Vk net geweest, boel zit nog goed dicht gelukkig maar pakte met checken net een wee mee en die gup kwam naar beneden zetten. Tóch indalingsweeën, lekker volgens t boekje (nope nope nope).
Ohh spannend hoor. Tis nog wel vroeg, maar ja, kan toch al! Inderdaad maar weer even bellen. En mag hopen als je dienst hebt je wel een koffie on the go hebt klaar staan Al gebeld ondertussen? Heel spannend!!
Ohh net dubbel geplaatst. Gelukkig alles nog dicht en toch indalingsweeen! Sterkte vandaag! Doe maar rustig aan!
Redelijk panisch gezien dochter waar ik nooit een fatsoenlijke wee heb gehad laat staan dit. Ik moet op tijd in een ziekenhuis zijn en gewoon steken vind je online als indalingsweeën/bandenpijn. Dit is redelijk verwarrend in mijn agenda. gezien t beloop. Ik lees namelijk ook overal anders dan wat ik hier kennelijk aan t handje heb. Hopelijk goede overduidelijke weeën die me dit keer wel tijdig inseinen. Ergste wat we hier kunnen horen is "nou ziekenhuis wordt m niet meer, het wordt thuis" dat is voor ons wel een horrorscenario van de hoogste gradatie. Hebben we t net ook gelijk over gehad, dat we van dochter een flinke tik hebben gehad HOE dat ging, was wel bekend overigens. Ze doen hun best maar dit loopt in elk geval al ff "anders" dan "normaal" en ze snapt dat gezien de historie ik er redelijk ongerust op ben qua verloop en vooral timing. Ook sterrevus koud, das irritant.
Ja leek mij ook maar zijn indalingsweeën kennelijk, kleine comediant op komst we zijn vast gewaarschuwd. Dochter was spontaan met 38+1 dus prima op tijd. Boel zit nog dicht, nou kon dat zomaar veranderen dus wel aanvullende instructies gekregen, maar elke dag extra is er eentje. Liever rond de 37/38 dan 35/36 scheelt een boel gedoe. Hopelijk gaat dit nu wel een keer zakken want je blijft in zo'n alert modus hangen en dat is niet heel prettig, nog los van de optaters. Bezigheidstherapie zoeken maar voor zover mn lijf t toelaat.
Wat goed! En zo zie je maar dat helemaal dichtzitten dus ook niets zegt over wanneer het gaat beginnen. Succes!
Hopelijk kan je de rust weer een beetje vinden @Vero0504 ! Lijkt me erg moeilijk als je, voor zo ver ik begrijp, bij je eerste heel snel bent bevallen. @Selien heel veel succes! Toitoitoi!
@Dwaallichtje nou t gaat hier nog onverminderd door...argh. Het zal vast ergens goed voor zijn, zolang t maar niet ineens "hallo persweeën wordt" dan heb ik aan 1 mini flesje prosecco naderhand tegen de schrik toch echt niet voldoende.
Zet hem op Selien, spannenddd Bedankt muisje, hoe je het beschrijft klopt helemaal....pffff pittig joh!!!
Overdag slaapt L goed in zijn eigen wiegje. Ook de eerste deel van de nacht gaat dit redelijk goed. Maar daarna slaapt hij alleen maar op mijn borst. Is dit normaal? Moet ik hem gewoon in zijn wiegje laten slapen of is het ook prima dat hij bijvoorbeeld vanaf 3 uur bij mij op m'n borst slaapt? Ik kan gewoon slapen en L slaapt heerlijk!
Hier sliepen allebei de kinderen bovenop mij of mijn man, heerlijk dat gevoel. Het wordt afgeraden vanwege veiligheid maar zolang je je aan de richtlijnen voor veilig samen slapen houdt zie ik geen problemen. Alleen wel oppassen met dekens, medicijngebruik en alcohol.
Mijn dochter wou ook alleen op mijn borst slapen in de nacht. Ik hield voor zekerheid mijn wake-up light (dus klein beetje licht) aan zodat ik niet te diep sliep, vond haar nog zo klein. Het is ook logisch dat ze bij je willen zijn, nu horen ze je hartslag. Google maar eens op Veilig samen slapen voor meer info
Is gewoon prima! Zorg dat wat leest over veilig samen slapen, maar heb ik ook met beidde jongens gedaan de eersten weken. Dan sliepen we tenminste!
@Annelies03 eerste drie nachten had R dit ook nodig! Lekker doen hoor, negen maanden in je buik gezeten... Hij slaapt nu de hele nacht in zijn bedje. Maar overdag neem ik hem nog vaak huid op huid bij me. En wat betreft genieten, muisje zegt het heel mooi. Ik ga ook op en af. Soms voel ik mij top en kan de wereld aan en geniet. Soms vind ik het allemaal zo veel. Nieuw ritme vinden, bepaalde dingen die mij goed doen waar even tijd voor is, slaapgebrek. Nee deze eerste weken zijn niet alleen maar rozengeur en manenschijn. Ik was eerst ook te streng voor mijzelf, tot de vk mij op het matje riep afgelopen dinsdag. Ik mocht best huilen, mocht het best zwaar vinden en moest juist toegeven aan die gevoelens. Anders kwamen ze er later uit als een volgelopen emmer.
Nee is prima. Bij de oudste vond ik dat allemaal nog heel eng en durfde ik het niet maar ja hij sliep ook niet in zijn bedje. De middelste was een bedjes kind die vond knuffelen wel lekker maar sliep prima in zijn bedje. L nu hebben we de eerste nachten in het babynestje tussen ons in gehad dan sliep ze wel en in de wieg niet. Nu slaapt ze 1 of 2 cyclussen wel in de wieg in de nacht (en dat doet ze goed sinds ik een puckababy heb aangetrokken voor het geborgen gevoel) maar vannacht om 430 begon ze bijv te pruttelen en honger leek het mij niet dus ik nam haar op mijn borst en toen sliep ze rustig verder (en ik een beetje licht gedurende 1,5 uur) Overdag heb ik haar sowieso nog vaak bij mij/ mijn man. We zitten nu een beetje dat ze vaak haar ochtendslaapje in bed/nestje in box doet zodat ik en mijn man ook ons dingen kunnen doen en daarna wordt het wat rommelig en is het op mij of bijv na het wandelen in de kinderwagen. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ik toch ook vaak met de oudsten iets moet doen dus dan moet ze even slapen waar het uitkomt OF dat ik juist even 2 uurtjes niets heb en serie op de bank wil kijken met haar op mijn buik Ze zijn maar zo kort klein. Dat ritme komt vanzelf is mijn ervaring. (En als het er is veranderd het ook weer) Doe wat goed voelt! Oh en hormonen, ik ben 4 weken verder en ik kan nog steeds in de avond ineens heel erg moeten huilen. Omdat ik moe ben, omdat het veel was, omdat het druk was. Of omdat ik haar zo lief vindt en ik niet wil dat ze groter wordt. Oh en gisteren dacht ik ineens: ik vind het zo raar dat ze er is. Enerzijds alsof ze er altijd al was maar aan de andere kant moet ik echt wennen dat er een kind bij is en lijkt het net alsof ze binnenkort weer weg gaat ofzo want ze zit nog niet echt in ons ritme en onze dynamiek. Gek he. Ik probeer er maar niet teveel over na te denken en het te laten gaan. En maandag is mijn chilldag. Dan zijn de kids naar school/ouders en op die dag doe ik L in bad en leg ik haar in haar luier huid op huid bij mij en ga ik op de bank liggen serie kijken, knuffelen en slapen. Ik heb nu al zin in morgen