De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 8

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovieyou, 23 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.044
    5.013
    113
    Vrouw
    Ik ben nog nooit eerder bevallen, dus kan er allemaal nog niet echt over meepraten! Ik hoop thuis te bevallen en heb zelf echt een sterke voorkeur voor geen (medicinale) pijnstilling. Dit omdat ik héél graag bewegingsvrijheid wil hebben tijdens de bevalling. En ook denk ik een beetje omdat ik aan mezelf wil bewijzen dat ik moeilijke dingen kan, al klinkt dat een beetje stom misschien. Zoals het rennen van een marathon. Ik hoop natuurlijk niet op een hele moeilijke bevalling. Maar ergens hoop ik ook niet per se op een twee-vingers-in-de-neus bevalling. Verklaar me gerust voor gek :p Ik denk het geboorteproces inclusief de pijn nodig te hebben om mentaal ook de laatste transitie te maken voordat ik moeder word. Of als een soort ontgroening ofzo. Ik kan het niet zo goed uitleggen, het klinkt misschien een beetje zweverig. En misschien piep ik straks bij de eerste beste wee wel anders, wie weet. Ik heb wel een TENS en een bevalbad wat hopelijk wat verlichting geeft. Ik ben enorm benieuwd hoe ik het ga ervaren straks. Als ik een ellenlange bevalling zou hebben met weinig vordering, zou ik uiteindelijk wel een ruggenprik overwegen trouwens.

Zonnestralen, Anniek88, ciprilla en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    @Noxe kattenkrabziekte jeetje dat snap ik dat je daar nooit van gehoord heb. Zit je op deze termijn al helemaal niet op te wachten. Beterschap!

@Suzi98 het kan dus echt anders, wij hebben blijkbaar dezelfde eerste ervaring gehad

@Loveischocola snel bevallen is aan de ene kant fijn, alleen die naweeën zijn echt geen pretje! Is mijn ervaring althans..

Suzi98 en zegenwens vinden dit leuk.
  3. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.359
    4.018
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja jouw ervaring geeft me hoop hahaha. Hoe is t met jullie?

4. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    Heel goed! Zit momenteel al beneden op de bank. A. doet de nachten echt heel goed, om de 3/4 uur en tussendoor slapen dus mag niet klagen..

Wel nog aan het herstellen natuurlijk ;) Dat duurt nog wel even

JupitR en Suzi98 vinden dit leuk.
  5. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.718
    1.761
    113
    Vrouw
    Zo stond ik er ook in bij mijn eerste bevalling, dus heel herkenbaar! Ik wist niet wat ik moest verwachten qua pijn, en ik heb van mezelf een hoge pijngrens, dus ik wilde niet gelijk al bij voorbaat pijnstilling want dat geeft ook (zeer kleine maar toch) risico’s en je kan dan inderdaad niet meer vrij bewegen. Mijn oudste kwam uiteindelijk redelijk snel (bevalling van 6 uur) en op het moment dat ik het niet meer uithield en echt een ruggeprik wilde mocht ik persen. Dus die heb ik zonder pijnstilling gedaan. We mochten ook heel snel na de bevalling weer naar huis en dat was ook erg fijn.
    Bij de tweede kreeg ik een weeenstorm en toen heb ik wel een ruggeprik gehad want dat was echt niet leuk meer. Die ruggeprik heeft de pijn van nog iets van 4 weeen kunnen dempen en toen mocht ik ook alweer persen. Deze bevalling ging nog iets sneller dan de eerste (3 uur). Dus achteraf gezien was deze ruggeprik niet echt nodig geweest.
    En nu hoop ik thuis te kunnen/mogen bevallen. Ik heb ook een TENS en die ga ik ook zeker gebruiken. En hopelijk gaat deze bevalling ietsje minder snel ;)

Suzi98 en JupitR vinden dit leuk.
  6. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.044
    5.013
    113
    Vrouw
    Fijn om jouw ervaring te horen! Het is van tevoren ook gewoon niet in te schatten hoe je de pijn gaat ervaren, en het is idd ook afhankelijk van hoe lang het allemaal duurt en of je wel/geen weeënstorm hebt. Maar dat zie ik allemaal wel.. Bij voorbaat wil ik het idd niet. Het helpt wel dat ik door mijn opleiding bij veeeel bevallingen ben geweest en van alles heb gezien, óók hoe vrouwen het zonder pijnstilling doen. En vaak is het moment dat je denkt 'ik kan écht niet meer' dan toch het moment dat je er bijna bent. We gaan het zien! Hopelijk krijg je de thuisbevalling waar je op hoopt!

Zonnestralen en Suzi98 vinden dit leuk.
  7. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Hier hij de eerste inleiding gehad, had toen zelf al weeen maar ook aan de opwekkers (waarom is me achteraf een raadsel want had van mezelf echt al wel goed regelmatige weeen) toen dus dubbelop en een dat werd een storm… toen wilde ik ruggenprik, 8x geprikt zat jog jiet dus toen maar aan zon ponpje gegaan (weet even de naam niet)

2de en derde ook inleidingen toen ook opwekkers maar geen eigen weeen die zo der pijnbestrijding gedaan

laatste was thuis zonder pijnbestrijding en daar ga ik nu weer voor

bluedrake, Suzi98 en zegenwens vinden dit leuk.
  8. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.359
    4.018
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Fijn om te horen zeg! Ja dat herstellen hoort erbij haha. Rustig aan doen.

bluedrake vindt dit leuk.
  9. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.808
    7.453
    113
    Vrouw
    Lol, zeg dat, haha. Dat weet ik nog heel goed van mijn derde. Die bevalling ging ook relatief snel.

@Maritiem, je bedoelt denk ik Remifentanil; een soort morfine, wordt je zo'n beetje stoned van ofzo, haha. Heb ik bij mijn tweede gehad in de afwachting van de ruggenprik. Mooi dat je het thuis zo veel beter had!

Suzi98 en bluedrake vinden dit leuk.
  10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.681
    8.423
    113
    Vrouw
    Ik vond de naweeën niet het rottigste aan mijn stortbevallingen. Maar als je het gevoel hebt dat je niet meer kan is het bijna voorbij. Dat is een goede om aan vast te houden. Want op dat moment weet je zonder dat niet dat het niet nog uren gaat duren. Mij bevalling die ingeleid is was juist degene zonder weeën storm. De spontane hadden dat wel beiden.

Noxe, Suzi98 en zegenwens vinden dit leuk.
  11. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.359
    4.018
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb even twee bad bruisballen gehaald van Lush, de ‘sex bomb’.
    Volgens tiktok wekt het de bevalling op :roflmao: Ik hou van lush dus geen probleem om te proberen :cool:

Noxe, Zonnestralen en JupitR vinden dit leuk.
  12. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.808
    7.453
    113
    Vrouw
    Bij mijn jongste klopte het gevoel van "ik kan niet meer" en dan bijna persen wel, maar bij mijn middelste niet hoor. Zat toen nog maar op 4 cm toen ik niet wist waar ik het zoeken moest. Er open ingaan qua pijnstilling helpt denk ik wel. Liever geen pijnstilling, maar niet koste wat kost zonder.

bluedrake, Noxe en Suzi98 vinden dit leuk.
  13. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.268
    12.640
    113
    Vrouw
    Onmogelijk miss nog naam wijzegen :D:o:

bluedrake, JupitR en Suzi98 vinden dit leuk.
  14. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    haha. Wij hadden Britt haar naam dinsdag definitief en woensdagochtend is ze geboren. modus je hebt nog paar dagen :)

JupitR vindt dit leuk.
  15. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.268
    12.640
    113
    Vrouw
    Ja hahaha! Alleen vandaag komt er speentje met de naam die we eerst hadden haha… :roflmao::roflmao:

bluedrake, JupitR, Suzi98 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.359
    4.018
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik kan wel huilen.. 2 huizen verder zijn ze begonnen met een verbouwing en ik denk een flinke. Zit nu al uren in t lawaai omdat ze tegels eraf aan t slopen zijn maar ik ben bang dat m’n kraamweek naar de klote gaat zo :(

17. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.808
    7.453
    113
    Vrouw
    @Suzi98, kan je niet informeren, evt via via, wat voor verbouwing het is? Als ze nu tegels aan het slopen zijn, is misschien straks het grootste lawaai wel geweest en is het vooral nog opbouwen?

@Loveischocola, haha, ben benieuwd waar jullie op uitkomen met de naam. Het speentje of toch de gewijzigde. Het speentje met die naam kan altijd als reserve ergens neergelegd worden toch ;)

Wij zijn ook nog niet uit de naam. Ik dacht dat man wel eens was met mijn idee of A als eerste naam en B als tweede, of anders andersom (B - A), maar gisteren zei hij opeens dan toch maar weer opnieuw te beginnen met zoeken. Ik heb hem maar even duidelijk gemaakt dat hij bij de jongens telkens een hele grote vinger in de pap had, dus het nu ook mijn beurt is :p

Suzi98, Zonnestralen en zegenwens vinden dit leuk.
  18. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.268
    12.640
    113
    Vrouw
    Tegels eraf slopen geeft het meeste lawaai altijd

Suzi98 vindt dit leuk.
  19. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.808
    7.453
    113
    Vrouw
    @Noxe, hoe gaat het nu met jouw zoontje?

20. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.808
    7.453
    113
    Vrouw
    Hee @zegenwens, vreemde vraag misschien hoor, maar weet jij hoe ze bij een badbevalling bloedverlies monitoren?

Deel Deze Pagina