@Oilell moet je enkel 's avonds spuiten of ook overdag? Ik snap dat je nu enkel maar met een arts wilt praten. Is toch geen doen zo... Ik merk hier dat de diabetes verpleegkundigen maar gewoon noteren en doorgeven. Maar zelf ook niet echt (mee)denken. En zich wel een beetje teveel permiteren. Ik moet 's avonds voor het slapen insuline spuiten. Elke week waarden doorbellen en dan bellen ze terug om te verhogen met 2 eenheden . Terwijl ik al aangaf dat ik dat dit niet ging werken... dat ik erg goed op mijn eten let, (bijna 4kg kwijt), dat mijn afwijkende nuchtere waarden niet met mijn avondeten te maken had. Na x aantal weken uiteindelijk op 15 eenheden uitgekomen en dit blijkt dan te werken. Sta nu 2,5w stabiel.. had enkel 2 "uitschieters" omdat ik wat meer gegeten had (ja, heb opeens meer honger) en dan kreeg ik gisteren een preek dat ik op mijn eten moest letten Omdat ik aangaf dat ik wist dat die waarde te hoog lag, omdat ik 2 chocoladebroodjes gegeten had. Dan breekt toch mijn klomp hoor. @SarinaS heb je al uitslag van je grote suikertest? Bij mij stonden vrij snel op het ziekenhuisportaal. Haaa en die doopsuiker ik moet er nog steeds om gaan. Maar heb geen zin/energie om in de wagen te stappen en aar de Ava te rijden hihi. Thans de tijd nu toch begint te korten.. hihi. Hier veel last van men onderrug & steken in mijn schaamstreek/liezen. De kleine man is volgens mij goed aan het indalen ♡ Volgende week woensdag nog een groeiecho. En als alles goed is zal dat de laatste afspraak zijn.. want 3 januari is het zover . Volgende week kan ik ook eindelijk stoppen met asaflow en dan hoop ik na de bevalling ook van die vervelende suiker af te zijn.
Ik spuit minimaal 4x op een dag. Dus ontbijt, lunch, avondeten en voor het slapen gaan (4-15-22-7) Maar moet dus vaak na de lunch en avondeten bijspuiten. Samen met de medicijnen die ik elke 6 uur in moet nemen breekt het me wel op. Eergister verliep ongeveer zo: 12.00 medicijnen, insuline en lunch 14 00 check bloedsuiker, te hoog dus bijspuiten 16.00 check bloedsuiker, was oke 18.00 medicijnen 18.30 insuline en avondeten 21.00 check bloedsuiker, bellen met arts en bijspuiten 23.00 check bloedsuiker, nog steeds te hoog dus bijspuiten volgens schema 00.00 medicijnen innemen en langwerkende insuline spuiten 01.00 check bloedsuiker, nog steeds te hoog dus arts bellen en bijsluiten 03.00 check bloedsuiker, eindelijk oke 06.00 medicijnen innemen 08.00 insuline spuiten en ontbijt 10.00 check bloedsuiker, was oke 12.00 lunchen en insuline spuiten De diabetoloog had door dat ik niet dom was. Dus moet nu zelf de dosering ophogen als ik 2x na dezelfde maaltijd te hoog zit. Dus dat is fijn. En normaal gesproken doen ze niet aan een bijspuitschema, maar omdat ik ze minimaal 1x per dag moest bellen, mocht ik toch een schema mee. Het probleem is dat ik een hele gecompliceerde zwangerschap heb, waarbij ik al een heleboel medicatie moet slikken. Waaronder prednison, wat dus een hele slechte werking heeft op insuline (je hebt vaak het dubbele nodig voor hetzelfde resultaat). En deze verpleegkundige zal vast prima "reguliere" zwangerschappen kunnen begeleiden, maar dit gaat baar gewoon boven de pet. Ze snapt niet dat ik moe ben, ze snapt niet dat ik niet "gewoon" stop met al die andere medicatie (die dus nodig is om te eten en een zwangerschapsvergiftiging onderdrukt), snapt niet dat ik niet regulier eet (we zijn al heel blij dat er iets binnen blijft). Dat ik geen reguliere insuline kan gebruiken, omdat we niet weten of het eten er in blijft zitten... Nouja, ben haar gewoon helemaal zat Wij mogen donderdag onderhandelen over een einddatum de verwachting is dat we uitkomen tussen 9 en 22 februari. Lijkt me super fijn om gewoon ergens naar toe te kunnen leven. 3 januari is ook echt lekker. Nog even een beetje rust en vrijheid tijdens de feestdagen en dan goed het nieuwe jaar in
Ohhhboy!! Dat is echt wel héél pittig! Je bent toch met niets anders bezig dan medische zorgen, is bijna overleven zeg Als ik zo uren bekijk, heb je daar bovenop ook amper kwalitatieve slaap . Ik hoop dat de baby het wel goed stelt ♡ En niet teveel last ondervind van heel het medische gebeuren. Ik geloof dat je ook echt dan wel uitkijkt naar een einddatum. Damnnn En dan denk soms dat ik het lastig heb .
Ja er is geen klap aan. Noodzakelijk kwaad wat we over moeten hebben voor onze kinderwens. De hyperemisis waren we op voorbereid, goed plan gemaakt en dat wordt nu uitgevoerd (medicatie, picclijn, thuis infusen etc). Maar de rest erbij breekt wel op. En door de vermoeidheid word de misselijkheid dan weer erger, wat maakt dat ik meer moet spugen en dat is dan weer vervelend voor de diabetes. Kindje doet het tot nu toe heel goed. Is enorm bewegelijk, dus dat duid er op dat ze het naar haar zin heeft. Gelukkig zit er een einddatum aan, dus daar houden we maar aan vast
@Oilell Pff pittig hoor, ook met zo'n schema erbij! Kan me heel goed voorstellen dat het voor jou echt aftellen is! Hier gaat alles zo z'n gangetje gelukkig. Maandag op controle! Hebben dan ook groeiecho dus ben wel benieuwd!
@Oilell jemig wat een schema zeg ik word er al moe van als ik er naar kijk Hopelijk komen jullie tot een mooie einddatum. 9 februari is een mooie datum, zowel de verjaardag van mijn zoontje als de uitgerekende datum van deze baby
Zelf hebben we gisteren weer een ochtend onder de pannen bij het Radboud gehad, een intake bij de klinisch verloskundige, een GUO en aansluitend een gesprek met de gynaecoloog. Er is inmiddels een datum gepland voor een inleiding! Deze gaat door indien er 's morgens plek is voor de inleiding en een plekje op de high care voor de baby, dus het is nog wel even spannend. Aan de ene kant ben ik heel erg toe aan die einddatum en aan de andere kant heb ik nog wel wat genieten van deze zwangerschap in te halen. We hebben zo lang in spanning en stress gezeten of deze zwangerschap door kon blijven gaan, of het kindje met het leven verenigbaar zou zijn. Van 14 weken tot 24 weken in onzekerheid geleefd en vele onderzoeken gehad. Ik had mijn laatste zwangerschap graag anders gezien, maar ook hier zie je maar weer dat dit soort dingen niet te plannen zijn. Het lijkt alsof alles rondom onze kinderwens de boel dwarsboomt. Niet spontaan zwanger kunnen worden, een heel vruchtbaarheidstraject, daarin ook de nodige tegenslagen gehad, miskraam. En daar bovenop nog dat mijn dochtertje een slechte start had na de bevalling en na de bevalling van mijn zoontje eindigde ik op de OK door een vastzittende placenta en had ik een fluxus van 3 liter Ik mag hopen dat mijn bingokaart nu inmiddels wel vol is.
@JosjeM hopelijk mag alles goed gaan bij de bevalling en de geboorte! Weten jullie intussen wat het gaat worden?
Met 27+1 mag ik ook meeschrijven hier denk ik Wat gaat het snel! Ik heb volgende week een groei echo, en vandaag voor de 2e keer dagcurve glucose laten prikken (eerste was goed) ivm zwangerschapsdiabetes bij eerste zwangerschap. Ik kan de glucose tolerantie test niet doen vanwege misselijkheid, en ik weiger hem dus ook vandaar dat ik de dagcurve krijg. Hopelijk vanavond of morgen de uitslag daarvan.
Welkom! Ah vervelend van de zwangerschapsdiabetes bij je vorige zwangerschap. Hopelijk deze keer niet.
@JosjeM wat heftig zo lang in de onzekerheid te zitten. Ondanks dat ik hondsberoerd ben, gaat het met het kindje wel goed. Kan me niet voorstellen hoe het andersom moet zijn. Mijn gyneacoloog zegt dan "iedereen krijgt een portie ellende, sommigen met kleine speldenprikjes jaren lang, andere in 1x een emmer". Geloof dat dit wel de categorie emmer is. En herkenbaar dat gevoel van die bingo kaart toen er ook nog diabetes bij kwam zei ik ook dat ik nu de rest van de zwangerschap gratis mocht parkeren. Gingen ze niet in mee Wij hebben vandaag een super fijn gesprek gehad met de gyneacoloog gehad. Normaal zit er 1.5 tot 2 weken verschil in het protocol wat betreft inleiden of een geplande keizersnede. Omdat ze wist dat ik gewoon zsm klaar wil zijn heeft ze meteen aan het begin gezegd "de datum die ik in mijn hoofd heb is 22 februari, en jij mag kiezen of dat dan een keizersnede wordt of een inleiding". Echt super fijn, anders was ik dus voor een inleiding gegaan. Maar nu kan ik dus kiezen voor de rust van een geplande keizersnee. Er staat nu met potlood een datum, 15 februari worden we gebeld en krijgen we de definitieve dag te horen. En de echo was goed. Kindje groeide iets harder dan verwacht, maar viel nog netjes binnen haar eigen curve (zat op p60 en nu op p80). Als die goed blijft gaan, blijft de datum staan. Anders grijpen ze nog wat eerder in. Dus we kunnen nu echt aftellen! En langzaam lijkt de suiker onder controle te komen: ik heb de diabetes arts al 3 dagen niet gesproken. Dus die belde zelf even, om te checken of ik nog in leven was
@JosjeM Klinkt als een goede maar ook wel spannende dag die je hebt gehad eergisteren! Wat een pittig verloop inmiddels ook achter de rug. @djoyz Welkom in de groep! Time flies! Heb je inmiddels al uitslag? @Oilell Hoe is het met jou? Ik las dat je een heel goed/fijn gesprek hebt gehad en dat je nu ook meer weet over dé datum! Spannend! En wat fijn dat je suiker onder controle lijkt te komen, super!
Nog drie nachtjes slapen en we mogen onze meid weer even fijn bekijken! Ben dan ook benieuwd naar haar groeicurve. Ik vind het nog steeds zo'n gek idee ergens dat deze kerst gewoon de laatste kerst is dat we met z'n tweetjes zijn. Ik kijk echt uit naar haar komst, hihi.
We zijn hier wel een beetje moe. Bleven ondanks alle ellende net overeind, maar inmiddels zit onze dochter al anderhalve week met flinke koorts thuis. Dat hakt er behoorlijk in. Ze ligt nu bij mij in bed, we slapen allebei af en aan en af en toe drukken we een filmpje aan. Mijn man is op zijn werk een opdracht aan het afronden, start per 1 januari op een nieuwe klus. Dus dit komt allemaal even onhandig uit. Daarbij is de schoonmaakster ziek en gaat ze straks 3 weken op vakantie. Daar komt de zorg voor mij nog overheen. Alles bij elkaar gewoon even pittig. Maar inderdaad gewoon heel fijn dat we nu weten waar we naar toe leven. En dat we zeker weten dat we maart niet gaan halen binnenkort gesprek met de anesthesist en de kinderarts. Nog een weekje, dan is het kerst. In januari maken we het kamertje af, maken we kennis met de verloskundige voor de nazorg en komt de fotograaf. En dan is het nog maar een paar nachtjes tot de baby. Denk dat 50 nachtjes en 25 nachtjes nog groter mijlpalen gaan worden. 15 februari krijgen we de definitieve datum (kan nog 2 dagen eerder of later worden).
Hier echo gehad vanmorgen. Alles was goed met baby en mama. Hij is gedraaid en het hoofdje naar beneden. Spannend wanneer hij zal komen
Met zoveel pittige weken achter de rug snap ik het zó goed! Hier willen we nog een fotograaf regelen, maar twijfelen we wel. Het wordt namelijk of geboortefotografie of zwangerschapsfotografie. En-en is niet te betalen voor ons (tenzij we ergens een te gekke combi-deal vinden haha). Al gok ik dat ik wel snel moet zijn nu als ik geboortefotografie kies... Dit weekend maar even een besluit doorhakken denk ik.
Wij hebben een buik-foto en een na de geboorte. Kindje is dan 4 weken oud, en ik weer een beetje ter been hoop ik. De foto's van de zwangerschap zijn waardevol, maar als ik zou moeten kiezen zou ik foto's van het kindje laten maken. Foto's met z'n tweeën hadden we al.
Leuk he uitkijken naar de echo’s! Ik mag volgende week weer spieken bij onze kleine meid met de eerste groei echo. Gisterenavond de uitslag gekregen van de dagcurve. Gelukkig alles weer dik in orde, zo blij! Nu alleen nog wachten op de uitslag van de rhesus C. Dat vind ik wel nog spannend. @Oilell ik verbaas me nog steeds hoe je dit in vredesnaam allemaal volhoud. @MamaSofie1 Wat fijn dat het hoofdje al beneden ligt, nu hopen dat dat zo blijft! @JosjeM wat fijn te lezen dat het goed met jullie gaat, ik had jouw berichten in andere topics gelezen en wat een rollercoaster hebben jullie achter de rug zeg. Hopelijk kan je / kunnen jullie wat meer genieten nu.