Hoe komen jullie de laatste weken door??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door minimee, 21 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimee

    minimee Bekend lid

    3 dec 2011
    852
    79
    28
    Nou.. daar lig ik dan languit op de bank..want alles doet zeer haha! Maandag 37 weken.

    De kids zijn bij opa en oma logeren dus ik had bedacht dat een rondje intratuin en even wat lunchen wel leuk zou zijn. Not.
    Na 3 minuten rondwaggelen bij de intratuin, puffend en hijgend op een tuinset neergestort daar met kramp, een bungelend drukkend babyhoofd in mn bekken en nog net geen sterretjes voor m'n ogen. Eenmaal thuis zwaar moe, 1,5u geslapen. Vanuit bed: richting de bank, Netflix dan maar.
    En zo gaat het echt bijna iedere dag. Overal lees ik: lekker verlof! Afspreken met vriendinnen, nog even shoppen, naar de kapper, uit eten.. uhhm... hoe? :roflmao:o_O ik moet werkelijk om de 5 minuten plassen, alles doet zeer en zodra ik aan de waggel ga, ben ik na krap 10 minuten helemaal aan t einde van mn Latijn :confused:... moet zeggen dat de dagen wel lang duren zo. Ik ben geen lezer, maar ook geen stilzitter! Iemand tips? Vriendinnen en man werken gewoon allemaal enzo.. ik raak een beetje geïsoleerd merk ik haha!
     
  2. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Herkenbaar hoor, al ben ik minder ver dan jij..
    Ik loop wel tegen t zelfde aan:roflmao:
    Ik isoleer mezelf ook al merk ik ja, en ik kan ook niet meer veel lopen of hardebuiken of bekkenpijn:(
    En ook hier werken vrienden gewoon.
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Een stil zit hobby :)
    Tekenen, kleuren, diamant painting, of andere crea dingen. Of een luisterboek aan. In de tuin zitten als je die hebt. Wat lichte oefeningen doen om toch in beweging te blijven. Vooral rustig aan doen verder.
     
  4. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.969
    3.059
    113
    Vrouw
    Vervelend! Zou er gewoon aan toe geven als ik jou was. Vandaag is mijn verlof begonnen. Heb vanavond een (alcoholvrije) borrelafspraak, morgen liggingsecho en Kookclub en donderdagavond uit eten met vrienden. Ik denk dat het uitmaakt of je al de zorg hebt voor een of meerdere kinderen, hoe je je lichamelijk en mentaal voelt etc.

    Ik voel me nog goed en redelijk energiek (doe nog bodypump 2x per week en elke dag 5000 stappen) en ben nu op zoek naar balans (kan moeilijk niks doen) tussen rusten (tv kijken, lezen, muziek luisteren) en iets doen (afspraken, sporten en wandelen). Een zittende hobby zoals hierboven wordt geopperd is misschien ook een leuk alternatief? Succes met de laatste loodjes!
     
  5. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.249
    7.205
    113
    Vreselijk, en herkenbaar. Ik lees dat je nog kinderen hebt: daar heb je natuurlijk de nodige afleiding in denk ik?

    Ik doe niets anders de afgelopen 35 weken (bed/bank). Het is echt accepteren maar ik merk dat ik het ook heel saai begin te vinden. Ik werkte nog wel wat vanuit bed, en dat gaf afleiding, maar nu dat zo weg valt en man is ook naar werk toe, is het toch wel even slikken.

    Ik heb helaas ook geen mogelijkheid om te zitten dus ik kan je niks zittends aanbevelen. Enige wat ik doe is lang in bed blijven liggen, naar beneden op de bank, eten/drinken en netflixen. En weer vroeg naar boven.....

    Ik probeer wel een of twee keer in de week even aan te kleden, auto te pakken, supermarkt (500 meter verder) en weer terug op bank liggen.. dan probeer je er toch nog enigszins leuk uit te zien en dat fleurt de dag ook weer een beetje op :roflmao: en ik ben weer uren verder aangezien alles teveel moeite kost.

    Hopelijk dient baby zich bij jou ook snel aan!
     
  6. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Herkenbaar en dat maanden lang :confused:

    mijn tips: bekijk het per dag, standje overleven, series kijken, kleine behapbare dingen doen en af en toe janken.

    Veel succes met de laatste loodjes!
     
  7. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Dat gevoel is heel herkenbaar. Ik voel me sowieso wel geïsoleerd als thuisblijfmam, dus dat is niks nieuws.. en komt gelukkig straks ook weer verandering in. Maar het gevoel nog veel te willen maar eigenlijk niet kunnen, is nu heel herkenbaar. Klusjes in huis gaan een stuk langzamer en moet na elk klusje wel even zitten. Ik vind het lastig om toe te geven wat resulteert in teleurstellingen. Want ik plan mijn dag dan vol met allerlei klusjes en baal dan als het niet allemaal gelukt is.
    Dus ik kom mijn dag vooral door met het vermaken van onze 2 jarige, wat klusjes tussendoor en uitrusten waar kan. Ik ga wel nog met vriendinnen een avondje uiteten of lunchen zo af en toe, dat laad me vooral mentaal nog lekker op!
     

Deel Deze Pagina