De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 7

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selien, 23 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.843
    3.618
    113
    @Sanne2204 wat spannend! Je kan ook weken doorlopen met ontsluiting! Ik had bij m'n oudste rond 31 weken ook 1 a 2 cm na een dag pijnlijke en regelmatige harde buiken. En uiteindelijk zakte dat weg en kwam bij pas met 40 weken. Hier was ik toen gewoon te druk. Dus ben toen halve dagen gaan werken. Hopelijk blijft je kleintje nog een paar weken zitten!!

    @RoseMurphy wat een verhaal joh!! Haha. Geweldig! Fijn dat alles zo goed gaat!
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Wauw wat een mooie bevalling! En heel snel! Jammer van de bank maar ach! Ik vind het wel knap dat je met al die mensen in huis zo door kon gaan. Bij mij vielen de weeen al steeds weg als de kraamzorg en verloskundige en mijn man mij stonden te bekijken en ik wil u perse dat mijn kinderen er ook niet zijn (wil er thuis bevallen weer maar ik wil dus niet rustig in de nacht met slapende kids boven die ineens naast me kunnen staan vooral de oudste is snel wakker, ik krijg daar echt stress van) Laat staan als mijn schoonmoeder en moeder in de bijkeuken zouden staan :roflmao: Maar goed, aan de andere kant gaat je lichaam dan toch door als je al persweeen hebt :D

    Gefeliciteerd en veel geluk samen!!!
     
  3. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    @Sanne2204 Welkom! En wat spannend en wat een gerommel al bij jou! Heel benieuwd hoe het verder zal gaan! Je hebt wel ook net verlof, ook beetje van kunnen genieten al?
     
    Sanne2204 vindt dit leuk.
  4. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik had weer zon kak nacht met voorwerk :| Ik werd wakker met pijn in m’n buik en zeurende rug om 0130. Dus ik lag wakker enzo. Om 3 toch maar even gaan douchen en toen zakte het weg en om 330 viel ik in slaap. Staat om 5 m’n oudste naast me bed: ik heb in bed geplast:| dus bed verschoont en nu zit ik maar beneden..:
     
  5. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Dat dagje sauna gisteren deed me zo goed! Lag al om half 10 op bed, sliep binnen no time en heb de hele nacht zonder onderbreking geslapen! Niet eens eruit om te plassen! Wat een verademing!!
     
  6. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Oh das echt kut.... sterkte vandaag. Kan je straks nog ff een dutje doen?
     
    Mapje vindt dit leuk.
  7. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja zeker, ik heb gelukkig verlof en de twee oudsten zijn naar school (mijn jongste is in september begonnen dus goede timing :roflmao:) en mijn man heeft altijd op vrijdag zijn vrije dag dus ik ben hartstikke vrij :)
     
    2jongensmama, Muisje2016 en Beausecret vinden dit leuk.
  8. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Oeh ik heb dat ook altijd na de sauna maar ik kan zo slecht tegen warmte nu. Had je daar geen last van?
     
  9. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    @RoseMurphy dat is nog eens een snelle bevalling! Fijn dat alles zo goed gaat met jullie!

    @Sanne2204 hoii:D spannend bij jou. Hopelijk blijft jullie zoontje nog even zitten!
     
    Sanne2204 vindt dit leuk.
  10. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Hier een hele rustige baby vann8. Onbewust in je slaap ben je er dan toch mee bezig, dus ben maar opgestaan en gaan zitten. Daarna af en toe wel wat beweging!
    Ook een enorme druk onder en voelt aan als bandenpijn ofzo.
     
  11. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Heerlijk, lekker rommelen in huis / rustig aan doen! Of heb je andere plannen?
     
  12. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Zo dit topic weer gevonden haha. Ik was jullie kwijt!

    Ik heb de laatste nachten zulke shitnachten. Doe echt geen oog dicht. Vanavond wel lekker uiteten dus dat is een leuk vooruitzicht.

    @Sanne2204 wat spannend zeg. Bij S. heb ik ook langere tijd met 3cm rondgelopen. Het kan gelukkig ook stabiel blijven. Hopelijk blijft de baby nog even zitten!
     
  13. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    #73 Mapje, 24 sep 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2021
    Nee eigenlijk exact dat. Oh ja en lunchen met een vriendin hier. Ik heb de eerste twee weken eigenlijk alles gedaan zelfs mijn foto archief bijgewerkt :roflmao: en een fotoboek gemaakt voor de jongste van 0-3. En nu kijk ik per dag. Afgelopen dinsdag had ik mijn laatste bootcamp denk ik want dat werd nu wel zwaar. Mede ook doordat ik nu voorwerk heb. Maar gisteren had ik ineens zin om te zwemmen dus heb ik dat gewoon gedaan…
     
  14. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    @RoseMurphy
    Wow, wat een verhaal meis! Nogmaals gefeliciteerd!

    Super leuk om te lezen hoe het ook zo snel kan gaan.
    Vond je het zelf niet afleidend dat je moeder en schoonmoeder in de bijkeuken zaten?

    Ik moet er echt niet aan denken :rolleyes::roflmao:
     
    Vero0504 en Mapje vinden dit leuk.
  15. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    @Sanne2204 wat moet dat schrikken zijn! Hopelijk blijft de kleine man nog eventjes rustig zitten!
     
    Sanne2204 vindt dit leuk.
  16. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Hier gaat het goed, ik ben (eindelijk) begonnen aan mijn laatste werkdag! Vanmiddag om half 1 is het klaar en heb ik gewoon 4 maanden verlof :)

    Wel een heel druk weekend voor de boeg, L wordt zaterdag 5! (wat is dat hard gegaan! :eek:)

    Dus morgen een feestje thuis, en zondag lekker naar een monkeytown-achtige locatie zodat ze helemaal los kunnen gaan. Vanavond dus lekker versieren, en de spelletjes voorbereiden (het is een dino feestje, dus we hebben dinotje prik, dino blik gooien dat soort dingen)

    Maandag een dagje niks! Daar heb ik echt zin in!

    En dan dinsdag de liggingsecho, en dan horen we of ze nog in stuit ligt. en meteen de streptokokken test. Ik zal blij zijn als dat achter de rug is.

    Wat zijn jullie plannen voor het weekend? :D
     
    Mapje, S2909 en Muisje2016 vinden dit leuk.
  17. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Viel mee, had het wel wat sneller warm dan normaal maar zweette gelukkig ook snel. Wel extra goed afgekoeld daarna, lekker douchen, in het dompelbad en bloot buiten zitten. Ik vind saunawarmte ook heel anders dan wanneer het gewoon buiten warm is, daar kan ik nu ook niet goed tegen.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  18. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd en succes met dit drukke weekend..

    Wij gaan dit weekend een weekendje weg met vrienden en en m'n oma is 90 jaar geworden dus klein feestje, toevallig tegelijk maar dat is prima!
     
    Mapje vindt dit leuk.
  19. Annelies03

    Annelies03 Fanatiek lid

    2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    @Sanne2204 welkom hier ,wel schrikken zeg. Hopelijk blijft hij nog even heerlijk bij mama zitten. Klets gezellig mee:)

    @RoseMurphy wat een verhaal zeg! Gelukkig voelen jullie je goed!! En gaat het met een beetje bijvoeden ook goed met de kleine:)
     
    Sanne2204 vindt dit leuk.
  20. Sanne2204

    Sanne2204 Bekend lid

    2 okt 2020
    992
    1.249
    93
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes!
    Ik ben uiteindelijk vanochtend om 05:45 uur in slaap gevallen en hazeslaapjes kunnen nemen tot 10:00 uur. :confused:

    Om jullie vragen te beantwoorden in 1 bericht:
    Ik zit vanaf week 25 al thuis ivm bekkeninstabiliteit. :(
    Tot die tijd doe ik eigenlijk al zo weinig mogelijk ... Daarbij kwam nog eens dat ik zwangerschapsdiabetes zou hebben, maar dat is (gelukkig!!) al snel van de baan, na hele mooie bloedwaardes te hebben en een goed dieet te volgen! :D
    De 2 cm die ik nu heb, kan dus niet komen doordat ik " veel te veel doe " ... Alles staat gelukkig al klaar inderdaad, maar door mijn zeer pijnlijke bekken, kan ik eigenlijk niks meer en ben ik vanaf vandaag gebonden aan een rolstoel. :$

    Voel me behoorlijk machteloos ... en, de emoties zijn dubbbel ...
    Ik kom door deze klachten en pijnen niet meer zo goed op kracht en dat is zeer logisch aan het einde van een zwangerschap ... net zoals dat de baby eigenlijk nog een tijdje moet blijven zitten. Maar, als ik nadenk en nog zo 3 a 4 weken door moet, ben ik bang dat ik die krachten niet meer kan opbrengen om hem op de wereld te zetten. :(
    Omwille van de baby, hou ik me zo rustig mogelijk en krijg ik elke dag mega veel hulp, want ik wil natuurlijk voorkomen dat hij een hele moeilijke start gaat maken. Maar, aan de andere kant zou ik het ook niet zo heel erg vinden als de bevalling toch zou gaan door zetten ... ze houden het inderdaad ook niet meer tegen met dit termijn en er is ons al gezegt dat hij op een hele goede groei zit om geboren te kunnen worden.
     

Deel Deze Pagina