Dat heb ik ook hoor. Hebben eigenlijk deze week pas echt zaken op orde gemaakt. Kan me er niks.bij voorstellen dat er straks weer een baby ligt. Kijk er wel heel erg naar uit!
kan me dat helemaal voorstellen met een aanstaande verhuizing. Dan is je hoofd ook veel bij andere zaken. Maar voor jou zal het niet al te lang weer wachten zijn. Met welke termijn kwamen de oudere boys? Wat verwacht je? @Lies1611 niets gemist hoor. Ik reageerde tav die griepprik, omdat ik dat las. Ben af en toe al een beetje aan het meelezen. dit topic maakt het wel echter ofzo, dat de bevalling er straks aankomt. Volgens mij nog 2 dagen officieel tot ik de laatste 100 dagen inga. Haha Maar aangezien ik nu toch al hier aan het kletsen ben. Ik ken @2jongensmama van een topic van dames die al lang in de mmm zitten. Net als @Kramertje ook. Het lange traject maakt voor mij dat het nog lastig is om te geloven dat er echt een baby komt. We verwachten nu een meisje en hebben al een zoontje van 4. zwangerschap gaat op zich goed. Begin wel sinds deze week echt bekken klachten te krijgen. Veel gespannen en harde buiken ook. Verder gebruik ik bloedverdunners ivm trombosebeen tijdens vorige zwangerschap. Daarom ook onder medische controle. Ik ben inmiddels ook 40 en mede dat maakt volgens mij dat het allemaal wat minder makkelijk gaat. Maar voel me vooral gezegend dat het ons toch nog een keer gegeven lijkt ❤️
Ja met 2 kinderen en verhuizing.. verveel me niet zeg maar . De oudste kwam met 40.1 spontaan en de jongste ingeleid met 39 weken. Maar dat ging zo soepel dat ik denk dat hij vanzelf wel rond de 40 was gekomen (alleen had ie dat niet overleeft , maar goed). Dus reken nu ook rond de 40. En ze houden de placenta en vruchtwarer nu goed in de gaten. Als er tekenen zijn dat het de verkeerde kant op gaat, wil ik ingeleid worden en anders wacht ik rustig af!
Spannende tijden. En dan iets van een maandje daarna verhuizen? Het is ook wel een classic dat dit soort dingen ook allemaal tegelijk komen
Jep. En dan eerst nog even logeren bij familie, dan weekje weg en dan verwacht ik nog wel 2 of 3 weken op een park te zitten. Denk dat we het net niet gaan halen, stuc droogt nog niet echt zo hard als we willen. Wil ook niks overhaasten , we zijn al 1,5 jaar bezig, 3 weken meer of minder maakt dan ook niet uit. Maar ja met een newborn en 2 kinderen dat gesleep.. ach ja. Het komst vast goed
Zoooo ik reageer en lees echt slecht..we hebben het de afgelopen dagen zwaar. Kraamhulp is er vrij weinig door onderbezetting. L drinkt zeer slecht, ik maak me druk, m'n wond doet erg veel pijn..en klap op de vuurpijl mijn man is naar de spoed tandarts want het gaat totaal niet goed met hem. L is vandaag al een paar keer aan de hik, boert nu steeds z'n drinken op en heeft vandaag maar 2 plasluiers gehad, geen poepluiers. Het aanleggen lukt zonder kraamhulp niet, en die is er maar 1 keer van de 8 voedingen dus ja.....sorry....even heftig bericht...ondertussen genieten we natuurlijk wel, althans dat proberen we want ons ventje is prachtig!!!
Ik schrijf nooit mee (ook al zit ik allang binnen de 100 dagen) maar lees wel mee. Het klinkt erg heftig en je hoort wel hulp te krijgen hoor. Kun je geen contact opnemen met planning van je kraamzorgbureau of anders je verloskundige? En wellicht heb je ook vergoeding in je verzekering voor lactatiekundige die met je mee kan kijken. Echt achteraan gaan hoor! Onderbezetting is 1 ding maar dit gaat te ver
Vk heeft er indd achter aan gebeld en ze gaan nu alles op alles zetten dat we meer hulp krijgen en ook 2 dagen extra. Dit lukt anders niet m'n man breekt ook op en voor onze kleine is het niet goed. We hebben al zo'n pittige start gehad...lief dat je reageert. En morgen komt de vk weer langs en gaan we kijken naar lactatiekundige indd
Er is een wonder gebeurd. L moest voor eht eerst echt huilen en we pakten hem en toen bleef hij happen en het is gelukt aan de borst! Zo trots!!!
@Annelies03 van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat je zoontje er is, maar meid wat krijg je een hoop voor je kiezen!! Goed dat je aan de bel hebt getrokken bij je vk, je hebt echt meer hulp nodig. En hoewel ik ook zeker snap dat je zielsgelukkig bent met L en het feit dat hij er gezond en wel is, wil ik je ook nog zeggen dat je niet persé hoeft te genieten van de kraamtijd hoor. Je mag het ook gewoon zwaar kut vinden, want het is ook echt een van de heftigste periodes uit een mensenleven. En dat staat los van hoe blij je met L bent en hoeveel je van hem houdt. En uiteraard mág je wel genieten, ik wil je ook weer niks aanpraten! Maar mijn ervaring is dat je in een kraamweek vooral momenten hebt dat je geniet, afgewisseld met een hoop heftigheid. Ik wens je zoveel mogelijk van die mooie momenten toe, maar weet ook echt dat het normaal is om niet op een roze wolk te zitten! Hou vol meid, je doet het goed!
@Lies1611 en @Mapje Oooh zie, t ligt er gewoon aan dat t huilbaby's waren. Hier ook namelijk. Lactose en reflux. Niemand die er wat mee aankon en het lag niet aan de voeding (dus wel). Na 4 maanden was ik een beetje uit de gordijnen zodra er een huiltoon kwam. @bozoe ja indalen lukt wel, dit keer ook geen versies nodig (dochter draaide pas de 4e keer). De eerste schijnt vlot te gaan en opvolgende kinderen wat later. Wel bizar om te realiseren dat jouw guppy nu al OVER het geboortegewicht van mn dochter zit (38+5, 3245). Deze stond dinsdag op de 5 ponds teller verwachting is ook niet dat dit een zware jongen gaat worden. Het "gedoe" is alleen sinds vanmiddag nog niet gestopt. Herken t ook niet van mn dochter want die was ninja stijl. Met een beetje gedrentel en ijsberen bleek ik toen ineens op 3cm te zitten. Totdat ze mn vliezen braken met 5 cm ook geen fatsoenlijke regelmatige wee gehad, daarna een weeënstorm met 1 hap lucht tussenpauze, dat was dan wel regelmatig, maar niet aan te raden. Kan dit niet echt plaatsen en met die verrassing van die blonde ook erbij gerekend én dat t de tweede is...beetje onrustig en zoekende wat ik hiermee aanmoet. Dat mn dochter ook aan t spoken is geslagen voor de tweede nacht helpt ook niet mee (ligt nu naast me te slapen) daar gaat mn sneak optie... Nouja, tegenhouden wordt m sowieso niet. Het is meer "wanneer bellen en wat is tijdig" in dit geval aangezien dochter een trauma bevalling was wil ik wel t ziekenhuis nog tijdig halen en in elk geval dit uit de buurt van mn dochter houden. (vind t ook niet prettig dat ze nu naast mij slaapt om die reden).
Yes hier ook (verborgen) reflux en blijkbaar had ik te weinig voeding want hij viel af en bleek honger te hebben. Over op flesvoeding en toen raakte hij verstopt en moesten we klysmas geven en lactulose. Bij mij was weer gaan werken mijn redding. Toen werd ik langzaam weer mijzelf. Ik kan nog steeds dat stressgevoel wel krijgen als nu de baby onbedaarlijk huilt bij krampjes en ik (het idee heb) dat ik het niet kan oplossen. Gelukkig weet ik tegenwoordig beter dat het een fase is en heb ik nu geen huilbaby. Wereld van verschil.
Hier alweer dikke 2 uur wakker met nog altijd flink krampen...Dochter schoot dus ook wakker en die is nu WAKKER. Over onhandige timing gesproken wat te doen... wat te doen... Vind t ook zo lullig om een vk wakker te gaan bellen en t blijken vernijnige indalingsweeën te wezen, maar dit loopt al wel sinds half 2 vanmiddag en wordt rotter en rotter. Maar is dat vermoeidheid en irritatie van...of is er wat anders gaande... Argh!
Even warm bad of douchen ? Kijken of het afzakt of juist niet? Worden ze intenser, regelmatiger? Indalingsweeen blijven niet bezig , dat zwákt af en wordt zeker niet sterker.. misschien toch gewoon bellen !
Ben benieuwd of douchen idd heeft geholpen en of je hebt gebeld. Herken de pijn die jij nu hebt niet van indalingsween.
@Vero0504 ik zou het toch even laten checken! Je zou verwachten dat bij indalingsweeen het wel afneemt op den duur en niet zolang aanhoudt
Ja vk toch maar gebeld om 05:00 moest t ff proberen met paracetamol en hete douche. Uur onder de hete douche ingepakt in handdoeken tegelijk. Nog twee uurtjes slaap meegepakt en schoot weer wakker met vernijnige golven. T circus gaat gewoon vrolijk verder, niet echt frequenter wel pijnlijker dat je ff moet zoeken wat je er mee aanmoet. Zo maar weer bellen, gun dr nog ff dr koffie. Moeder heb ik net al ingeseind dat ze evt boodschappen nog moet halen maar die had al gehamsterd en staat standby. Heel irritant dit, net menstruatie idee maar dan iets anders en dat zijn bii mij halve veldslagen van 8 dagen. Wanneer maakt de TU Delft gewoon een sensor met smartwatch die gaat bliepen met status updates ofzo, lijkt me nuttiger dan al die draagdoeken.
Haha moet zo lachen om jou. Denk wel dat er wat gaande is.. of het moet echt serieus voorwerk zijn.. hoe sta je er zelf in?
Hier goed nieuws; ze kon gisteren niet strippen MAAR! vannacht zijn mijn vliezen gebroken #vreugdedansje