De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 8

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovieyou, 23 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snananas

Snananas Actief lid

20 nov 2015
    327
    380
    63
    Wat gaaf! Ik krijg wel veel commentaar moet ik zeggen... Wat fijn om hier zulke positieve reacties te krijgen!
    Er zijn ook mensen die het niet per se afkeuren, maar oprecht verbaasd zijn dat het kan. Of het geen kwaad kan voor de baby en hoe dat dan moet.
    Maar ook opmerkingen dat ik beter had kunnen stoppen voor de geboorte (waaom?), want nu kweek ik jaloezie.
    Ik heb geen idee hoe het gaat lopen, maar zou niet weten waarom ik bij voorbaat mijn jongste iets zou ontzeggen, wat wij beiden helemaal prima vinden en waar werkelijk niemand last van heeft...

bubblybaby vindt dit leuk.
  2. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Het is vannacht wel rustig geworden, heb nu een beetje rugpijn, maar das contante pijn dus denk dat dat komt door de val zelf.

Vabdaag nog maar ff rustig aan doen :)

Snananas vindt dit leuk.
  3. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Krijgt de oudste die nu dan nog bij je drinkt dan alle colostrum? Of blijft dat aangemaakt worden ook voor de baby?
    (Is een oprechte vraag) :)
    In mijn hoofd drinkt je huidige kindje alles op ofzo,sorry ik weet even niet hoe ik t anders kan uitleggen:roflmao:

Snananas en Ploop vinden dit leuk.
  4. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Dit werkt dus niet zo. De baby krijgt strakjes gewoon colostrum :) je lichaam weet straks dat je bevallen bent en past zich gewoon aan aan je baby. Je krijgt ook gewoon stuwing e.d., alles wat normaal ook gebeurt als je bv geeft aan een newborn. Is trouwens heel relaxed met stuwing als er nog een extra kindje drinkt om de druk eraf te halen haha.

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  5. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
    Lijkt me heel bijzonder, 2 kindjes aan de borst! Mooi om mee te maken, jammer dat mensen er dan weer een mening over moeten hebben als het voor jullie allemaal gewoon goed voelt!

@Kimmetjuh90 Fijn dat het vannacht iets rustiger is geworden, doe vandaag lekker rustig aan meis!

Snananas vindt dit leuk.
  6. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Haha ja dat snap ik! Die stuwing doet hier elke keer zo een pijn dat ik gewoon smeek om te laten drinken:roflmao:
    Of als t nog te vroeg was voor een voeding, kolfje ik de ergste druk er even af, ik ging echt door de grond, daar zie ik nu wwl weer tegenop moet ik zeggen hoor..:(

Maar oke dank je wel, dit wist ik dus niet vabdaar mn vraag ook haha, hier helaas nooit mee gemaakt 2 kindjes aan de borst :(

7. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Jaa ga ik ook zeker doen, lekker even niks, en alleen doen wat wel kan :)

8. Snananas

Snananas Actief lid

20 nov 2015
    327
    380
    63
    Snap je hoor :)
    Nu komt er nog waterige voeding, die wel weer witter wordt. Na de geboorte komt de colostrum echt op gang. Enige wat ik heb begrepen, is dat je baby in principe altijd eerst aanlegt en dat peuter daarna mag drinken. Hij drinkt ook 1 tot maximaal 3 keer per dag. Sommige dagen helemaal niet. Maar meestal in ieder geval voor de middagslaap nog wel. Voor de stuwing ideaal, dan kan hij die iets wegdrinken, zodat baby beter aan kan happen.
    Ben zelf ook benieuwd hoe het zal gaan hoor!

bubblybaby, Ploop en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.
  9. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Jaa snap ik, hoe mooi is dit!
    Bedankt voor de uitleg :)

10. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    Hoi meiden, ik ben niet zo actief maar wil een poging doen tot meeschrijven :)

@Kimmetjuh90 wat naar dat je gevallen bent. Fijn dat de kleine er geen last van heeft. Nu maar hopen dat jij snel van de andere pijn af bent

@Snananas wat mooi dat je straks 2 kindjes mag voeden. Zo bijzonder hoe het vrouwen lichaam werkt ❤️

Snananas en Kimmetjuh90 vinden dit leuk.
  11. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Wauw 2 kindjes aan de borst vind ik toch wel heel erg mooi! ♥️

Hoop hier dat het überhaupt zal lukken ivm borstverkleining 4 jaar terug. Er is echt heel veel klierweefsel weggehaald en natuurlijk tepels verplaatst (eraf geweest?). Dus het is een grote vraag. Zie wel al een paar maanden heel duidelijk de pigmentatie en begin zwangerschap hele gevoelige/pijnlijke borsten terwijl ik de jaren ervoor sinds de verkleining er nagenoeg niets aan voelde haha. Het stemt me dus wel hoopvol om het te willen proberen, er wordt gezegd door de arts en vk dat ik sowieso stuwing zal krijgen, maar meer de vraag of er voldoende verbindingen hersteld zijn om het werkelijk uit de borsten te krijgen. Lukt het niet dan weet ik dat ik het in ieder geval heb geprobeerd. :)

Lovieyou, Chanbee, Mena92 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Welkom! Oooh jij bent er ook al bijnaaa:D
    Hoe voel je je?

En dank je wel, het gaat nu gelukkig weer goed, en alles is rustig :)

13. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Idd meer dan je best kun je niet doen, en kv is ook prima mocht t niet lukken :)
    Hier is t ook nog maar de vraag of t lukken gaat hoor, en anders is kv zo gehaald en gegeven :)

Ploop en Snananas vinden dit leuk.
  14. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    #214 bubblybaby, 13 jun 2022
    Laatst bewerkt: 13 jun 2022
    Het wordt hier wel erger qua slechte nachten :p ... veel wakker 's nachts en dan wordt ik ook nog eens rond 5u al wakker en kan ik niet meer slapen. Van ellende mezelf maar alvast omgekleed. Doe straks wel een dutje stiekem onder werktijd :roflmao:.

edit: inmiddels nog voor iedereen wakker is zo goed als klaar met al het huishouden voor vandaag hahaha

Snananas vindt dit leuk.
  15. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
    Jaa zo is het ook, je kunt het altijd proberen en zien hoe het loopt!

Ploop vindt dit leuk.
  16. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
    Haha oeps! Wel fijn dat het huishouden alvast gedaan is :roflmao:

Nee vervelend dat de nachten steeds slechter worden! Zo kom je ook niet echt aan je rust toe.. Hier is het heel wisselend, ene nacht weer goed (normaal) en dan weer veel wakker..

17. Chanbee

Chanbee Fanatiek lid

19 jan 2017
    1.224
    1.198
    113
    jaaa gaat zo hard! Hoe ik mij voel is wat wisselend. Merk wel dat ik wat minder kan doen en sneller moe ben haha. Vorige week een middagje ziekenhuis gehad. Mijn bloeddruk was bij de controle 140/100 dus mocht meteen door voor extra controles. Gelukkig niets geks uit gekomen en morgen weer op controle.

@bubblybaby waardeloos dat slapen niet meer goed lukt. Hopelijk kan je straks nog wat rust pakken.

@Ploop vriendin van mij heeft jaren geleden ook een borstverkleining gehad. Haar is het gelukt om borstvoeding te geven. Ik duim voor je dat het bij jou ook lukt. En anders is kv ook prima :)

Ploop vindt dit leuk.
  18. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ohh nou hopelijk blijft t niks ernstigs!
    Wel goed dat ze je goed in de gaten houden:)
    Haha wel fijn dat t huishouden gedaan is al, ik heb dus even uitgeslapen tot 10 uur, en ben nogsteeds dood moe:(

Ga hier ook zo maar wat in huis doen, eerst wat eten:D

Nog een weekje en dan komt onze zoon!!

Chanbee en Ploop vinden dit leuk.
  19. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Welkom @Chanbee! Leuk dat je mee komt schrijven de laatste loodjes.

@Ploop hoop dat bv lukt! Klinkt iig hoopvol als je al pijnlijke borsten hebt etc! Maar goed, anders is kv ook goed!

Hier word ik echt gek van de voorweeën steeds. Ik heb nu elke keer echt wel pijn 's middags/ 's avonds, maar het zet gewoon elke keer niet door. Gisteravond had ik echt goede hoop, want het deed echt flink zeer.. maar helaas, nog geen baby.

Chanbee en Ploop vinden dit leuk.
  20. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik heb een borstverkleining gehad en daarna succesvol borstvoeding gegeven. Het was wel aanpoten om productie goed te krijgen maar het is gelukt. Je mag me pb'en als je info of hulp oid nodig hebt :)

Ploop vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina