het is inderdaad echt meer alles draait door en de zwangerschap komt er af en toe bij… dat een beetje vind het ook wel fijn bij de oudste was echt elke dag tellen en nu is het af toe verrek alweer een week erbij… daardoor vliegt het voorbij. En heb wel echt s avonds als de rest op bed is momenten dat ik er echt bewust mee bezig ben…
Super! Ze woog gisteren 2805 en vandaag 2790, m’n melk is al goed op gang aan het komen waardoor ze het echt uitzonderlijk goed doet (zei de kraamverzorgster haha). Ze zei dat ze dit bijna nooit ziet bij zo’n kleintje ook nog eens. Ze drinkt goed, slaapt heerlijk en is tot nu toe een heerlijk tevreden kindje. Ik moet opletten dat ik niet teveel doe want ik voel mezelf ook echt goed. Heerlijk om zo’n andere soort kraamweek te hebben dan bij de 1e!
Dat klinkt goed zeg! Heel erg fijn. Rustig aan idd, maak er lekker gebruik van dat je nu kraamzorg hebt. De rest komt wel weer
Misschien voor de meiden die t leuk vinden, mijn bevallingsverhaal (heb ik ook iets te doen voor tijdens de voeding ) Om 13.15 hadden we een consult in het zkh voor evt inleiding. Mijn vriend werkt in het zkh op kantoor dus kwam even op en neer (dacht ie ). Nouja, hele aardige vk, vond inleiding ook ‘n goed idee. Ging even inwendig voelen, 2 cm, en stripte me. Ze belde voor de ballon en t zou eigenlijk donderdag zijn maar er was al plek na deze afspraak! Na de vk dus meteen door voor de ballon. Ctg gehad, allemaal prima, ballon geplaatst en weer aan de ctg. Toen begonnen de krampen al. Ik dacht dat ‘t kwam door plaatsen v/d ballon. Al puffend gingen we naar huis en zouden we ‘s ochtends terugkomen. Ons zoontje opgehaald bij BSO en rond 17.00 waren we thuis. Ik vond de krampen vervelend dus zei ga wel even douchen. Begon al over te geven van de pijn (was ook al 2 dagen misselijk haha). Goed, uit de douche rond 18.00 en die krampen timen: om de 3 min. Oke, toch weeen dan? Ook de ballon viel er al uit. Zkh gebeld en ja hoor kom maar terug. Ouders gebeld die waren er na ‘n halfuur en we gingen meteen door, rond 19.00 waren we weer op de afdeling. Verpleegkundigen lachen want hadden ons niet verwacht nu hahaha. Nouja, weeën werden serieuzer maar prima te doen. Bij m’n zoontje dus weeënstorm gehad van begin tot eind dus dit was een verademing Ik liep lekker rond, heb even gedoucht. Had een draadloze ctg helemaal top. Rond 21.00 kwam de vk even toucheren. 3 cm, vliezen breken? Ja hooor ga je gang. En toen kwam wel echt de pijn… kon ze niet goed meer opvangen. Meteen gevraagd om een ruggenprik en rond 22.00 zat ik dan al op de recovery. Inmiddels 4 cm. Rond 22.30 zijn we teruggegaan naar de afd en kon ik weer een beetje lachen Verloskundige kwam rond 23.30 weer toucheren; ruime 7 cm. Ze zei dat ze na 2 uur terug zou komen ongeveer en dat ik kon bellen als er wat was. 5 min nadat ze weg was zei ik al volgens mij heb ik persweeën/persdrang.. Dus gebeld. Duurde weer ff tot ze kwam, ik zei continu nouuu die baby komt zo al hoor En voelde zelf al haar hoofdje heel diep zitten. Heel gek. Vk was er rond 00.20 en ja hoor, 10 cm en ik mocht mee gaan persen. Heel rustig en ontspannen is toen onze dochter geboren om 00.41. Ik heb 1x even een wee moeten wachten om scheuren te voorkomen en dat is gelukt; ik heb 2 miniscule schaafwondjes aan elke zijde jn m’n schaamlip. Zit wel 1 hechting in aan elke kant maar meer voor t idee dan dat t moest. Echt, voor mij een top bevalling dit! Uiteindelijk heeft m’n lichaam t echt goed opgepakt en heeft t na de ballon doorgezet. Kijk er echt goed op terug.
Klinkt mooi zo @Suzi98, fijn dat je nu zo'n positieve ervaring hebt mogen hebben ♡ En ook dat M. het al zo goed doet. Ze zeggen wel dat meisjes (zo klein) vaak sterker zijn dan jongens Hoe vinden de broers het @Loveischocola en @Suzi98 en @bluedrake?
@JupitR hij was eerst jaloers op de borstvoeding… haha maar wil nu wel alles delen en geeft hem wel een kusje. Verder is H enoorm grenzen aan opzoeken pfff
Wat klinkt dat als een fijne bevalling @Suzi98 ! Dank je wel voor het delen van je bevallingsverhaal!
@JupitR het is hier momenteel echt even overleven. Als ik A. de fles geef gaat N. echt puberstreken uithalen en ik kan dan niet zo snel ingrijpen! Verder zijn mijn hormonen nog steeds van pad en de ene dag gaat beter dan de andere dag. N. is ook wel heel trots en checkt continue of A. er nog wel is. Ik ben dus zelf echt nog even een weg aan het zoeken tussen alles.
@bluedrake Ja die streken vreselijk he en om alles huilen soms ook warmte speelt waarschijnlijk ook mee. Maar pff blij dat man nog ff vrij is want ik mag natuurlijk nog niet tillen helaas
Ja ze is sterk ja haha. Grote broer vindt t geweldig. Helaas heeft ie sinds gister ‘n dikke oogontsteking Maar heeft n zalfje gehad van de HA zodat t sneller over gaat. Hoe is ie met jou? Hou je t nog vol met dit weer?
@Loveischocola heel herkenbaar, man is hier ook nog thuis gelukkig want ondanks dat ik geen keizersnee heb gehad ben ik ook nog aan het herstellen. Ze willen gewoon aandacht en ik snap het wel alleen het kan niet altijd
Hoi allemaal, ik kom mij hier ook melden aankomend weekend tikken we de 27 weken aan. Afgelopen periode was ik hier al een beetje aan het meelezen. Veel bekende namen, super leuk! Merk dat dit wat meer trekt dan het bevallingstopic Dit weekend zijn we lekker vrij (inclusief vandaag) en echt een leuk weekend. Vandaag de babykamer geverfd en morgen de 3d echo en daarna lekker babyshoppen en accessoires en andere spullen shoppen. @Suzi98 wauw dat klinkt echt als een hele rustige en fijne bevalling. Fijn zo'n mooie start ❤️
Wow, wat ben jij al ver!! Ik was een meelezer in het zwanger worden met IUI topic en heb je verhaal de afgelopen jaren wel meegekregen. Wat fijn dat je je nu hier mag melden, welkom! Veel plezier dit heerlijke weekend.
@bluedrake en @Loveischocola, rond de 2 jaar zijn ze inderdaad oud genoeg om te snappen dat er iemand anders is die "competitie" is qua aandacht en nog niet oud genoeg om soms ook een beetje redelijk te zijn. Kan best een uitdaging zijn al zonder baby Je groeit er wel in, maar kan me voorstellen dat het niet altijd leuk is @bluedrake. Er zijn ook best veel vrouwen die de overgang van 1 naar 2 groter vonden dan van 0 naar 1. @Suzi98, wat sneu van de oogontsteking, maar super leuk om te lezen dat je zoontje het ook zo leuk vindt. Dan is een kleuter echt wel weer anders dan een terror peuter Ik vind warm weer sowieso niet geweldig, en zwanger vind ik het niet per se erger. Ik ben gewoon veel binnen. Alleen de ochtenden vind ik buiten nog wel te doen. @Wishfull123, welkom, wat mooi dat je hier nu ook kunt aansluiten Klinkt alsof je leuke dingen voor de boeg hebt
Dank je wel! De tijd gaat echt ontzettend hard inderdaad. Al zal dat de laatste weken misschien wel anders aanvoelen straks. Jij hebt ook al zo'n lange weg doorlopen en nu over een paar weekjes is de kleine daar. Voel je je goed?
Wij zijn trouwens toch al uit de naam! Ik dacht nog dat we het misschien bij de geboorte pas zouden weten, maar man is akkoord met mijn favoriet, met een kleine aanpassing in de schrijfwijze. We laten ons geboortekaartje ontwerpen door dezelfde illustrator die de andere 3 kaartjes heeft gedaan en ik heb vandaag het concept gezien, met naam en kleur en hij is zoooo leuk! Baby ligt wel nog steeds dwars of in stuit. Vrijdag weer een echo, dus dan zullen we het wel zeker weten. En dan toch maar echt nadenken over een versie, en die inplannen evt. Een keizersnede met al 3 kinderen lijkt me ook niet ideaal, met het langere herstel daarna.