpleegkundig spreekuur.
    Dus ja druk weekje zo:)

bubblybaby vindt dit leuk.
  15. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ah dat herken k wel van mn eerste zoon idd, hoewel hij eigenlijk netjes met 38w kwam (vliezen 37+6 gebroken).
    Drinkt ze wel goed? Jullie zijn nu gewoon thuis toch?

@19Summer87 oh dan klinkt 37w dichtbij hè. Fijn dat alles al klaar is! Ik heb al een poos niet gefietst dus durf het niet te zeggen haha. Ligt jouw baby al met het hoofdje naar beneden? Eventueel alvast in het bekken? Kan me zo voorstellen dat fietsen dan vervelend wordt.

@Kimmetjuh90 oef wat een volle week!
    Hopelijk snel om haha.

Hier is nu de 2e week paasvakantie. Was vandaag bij de gyn, helaas ligt baby nog in stuit. Donderdag naar de verloskundige moxa therapie proberen. Hopelijk draait ie nog!

Pasen was rustig, 1 dag bezoek, 1 dag niks/chillen haha.

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  16. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Haha ja hoop dat t gauw rustiger word hier haha :)
    En anders ga ik daar zelf voor zorgen:D
    Ik doe alles in ieder geval op eigen tempo haha:p

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.507
    17.442
    113
    Ik ging 3x overtijd dus dacht nr4 zal ook wel na de uitgerekende datum... euh met 38.2 dus:roflmao:

Even een extra trap onder z'n kont om te zorgen dat alles klaar is:D

En weer terug in meeleesmodus om zowel jaloers te zijn als opgelucht dat ik niet met zo'n buik loop:cool:

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  18. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Krijg t klein beetje benauwd als ik zoiets lees hahaha. Ik ben niet klaar voor een baby :roflmao::roflmao::roflmao:
    Erg he, die babykriebel gaat nooit weg hè? Opgelucht & jaloers tegelijk, zo herkenbaar.

Hij ligt nog in stuit dus morgen moxa doen bij de verloskundige.

19. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wat is moxa?:rolleyes::roflmao:

20. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.507
    17.442
    113
    Ik had gelukkig de babyspullen wel klaar. Maar ik wilde nog een nieuwe lamp en een ditje en een datje... Na ruim 5jaar nog niet geregeld :roflmao:

Ik vrees dat die kriebel inderdaad nooit volledig weggaat :cry:

Deel Deze Pagina