De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 7

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selien, 23 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.544
    113
    Vrouw
    Friesland
    Jeetje wat spannend voor je zeg! En balen dat je nu zo'n pijn hebt dat je zelfs van een rolstoel afhankelijk bent nu even. :( Sterkte!
     
    Sanne2204 vindt dit leuk.
  2. Selien

    Selien Bekend lid

    12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Dank je!
    Jij ook veel plezier dit weekend, ook lekker druk :)
     
  3. Sanne2204

    Sanne2204 Bekend lid

    2 okt 2020
    992
    1.249
    93
    Vrouw
    Dankjewel!
     
  4. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ohh met foto’s aan de gang is wel een goede! Hier moet ik ook nog flink aan de slag daarmee. En goed dat je nog zo lang hebt kunnen sporten, zwemmen is idd heel fijn.. geniet van je dagje!
     
    Mapje vindt dit leuk.
  5. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    990
    1.210
    93
    Vrouw
    Het is niet alleen in het Gronings zo, volgens mij in verschillende dialecten door heel Nederland. :D

    Waar woon je precies? Ik heb ook 9 jaar in Oost-Groningen gewoond. :)
     
  6. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @Sanne2204 wrlkom! En wat een pittige zwangerschap heb je! Laat het los dat je de kracht straks niet hebt. Vertrouw ik je lichaam en de natuur. En anders zijn er medische hulp middelen. Lang verhaal, maar bij mijn zwangerschap van L was in ook op. Na drie dagen weeën en nog steeds stakende ontsluiting vanaf 3 cm stond de vk naast mijn bed. Of ruggenprik of grotere kans op spoedkeizersnede. Ruggenprik toch. En wat heeft mij dat geholpen. Door de oververmoeidheid kon mijn lichaam niet meer ontspannen. Ruggenprik heeft mij geholpen (en ik was anti) in een uur van 3 naar 10 cm. En de oerkracht waar ze het wel eens over hebben... Die kwam met persen hoor! Vertrouwen houden dus !
     
  7. Marleen1

    Marleen1 Bekend lid

    23 sep 2014
    545
    456
    63
    Even nog een update: het heeft verder niet doorgezet die harde buiken.. en dat was maar goed ook. Man was 2 uur verderop dus had gister de hele dag zorg voor de kids inclusief zwemles:| en savonds werd de jongste ziek... ze heeft zoveel gehoest en gehuild dat we allemaal brak zijn. GELUKKIG geen Corona!!! Oftewel: ik mag nog even niet bevallen:(
     
  8. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Kan me heeeel goed voorstellen dat dat niet fijn voelt om niet echt iets klaar te kunnen maken! Dat gaat zo tegen de nesteldrang in! Ik word gek van de rommel omdat overal wat staat omdat je eigenlijk een rommelruimte te kort komt. Maar dat komt straks ook wel weer goed. Had alleen gehoopt dat het al goed was haha. Maar we zijn al aardig op weg nu!
     
    2jongensmama vindt dit leuk.
  9. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Vind het toch super, tot 38 weken sporten! Hopelijk houd ik dat ook vol!
     
  10. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Ja dat gek worden van de rommel herken ik. Ik ben ook heel goed geworden in dan gaat het maar definitief weg.

    Hoever zijn jullie nu? Fijn dat het nu toch vordert. Was toch een langzame en vervelende start verbouwing voor jullie. Wat meer rust in je hoofd nu t.o.v. je man ook ? En qua namen? Er al uit?
     
    Mapje vindt dit leuk.
  11. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    ahh shit is dat, gelukkig geen corona, maar alsnog gewoon kut. Die hoest die momenteel rond gaat is echt rot. Hopelijk is je meisje snel weer opgeknapt.
     
    Marleen1 vindt dit leuk.
  12. Sanne2204

    Sanne2204 Bekend lid

    2 okt 2020
    992
    1.249
    93
    Vrouw
    Dankjewel voor de steunende woorden, doet me goed!
     
  13. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Win.schoten woon ik
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  14. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja het ging goed tot afgelopen week maar nu merk ik ineens vanalles! Moe, harde buiken, kortademig..slaat dan toch ineens in :roflmao: Gewoon per week bekijken :) Jij bent vooralsnog ook goed bezig en hard op weg ;)
     
  15. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ja klopt! Gevoelsmatig gaat het me nog steeds te langzaam maar dat komt door de tijdsdruk want we hebben nu ook nog 2 weken korter. Het ligt echt niet aan hem. Hij is elke dag na zijn werk daar bezig. Maar doordeweeks maar elke keer 2 uurtjes beschikbaar en 1 avond heeft hij zijn hobby. En heel af en toe een keer een dagje motor rijden. En dan krijg ik kortsluiting. Want mijn gevoel zegt het moet af en wel nu! Dus niks geen hobby's meer gewoon door werken. Maar mijn verstandelijke gedeelte zegt ook dat hij dat juist wel moet doen want anders houdt hij het ook niet vol. Gelukkig kunnen we dit wel naar elkaar uitspreken dus het staat niet tussen ons in. Ene kant snapt hij het maar een deel van hem ook weer niet.

    De slaapkamer voor grote zus is aardig af nu. Nog afwerking zeg maar. Plinten aan plafond en muren om de agnesplaten af te werken, vloerplinten om de vloer af te werken. Vensterbank afkitten en dat soort dingen. De deur moet ook nog geverfd worden maar ze slaapt nu met de deur open dus een deur is ook geen must hahaha. Het is een zolder met vaste trap dus een tweede overloopje. Daar moet nog wel van alles maar is minder belangrijk als haar kamer natuurlijk. Dus als die kamer klaar is kan ze verhuizen en kan ik de 2 muren verven in de baby kamer van roze naar blauw (lekker stereotiep haha). Als die klaar zijn kunnen de meubels in elkaar en kan ik (eindelijk) de baby spullen op hun plek neer leggen.

    Ik kwam er een paar weken geleden achter dat ik bijna alle babyspullen hier al had liggen i.p.v. de helft nog bij zwager en schoonzus. Heb iedere keer beetje terug gekregen waardoor het niet voelde alsof ik zo goed als alles al terug had. Dus kon allang alles uitzoeken. Dus dat heb ik inmiddels ook gedaan. Staan nog een paar dingen bij hun naar ik weet ib principe wel wat daar allemaal nog staat. Dus zodra we weer ruimte hebben komt dat hierheen

    De naam heb ik op een gegeven moment gezegd dat ik dit niet langer kon zo. Toen zei hij ooh maar we hoeven alleen nog even te kiezen ja want onze optielijst is klaar. Ik zei waarom doen we dat dan niet 'even' haha. Dus toen hebben we een naam gekozen van als die nu geboren wordt dan heet ie zo met als achterdeur dat als we een mooiere of de wauw naam tegenkomen we nog kunnen veranderen. Geboortekaartje zijn we ook zo goed als uit
     
    S2909 en Mapje vinden dit leuk.
  16. Spiekerbox

    Spiekerbox Bekend lid

    15 mei 2021
    990
    1.210
    93
    Vrouw
    Ik woonde destijds in Oostwold, vlakbij dus. Leuk!
     
  17. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Da's dichtbij! Wij in Sapp.emeer:D
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  18. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Das echt heeel dichtbij ja! Grappig hoe groot maar toch ook weer heel klein een wereld kan zijn
     
    Spiekerbox vindt dit leuk.
  19. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Whaha grappig! Je gaat er toch vanuit als noorderling dat iedereen maar gewoon ver weg woont ofzo
     
  20. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Even mijn laatste creatie showen! :p Voor in de maxicosi :) De tweede keer in mijn leven dat ik een rits ergens in heb gezet, ben best tevreden met het resultaat. Vanavond voor de tv nog even met de hand de knoopjes eraan zetten en het laatste hoekje bij de rits dichtnaaien.

    20210924_173342.jpg
     
    Liliane92, Spiekerbox, MB91 en 12 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina