Dat dikgedrukte ligt dus aan hoe de bevalling begint. Kies je voor een inleiding met daarbij een ruggenprik, dan verdient de vk daar idd niks aan. Maar als de bevalling spontaan begint, mag de vk de gehele bevalling declareren bij de zorgverzekeraar, ook als ze je vervolgens direct instuurt voor een ruggenprik. Ook als ze je bij wijze van spreken maar 5 minuutjes ziet. Dus eigenlijk is het makkelijk geld verdienen voor haar Maar wat je verder schrijft over dat de vk de vorige keer zo lang mogelijk wou wachten. Da's natuurlijk niet oké. Alsof het idd haar keuze, haar bevalling en haar pijn is. Heb je ook ooit teruggekoppeld dat je op dat stuk niet met tevredenheid terugkijkt? Heb je binnenkort nog een gesprek om de aankomende bevalling te bespreken? En weet je partner ook van jouw wensen zodat hij voor jou op kan komen?
Hier in de cp groep waren er ook die gelijk/snel ruggenprik willen dat heeft vk met ziekenhuis geregeld al van te voren. Als jij gelijk ruggenprik wil moet ze je gewoon gelijk insturen.
Dank je wel dames voor jullie lieve berichtjes. 29 juni hebben we gesprek over de bevalling en gaan we dit zeker ter sprake brengen. Bij O had ik ook een heel plan, maar uiteindelijk liep dat anders. Dat is ook prima omdat je nooit kan voorspellen hoe een bevalling verloopt. Maar wil wel gewoon die ruggenprik.
Fijn dat je al een afspraak hebt staan voor het bespreken hiervan! Heb je dat gesprek met de vk die je regelmatiger ziet?
Controle was goed! Ze voelde nu wel groter dan gemiddeld aan waardoor ik weer extra stress krijg Meteen een gesprek voor evt inleiding ingepland in het ziekenhuis op 12 juni. Ze nam me meteen serieus wat betreft de schouderdystocie, super fijn. Ik hoop natuurlijk dat ze zichzelf meldt voor een evt inleiding haha.
@Suzi98 Yes, 37 weken! Fijn dat je binnenkort een gesprek hebt in het ziekenhuis. Snap dat je hem een beetje begint te knijpen. Hoop ook voor je dat ze gewoon lekker op tijd komt uit zichzelf!
@Suzi98 fijn dat de controle goed was! En fijn dat ze je serieus nemen en het gesprek gepland staat. Hopelijk komt ze vanzelf! Hier vanochtend groeiecho gehad, alles was goed. De datum voor de keizersnede is nu ook bekend dus wij kunnen rustig aftellen!
Jeetje jongens het houdt niet op hier. De ziekenboeg is weer terug hoor (in februari zijn we hier allemaal langdurig ziek geweest met krentenbaard, roodvonk en weet ik het allemaal). Nu heeft mijn jongste sinds vrijdag opgezwollen lymfeklieren in zijn hals en maandag was die zwelling opeens super groot. Dus naar huisarts geweest, bloedonderzoek en echo laten uitvoeren (allemaal vandaag, en ik moest tussendoor ook nog even langs de vk…). Huisarts en echoscopist dachten aan toxoplasma, en dat vind ik toch wel wat eng met mijn zwangerschap. Maar gelukkig lijkt het nu te gaan om kattenkrabziekte. We moeten de rest van het bloedonderzoek nog even afwachten maar voor nu ben ik wel heel erg opgelucht. Nu moeten we het goed in de gaten blijven houden, maar als het goed is gaat het vanzelf over En ondertussen is het sinds gisteravond flink aan het rommelen geweest in mijn buik, maar dat kan ook door de spanning komen.
@Noxe Hè wat rot, zou toch fijn zijn als het allemaal even rustig is qua ziekte deze laatste weken en straks de eerste weken na de bevalling! Ik ken de kattenkrabziekte helemaal niet. Knapt hij er waarschijnlijk wel snel van op? Hopelijk keert de rust snel terug!
@zegenwens Nee ik had ook nog niet van kattenkrabziekte gehoord, maar blijkbaar gaat dat meestal vanzelf over. We moeten alleen goed opletten of hij geen koorts krijgt (omdat het in zeldzame gevallen hersenvliesontsteking kan veroorzaken) en of de zwelling niet pusserig gaat aanvoelen, want dan kan het wijzen op een abces.
Jeetje @Noxe, wat naar zeg. Fijn dat bekend is wat het is, maar dat je nog moet opletten maakt het ook weer een onzekere periode. Hopelijk knapt hij snel op! @Krv, fijn dat je een datum hebt! En gek ook wel, lijkt me, om een geboorte te plannen; iets dat meestal maar afwachten is. @Suzi98, mooie mijlpaal die 37 weken! En fijn dat je serieus genomen bent over mogelijk toch een groter kindje. @Krisjee, hoe weet je zo zeker dat je een ruggenprik wilt? Mijn oudste is geboren met keizersnede, tweede vaginaal met ruggenprik, want ontsluiting vorderde traag en ik vond het al vreselijk pijnlijk, en bij jongste ging het van 5 naar 10 cm zo snel dat er geen tijd was voor pijnstilling, maar ik heb nog geroepen dat ik dat echt wel nodig had En nu weet ik het niet. Ik kijk op beide vaginale bevallingen op zich goed terug, maar vind blijkbaar toch dat een ruggenprik wel lekker makkelijk is ofzo. Of ik hoop op zo'n droombevalling met relatief weinig pijn, hahaha. En dan denk ik weer: maar als de placenta niet volledig loslaat (zoals bij de 2e), is het best handig dat er al een ruggenprik in zit, anders moet dat op de OK of onder narcose. Ik ben met mezelf in discussie zoals je leest Daarom wel benieuwd hoe jij erin staat. En van anderen ook trouwens!
@JupitR Ik vind het lastig om het te onderbouwen, maar denk de redenen die jij noemt zoals dat een ruggenprik makkelijker is en een bevalling met relatief weinig pijn ook wel in mijn straatje ligt. Ik ben ook wel bang dat ik de controle verlies over mezelf en dat ik in paniek raak.
@Krisjee bij N. werd ik ook niet gehoord wat betreft ruggenprik, deze kwam ook eigenlijk te laat. Nu bij A. heb ik in het ziekenhuis vooraf een heel gesprek gehad wat mijn wensen zijn, zodat het sowieso bij hun ook in het systeem stond. Toen ik uiteindelijk toch ingeleid moest worden, heb ik gelijk mijn angsten op tafel gelegd dat ik zo heftig reageer op die weeënopwekkers dat ik die ruggenprik wil nadat mijn vliezen zijn gebroken. Deze is toen aangevraagd, dit duurde zeker een uur. Het zetten duurde ook ruim 3 kwartier want ik ben een lastig geval qua lijf blijkbaar Daarna zijn de weeënopwekkers gestart en is het allemaal goed verlopen. Wat ik wil zeggen eigenlijk is, je moet echt op je strepen gaan staan wat betreft je angsten. Er is echt meer mogelijk dan je denkt, en qua kosten voor de vk? Nou, dat is het laatste waar jij aan moet denken hoor! Ik wilde 2x een thuisbevalling en 2x niet gelukt Soms lopen dingen nu eenmaal zo.
Bij R wou ik op gegeven moment ruggenprik want weeënstorm en toen 8 cm was dus te laat en achteraf blij want oorspronkelijk wou ik zonder pijnstilling bevallen. Bij H keizersnee dus ja geen keus haha Nu wil ik weer geen ruggenprik ik weet dat op gegeven moment je op punt zit dat je denkt ik kan niet meer maar vaak mag je vlak daarna ook persen. Benieuwd hoe nu op de wee opwekkers reageer R was er binnen 4 uur in stuit en kindje wat niet mee werkt was extreem snel hahaha
Ik wil sowieso een ruggenprik en met inleiding helemaal. Geen weeenopwekkers in m’n lijf zonder ruggenprik. Vorige bevalling was van wee 1 tot hij er was een grote weeenstorm, nooit pauze gehad tussen weeen.. never again op die manier. Kwam dus ook door de opwekkers.