De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 8

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovieyou, 23 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Ja, mijn vriend vindt fotografie tijdens geboorte niet echt heel ideaal omdat wij dan ook al een tolk in de kamer hebben dus dan wordt het wel echt heel druk in de ruimte. (Ik hoor met mijn Cochleair Implantaat heel veel, maar ik denk dat ik tijdens alle drukte me extra goed op mezelf wil focussen en dan gaat mijn implantaat af. Dan hoor ik niks meer en ik wil dat mijn partner mijn partner is en geen tolk. Vandaar dat wij een tolk inschakelen bij de bevalling die standby zal staan, heb er drie die met elkaar gaan afwisselen).

Daar had hij een mega goed punt. Foto's van ons tweetjes hebben we niet, dus ik denk dat ik dan nu ga kijken voor zwangerschap + newborn. Dat kan in ieder geval een stukje goedkoper dan geboortefotografie zelf heb ik gezien, gelukkig.

Jaa, altijd zo leuk! Spannend om op uitslagen te moeten wachten. Duim voor je dat alles goed zit.

2. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.238
    4.464
    113
    Vrouw
    Mijn man vraagt dat ook wel eens. Maar er is niet zo heel veel keus. Dus het moet te doen zijn, een andere optie is er (zeker na 24 weken) niet meer. We willen graag een kindje, en dit is het noodzakelijk kwaad waar we doorheen moeten.

Lichamelijk is het loodzwaar, maar er zit een hele duidelijke einddatum aan. Ik kan me wel voorstellen dat als je zo ziek bent en je niet weet wanneer het stopt, je een heel ander gesprek met de artsen hebt. Want er is eigenlijk geen kwaliteit van leven, dit is puur en alleen overleven. Wat te doen is, als je weet dat het ook weer over gaat. Ik weet dat als de placenta er uit is, het spugen acuut stopt. Ik weet dat ik me binnen 24 uur na de keizersnede beter voel dan de hele zwangerschap, ondanks een zware buikoperatie.

De andere optie was om te stoppen met de zwangerschap. Dan was het fysiek nu beter geweest, maar vraag me af wat dat mentaal met me gedaan zou hebben. Heb met 12 en 16 weken daar wel gesprekken over gehad met de arts. Maar na 3 of 4 maanden spugen met lege handen naar huis... Dan liever uitzingen.

Straks mag dit boek dicht, hierna word ik nooit meer zwanger. Na de zwangerschap komt nog 1 hoofdstuk: de revalidatie. Dan is het klaar en kunnen we met z'n vieren beginnen aan een nieuw boek in de serie. Dat begint 6 juni met een maand vakantie met z'n allen. Dan kunnen we echt lekker even uit huis en los komen van alle rollen/patronen die er tijdens mijn zwangerschap/herstel ingeslopen zijn. En daar kijk ik nu al enorm naar uit :D (al zal ik elke dag ontbijt op bed en nooit de afwas hoeven doen best missen).

Mokski en Soof1992 vinden dit leuk.
  3. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    Ik zie nu dit topic voorbij komen! Morgen 29 weken dus ik kan ook meeschrijven :). In verwachting van een tweede kleine meid. Zwangerschap gaat tot nu toe vrijwel zonder complicaties alleen bleek bij de groeiecho dat ik op het randje teveel vruchtwater heb. Het is nog net niet zorgelijk. Dus over twee weken weer een echo om te meten. Wie weet anders een suikertest of iets dergelijks.
    Ik tel inmiddels wel af hoor. Maar ik verwacht dat deze meid net als haar zus wel tot maart blijft zitten.

SarinaS vindt dit leuk.
  4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.432
    113
    Breek even in, maar kan je niet vragen dat als de tolk niet tolkt wat foto's wil maken? Waarschijnlijk niet zo mooi als met een echte fotograaf maar dan heb je er wel...

Annelies26 vindt dit leuk.
  5. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Vind ik een goede tip! Ga ik eens overleggen. Mogen inderdaad best mobiel-foto's zijn, is uiteindelijk vooral voor mezelf/onszelf als ik door de weeën straks wat meer uit mezelf ben (of juist compleet in mezelf). En natuurlijk kan mijn partner ook zo nu en dan een foto maken als blijkt dat ik tijdens een wee hem niet in de buurt wil hebben... :roflmao: Ik ben, wat dat betreft, wel echt heel benieuwd naar hoe ik reageer tijdens de bevalling hahaha! Mijn vriend heeft wel gezegd: Ik ga echt niet kijken hoe de baby eruit komt! NO WAY! Dus ik: Als ik zou wil zien, sta je gewoon met je gezicht naar mij toe te kijken en me te helpen. En dan sta je gewoon zo zodat je eventueel toch kan kijken hoe ze eruit komt. En dat vond hij wel een goed idee. Als ik wil dat hij bv. achter mij zit of staat, dan zien we wel verder (kan hij natuurlijk alsnog ook in de spiegel meekijken). Zelf wil ik wel heel graag zien hoe ze eruit komt, dus dat wordt even vragen of ik zelf een spiegel mee moet nemen. :D

6. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Vandaag echt de allerlaatste kleine dingetjes opgehangen in onze babykamer. De plafondlamp moest nog en de drie houten blokken waar we dingetjes ter decoratie kunnen inzetten. Deze hangen nu allemaal!

Straks even kleertjes sorteren, want we hebben ook al een pak kleding meegekregen van mijn zus waarvan haar jongste er nog maar net uitgegroeid is (ze is 2). Hahah! Superlief natuurlijk, maar dan hoeft dat in ieder geval niet meteen gewassen te worden. Dan weten we ook precies wat we eventueel nog moeten halen en welke wasjes we als eerste willen of moeten draaien.

Wat doen jullie in de (vlucht)tas voor de baby naast twee setjes geboortepakjes? Merk dat ik daarin nog wel zoekende ben. En wat ik voor mezelf mee moet nemen. Ik ben medisch voor de zekerheid (hartverleden), dus hoop op een bevalling waarbij we snel weer naar huis mogen, maar ik pak sowieso wel even wat meer in dan alleen maar voor een dag/nacht (dus ik houd rekening met twee of drie nachtjes voor het geval dat). We zitten ook op een uur rijden, dus we halen niet zo even 1,2,3 iets van thuis op.

7. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    Ik heb bij mijn vorige bevalling mijn favoriete pyjamabroeken erin gestopt en verschillende soorten ondergoed zodat ik na afloop kon kiezen wat ik lekker vond zitten om aan te doen met kraamverband. Daarnaast meerdere shirts zodat ik wat droogs had om aan te doen als ik erg zou zweten. Verder had ik ook dextro bij me omdat ik soms heel flauw kan worden bij zware fysieke inspanning en laat een bevalling nou precies dat zijn :p. Verder had ik geboortepakjes mee in maat 50 en maat 56, maar onze meid werd op de groeiecho's groot geschat dus ik wilde wat te kiezen hebben.
    Ik had ook wel vermaak mee maar mijn bevalling ging heel snel dus dat heb ik uiteindelijk niet gebruikt.
    En wat toiletartikelen zodat je lekker even je tanden kan poetsen, haren kan wassen en borstelen, etc. Geloof dat dat het zo'n beetje was. Hoop dat je wat aan dit lange verhaal hebt :rolleyes:.

Soof1992 vindt dit leuk.
  8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.432
    113
    Niet uitvergroot op canvas boven de bank? :roflmao:

En dan niet zo snel gaan dat ze hem niet meer kunnen pakken:roflmao: dat had ik bij nr5o_O baalde daar wel van. Nu heb ik het bij allemaal niet gezien. Maar ook wel positief dat er geen tijd voor was ;)

Soof1992 vindt dit leuk.
  9. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.432
    113
    En vergeet telefoonoplader niet. Oh en de goeie pakken :roflmao: ik dacht bij nr4 slim te zijn, nieuwe gekocht en in de tss gedaan. Bleek het voor iphone ipv Samsung te zijn:rolleyes:

Soof1992 en Annelies26 vinden dit leuk.
  10. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    Ik heb dus een tijdje terug op facebook voorbij zien komen dat via funda zichtbaar was dat iemand zo'n enorme foto van de bevalling boven de eettafel had hangen. En dan niet het magische moment erna als je je kind net vast hebt, maar dat kind was er nog uit aan het komen... Denk dat mijn spaghetti net wat minder lekker zou zijn als ik daar zou eten o_O

11. SarinaS

SarinaS Actief lid

6 jul 2014
    317
    197
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier is de laatste dagen veel gebabbeld, wat leuk :)

Ik heb goede resultaten gekregen van de uitgebreide suikertest, dus ben ik eventjes gerust.
    Komende weken gaan voorbij vliegen met de feestdagen ;)

op 10 februari hebben we een fotoshoot gepland, zodat we toch nog leuke foto's hebben van ons gezinnetje en de buik. Ik heb er deze zwangerschap zo weinig gemaakt :oops:

Oilell, Soof1992 en Annelies26 vinden dit leuk.
  12. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Oh dat van verschillende soorten ondergoed vind ik wel een goeie! Ik ga dit weekend nog even naar de Zeeman, even wat grotere 'oma' broekjes scoren haha. Lijkt me handig in combi met kraamverband, maar misschien moet ik inderdaad ook even wat andere broekjes halen zodat ik kan kiezen wat lekker zit.

Dextro staat inderdaad ook op mijn lijst! En ook wij hebben twee geboortepakjes. Vandaag ook maar even een etuitje bedrukken met 'geboortepakje naam' waarin we beide pakjes stoppen, maar waar we uiteindelijk hét geboortepakje daarin zullen bewaren. Ik kijk er nu al naar uit haha.

Toiletartikelen zijn inderdaad ook wel prettig. Dankjewel voor het delen.

@toch3 Oh nee toch! Haha, oeps!

13. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    JAWEL JOH! 100% uitvergroot! :roflmao: Nee, hihi. Lekker voor in ons album - dus klein afgedrukt. En als er mensen het album in willen bladeren, dan slaan ze een paar pagina's over (door middel van een soort wikkel te maken waarop iets staat als: privé, overslaan).

Ik zal haar zeggen dat ze mij even de tijd moet gunnen om de spiegel klaar te leggen. Hahah!

14. Mokski

Mokski Actief lid

9 apr 2023
    305
    235
    43
    Vrouw
    Ik heb heel de zwangerschap lang al "oma" broekjes van de wibra aan. Het type Koala (3,49€) zijn best hoog en ruim :roflmao: (1 maatje groter gekocht).
    Niet meest sexy ondergoed, maar zit mij evengoed als het duurdere zwangerschapsondergoed. Deze gaan dan ook mee naar het ziekenhuis, omdat ze goed te doen zijn met kraamverband.

15. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Wat te eten voor mezelf en man. Dextro, AA-drink of andere sportdrank. En inderdaad wat extra schoon ondergoed en kleding, ook voor baby. Tot nu toe bij beide bevallingen een langere opname gehad en dat gaat nu sowieso het geval zijn, dus kan maar beter voorbereid zijn :D
    Misschien nog een flesje water met tuitje, wat je naderhand kunt gebruiken met lauwwarm water tijdens het plassen om te 'blussen'. En zelf had ik shampoo en douchegel mini's. Wel milde varianten, dus zonder heftige geuren. Zelf een omslagdoek of dekentje voor de baby is ook fijn om mee te nemen.

Hoe was je groeiecho gisteren? :)

Soof1992 vindt dit leuk.
  16. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Voor de mildere dagen na de bevalling is menstruatie ondergoed ook erg fijn. Scheelt weer een matras in je onderbroek haha.

Soof1992, SarinaS en Mokski vinden dit leuk.
  17. Mokski

Mokski Actief lid

9 apr 2023
    305
    235
    43
    Vrouw
    Ook die weer even terug zoeken. Liggen al maanden ergens diep achteraan in de lade :roflmao:
    Dat heb ik precies toch niet gemist.. haha

JosjeM en SarinaS vinden dit leuk.
  18. SarinaS

SarinaS Actief lid

6 jul 2014
    317
    197
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Goed idee van dat ondergoed, alhoewel dat ik voor het lagere ondergoed ga gaan denk ik. Door de wonde van de keizersnede zijn die hogere broekjes niet zo handig. Dus ga maar eens op zoek naar goedkope lage ondergoed, als iemand ideetjes heeft ;)

Verder gaan we een 4 a 5 dagen in het ziekenhuis verblijven, dus ga me wel wat extra kleren producten in de koffer steken. Alsook maar wat drinken voor de gasten...
    Je moet toch stiekem aan zoveel dingen denken eh!

19. Mokski

Mokski Actief lid

9 apr 2023
    305
    235
    43
    Vrouw
    Ohh ja.. als je een ks krijgt is dat misschien toch geen goed plan.
    Ik ga er vanuit dat het een natuurlijke bevalling zal zijn. Tenzij meneertje zich weer gedraaid heeft. Hij heeft tot 33 weken dwars gelegen, toen lag ie opeens goed. Morgen terug een groeiecho en zal ik wel alle info krijgen vr de opname. Maar mss toch maar een paar lagere onderbroeken meenemen.

Gisteren was er een bevallingsinfo sessie in het ziekenhuis. Best wel interessant!
    Gelukkig hanteert het ziekenhuis ook beperkte bezoekregeling. Lekker rustig dus.
    Ik hoop zo hard dat hij zich niet eerder aanmeld, wil echt graag in mijn vertrouwde omgeving bevallen.
    Kerstavond moeten we bij mijn schoonbroertje gaan eten in NL. Als daar wat gebeurd is het in NL of D bevallen... of we moeten ons erop wagen om terug richring Genk te rijden.. spannende tijden..

Oja, wij hebben naast drinken of wat koekjes en kleine zakjes chips klaarstaan voor mee naar het ziekenhiis te nemen

20. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    @Mokski Goede tip die van de Wibra. Schrijf ik op mijn lijstje als blijkt dat ik bij de Zeeman niet zo goed kan slagen!

@JosjeM Oh ja, zo'n tuitje had ik inderdaad eerder gezien. Schrijf ik ook op! Ik gebruik thuis inderdaad ook milde varianten dus neem ze ook mee naar het ziekenhuis. In principe kan de kleine dezelfde gebruiken (zit geen parfum of andere ingrediënten in) dus dat is handig. Maar ga sowieso ook kijken voor aparte babyproducten, wrs. die van Dr. Leenarts.

De groeiecho was goed! Kleine doet het keurig. Blij mee! Ze is gisteren en vandaag best wel aan het schuiven merk ik, haha. Goede tip van die menstruatieondergoed ook. Vind alleen die van Snuggs bijvoorbeeld erg duur dus ga even op zoek naar goedkopere varianten.

SarinaS vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina