De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 7

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selien, 23 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vandaag precies 29 weken. Druk spookje in m’n buik, kan niet wachten om haar te ontmoeten!

    Steeds meer last van maagzuur! Wil liever niets er tegen innemen maar weet niet of dat haalbaar is.
    Let nu vooral op m’n eten; niet te vet, niet te snel, niet te veel per keer en niet te pittig. Allemaal erg lastig want heb er juist zo’n trek in. Maar ben nu de laatste paar nachten 2 tot 3 keer in de nacht wakker van maagzuur en dan echt wel een paar uur wakker. En het komt nu ook overdag :|

    Iemand tips?
     
    Ploop vindt dit leuk.
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier werken rennies heel goed nog, en anders antagel bij de apotheek halen. Dit werkte bij mij wel bij mn dochter, maar nu kan ik t nog met rennies af, al heb ik nu sinds een week geen maagzuur meer gelukkig.
     
  3. Amona

    Amona Fanatiek lid

    23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    @Snananas ja gek idee, jouw oudste, is mijn nu jongste! Ik kan soms zelfs een power nap doen als ze wel thuis zijn :roflmao: maar 30-45min is ook voldoende.
    Zal wel even schakelen worden hier, qua hoe klein en hulpbehoevend ze dan zijn. En alle luiers enzo :roflmao: oh mijlpaal zeg die 34 weken!! Blijft toch spannend. Ik vind het idd ook spannend, alsof het me nog weggenomen kan worden tot hij gezond en wel op me ligt.
    Mn oudste had in de avond koorts, dus het is maar goed dat er nog geen weeën zijn. :cool:

    @Kimmetjuh90 hoe gaat het?

    @FreeRose welkom :)ik heb zelf pas weer maagzuurrust en iets betere nachten sinds ik omeprazol heb gehaald. 1 tabletje van 20mg per dag (in de avond) is al voldoende voor me. Sla soms n dag over zelfs.
     
    Ploop en Snananas vinden dit leuk.
  4. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    Gefeliciteerd met jullie dochter @KleineLai , klinkt als een mooie bevalling! Heerlijk nu op die roze wolk ! Hopelijk gaat alles goed met jullie..

    Spannend @Kimmetjuh90 hopelijk heb je gauw een datum om naar uit te kijken! Knap je inmiddels weer op ?

    @Amona oehh de 1e op de lijst nu spannend! Kan inderdaad nooit lang meer duren..

    @19Summer87 ook al het einde in zicht .. over een kleine 2 weken de ks .. ben je er klaar voor ?

    @Lovieyou hoe is het inmiddels met jou ?


    Hier weer een paar dagen radio stilte vanuit mijn kant .. elke dag wil ik even reageren maar kom er gewoon niet aan toe ..
    ik ben echt niet vooruit te branden zo ONTZETTEND moe .. kan me dat echt niet herinneren van de andere 3..
    Mijn benen voelen na 1x trap lopen al ontzettend zwaar aan en als ik de kindjes heb weg gebracht naar school wil ik al weer liggen ( ik slaap dan ook echt :oops:) er komt niks meer uit mijn handen ..
    herkennen jullie dit ook?
    vorige week het ijzer infuus gehad dus hopelijk merk ik daar binnen nu en een week ook verschil in.
    Ze zijn ook aan het afstemmen met mijn bloeddruk medicatie , wellicht ben ik daar ook zo suf/duf van. Had 3x 500 metyldopa maar daar werd hij wel weer erg laag van dus nu sinds gister terug op 3x 250 .. hoop alleen niet dat hij dan donderdag weer te hoog is :confused:
    Vanmiddag heb ik op het randje nog een groei echo gepland staan , waar mijn buik eerst zo lekker groeide lijkt hij nu toch wel klein en dat samen met mijn bloeddruk wilde ze toch nog even goed checken ..

    Zo heel verhaal geworden :roflmao: hopelijk blijf ik nu een beetje bij :D
     
  5. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63

    Pittig allemaal nog zo “klein” en dan straks 4! Maar wel heel leuk omdat ze qua interesses dan aardig overeenkomen :)
    Ik heb nr 2 en 3 kort op elkaar vond dat echt pittig het eerste 1,5 jaar maar nu oh zo leuk ( en handig ) zelfde tv programma’s / zelfde tijd naar bed / zelfde verhaaltje voorlezen
    Heb ze wel bewust allebei in een andere kleuterklas nu .. was toch bang dat ze gingen “moederen “
    Nu is mijn jongste 4,5 dus ga echt weer terug naar baby net als @Amona zal echt wel weer even wennen zijn , merk ook dat ik het echt spannend begin te vinden :D
     
    Ploop, Amona en Snananas vinden dit leuk.
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik blijf verkouden helaas, verder gaat t wel goed gelukkig, al ben ik nog wel snel buiten adem en moet vooral niet teveel wille doen in 1x :) lief dat jullie t vragen!
    Heb door die stomme antibiotica wel een schimmelinfectie daar beneden opgelopen, jeukt eb doet zo een zeer dat ik toch vanmorgen de huisarts maar gebelt heb, kan vanmiddag medicatie ophalen, hopelijk ben ik er dan snel vanaf:D

    Verder heb ik ook heel erge druk op mn schaambot dat t zeer doet, alsof ie gekneusd is, nu herken ik dat vanuit mn bekken, maar h3b nu nirt heel veel gedaan...
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  7. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan @Kimmetjuh90

    Gefeliciteerd @KleineLai !!❤ Ze is er eindelijk! Heb even gespiekt in het andere topic, wat een mooi meisje en wat een droombevalling!

    Nu ben jij aan de beurt @Amona, spannend!! Komt allemaal super dichtbij zo he. Zijn jullie nu helemaal ready?

    @Inaya1991 oh ik had gehoopt voor je dat je bloeddruk niet al te gek zou gaan doen :(. Wat naar dat je je zo vermoeid voelt, hopelijk slaat het ijzerinfuus snel aan en heb je weer wat energie.

    Hier heb ik ineens echt wel bekkenpijn. En idd ook dat schaambot. Andere keren ging het na een nachtje slapen weer weg, maar nu helaas niet. Ik word er 's nachts ook wakker van als ik me om wil draaien. Dus al met al is het lichamelijk nu wel wat zwaarder aan het worden, terwijl ik nog zoveel wil doen in huis.. bloed irritant, want kan daar moeilijk aan toegeven. Hopelijk besluit ze net als haar broer om ietsje eerder te komen, dat zou fijn zijn :p
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  8. Amona

    Amona Fanatiek lid

    23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Het komt ook al echt dichtbij @Inaya1991 ! Met welke termijn is jouw kinderen geboren?
    Spannende weken hè.

    @Lovieyou met welke termijn kwam jouw zoontje? Miss mag je wel voor mij, je weet t nooit :D
    Ready mwah t gaat... er staat een bedje en een commode enzo, maar qua zolder had ik eigenlijk gehoopt dat mijn man iets verder was gekomen. De oudste slaapt al wel op zn nieuwe kamer op zolder. Nu zn broer nog :cool: wie weet komend weekend:):roflmao:

    Ben t slechte slapen wel zat, dan liever met newborn te voeden, heb ik iig wat tedoen s nachts :roflmao:
     
    Snananas, Inaya1991 en bubblybaby vinden dit leuk.
  9. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Haha ja de baby heeft plek om te slapen, dat is het belangrijkste toch! Wij hebben geen babykamer gemaakt omdat onze zoon gaat verhuizen naar de grotere kamer als hij toe is aan een peuterbed en onze dochter krijgt dan zijn huidige kamertje. In juli is hij 2,5 dus ik verwacht dat hij in de komende maanden daarna vast wel de overstap kan maken. Ik wil het zo rustig mogelijk voor hem houden, dus we hebben besloten om dan maar geen babykamer te maken. We hebben de commode en co-sleeper op onze kamer gezet. Wel gek, want we hebben nu steeds het gevoel dat we nog langggg niet klaar zijn haha. Ben ook nog bezig met babykleertjes strijken haha. Ga vandaag ook maar eens de vluchtkoffer klaarmaken :roflmao:..

    Denk niet dat ik eerder mag dan jij hoor. Ik hoop voor jou dat jij als eerste mag haha. De bevalling van onze zoon begon op 38+6 en 23u later met precies 39 weken geboren.. dus dan heb ik nog ff :o:
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  10. Amona

    Amona Fanatiek lid

    23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Spannend hè!!
    Ja t bedje hebben wij ook halfopen gebouwd als cosleeper en de commode staat ook bij ons. Miss daardoor inderdaad het gevoel niet klaar te zijn! Hopelijk begint het gauw. Voel me wel wat onrustig vandaag en heb stille hoop maar gebeurt nog niks haha
     
    Ploop, Lovieyou en Inaya1991 vinden dit leuk.
  11. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63

    39.2 - 38.2 en 37.0 ( alle 3 inleidingen )
    Gister een super groei echo gehad ! Waar de jongste 2 echt al begonnen af te buigen rond deze termijn is deze ( voor mijn doen ) aan de maat:D
    Hij wordt nu op 2500 gram geschat dus we verwachten met 38/39 weken wel een 3 (+) kg kindje .. heerlijk gevoel en ook gelijk weer een indicatie om mocht mijn bloeddruk met medicatie redelijk stabiel blijven pas met 38-39 weken in te gaan leiden ..
    ik zet zelf in op de week van 6 juni .. en wie weet dan toch nog spontaan :oops:
     
    Lovieyou vindt dit leuk.
  12. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    wij hebben ook geen kamertje , zoontje gaat naar zolder maar komt vaak in de nacht nog naar ons als hij wakker is geworden dus wil hem ook nog beneden houden ..
    idd cosleeper en commode in onze kamer .
    Ik ben vandaag begonnen met de rompertjes wassen en heb gister tijdens het bed verschonen dat matrasbescherm matje er maar onder gelegd ( net 2 weken een nieuw bed … stel je voor :roflmao:) heb hem trouwens met tape vastgeplakt zodat het niet gaat schuiven en de eerste nacht geen last van gehad :thumup: ook het gekraak viel me mee
     
  13. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63

    spannend :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::o:
     
  14. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Spannend hoor!!:D:D:D
     
  15. bubblybaby

    bubblybaby Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.048
    1.026
    113
    Vrouw
    Zooo spannend voor de mamas die elk moment kunnen bevallen. :D:D Leef mee!!

    Ik heb zelf zoveel zin in die periode. Zegmaar die 37+ weken over zijn!

    Vanaf 36 weken ga ik het wel spannend vinden al natuurlijk omdat mijn andere dochter toen al kwam. :o:
     
    Inaya1991, Snananas en Amona vinden dit leuk.
  16. Amona

    Amona Fanatiek lid

    23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Ja vind ik ook @bubblybaby vanaf 37 sta je er toch wel elke dag bij stil. Dat maakt het ook wel eens lastig nu :roflmao:

    Onrustige/gekke gevoel van gisterochtend trok ook weer weg helaas. Miss is 40+4/5 veel aannemelijker. Maar proberen om te denken... lastig :p
     
    Inaya1991, bubblybaby, Snananas en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. 19Summer87

    19Summer87 Actief lid

    12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Zo herkenbaar die pijn in het schaambot :( echt vervelend is dat!
    @Inaya1991 ja hoor ben er wel klaar voor! :)
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  18. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ben benieuwd of t hier nu wel met indalen te maken heeft, maar dat weet ik de 24e :)
     
    Inaya1991 vindt dit leuk.
  19. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    heeeeeel lastig :roflmao::o:
     
  20. Inaya1991

    Inaya1991 Bekend lid

    11 sep 2021
    544
    438
    63
    hier wel! Hij was paar weken terug met zijn hoofd uit mijn bekken wat meer naar opzij geschoten .. vannacht echt een pijnlijke druk daar beneden gehad wat ook echt een paar uur aanhield en vandaag tijdens de controle blijkt hij heel diep in mijn bekken met zijn hoofd te liggen :thumup:
     
    Ploop en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina