De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 8

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovieyou, 23 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Haha meisje eigenwijsje. Hebben ze werkelijk helemaal niets kunnen meten van de 3 onderdelen waarop de groei gebaseerd wordt?:roflmao: Is ook een kunst an sich haha.

Geniet van je verlof!

Maandag ben ik ook weer aan de beurt. Ik hoop maar dat baby niet nog verder afgebogen is en dat het vruchtwater nog voldoende is. Dat zat de vorige keer ook aan de ondergrens namelijk. Dus ik hou er enigszins rekening mee dat de inleiding naar voren wordt gehaald.

2. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Hahaha, wel gepoogd op buikje en been. Ze zei alleen tijdens het maken al: Dit wordt zeer waarschijnlijk onbetrouwbaar door de ligging van de meid, maar ik ga het voor de zekerheid wel even proberen.

Toen ze daarna ging kijken op de curve-lijn, week het inderdaad zodanig af dat die afwijking echt als onmogelijk werd gezien haha. Dus ze zei: We gaan dit lekker vergeten, want je baby doet het verder heel goed en alles ziet er netjes uit. Ahaha.

Maar werkelijk waar, bij elke echo waarbij er zegmaar 'iets van haar werd verwacht' werd het de echoscopist ontzettend lastig gemaakt. :roflmao: Dus termijnecho (wat uiteindelijk goed genoeg ging, want anders moesten we terug), 20 weken-echo waarbij ze één specifieke bloedvaat nog wilden zien (weet even niet meer hoe het precies zat) waarbij ook dat echt in de laatste minuut werd gevonden voordat de echoscopiste zou opgeven en zeggen dat we terug moesten komen. De eerste groeiecho ging redelijk oké, maar was ook wel een soort zoektocht. En nu de groeiecho die in twee pogingen niet is gelukt. :rolleyes:

Wordt dit een voorspelling voor hoe ons meisje straks wordt? :p

Ik duim trouwens voor je dat jullie kleine niet verder van de curve naar beneden is afgebogen! En hopelijk helpt het als je straks lekker met verlof mag en extra veel kan rusten waar je fijn vindt.

Tan89 en JosjeM vinden dit leuk.
  3. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.239
    4.464
    113
    Vrouw
    Ik ben gisteren officieel met verlof gegaan. Mijn directeur belde nog even met de vraag hoe ik me nu voelde, aangezien ik nu niet meer ziekgemeld sta :roflmao::p

Vandaag controle gehad, maar volgende week moeten we een nieuwe poging doen. Net als bij @Soof1992 wil die van ons standaard niet mee werken met echo's. De 20 weken echo moest zelfs in 3x :oops::oops:

@JosjeM lijkt me enorm spannend. Hopelijk gaat alles goed. Wanneer staat je inleiding nu gepland?

Wij moeten volgende week bespreken met de gyneacoloog of het 14/15 of 21/22 januari wordt dat ze ukkepuk gaan halen. Takel langzaam af, dus de verloskundige gaf aan dat ze nog 4 weken doorlopen eigenlijk echt te lang vindt. Aan de andere kant zitten we met 37 weken waarschijnlijk met longrijpers voor de baby, die mijn suikers nog verder in de war schoppen. Dus even afwachten wat de conclusie gaat zijn.

4. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Haha drie keer zelfs! Wat een eigenwijsje! Hihi. En wat spannend om volgende week dan te horen wat de conclusie gaat zijn.

5. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Poeh, zwangerschapsyoga is ook niet meer zo lekker als het was. Staande oefeningen sloeg ik vandaag sowieso al over, maar als ik ook maar even bukte of draaide deed de kleine druk in de zin van tegen de buikwand aanduwen en daar blijven. Kortom, voelde continu als harde buiken die ik gelukkig wel weg kon ademen als ik weer rustig in 1 positie bleef.

Dus denk dat dat vandaag ook voor het laatst was. Thuisgekomen lekker in bad gegaan waar ik zo uit ga en dan lekker op mijn zij op bed. Merk sowieso dat liggen me heel erg helpt in 'de pijn' van mijn buik als de uk zo druk beweegt. Vind dat dan minder vervelend ofzo.

Ik hoop ergens daarom ook dat ze niet tot het einde blijft zitten maar iets eerder komt.

6. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Ik wil ook graag meeschrijven. Ben over iets meer dan 3 weken uitgerekend, maar ik vermoed dat ik wel iets later beval (denk zelf rond de 41 weken). Bij de andere 2 kinderen ben ik ingeleid(40+5 en 39+6) en dat wil ik dit keer een keer niet als het niet nodig is.

Ik voel mezelf nog vrij goed, op vermoeidheid en maagzuur na, maar heb niets te klagen, hoop dat dit zo blijft

JosjeM, Tan89 en LaQueen vinden dit leuk.
  7. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    @Soof1992 dat eigenwijze gedrag tijdens echo’s herken ik. Hier niet een mooie echo van zijaanzicht gehad.:roflmao:

@Oilell ik wilde je een fijn verlof wensen, maar ik las net in het maart topic dat je vliezen al zijn gebroken.:eek: Scheelt een beetje, dan hoeft de discussie over wel/niet met 37 weken halen ook niet meer haha. Succes met de bevalling!

@JosjeM voor jullie ook spannend overmorgen, maar qua termijn zou het nu ook prima zijn als de kleine wordt geboren, toch?

@Krily jij hoeft zo te zien ook niet zo heel lang meer! Knap dat je het geduld kan opbrengen dit keer af te wachten!

8. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.239
    4.464
    113
    Vrouw
    Ja, dat zagen we vanmorgen even niet aankomen. Ging naar het toilet en dacht "sta ik nou in mijn broek te plassen", tot de lamp aan ging en ik in een plas van bloed etc stond.

Inmiddels zijn we overgeplaatst naar een ander ziekenhuis, omdat ons eigen ziekenhuis geen plek had voor de baby. Heb een cm ontsluiting, ze gaan niks doen om de bevalling tegen te houden. Maar ze gaan nu ook nog niet helpen, dus het zou ook zo maar kunnen dat ik hier nog 2 weken plat moet liggen.
    Heb wel regelmatige harde buiken. Dus we hopen toch ergens dat ze dit weekend gaat komen. Zie het niet zitten om hier nog 18 dagen met halve weeën te liggen :oops:

9. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Oh wat spannend zeg! Veel succes!

Oilell vindt dit leuk.
  10. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Hihihi! Gelukkig duurt het niet al te lang meer voor we onze kleintjes kunnen knuffelen.

11. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Oooh @Oilell! Wauw! Dat zag ik niet eens aankomen. Kan me voorstellen dat je hoopt hier verder niet al te lang op hoeft te wachten inderdaad. Fijn dat ze in ieder geval voor nu 'niks' hoeven te doen. Elke dag extra is voor nu natuurlijk altijd mooi meegenomen.

12. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    @Oilell succes de komende dagen! Fijn dat de kleine mama niet langer meer in spanning houdt en je ziek zijn straks over kan gaan in herstellen en genieten van je baby!!

13. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Hier twee vreemde dagen achter de rug. Donderdagochtend controle bij vk alles was goed. Had donderdag ook echt mijn eerste dag helemaal alleen thuis sinds mijn verlof was ingegaan! Wat een genot!!
    ‘s middags even gaan slapen (was uiteindelijk bijna 3 uur :eek:) en werd me toch slecht wakker… chagrijnig niet normaal! Ik dacht zullen de laatste loodjes wel zijn. Totdat ik gister ook weer wakker werd met een heel vreemd gevoel. Kon het niet plaatsen. Even gaan slapen ‘s middags en toch maar verloskundige gebeld. Die langs gekomen en zei tja je klachten kunnen horen bij een beginnende zwangerschapsvergiftiging, maar kunnen ook nog nasleep van je griep!
    Gister op tijd naar bed en vanochtend als een heel ander mens opgestaan! Had overal weer zin in. Lig nu wel uitgeput in bad dus zal het niet laat maken vanavond :roflmao:
    De kleine doet het nog steeds goed! Wij zijn aan het aftellen om hem/haar te ontmoeten! :oops: Ben benieuwd, maar merk ook dat ik het spannend vind weer een nieuwe samenstelling als gezin en een baby er weer bij enzo…

Annelies26 en JosjeM vinden dit leuk.
  14. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Het zou een prima termijn zijn, maar ik ben wel bang voor wat allemaal nog kan komen. De onzekerheden. Niet bij me kunnen hebben vanwege de high care. Wel of geen operatie. Nou ja, een hoop onzekerheden dus. Laat het maar gauw allemaal achter de rug zijn, zodat we naar huis kunnen❤️

15. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    @Oilell oh jemig wat spannend zeg!!! Benieuwd hoe lang jullie in spanning moeten blijven.

16. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Ik ben nu sinds een week elke avond 10 minuten antenataal aan het kolven (gewoon met de hand) en heb toch al zo’n 30 ml bij elkaar gesprokkeld. Hopelijk de komende avonden nog een beetje erbij en dan kan dat mooi mee naar het ziekenhuis.

Tan89, Soof1992, Krily en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.454
    1.327
    113
    Vrouw
    Veel succes zeg!

18. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    Een hoop ontwikkelingen hier. Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen voor iedereen! Spannende dagen.
    Morgen ben ik 35 weken zwanger en heb ik mijn laatste werkdag :). Erg veel zin in mijn verlof! Dan is het grote wachten echt begonnen.

19. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    @Oilell Oh bah, wat vervelend dat ze het gaan afwachten. Is er dan niet meer kans op infectiegevaar zoals dat wel is als een kindje voldragen is?

@JosjeM Begrijpelijk dat je bang bent voor wat komen gaat. Dat is een week later denk ik niet anders, maar ik begrijp heel goed dat je daar psychologisch gezien nog even op wilt voorbereiden als het kan.

20. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.239
    4.464
    113
    Vrouw
    Ze houden ons samen goed in de gaten. Maar er is helemaal geen gerommel of iets meer in mijn buik. Kindje lijkt verder happy, genoeg vruchtwater etc.

Mocht het vruchtwater opraken, kindje zich slechter gaan voelen, ik koorts krijgen oid dan grijpen ze wel in. Maar als het verder met ons allebei "goed" gaat, is het beleid de 37 weken af te wachten.

Inderdaad iets meer kans op infectie, maar ze temperaturen 3x per dag en ze checken mijn bloeddruk.

Krily, Tan89, JosjeM en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina