Ik zal voornamelijk op bankjes zitte Haha ik zal voornamelijk op bankjes zitte Mn bekken en rug vinden teveel lopen/staan niet zo grappig
Nee dat geloof ik @Kimmetjuh90! Ik heb eigenlijk een vraag voor de mama's met meerdere kindjes. Zijn jullie oudere kindjes nooit wakker geworden van de baby? Onze zoon slaapt naast onze kamer en dat is vrij gehorig. Hij is ook een lichte slaper. Of nou ja, hij wordt wakker van huiselijke geluiden maar door onweer of vuurwerk slaapt hij wel door haha. Ik ben heel benieuwd straks!
K ga denk ook van bankje naar bankje! Vandaag wel rustig aan gedaan zodat het morgen hopelijk vrij lang goed gaat. Had gister en eergisteren veel gedaan en kon dus amper lopen s avonds. Maar de jongens hebben speciaal een snipperdag van school ivm het suikerfeest (woon in Duitsland, hier geen vakantie nu) dus wilde er juist een bijzondere dag van maken, hopelijk lukt dat morgen en krijg ik geen spijt haha.
Onze dochter slaapt nu weer goed door. Maar de 1e paar dagen werd ze wel wakker van haar babyzusje. Niet dat ze ging roepen ofzo maar dan hoorde ik dat ze haar muziekdoosje aandeed, of rommelen in haar bed. Inmiddels zijn we een aantal weken verder en slaapt ze overal doorheen. Haar kamer grenst ook echt aan die van ons en baby slaapt nog bij ons op de kamer. We proberen zo zachtjes mogelijk te doen met de nacht voeding, maar dat lukt niet altijd als baby wat onrustig is.
Ging hier eigenlijk meestal wel goed! Tweede was een huilbaby maar eerste gelukkig makkelijk dus dat scheelde weer (15 maanden zitten daar maar tussen haha). Komt vast helemaal goed hoor!
Mn oudste werd wel wakker van dr zusje soms, en nu nog wel eens, ben benieuwd hoe t straks gaat met baby en jongste dochter, die slapen samen op 1 verdieping, mn oudste slaapt helemaal benenden dus die heeft opzich niet veel last van de kleintjes. Ik hoop t ook niet meis! Ik ga zo maar eens richting station waggelen haha en aan mn reis beginnen Mn vriend is al met jongste dochter onderweg met mn beste vriendin met auto, ik hoefde me niet te haasten zei die (was ik ook niet van plan) lekker rustig aan. Ben benieuwd hoe druk de trein zal zijn en dr bus Anders gil ik gewoon dat ik zwanger ben eb kijk ik wie opstaat
Newborn gehuil eigenlijk niet. Gek genoeg reageren kinderen daar niet zo op itt volwassenen wiens stressniveau omhoog schiet als een baby huilt natuurlijk. Als het heel lang duurt, of als de baby ouder wordt en anders huilt dan werd /wordt hij daar wel eens wakker van.
Thanks dames, stelt gerust haha. Ik bereid me voor op een circus 's nachts .. Dan kan het maar meevallen. Oh ik zit zo volllll met baby voor mijn gevoel echt niet fijn. Ik heb echt het gevoel dat het allemaal niet meer past ofzo. Ze zit ook heel hoog met haar kontje of beentjes/voetjes. Voel constant geduw rond mijn ribben/maag. Maar volgens mij is ze wel een beetje aan het indalen, want mijn schaambot voelt alsof ie blauw getrapt is haha. Nou klaagmodus mag weer uit, verder gaat alles goed hoor haha
Ahhh ja maar met 34 weken raakt het ruimte ook echt op hahaha. Hier morgen 29 weken, maar omdat ze dwars ligt heel oncomfortabel. Veel spanning op mijn navel. De vk probeerde haar gister de goede kant op te draaien maar ze wil niet, dus dat wordt wat . Omdat baby nu al heel lang in dezelfde positie ligt ben ik begonnen met technieken van spinning babies. Vk raadde dat aan omdat ze t gevoel heeft dat deze baby geen zin heeft om anders te liggen . En nu is er nog ruimte en tijd dus liever nu dan straks . Hahah. Verder ben ik van mezelf klein en petite, maar als zwangere draag ik heel groot. Dus mensen vragen al weken of ik bijna ben uitgerekend.
Oh dan is het voor jou ook niet makkelijk als je petite bent. Voel je je verder wel goed? Hopelijk gaat het werken en draait de baby nog! Je had laatst een foto gedeeld van je buik toch in het buikfoto topic? Je bent mooi zwanger hoor!!
Herkenbaar t volle gevoel (baby), en ook de beursen vagina/schaambot. Maar had ook gelezen dat t ook last bij bekkeninstabiliteit, dus ik vind t lastig of t indalen is of toch de bekkeninstabiliteit bij mij.. 12 mei weet ik pas of ie ingedaald is ofniet.. duurt dus nog ff haha
Hier ook alles goed hoor! Drukke dagen gehad .. ben blij als alles weer naar school gaat maandag hier heeft mijn buik ook echt een groeispeurt gehad! Draag ontzettend naar voren en dat is niet zo fijn meer. . nieuwe kwaal: ik krijg overal brandend maagzuur van zelfs een slok water is niet goed .. morgen toch maar even bespreken bij de verloskundige. deze week alle meubels in elkaar zetten en dan hopelijk na het weekend inruimen zodat ik een overzichtje kan maken met spullen die ik nog mis ..
Hier ook alles goed. Baby is zelfs uit stuit gedraaid, hoera! Hopelijk blijft ie nu zo liggen Ziekenhuis wil meteen horen als er iets begint, voor t geval hij tot die tijd weer terug draait. Dan zorgen zij dat de juiste mensen er zijn. Gevoelsmatig komt t allemaal wel dichtbij nu. Erg spannend!
@Amona Wat fijn baby uit stuit!!! Zeker met jouw termijn inderdaad. Het echte aftellen is begonnen voor jou. Ik kijk de tijd weg, maar als je dan ineens 37+ weken bent en het komt zo dichtbij, zal het inderdaad toch weer spannend zijn! Voel je je verder goed? @Inaya1991 Irritant dat maagzuur! Hier lag baby dus ook in stuit en sinds hij gedraaid is, heb ik daar ineens geen last meer van. Hopelijk blijft dat zo, of heb jij er ook pas sinds kort last van? Wat leuk, alle meubeltjes straks in elkaar Oh en I feel you... Maandag peuterspeelzaal x2 en 1 jongetje naar de basisschool. Anders druk dan nu (ochtendspits aannnn), maar poeh, wat zijn ze na ruim 2,5 week quarantaine en aansluitend 2 weken meivakantie (wat een timing haha) toe aan het schoolse ritme... Maandag meteen drukke dag met intake kraamzorg en controle verloskundige, maar ik doe het het beter op dat soort drukte. @Kimmetjuh90 Ben benieuwd 12 mei! Hier nog niet ingedaald zo te voelen. Het volle gevoel herken ik wel. Buik is echt veel groter (ook flink naar voren hier) sinds meneer netjes uit stuit gedraaid is. Maar ook een enorme spurt gemaakt. Heb je nog last van vocht? Dacht ik laatst snel te hebben gelezen (ben alleen een beetje afwezig geweest...)
Oh jaa dat vol zitten ervaar ik sinds 1,5 week ineens steeds meer. Jij weer een stukje verder. Fijne mijlpaal ook weer. Iets minder feestelijk van je beurse schaambot... Dat duwen met die kont is herkenbaar. Zie je soms amper wat van aan de buitenkant, maar ze zijn echt ineens zo veel sterker geworden die afgelopen weken! Hier ligt zijn hoofd nu onder, maar alsnog daar onderin wroeten en graaien dat ik denk ehhhh doe je rustig Geniet er wel echt van, ookal kijk ik de tijd echt vooruit. Ben zooo benieuwd en opgelucht als hij er straks is... Het gaat hier verder prima, maar veel last van smetvrees en andere zorgen/angsten rondom baby en zwangerschap. Dat is een 4e keer helaas niet minder. Ben constant aan het tellen hoe lang ik nog moet en regelmatig denk ik als hij beweegt, och nu doe je het nog zo goed, hou vol. Hele vervelende gedachte. Gelukkig kan ik het deze keer ook stopzetten en is het niet zo stressvol. Maar kost desondanks veel energie. De vk heeft daarom toegezegd om net als met jongste eerder te strippen, als ik dat tegen die tijd weer wil. Alleen die toezegging geeft zo veel rust... Echt tussen de oren dus, want voel mij verder prima. En ben ook niet de hele dag extreem angstig hoor, maar het is wel iets wat terug blijft komen en toch wat van je vraagt...
Oehhh maar overdwars klinkt ook echt alsof het oncomfortabel moet zijn... Wat doe je je mama aan baby! Hihi Spinning babies oefeningen hier ook gedaan en na 1,5 week is ie toen gedraaid. Lag ook constant in stuit en meer dan een kwartslag draaide hij niet. Andere broers lagen altijd in hoofdligging juist. Was echt een hele gebeurtenis toen meneer met veel geweld draaide, maar hij is tot nu toe braaf blijven liggen. Dag misselijkheid, hallo constant plassen hahaha. Beter zo, dan andersom! Hopelijk draait jouw eigenwijsje mbv de oefeningen snel... Mensen en opmerkingen over de buik is sowieso een ding. Ik heb ineens een mega spurt gehad. Eerst al die tijd amper buik (nog steeds vrij weinig aangekomen ook, toch 'veel' buik) én winterjas aan. Toen quarantaine en daarna prachtig weer en de jas uit. Mensen hebben ook niet altijd een idee hoe lang ik zwanger ben. Als ik zeg hoe ver ik ben, heb ik ineens niet een hele grote buik. Ze moeten gewoon wat te zeggen hebben Moet altijd zo lachen als dezelfde mensen de ene week het één zeggen en de andere week het ander...
Oh @Snananas ik ben ergens blij dit te lezen (al vind ik het heel rot voor je!), want ik ben dus niet de enige. Ik heb ook echt last van smetvrees. Ik ben er altijd enigszins gevoelig voor, maar in de zwangerschap is dit echt heel erg. Ik was zo vaak mijn handen dat mijn huid gewoon extreem droog is en scheurt. Ik ben zo bang voor allerlei bacteriën, dat zelfs koken een hele opgave is af en toe. Als ik naar de slager ga, kijk ik of ze met hun tengels eerst het vlees en dan de buitenkant van mijn zakje aanraken, want anders zitten die bacteriën van dat rauwe vlees ook aan mijn handen en stel dat... naja, het gaat in ieder geval echt heel ver en ik word er zelf gek van. Dit is nog maar een voorbeeld, maar ik ben er de hele dag mee bezig met alles wat ik doe. Had dit in de vorige zwangerschap ook, dat angstige dat ik iets verkeerds doe of eet (met eten heb ik het ook) en er daardoor iets met de baby gebeurd. Fijn dat je vk je serieus neemt en je eerder wil strippen!! Het kost heel erg veel energie en kan me voorstellen dat je blij bent als je kindje geboren is.
Ja gek idee dat het elke dag zover kan zijn, of over 3 weken, maar toch erg dichtbij! Gister draaide hij weer..voor zover ik het goed kan voelen ging ie miss alleen naar zn andere zij en dus de andere kant van mn buik, hopelijk niet zn hoofd weer elders. Het blijft dus echt nog even spannend Het wordt allemaal wat zwaarder qua bewegen en dingen doen, maar heb verder eigenlijk weinig klachten gelukkig. Maagzuur onder controle sinds ik omeprazol slik. Minder vermoeid dan enkele weken geleden dus het gaat goed en met jou? Wat ontzettend naar je smetvrees! Fijn dat de verloskundige naar je luistert. Kan me voorstellen dat je hunkert naar het schoolritme. Hier was de vakantie gelukkig al eerder. Dit weekend eindelijk bedje neerzetten en dan mag ie komen hoor.. dan maar zonder commode, kga n een andere kast wel ruimte maken tot er plek is voor een commode (weinig plek door zolderuitbouw die nog niet helemaal af is, alles staat verspreid op de eerste verdieping probeer het los te laten maar lukt nog niet goed ).