De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 8

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovieyou, 23 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Snap dat het spannend is, dat is het bij een volgende ook nog steeds. Laat het vooral op je afkomen, dan komt het helemaal goed! Wij vrouwen kunnen dit!:thumup:

Mokski vindt dit leuk.
  2. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    @Mokski Wat spannend! Het einde is écht in zicht voor jou! Wel fijn dat je weer lekker naar huis mocht. Scheelt toch weer een paar dagen ziekenhuis natuurlijk. Ik kan me ook wel voorstellen dat je echt nog niet klaar bent om afscheid te nemen van je getrappel. Hoewel ik in het begin soms dacht: Wat een gek gevoel, voelt het nu enorm vertrouwd. (En lacht mijn man me nog steeds uit als de kleine keihard bezig is in mijn buik hahaha en ik daardoor soms roep: *naam* ieeeeets rustiger mag ook hoor hahaha, hij vindt het zo'n grappig gevoel)

Mokski vindt dit leuk.
  3. Mokski

Mokski Actief lid

9 apr 2023
    305
    235
    43
    Vrouw
    Nee, echt nog niet. Vind het zo heerlijk om hem te voelen trappelen. :p
    Soms lijkt het wel of ik een ninja kid in mijn buik heb :roflmao:en roep ik ook ohhhh of ahhhh :roflmao:.

Vandaag lekker veel geslapen!
    Maar de momenten dat ik wakker ben, een beetje een onrustig gevoel op me hangen. Weet dan niet goed welke houding aan te nemen op de bank... liggen, zitten, hangen,...
    Helpt me wel om dan beetje door de woonkamer te waggelen :):roflmao:
    Met momenten eens een steek/kramp in mijn onderbuik, maar niets wat op harde buiken lijkt. De baby is ook nog super bewegelijk.
    Ik denk niet dat hij zelf zin heeft om te komen :cool:

LaQueen en Soof1992 vinden dit leuk.
  4. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.239
    4.464
    113
    Vrouw
    Oooh wat spannend! Dat getrappel is ook zo magisch. Nu roep ik vaak "joehoe, doe even zachtjes met je mama", maar ik weet ook dat dit de laatste keer gaat zijn. En dat ik het enorm ga missen straks. Zo dicht bij als nu, zijn ze nooit meer.

Hier hebben we zojuist de "nog 50 dagen te gaan" grens bereikt :eek:. Onze dochter is komend weekend en het weekend daarna logeren, dus kunnen hier dan rustig wat aanrommelen. Volgend weekend moet het kamertje af voor de fotograaf:D

Morgen gaan we een poging ondernemen om naar de stad te gaan. Blijkbaar zijn alle schoenen van dochter 2 maten te klein :oops::oops::oops: en hoewel papa zichzelf echt leuk kan aankleden, ben ik bang dat ze zonder mij terug komen met niet waterdichte roze eenhoorn eenhoorn sandalen. Kind moet gewoon 2 paar goeie stevige, warme, buitenschoenen hebben, want ze wandelen op de opvang elke dag anderhalf uur door het bos.

Annelies26 en Soof1992 vinden dit leuk.
  5. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.454
    1.327
    113
    Vrouw
    Ooh spannend zeg!!

6. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Succes vandaag @Mokski! Dichtbij jullie ontmoeting met de kleine!

Mokski vindt dit leuk.
  7. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Ik heb vandaag de laatste controle in het streekziekenhuis gehad bij de gynaecoloog. Kleine man blijft gelukkig keurig op zijn lijntje en is niet verder afgebogen. Hij werd nu zo'n 2276 gram geschat. Op naar de 15e, de volgende afspraak in het Radboud en vanaf dan zal ik daar wekelijks heen moeten gok ik gezien de overname.. Toch wel spannend allemaal.

Mokski, Oilell, LaQueen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.454
    1.327
    113
    Vrouw
    Succes :thumup:

9. Mokski

Mokski Actief lid

9 apr 2023
    305
    235
    43
    Vrouw
    Wij zijn gisterenavond trotse ouders geworden van ons zoontje.
    Sem weegt 3860gr en is 52cm

De inleiding is helemaal niet goed gelopen en uiteindelijk werd het een spoedks. Gelukkig is alles goed met onze kleine man en met de nodige rust kom ik dit wel te boven :rolleyes: 1000027062-01.jpeg

LaQueen, Oilell, Kippie13 en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!

Wat balen van de inleiding.. wilde je lichaam het niet oppakken?

Mokski vindt dit leuk.
  11. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.454
    1.327
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Lekker genieten nu. Rust goed uit.

Mokski vindt dit leuk.
  12. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Wat een schatje! Fijn dat het ondanks spoedkeizersnede allemaal goed is gegaan! Geniet van dit prachtige wonder!

Mokski vindt dit leuk.
  13. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    @Mokski Wat een prachtig kereltje ♡.
    Hopelijk gaat jouw herstel goed!

Mokski vindt dit leuk.
  14. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.239
    4.464
    113
    Vrouw
    Wat een knapperd! Jammer dat het anders liep dan je gepland had, maar het eindresultaat mag er zeker wezen. Lekker knuffelen in bed, uitrusten en bijkomen samen!

Mokski vindt dit leuk.
  15. Mokski

Mokski Actief lid

9 apr 2023
    305
    235
    43
    Vrouw
    In eerste instantie wou mijn baarmoederhals niet genoeg rijpen met het ballonetje. Maar niets liep zoals het moest.
    ze merkte een scheur in de vliezen op en hebben ze de vliezen gebroken. Met gevolg dat ze een bepaald medicijn niet meer konden opsteken voor de bmh rijping.
    Inmiddels erge weeën, epidurale gekregen, schoot de bloeddruk steeds omlaag en paar x flauw gevallen.
    Medicatie gekregen voor toch die rijping uit te lokken. Na meer dan 20u verder konden ze niet meer medicatie geven, bmh was nog niet week genoeg en 6cm opening. Arbeidskoorts kwam opzetten waar weer de bloeddruk omlaag ging.
    Baby was ook van achterhoofdsligging naar kruin gegaan. Wat zou betekenen dat de arbeid langer zou kunnen duren en dat was niet meer haalbaar.
    Dus spoedks..
    Epi bijgekregen.. toen Sem op de borst gelegd werd, merkte ik op dat mijn armen ook verdoofd waren. Is hij onmiddelijk gaan skinnen met mijn man.
    Ik heb dan nog netjes de recovery ondergebraakt.. en toen konden we eindelijk pzs samen naar de kamer.
    Mentaal en fysiek helemaal op.
    Gelukkig doet onze kleine man het goed. Guitig kereltje ♡

MamaSofie1 en JosjeM vinden dit leuk.
  16. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    @Mokski wat een verhaal!! Jeetje! Hopelijk kunnen jullie nu lekker bijkomen en genieten van elkaar!!

17. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Mijn laatste 100 dagen zijn ook ingegaan en merk dat ik toch weer meer behoefte krijg om mee te kletsen.
    Heb vanaf pagina 140 alles een beetje bijgelegen, veel vrouwen met een toch wel heftige of bijzondere zwangerschap.

Hier geen reden tot inleiden of iets dergelijks. Was afgelopen woensdag 34 weken zwanger. Heb al vanaf 18 weken zwangerschap af en aan harde buiken, wat nu sinds donderdag is overgegaan in voor weeen… Jippie!! Ondanks dat ik die kleine in mijn buik nog niet wil missen, ben ik wel enorm benieuwd en ben er ik er klaar voor dat hij/zij mag komen!

JosjeM, LaQueen, Annelies26 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    *De laatste 100 dagen!*

Januari

17 januari - Mokski - 1e kindje >> 3 januari inleiding

Februari
    09 - JosjeM - 3e kindje
    14 - Tan89 - 3e kindje
    27 - Soof1992 - 1e kindje

Maart
    06 - Oilell - 2e kindje - geplande keizersnede +/- 21 februari
    29 - Kippie13 - 2e kindje

April
    02 - LaQueen - 3e kindje

meisje
    (2) jongen (4) weet/zeg ik niet (1)

Bevallen:
    Datum - moeder - kind - termijn

Oktober:
    ❤️ 07-10-2023 - Ploop - meisje - 40+2

19. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    @Mokski wat vervelend dat de bevalling zo is gelopen. Hopelijk vind je de tijd om het een plekje te geven en kan je ondertussen wel genieten van jullie kleine knappe Sem!

Mokski vindt dit leuk.
  20. Mokski

Mokski Actief lid

9 apr 2023
    305
    235
    43
    Vrouw
    *De laatste 100 dagen!*

Januari

Februari
    09 - JosjeM - 3e kindje