De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 7

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Selien, 23 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne2204

Sanne2204 Bekend lid

2 okt 2020
    992
    1.249
    93
    Vrouw
    Heee lieve @noukie 1992 ! Heel erg bedankt, geniet volop! Het is zo'n tevreden mannetje ... ❤ Hoe gaat het met jou?

2. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @Wensvooreenderde wat een verhaal meid! Gefeliciteerd!

@Annelies03 goh wat had ik het je gegund dat het wat makkelijker zou gaan! Hopelijk ben je nu heerlijk aan het genieten! Verdiend!

3. Selien

Selien Bekend lid

12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Oooh stressmoment in mijn hoofd...

Ik wordt morgen gestript, maar bedenk me net dat mijn schoonmoeder (de opvang van L) zaterdag haar griepprik heeft... ze zei 2 weken geleden namelijk niet de 30e bevallen want dan kan ik L niet hebben. Sh*t, hoe ga ik dat doen dan :(

Dit is dezelfde schoonmoeder die toen ik 38 was 1 week op vakantie ging.....

Oh en ter uitleg, ze heeft een auto immuun ziekte, dus een griepprik zorgt ervoor dat ze 2a3 dagen uitgeschakeld is :cry:

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    Andere optie regelen? Voor hetzelfde geld doet strippen niks hoor maar toch fijn als je iemand anders kan bellen mocht het los gaan. Succes!

Mapje vindt dit leuk.
  5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Ik ben het even zo zat. Ik kan amper lopen omdat ik steeds door mijn benen/heupen zak. Nadat ik even heb gezeten of gelegen voelt het alsof mijn schaambot in de fik staat en de schoppen van de baby doen gewoon zo enorm veel pijn. Het liefst heb ik dat hij vandaag nog geboren wordt.

Zo... dat lucht op:roflmao:

Vanavond maar een zwangerschapsmassage gepland. Hoop dat dat iets van verlichting bied

6. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.484
    6.100
    113
    Vrouw
    Ohh heerlijk massage! Daar knap je wel van op :) Lastig hè dat zwangere lijf, ik herken je ongemakken. Vandaag waggel ik, mijn buik ontploft en als ik nies heb ik het idee dat hij er doorheen komt. Was het maar zo simpel :roflmao::roflmao: niezen en hoppaaa eruit! Maar zo voelt het wel haha.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    Hier is mn moeder de opvang. Als backup heb ik schoonouders, schoonzus, oude buurvrouw ouderlijke huis, vriendin met ook 3 kinderen. Ze is bijna 5 en vindt t allemaal al snel prima gelukkig als je maar kan knutselen en van een spelletje houdt, bonuspunten als je lekker gek kan dansen.

Via netwerk een optie bijschakelen?

Hier zijn de buurvrouwen de tijdelijke backup bij calamiteiten, die gaan t niet de hele tijd redden natuurlijk aangezien ze op leeftijd zijn maar vangen af tot de backup arriveert mocht t ineens HEEL snel gaan, geeft weer een half uurtje/uurtje speling.

Mocht alles in de puinpoeier lopen, neem ik mn dochter maar mee naar t ziekenhuis (al of niet in de ambulance) en bedenken daar wel weer wat. Ik heb kleurpotloden en een kleurboekje in mn vluchttas en een tablet met nieuwe spelletjes er op. Niet dat ik dr nou zo graag hierbij wil hebben aangezien t een confettibom is, maar allicht is er op de kinderafdeling een pedagogisch medewerker nog te vinden met wat geluk en anders is backup onderweg dus zal ik t ff moeten volhouden. Man zit achter de file gebied dus loopt t soepeltjes genoeg maar niet voor hem, nouja in elk geval dan nog iemand die (onder begeleiding) een navelstreng kan doorknippen.

Worst case scenario: evt. contact opnemen met je KDV als je die gehad hebt, bij die van ons deden ze noodopvang (incl slapen) waren ze toch nog in vertrouwde handen, zelfs al waren de guppies niet meer KDV leeftijd.

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    Mja, daar had mn dochter ook prachtige oplossingen voor. Als je de kurk er uit trekt (navel) dan is t psssssst en dan tadaaaaaaa baby en lekker kroelen.

Of je ging gewoon ff poepen.

Maar ze stond wel ff te meten in gedachten toen ze dr pasgeboren nichtje zag...vermoedelijk was t toch wel wat groter dan zij in gedachten had. Want even later kreeg ik de vraag hoe dat ging passen...Haar poepies waren niet zo groot.

Ahjoh we zijn gewoon superhelden, dat kunnen wij hoor! (vraag alleen niet hoe...:|)

Tja soms moet je de rol van superheld mama maar gewoon pakken, krijg m vaak genoeg toebedeeld van dr. In geval van nood maar gebruik maken van die illusie.:roflmao:

Beausecret vindt dit leuk.
  9. noukie 1992

noukie 1992 Fanatiek lid

4 feb 2016
    4.940
    3.654
    113
    Vrouw
    Nou jammer genoeg nog steeds niet zwanger :( .. gyn wou een tijdje terug alweer opereren maar daar sta ik niet voor te springen. Ik heb mezelf nu tot na de feestdagen gegeven. Ben ik tegen dan nog steeds niet zwanger dan zullen we opnieuw een operatie plannen.

10. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ik ben het zo zat dat mensen vragen :is ie er nog niet? Ik wagel maar rond. Liggen is een hel, rechteraken dan helemaal. Mijn heupen kraken alsof ik iemand van in de 80 ben. :( komaan baby , mama heeft er genoeg van.

Vero0504 en Lies1611 vinden dit leuk.
  11. Selien

Selien Bekend lid

12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Pfff, Dat herken ik..
    Ik krijg dagelijks appjes en berichtjes om te vragen of ze er al is... kom maar babies! Wij zijn er klaar voor!

wondertjes1992 en Beausecret vinden dit leuk.
  12. Selien

Selien Bekend lid

12 apr 2016
    899
    698
    93
    Vrouw
    Ja, dat is ook wel zo. Maar mijn eigen familie woont niet in Nederland. Dus dat is al lastig.
    En ik heb ook wel buren en schoolvriendinnetjes die allemaal willen helpen, maar ik wil die ook weer niet te veel moeten belasten.

Bij L heb ik 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Kan haar nu niet echt zolang bij een buurvrouw brengen dat is het meer. Heb al besproken met de vk dat opvang een ding is dus die weet ervan. Plus medische indicatie, dus kan niet thuis bevallen.

Ik heb het vanmiddag even goed met mijn man besproken en die zag de stress bij mij. En hij heeft geregeld dat L morgen middag door oma uit school opgehaald wordt en daar tot zondag mag blijven. (zegt natuurlijk niet dat de baby dan komt, maar vorige keer ging het ook snel na het strippen). Dus mijn stress is weer gedaald. Hij zei letterlijk, je mag je nergens meer zorgen over maken, ik regel alles. :)

Mj89, Vero0504, Mapje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Sanne2204

Sanne2204 Bekend lid

2 okt 2020
    992
    1.249
    93
    Vrouw
    Dat meen je niet ... wat vreselijk voor je ... :(
    Logisch, dat je niet staat de springen voor zo'n operatie en dat je jezelf een tijdslimiet hebt opgelegt. Het is niet zomaar iets wat je ondergaat ... En dan zou je denken " wanneer ik het naast me neer leg, gebeurd het wel. " maar na zoveel pogingen in waar jij beland bent, denk je zelfs daar niet (meer) aan! :confused:
    Ik ga keihard voor je duimen lieverd ... gun je zo dat enorm gewensde kindje! ❤

noukie 1992 vindt dit leuk.
  14. Annelies03

Annelies03 Fanatiek lid

2 nov 2020
    1.189
    788
    113
    Vrouw
    Wij zijn thuis, het is heel fijn maar heel erg wennen. We hebben minder kraamzorg doordat het zo druk is. Ik kan natuurlijk onze zoon nog niet tillen door wond en hij heeft een hersenschudding en zwelling op z'n hoofd door de pomp. Hij is daardoor veel misselijk en drinken gaat ook nog niet zo goed...maar ach, we zijn thuis, hij leeft en wij genieten ondanks alles.

Dwaallichtje, Mapje, yakuzi en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.154
    3.184
    113
    @Annelies03 wow klinkt heftig. Knap dat je dan alsnog kan genieten! Ik kon bij de eerste echt niet genieten, als iemand zei "geniet er maar van" dacht ik alleen maar ????

Mapje en Vero0504 vinden dit leuk.
  16. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Zo fijn dat jullie thuis zijn. Laat je maar goed verzorgen een keizersnede is geen pretje he. Tip tegen de jeuk is alvast talkpoeder;) doe ik na 4j er nog altijd aan vooral in de zomer.

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    Nominatie voor held

Beausecret en Selien vinden dit leuk.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    Probeer ff rollend te verschonen en als je hebt, overslag rompers en shirtjes etc.

Die van ons kwam met een vaccuumpomp en de pomp sloeg nog een keer los, dus die was ook behoorlijk misselijk en een flink ei op dr koppie.

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    Ja die mensen snapte ik ook niet zo. Na 4 maanden kreeg ik dat pas voor elkaar toen ik de "oke dit kunnen we" mojo had gevonden. :roflmao:

Lies1611 vindt dit leuk.
  20. Mapje

Mapje Niet meer actief

Nee ik dacht bij de eerste ook alleen maar genieten?! Wat nou genieten?

Deel Deze Pagina