@Vero0504 @Muisje2016 Mijn vader is volgend jaar 30 jaar overleden (ik was toen 9). (Bizar zolang!) Maar dat hij mijn kinderen nooit gekend heeft vind ik wel raar. Toevallig (of nou ja, toevallig , wel bewust natuurlijk maar wij hebben nog andere "regels" voor namen waardoor het eerder niet lukte) krijgt de buikbaby zijn tweede naam ook. Vernoeming naar hem en naar mijn schoonopa die dezelfde 2fe naam had (we houden de naam ook exact zo).
Hierbij mijn verhaal! Ik lees later de rest bij! Donderdagochtend begon ik mijn dag dus met bloed/afscheiding. Het rommelde ook al een beetje maar nog niet echt heel hard dus gewoon nog mijn ding gedaan. Maar in de loop van de dag merkte ik dat het echt wel wee achtig werd. Man en ik begonnen te twijfelen wat we met de twee oudsten zouden doen. Na bso naar opa en oma brengen of niet? De eerste twee bevallingen gingen namelijk bij mij heel snel (alhoewel die beide begonnen met eerst 14 uur gebroken vliezen en dat het alleen rommelde en daarna ineens beide keren van actieve weeën binnen 3-4 uur naar geboorte dus dit was wel andersom) Besloten toch naar mijn ouders te brengen zodat ik beter kon ontspannen. Om 18.15 kwam verloskundige checken: verweekt en 2 cm. Dat was jammer maar goed er was dus wel iets gaande. Ik ben dus gewoon serie gaan kijken en gaan douchen. Om 23.30 had ik regelmatige weeën en de verloskundige kwam om te meten. 3 cm! Dus wij allemaal teleurgesteld want ja eerder ging ik harder! Vervolgens vroeg de verloskundige of ze anders kon strippen en dat was goed maar toen ze dat deed braken mijn vliezen. Daardoor dachten we: gaat vast lekker snel dan. Maar helaas om 2.00 had ik 4 cm en was ik moe van lopen. Besloten proberen te slapen. Lukte mijn man wel maar mij natuurlijk niet. Om 8 uur waren de weeen dan zo pijnlijk dat we besloten de verloskundige weer te bellen maar omdat ik geen teleurstelling wilde, wilde ik nog niet meten waar ik op zat. Maar op een gegeven moment voelde ik druk en kon ik niet meer lopen of bewegen en gelukkig: 10 cm! Toen mocht ik persen rond 9.10. En iets voor 930 is ze geboren!
Jij ook een mooi verhaal! En weet je dat het echt typisch is dat een derde bevalling nét weer anders loopt dan je verwacht? Terwijl je na 2 eerdere bevallingen toch een soort van patroon verwacht zie je vaak dat die derde ineens iets anders doet: veel sneller of langzamer, eerder of later, geen idee waarom maak ik zie het vaak! En hoe gaat het nu? Hoe vinden de grote broers het? Wens jou ook een super fijne kraamtijd!
Ja klopt, ik vind het ook raar dat hij mijn kinderen en mijn man niet kent. Wij hebben de naam ook exact zo gehouden. Bij mijn dochter om die reden niet gebruikt. We hadden voor haar al de naam E.va bedacht. Mijn vader heette H.ans en ik vond een vrouwelijke versie als H.anna niet zo erbij klinken. Toen besloten om de naam nog even te bewaren voor als we nog een jongen zouden krijgen. Mijn zoon heet dus voluit L.ucas H.ans.
Ja dat zei de verloskundige ook dat ze dit vaker zag! Dus blijkbaar is dat inderdaad een gegeven dat het toch weer anders is. Iemand vroeg ook welke bevalling ik het zwaarste vond. De oudste werd ik overvallen en ging zo snel dat ik die wel mee vond vallen. De middelste ging zo snel qua alles maar was qua pijn bij persen heel intens omdat ik geen persweeen had en het zelf moest doen. En nu ging alles eigenlijk soepel alleen voor mijn idee veel langer.. verder alles goed! Ze had wat temperatuur en eet probleempjes maar gaat nu goed. Ze was 3060 gram en 50 cm overigens. En met mij alles goed. Ze had alle echo’s haar handje bij haar gezicht en ze kwam er zo ook uit, eerst ene handje toen het tweede handje en haar koppie. Daarom wel een klein hechtinkje. Wel erge naweeen. De oudste is heel trots en heel lief. De jongste is juist heel stout en druk. Maar net was hij ook verdrietig dus ik denk dat het even wat veel Voor hem is: sinds 3 weken naar school, een baby, hij niet meer de jongste.. Is het bij jou nog gaan rommelen?
Dat zou wel een heel bijzondere datum zijn inderdaad! De tweede naam die we nu hebben is een samenstelling van mijn vader zn tweede naam en die van mn schoonvader, voluit wordt t R.aphael M.atthias. Zo is ie er toch een beetje bij, vooral duidelijk wanneer de kleine man iets aan t uitvreten is wat niet mag maar zooooo verleidelijk is. Mooiste punt vonden wij want elke keer dat mn dochter wat uitvrat uit de categorie "boefen" zat hij met glinsterende ogen in stilte te gniffelen en dan rolde de volle naam van mn dochter weer... Dus elke keer dat we ZIJN tweede naam uitroepen kunnen we denken "ja lach jij maar want het is gewoon genetisch zo bepaald en jij weet écht van niks!"
Haha, dat wordt vast een eigenwijze dame! En met de jongste (eh, middelste!) komt het wel goed, het is ook wennen en ze hoeven het niet meteen allemaal leuk te vinden. Hier de hele dag in mn eentje geweest, man is nu met kids onderweg naar huis. Heerlijk in huis gerommeld, wat klusjes gedaan en naar de winkels gewandeld voor een lekkere lunch voor mezelf Tussendoor bleef het rommelen maar niet echt meer dan voorheen. Uit nieuwsgierigheid eens wat getimed maar er zit echt geen regelmaat in: soms 4 minuten ertussen, dan weer 11, 7, 6, 14. En ze duren zo'n 30-40 seconden. Dus zeker nog geen echte weeën, maar dat gevoel had ik ook niet. Dus toch proberen alles los te laten en mn "zen" weer te vinden.
Hebben jullie soms ook het gevoel dat de baby soms ‘in de weg ligt’. Ik weet gewoon niet meer hoe ik zitten moet. Alsof hij niet meer past ofzo
Dat heb ik helaas nu al haha. Dan denk ik jeeetje dit zit echt helemaal niet lekker deze buik. Hij voelt nu trouwens echt heeel hoog, alsof hij net onder m’n borsten zit. Is natuurlijk niet zo, maar gevoelsmatig is heel m’n romp baby!
@Mapje, prachtig verhaal! Wat fijn dat alles goed gaat. Over een paar dagen is jullie middelste vast een beetje gewend. @wolkje1994 ja, heel vaak. Van de week ging het allemaal wat beter, ze lag ingedaald, maar dat beviel haar waarschijnlijk niet want sinds gisterenavond weer flink maagzuur en ligt ze regelmatig met d'r billen tegen mijn ribben aan te drukken. @Muisje2016, ik had een x gehoord dat een 3e bevalling meestal wat pittiger is dan een 2e, klopt dat ook?
Haha ja dat heb ik ook wel eens..vooral met lopen dan is het echt zo'n druk! Mogelijk doordat het een groot kind is... Weet niet wat ongeveer het gemiddelde is van 35 weken (hier dus 3300 gram)
@Mapje mooi je verhaal te lezen ! Knap dat je goed voor jezelf wist niet meer te willen checken op ontsluiting. Denk dat dit vast veel ontspanning achteraf gezien gaf! Lekker gaan genieten !
Hier met net 31 weken en dan +-1600 gram maar als meneer ff onhandig ligt krijg ik toch mooi mn schoenen niet aan!!! Ook ruzie met t traphekje bovenaan de trap, pas er niet meer langs. Als gup gunstig ligt overigens nog nét wel. Edit: vorige zwangerschap had ik rond 36 weken een haat liefde verhouding met de deuren. Gup ligt nu al wel wat lager, heb iets meer longruimte en minder maagklachten (YES!), maar soms maakt ie een draai die echt NIET prettig voelt.
Niet persé pittiger, maar vooral anders dan gedacht. Of dat als positief of negatief wordt ervaren is wisselend! Maar vooral vaak dat het anders loopt dan de verwachting. Komt misschien ook omdat vrouwen na 2 eerdere bevallingen een sterker verwachtingspatroon hebben. En een tweede bevalling gaat wel bijna altijd vlotter dan een eerste, dus dat verschil wordt meestal als positief ervaren. Een derde bevalling kan dan ineens weer alle kanten op.
Ik heb hier het grappigste van mijn bevalling niet eens verteld zie ik net (telefoon te snel weggelegd) Toen mocht ik persen rond 9.10. Dat ging goed maar op het moment dat haar hoofdje stond ging de bel! De Albert Heijn! Mijn man wilde naar beneden gaan maar de verloskundige hield hem tegen dus de kraamzorg ging. Ze kwam nog terug want ze moest ter plekke betalen (schoot ze voor haha) en uiteraard kwam er toen een perswee die ik met best wat geluid ook eruit gooide dus die arme Albert Heijn man zal wel gedacht hebben…
ja dat denk ik ook. Mijn verwachting was ook zo van nou nu zulke weeen dus dan binnen 3 uur kind in m’n armen. Dus dat viel even tegen..maar het was niet perse pittiger maar wel langer zeg maar…qua gevoel dan want officieel is het vanaf actieve wee tot geboorte alsnog maar 4 uur geweest en was ik met die rommelende weeen en gebroken vliezen waarschijnlijk nog niet echt actief aan het bevallen. Bij de oudsten was het ook steeds vanaf actieve wee tot bevalling 5 en 3 uur (maar waren mn vliezen bij beide ook al 12 uur gebroken)
Ben dan heel erg benieuwd! 1e duurde 24 uur, kindje gehaald met vacuüm, placenta op het laatste nippertje en fluxus van 1,5ltr. 2e duurde 6,5 uur, in 10 minuten in de auto van 3cm naar 9cm gegaan, kindje gelanceerd bij 2e perswee, placenta op het nippertje en 2 uur na de bevalling alweer thuis op de bank.