De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 7

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selien, 23 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB91

MB91 Fanatiek lid

Gefeliciteerd!!!

2. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.484
    6.100
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd @Johanna01 !! alles goed gegaan?

3. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.484
    6.100
    113
    Vrouw
    Haha ook al wakker.. :roflmao:

MB91 vindt dit leuk.
  4. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.484
    6.100
    113
    Vrouw
    Wat rot :( ik weet helaas ook hoe eenzaam het is om je zo te voelen wat betreft ouders. Ik heb precies hetzelfde: het voorbeeld hoe ik het niet wil voor mijn kinderen. Maar dat is ook een waardevolle les. Loslaten loslaten loslaten.. helemaal nu je zelf kinderen hebt is het extra confronterend..

5. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.484
    6.100
    113
    Vrouw
    Valt me wel op dat hier nu veel meiden meeschrijven met klachten rondom hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging. Dat is echt toeval toch? Ik bedoel.. het komt niet zo heel vaak voor? Of toch meer dan ik dacht? Bedoel dit verder niet negatief hoor, vind het juist heel waardevol om al deze verschillende ervaringen te lezen van iedereen. Zwangerschap is toch maar een knap ‘kunstje’ van het vrouwenlichaam.

6. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @Johanna01 gefeliciteerd meid! Lekker genieten!

@Annelies03 was niet richting jou hoor:);). Ik ben er ook geregeld helemaal klaar mee en hoop dat de kleine vanaf 37 weken snel natuurlijk komt, dan zal hij er vast klaar hoor zijn:p

@Beausecret nou dat viel mij ook op! Heb er zelf geen last van, maar je kan zo wel veel erkenning lezen. Fijn toch!

Beausecret vindt dit leuk.
  7. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Ik werk in de hulpverlening. Kom een hoop verhalen tegen, vooral van ouders die het dus anders willen doen voor hun kinderen. En eerlijk ja eerlijk, die hebben echt een drijfveer, hoe triest die ook is!

8. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.491
    2.602
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dankjewel meiden!

Mijn bevallingsverhaal.

Eergisterochtend (30-09) had ik om 10:20 uur controle bij de verloskundige, voelde me al wat gejaagd en gewoon niet mezelf. Toen ze vroeg hoe het met me ging kon ik wel in huilen uitbarsten, omdat ik me al een paar dagen wat ellendig voelde, veel hoofdpijn en gewoon vreselijk moe door het slechte slapen. Even de standaard controles gedaan, bloeddruk gemeten en die was hoog (148/98). Daarom ook even urine gestript & zaten gelukkig geen eiwitten in, ontstekingswaarden leken iets verhoogd maar dat bleek niet zo te zijn later.

Om het zekere voor het onzekere te nemen, omdat mn bloeddruk de week er voor ook al iets hoger was en nu dus nog hoger, toch doorgestuurd naar het ziekenhuis om door de gyn gezien te worden.

Eenmaal daar was mn bloeddruk nog steeds 150/90, werd ik aan de ctg gelegd, bloed geprikt, maar daar kwam allemaal niets uit. Maar omdat m'n bloeddruk wel was gestegen sinds de vorige week toch besloten om dan aanstaande zondag op precies 38 weken in te leiden, nou ja prima. Nog even inwendig onderzoek om te kijken of er misschien al iets gaande was om de manier van inleiden ook te bepalen. Huh? Verrassing! 4 cm ontsluiting. Zal ik je meteen even strippen? Dan is misschien inleiding wel niet nodig. Ja hoor prima zei ik, je zit er nu toch al met je vingers in. :roflmao:

Uiteindelijk afgesproken dat ik de eerste 24 uur nog onder de verloskundige zou vallen mocht het doorzetten, omdat de bloeddruk ook van een naderende bevalling kon komen. Zou het later beginnen, dan het ziekenhuis bellen of gewoon afwachten tot zondag.

Nou ja prima, man en ik naar beneden gegaan om in het restaurant een broodje te gaan eten, we hadden inmiddels best wel trek gekregen want het was al een uur of half 3. Toen we naar de auto liepen om naar huis te gaan voelde ik al wat rommelen, dus had ik al het gevoel van nou, dit word geen zondag haha.

De gyn en vk hadden telefonisch ook al overlegd dus de verloskundige zou ook even bij me thuis komen kijken hoe het ging. Thuis ging ik op bed liggen beneden (hooglaagbed gehuurd) en toen voelde het toch wel serieus haha. Gelukkig stond rond 16u de verloskundige ook al voor de deur. Ze zag wel aan me dat het serieus was en na even voelen bleek ik al 6 cm ontsluiting te hebben!

Dus geen seconde getwijfeld vanwege mn eerdere snelle bevallingen en meteen naar het ziekenhuis. Daar waren we rond 16:30 uur ongeveer. Ze heeft meteen mn vliezen gebroken en ik kreeg een waakinfuus wegens fluxus bij mn eerste bevalling. Ik denk dat ik toen een half uurtje nog weeen heb gehad tot ik persdrang kreeg. Na een paar keer persen is Davey geboren om 17:34 uur!

Een flink mannetje voor de termijn van 37w4d, namelijk 3985 gram. 5 minuten later kwam de placenta & vervolgens een fluxus van 1 liter, dat was dus even schrikken! Maar gelukkig ging het daarna meteen goed en mochten we gisteravond nadat ik gedoucht en gegeten had ook al weer naar huis.

Wensje92, Sanne2204, Marleen1 en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Gefeliciteerd met jullie zoon! Je bevalling klinkt heel mooi en rustig voor mij, op de fluxus na natuurlijk. Hoe voel je je nu?

Wat een gewicht voor dat termijn! Een flinke man :) Heerlijk genieten nu samen :D

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.018
    15.053
    113
    @Johanna01 zooo dat is inderdaad een stevige knul! Blij dat t op de fluxus na goed ging, lekker knuffelen en bijkomen. Is je bloeddruk nu ook weer normaal of heeft dat nog tijd nodig?

11. yakuzi

yakuzi Fanatiek lid

23 aug 2012
    1.109
    844
    113
    Wauw wat een mooi gewicht idd voor dat termijn! Van harte gefeliciteerd! @Johanna01 Dat hoge bloeddruk heb ik bij de tweede ook gehad. Op controle vk torenhoge bloeddruk ineens(nog nooit gehad) geen eiwitten etc en die dag idd bevallen! Hopelijk voel je je goed genoeg door het preventieve infuus en kan je lekker genieten nu:)

12. MB91

MB91 Fanatiek lid

Jup. Ik slaap helaas maar max 5 uurtjes per nacht...als ik mazzel heb :$

Maar jij dus ook standaard nachtbraker?

Beausecret vindt dit leuk.
  13. MB91

MB91 Fanatiek lid

Dat klinkt als een hele mooie bevalling. Hopelijk maken jullie het beide goed en herstel jij snel. Lekker genieten en uitrusten nu. Mooie naam ook!! :D

14. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    Hoi

Ik zag ineens dit topic.
    Ben 18 okt uitgerekend.
    Heb al vanaf de 1e afspraak met 8weken een hoge bloeddruk blijkbaar was dat al voor de zwangerschap mr wist ik niet.
    Dus toen doorgestuurd naar het zh en daar nu onder controle gebleven.
    Heb al een tijdje medicijnen eerst bloedverdunners en daarna bloeddruk verlagende medicatie 3x daags 2 tabletten.
    En nu dat had ik niet verwacht lang ermee kunnen rekken.
    Het word onze 4e jongen.Zie wel op tegen de bevalling.
    De 1 e en de 2e gingen vrij snel en makkelijk binnen 4 uurtjes de 3e duurde meer als 24 uur en was heftig.

De dames die al bevallen zijn gefeliciteerd en lekker genieten nu.

15. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    @Johanna01 van harte gefeliciteerd met je zoon, inderdaad wat een mooi gewicht voor dat termijn, blijkbaar was hij er klaar voor! :D

16. Mapje

Mapje Niet meer actief

Wauw wat een verhaal! Fijn dat alles toch zo voorspoedig ging! Gefeliciteerd en lekker genieten! Ik deel later ook nog even m’n verhaal. Beetje druk nu haha. Logisch!

17. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.484
    6.100
    113
    Vrouw
    Haha ja laatste dagen wel inderdaad. Vanaf een uur of 5.. :|

MB91 vindt dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.018
    15.053
    113
    Welkom @ano dat schiet al mooi op! Hopelijk gewoon een voorspoedige bevalling straks.

Was je mogelijk meer aan t stressen bij de derde? (andere kinderen opvang oid) Nu is elke bevalling anders maar gestress/gedoe werkt altijd lekker averechts op de voortgang.

Hier tot 2x toe uren last gehad van adrenaline stoot, dat werkte niet in mn voordeel. Dus die scenario's plus dan opvang voor dochter, hebben we vast getackled dat we dat bewust niet nog een keer op ons nek halen.

ano vindt dit leuk.
  19. Wensvooreenderde

Wensvooreenderde Bekend lid

1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    Gefeliciteerd @Johanna01, dat klinkt als een fijne bevalling! Wat fijn dat jullie zoontje zo'n mooi gewicht heeft al.

Ouders/schoonouders, je kunt er soms niet met en niet zonder he:roflmao:
    Mijn moeder is in 2013, 3 maanden voor ik ging bevallen van de 1e, verhuisd naar de andere kant van nl, voor de liefde. Sindsdien zien onze kids oma ongeveer 2x per jaar. En dat is dan een uurtje, 1,5uur. Eerst maakte ik me er ontzettend boos over, maar heb het naast me neer gelegd. Mijn vader is in 2005 al overleden helaas.
    Daarentegen heb ik droom schoonouders. Ze staan altijd voor ons klaar. Gisteren heeft mijn schoonvader de jongens opgehaald, ze zijn daar logeren. Hij zei: Je kunt vast wel wat rust gebruiken.
    Schoonmoeder kan niet wachten tot ik bevallen ben. Die zit nu al op het puntje van haar stoel als de telefoon gaat:D
    Zij zijn dus ook onze opvang voor de Kids. En hebben als backup onze lieve buren.

Ik had stiekem gehoopt dat het vannacht zou gaan beginnen. Vannacht weer wakker van maagzuur, dus halverwege de nacht maar extra kussens onder m'n hoofd. Vanmorgen weer erg dunne ontlasting. Wie weet doet dit iets dit weekend

20. Annelies03

Annelies03 Fanatiek lid

2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd ♡ prachtig, een mannetje! Of eigenlijk man ;) geniet er van!!!

Deel Deze Pagina