Als je verdacht gaat ijsberen kan t zo maar weet ik uit ervaring van mn eerste. Ik heb geen wee gevoeld bij mn dochter en had 3cm bij de eerste controle en wandelde/waggelde met 5 ongehinderd door t ziekenhuis. Ja bekken waren brak maar bedoel geen wee te vinden en een paar extreem verbaasde verpleegkundigen. Hoop maar dat ik deze ronde iets duidelijkere signalen krijg, man moet nog een stukkie door file terrein heen. Ring of fire ken ik niet, daar was ik te stoned voor de vorige keer. Maar bij mij is bekkenpijn alsof er een honkbalknuppel in je doos is gemept en dan niet de impact ervan maar omgeveer een half uurtje na de mep, de andere variant ervan is alsof je een bowlingbal aan een touwtje aan je doos hebt hangen. Raar vreemde druk/zwaarte die behoorlijk vermoeiend is.
Hier sloeg de opruim poetswoede toe...kostte wat tijd maar ik heb weer een glimmende auto! Gelijk rubbers ingevet voor de winter, dat grapje is me te vaak gebeurd.
Mijn bevallingsverhaal; Vrijdag middag ben ik bij de vk geweest voor controle en een strip poging. Helaas was strippen nog niet mogelijk. De vk gaf aan dat dit helemaal niks betekende en dat het alle kanten op kon gaan en gaf als tip mee: ga kolven! Ik heb 2x gekolfd smiddags en de 2e keer kreeg ik daardoor al een beetje weeën. Snachts om 02:15 braken mijn vliezen, super blij mee natuurlijk! En hierna kon ik gewoon slapen tot ongeveer half 9, toen werd ik wakker door de weeën. Deze weeën kwamen ongeveer elke 3 minuten en hielden 30 sec aan. Vk gebeld om 09:15 om te melden dat mijn vliezen gebroken waren en ik al wat weeën had. Ze is toen om 9:30 meteen langsgekomen om te kijken. Zat ik op 1cm! Het was echt begonnen! Ze zei nu weer bellen als ze langer gaan worden en rond de 5 min gaan komen. Rond 10:30 uur, tegen mijn man gezegd dat ik heftige rugweeen die elke 2 min kwamen ondertussen en 30 sec aanhielden. Ik kon ze niet meer weg zuchten, vk gebeld en optie ruggenprik besproken. Ze kwam weer kijken rond half 12. Helaas zat ik nog maar op 2cm. Haar advies was lekker gaan douchen. Ik heb ongeveer 45 min onder de douche gestaan, hierdoor werden de weeën krachtiger maar de frequency bleef kort. (Elke 2-3 min 45 sec). Rond kwart voor 1 was ik weer beneden en was het niet meer te doen, ik zat toen op elke 2 min 50 sec weeën, rug weeën die ik niet kon weg zuchten. Vk weer gebeld, die wilde eigenlijk niet langskomen, maar mijn man hield gelukkig vol. Om 13:30 was ze bij ons en besloot dat we toch maar richting ziekenhuis moesten gaan voor een ruggenprik omdat ik dit niet vol ging houden. Ik had hier nog steeds 2cm. 20 min in de auto waren bijna niet te doen, de weeën werden steeds krachtiger. Om 14:15 in het ziekenhuis zouden ze eerst een ctg aanleggen die zou 30 min duren en daarna mocht ik de ruggenprik. Ik gaf met moeite aan dat ik dat half uur niet ging redden. De vk ging kijken en ik zat ondertussen op 9cm! Er lag nog niks klaar en eigenlijk was nog niemand er klaar voor toen ik zei ik moet nu persen! De vk probeerde me eerst tegen te houden, maar ik zei ik kan niet wachten. Met 3x persen (6min) is ze geboren. We waren kwart over 2 in het ziekenhuis en om 14:31 is E. geboren. Door de stortbevalling en weeenstorm die ik gehad heb, heeft het even geduurd voordat ik überhaupt besefte wat er gebeurd was. E is de eerste dagen extreem misselijk geweest en wilde hierdoor niet drinken. Ze raakt ook erg gefrustreerd aan de borst. Ik heb daarom gekozen voor kolven en voeden met de fles. Baal hier wel heel erg van, maar zo krijgt ze in ieder geval wel genoeg binnen en kunnen wij bijhouden wat ze binnen krijgt. Ze begint nu eindelijk wat aan te komen en aan te sterken. Het is een zware week geweest maar gelukkig heb ik wel een fantastische kraamzorg gehad. Helaas sinds vandaag de kraamtranen, dus naast weinig slapen door de baby, nu ook daarnaast niet slapen door tranen. Sorry voor het mega verhaal, maar ik moest het even kwijt. Hoop dat het verder bij iedereen goed gaat, ik zal morgen even bij gaan lezen.
Oh @Selien ondanks dat het zo snel ging, klinkt het toch wel als een mooie bevalling. Wel vervelend dat E zo misselijk was. Je kan daar zo weinig aan doen hè bij die kleintjes! En laat maar even komen die tranen. Dit gaat gelukkig ook voorbij. Hier gisteren wat minder nieuws. We moeten vanmiddag mijn kat laten inslapen. We zagen het al even aankomen, maar de laatste dagen ging ze hard achteruit en dan liever nu dan in mijn kraamperiode met de kraamtranen er nog bovenop. Ik denk dus ook wel dat vandaag in ieder geval die baby niet zal komen. Mentaal ga ik dat toch tegen zitten houden. Wel merk ik dat mijn weerstand gekelderd is. Hoofdpijn, blaasjes in mijn mond. Naast de bekkenpijn en maagzuur die toch nog wat erger zijn geworden. Ik hoop toch maar dat het een teken is dat mijn lichaam klaar is om die baby eruit te hebben.
@Selien wat een snelle bevalling zo! Heb je er toch wel een goed gevoel over? (Ondanks de kraamtranen nu! Sterkte daarmee!!) @Dwaallichtje hier gaat m'n weerstand ook achteruit, balen zo einde zwangerschap. Jij tikt bijna de 40 aan!! Spannend! Hier zometeen voor de derde dag een ctg , de baby was eventjes heel rustig (ook op ctg en echo) maar ctg was wel in orde verder. Sinds gisterenmiddag voel ik hem ook weer goed. Maar vraag me dan toch wel af waarom hij 1,5 dag zo rustig was.. Had nu in ieder geval nog ruim voldoende (boven de 8) vruchtwater. Dus dat is fijn.maar toch weer algehele zorgen haha, dinsdag maar even met de verloskundige bespreken en ben wel blij dat ik hem weer goed gevoeld heb!
Slaapdag? New borns hebben wel eens een dag dat ze heel veel slapen. Ontwikkeling, groei, verwerking,... you name it. Zou best kunnen dat je mannetje zo’n dagje had in je buik
Ik denk ook een groeispurt oid, hier ook wel eens rustiger. Maar wel heel goed om te laten checken in ieder geval, en snap je ongerustheid. Benieuwd wat de VK nog zegt.
Ja dat kan natuurlijk, klinkt wel logisch als je het zo zegt . Zo die laatste weken knoop ik van zorgen altijd aan elkaar gek genoeg dankjewel!!
@Selien klinkt inderdaad toch wel als een pittige bevalling, hoe kijk je er al met al op terug? Het is echt een rollercoaster, dat bevallen. Zo blijf je voor je gevoel hangen, en zo zit je middenin de persweeen. En die kraamtranen helemaal oke. Goed blijven ventileren, praten, knuffelen. Is dat hier, of met iemand anders, niks is gek.
Ik ook! Ze hebben ook nog z'n groei opgemeten. Ze schatte hem nu in op 4,1 kilo. Ik geloof daar dus niks van m'n andere 2 waren net niet en net wel 4 kilo bij geboorte dus dat verwacht ik nu ook.
Mwua.. het gaat wel iets beter. Ik voel me fysiek wat beter en dat helpt emotioneel ook wel merk ik. Maar echt gelukkig? Nee dat niet. Ik ben erg bang voor de periode na de bevalling. Erg bang dat ik terug ga vallen in depressie. Ik ben bang dat ik het niet kan bolwerken; 3 kinderen (waarvan 1 zorgenkind), het huishouden en mijzelf (ik zit met burn out klachten). Ik zit tegen het randje en ik weet niet hoe ik er vandaan kom. ik ben bang dat een new born baby mij het laatste zetje geeft en ik val in depressie en chaos. Positief is wel dat de kriebels beginnen te komen. Nu we een beetje een idee hebben over het geslacht (een meisje na 2 jongens) werkt dat wel nieuwsgierigheid en daarmee positieve kriebels. Ik hoop dat vast te kunnen houden en dat dat gaat groeien. Ik ben in gesprek met de vk, een maatschappelijk werkster en de gezins-psychiater (die we hebben vanwege de oudste). We gaan als ik richting het einde ga een praktisch plan opstellen voor na de bevalling. De troepen staan klaar zullen we maar zeggen, daar ben ik erg dankbaar voor
Fijn en goed van je dat je zoveel geregeld hebt voor.tegen het einde. En dat er positieve kriebels komen. ❤️ Je komt er wel hoor! Heb alle vertrouwen in je , je bent super goed bezig!
Zelfs die MMA fighter hier heeft wel eens een chill dagje, terwijl dat echt een onvoorstelbaar drukke baby is in de buik.
Boel is aan t rommelen, baby met een MMA tournooi bezig en mama voelt zich bleeeerrrgh en heeft t koud (ondanks dat t hier 21 graden is, ik een trui aan heb en onder een dekentje me heb geparkeerd (ook geen koorts ofzo)). Vervolgens een dochter die lekker bezig is en dr oren op school heeft laten liggen...Hangt er storm in de lucht ofzo?
Hoi dames, ik zou graag langzaam aan met jullie mee willen kletsen als dat mag. Inmiddels ruim "de laatste 100 dagen" voorbij..... Mijn banner zegt nog 55 dagen, maar waarschijnlijk iets minder omdat we wegens redenen rond de 38 weken of ingeleid worden of een keizersnede zullen krijgen. Ik zal me ook op jullie lijstje zetten.