De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 8

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovieyou, 23 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    Hier gaat het wel prima op zich. Maak me minder druk dan paar weken geleden. Wel echt moe, slapen is een uitdaging aan het worden. Hebben jullie nog tips daarvoor?

2. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    @LaQueen Goed om het onder controle te houden. Kan inderdaad zo zijn dat het bij jullie past. Hoop dat je de laatste weken een beetje relaxt doorkomt! :)

@Annelies26 Slapen is hier ook elke nacht weer een verrassing, dus helaas geen tips. Maar voor je buik/rug kan je sowieso een pittenzak gebruiken. Lekker tegenaan houden, dat helpt mij soms wel net extra te ontspannen. Ook al krijg ik het de laatste week/twee weken elke nacht het snikheet. Pff. :p

Annelies26 en LaQueen vinden dit leuk.
  3. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Ja ze zijn wel gewoon gezond geboren en ik heb er eigenlijk ook wel vertrouwen in dat dat bij deze ook gewoon gaat lukken! Nooit een afwijking van de placenta oid gevonden gelukkig. Waren twee natuurlijke bevallingen, eentje spontaan en eentje na strippen. Ze zijn alleen nu wel wat strenger met in de gaten houden enzo dus vraag mij af of dit dan een inleiding wordt.

Annelies26 vindt dit leuk.
  4. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Lukt het om overdag af en toe rust te pakken? Las ook tips voor een magnesiumbad of misschien nog even floaten inplannen?

5. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    Ja mijn man zorgt eigenlijk elke dag dat onze dochter thuis is dat ik toch even kan slapen. Zonder die slaapjes red ik het niet haha. Maar goed. Bekende laatste loodjes. Maar ondanks de gebroken nachten die eraan zitten te komen, heb ik er toch vertrouwen in dat het slapen dan beter gaat. Gewoon omdat ik dan lekkerder lig. Nog even geduld.

LaQueen vindt dit leuk.
  6. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Hier gaat het prima. De laatste avonden wat meer rugpijn en een ochtend waggelen in de stad is echt voldoende. Maar heb eigenlijk niets te klagen, mijn nachten zijn kort, maar dat zijn ze al jaren :roflmao:

Tan89 en Soof1992 vinden dit leuk.
  7. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    En blijven ze na de geboorte ook nog weer even.:p

Krily vindt dit leuk.
  8. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Pff dat je nog een ochtend kunt waggelen in de stad. Ik ben na een half uurtje er alweer klaar mee, hahaha! :p

9. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Precies :roflmao::roflmao:

10. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Ja terwijl mijn buik echt niet klein is, maar wordt wel zwaarder hoor. Moet echt niet lang stil staan ofzo.

Soof1992 vindt dit leuk.
  11. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Hier ups en downs. Slapen is een drama en heb veel last van een harde buik en voor weeen. Emotioneel eist dit wel zijn tol.
    Het zijn nu echt de laatste loodjes, ben vandaag 39+4 dus het hij/zij mag komen! Er wordt met smart gewacht om de spruit te ontmoeten!

Weten jullie dat? Kan een verloskundige weigeren om te strippen? Nog voordat er inwendig onderzoek is gedaan? Snap de risico’s van voorweeen en dat het eventueel niet zou kunnen ivm dat alles potdicht zit, maar daarnaast mogen ze het dan weigeren?

12. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Kan mij voorstellen dat ze het met 38 weken niet doen, maar het is jouw derde en de kans dat je al wat ontsluiting hebt is aanzienlijk met 39+4. Denk niet dat ze het in het weekend doen, maar morgen of overmorgen vast wel. Vanaf 40 weken sowieso is mijn ervaring!

Tan89 vindt dit leuk.
  13. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    @Tan89 Nog een kleine aanvulling. Als je al last van voorweeën hebt zou ik niet weten waarom ze niet een klein zetje willen geven. Daarnaast helpt strippen alleen als de baby er klaar voor is.:) Wil de baby daarna niet komen dan heb je het in ieder geval geprobeerd en willen ze vaak 2 dagen later wel weer opnieuw strippen om te kijken hoe het er dan voor staat.

Tan89 vindt dit leuk.
  14. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Vandaag mijn uitgerekende datum :D Nu kan het echt niet lang meer duren toch? Best bijzonder dat deze 3de langer dan die andere twee is blijven zitten (eerste op 40+0 en tweede 38+5) maar goed! Gister heeft de vk gekeken of er iets te strippen valt, maar helaas mijn baarmoedermond stond te ver naar achteren, dus weer in de wachtstand. Vrijdag nieuwe poging. :thumup:

15. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.894
    9.667
    113
    Vrouw
    Spannend dames, hopelijk gauw weer meer babynieuws hier. Het is stil :D

LaQueen, Soof1992 en djoyz vinden dit leuk.
  16. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Oooh wat spannend!
    En inderdaad, je hoort niet vaak dat een 2e of 3e kindje langer duren dan de vorige.
    (Ik hoop niet dat ik nu weer 41 weken moet doorlopen, morgen controle en groeiecho, maar ik heb echt geen idee hoe ik dit zou moeten volhouden tot 41 weken.)

Tan89 vindt dit leuk.
  17. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Heb je veel last? :( Duim voor je dat de kleine uk niet zolang in je buik wil blijven. :)

18. Soof1992

Soof1992 Fanatiek lid

2 jan 2022
    2.578
    3.077
    113
    Vrouw
    Hier word ik volgende week ergens waarschijnlijk ingeleid, als de kleine zich nog niet heeft aangediend.
    Volgende week dinsdag controle met inwendig onderzoek (kijken naar verweking/ontsluiting) en dan wordt bepaald hoe en wat qua inleiden. Dit omdat ik naar verwachting een forse baby heb (3700 gram werd gisteren gezegd) voor mijn lengte. Mijn buik vonden ze ook al nu groot voor mijn doen. En ik heb aangegeven dat ik er mentaal nu wel vaak doorheen zit omdat alles gewoon niet meer lekker is etc. (en eerlijk aangegeven dat dat ook wel komt door de onzekerheid van wanneer ze komt, want dat speelt onbewust ook mee bij mij - ik houd namelijk van overzicht. Controle hoeft niet zozeer, maar wel weten waar ik aan toe ben ahaha).

Dus nog even volhouden, al hoop ik dat de kleine uk zichzelf komt melden tussen nu en enkele dagen.

Annelies26 vindt dit leuk.
  19. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw

Oohh spannend!!!
    Ik hoop met je mee dat de kleine zichzelf meld inderdaad.

Ik ben zo moe van het slecht slapen, niet de rust kunnen pakken.
    Even een boodschap halen bij de ah op 500m lopen resulteert in een ‘ik ben blij dat ik weer thuis ben’, en mijn bekken en stuitje zijn er helemaal klaar mee.
    Morgen controle en groeiecho bij vk. Ik ga ook eens kijken wat ze bij mij zeggen aangezien onze dame (net zoals onze zoon 3 jaar geleden) ook bijna op P100 zit qua buikje en met 40 weken 4kg verwacht word.

Soof1992, Tan89 en Annelies26 vinden dit leuk.
  20. Annelies26

Annelies26 Actief lid

19 jan 2023
    447
    257
    63
    Vrouw
    Echt de laatste loodjes dus. Nog heeeeeel even wachten op onze baby'tjes.
    Hier nu 37 weken en al een paar dagen elke avond gerommel in mijn buik. Vandaag bleek dat ze nog niet helemaal is ingedaald dus waarschijnlijk zijn het indalingsweeën of zo. Mijn oudste dochter kwam met 41 weken maar ik hoop toch dat deze meid zich wat eerder aandient :rolleyes:

Soof1992, djoyz en Tan89 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina