De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 8

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovieyou, 23 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik heb net mijn groei en liggingsecho gehad. Was goed!

Ze kwam eerst op p40 uit en daarna 2x op p75. Kwam doordat ze tijdens de echo ook aan het draaien was.

Ze lag helemaal horizontaal, dus dwars. Eerst met gezicht omhoog om vervolgens om der as te draaien en gezicht omlaag te hebben. Ze heeft voor de zekerheid voor 19 aug een versie ingepland. En vanaf nu wekelijkse controle. Ze wil in de gaten houden of ze dwars blijft liggen (versie gaat door) of dat ze verschillende houdingen heeft (ik weet niet of ik dan zo ‘vroeg’ een versie wil, want mijn dochter draaide ook meteen weer terug). Dan liever wat later versie + inleiden. De kans dat mijn bevalling zelf op gang komt is kleiner omdat de kleine dus gewoon totaal niet aan het indalen is.
    Bij gebroken vliezen moet ik wel echt direct plat en bellen. Áls ik weeën krijg moet ik ook direct bellen vanwege bepalen positie baby.

De bloeddruk stijgt gestaag, zoals ik al wel dacht. Maar ze vindt hem nog netjes genoeg. Hele zwangerschap onderdruk van 60/70 gehad en nu zit die wel 85+. Ik hoop iig nog een paar weken dat die onder de 90 blijft anders weer extra controles wrs..

We gaan het zien :)

Nina Sanders en Nananie vinden dit leuk.
  2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hoe gaat het allemaal hier? Ik krijg nooit meldingen van dit topic :o:

3. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Hier rustig aan het aftakelen (haha). Was zaterdag in het ziekenhuis vanwege klachten hoge bloeddruk en die was idd te hoog. Per direct medicatie en overgedragen aan het ziekenhuis.

Mijn bloeddruk schommelt nu heel erg, vel heel laag bij rust naar verhoogd als ik (te)veel doe. Ik word daar zo naar van. Duizelig, misselijk... ik denk dat het een beetje uitzingen wordt de laatste weken. Vrijdag weer controle bij gyn en zal het even bespreken.

Hoe is het met jou?

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ohjee wat rot. Beterschap hoor. Ik hoop dat je de laatste weken gewoon naar omstandigheden goed door mag komen.

Met mij gaat alles goed. Ik mag niet klagen. Maar ik merk nu wel dat ik het fysiek wel zwaarder begin te krijgen. Vermoeidheid speelt dan toch een rol (mede door de 3 jongens) en ik denk dat ook meespeelt dat ik binnen 5 maanden na nr 3 alweer zwanger was. Dat begint zich nu soms wel wat te uiten. Denk aan meer rugpijn, spataderen, vermoeidheid en slechter slapen. Maargoed het hoort erbij. Verder voel ik me gelukkig goed dus dat is fijn. Ik ben sinds deze week ook gestopt met naar de sportschool gaan (het leverde me geen plezier meer op en gaf alleen maar meer vermoeidheidsklachten) dus nog een beetje zoekende om toch voorlopig nog wel in beweging te blijven. Een beetje om en rondom het huis.

Nu heb ik nog vakantie maar as maandag begin ik weer. Ik moet dan nog 5 weken werken en dan start mijn verlof. Werk dit keer door tot 36 weken, maar dan op het einde waarschijnlijk wel gewoon vanuit huis. Dat doe ik sowieso al deels hoor; maar ik kan me voorstellen dat de autogordel dan niet meer om mijn - nu al - watermeloen buik past ;)

Verder vind ik de hitte buiten vreselijk. Blegh. Dat lamlendige gedoe, want ik kan me niet tot veel dingen zetten. Maar we moeten het ermee doen. Hopelijk koelen de nachten wel af en dan kun je al heel vroeg de boel flink laten luchten.

Volgend weekend vieren we de verjaardagen van mijn oudste en jongste (ze worden 5 en 1) en daar kijk ik wel erg naar uit! Wel lekker buiten de deur want moet er niet aan denken om het huis 2x te poetsen, te letten op allerlei kinderen die niet van mij zijn, in de keuken te staan.. oh God nee. Ik wil ook bediend worden :p

Mell0408 vindt dit leuk.
  5. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ja dat klinkt idd wel als een aanslag op je lichaam. Ook begrijpelijk! En het is dan ook al druk zat met 3 kleine kinderen thuis. Heeft jouw oudste ook zo’n puberteit nu in de vakantie? Merk dat die van mij echt wat uitdaging mist. Maar goed, ik ga liever niet meer te ver van huis met 2 kinderen...

Wat leuk volgend weekend de verjaardagen vieren! Snap helemaal dat je het buiten huis doet hoor, scheelt zoveel werk en zooi.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou het is eigenlijk heel grappig maar als ik alleen met hem ben is hij zo vreselijk lief en gehoorzaam, maar zodra papa of z’n broertjes in beeld zijn krijgt het begrip ‘luisteren’ een nieuwe dimensie o_O. Dan is het gewoon echt niet luisteren en net doen alsof hij me niet hoort. Ikzelf zal dus uitkijken naar de start van school de 22e :p Al merk ik ook dat hij er zelf aan toe is: hij geeft zelf ook aan dat ie er zin in heeft - gaat naar groep 2.

Ja die verjaardagen. Lang getwijfeld hoor. Want het is behoorlijk prijzig. Ik besteed dan ook alles uit, hapjes, drinken, taart (voor onze jongens alledrie laat ik een speciaal klein gebakje maken omdat ik weet hóe verrast ze gaan zijn. Dat is een gebakje met Batman, een met brandweerman Sam en voor de jongste iets heel zachtst (zachte mousse) met jungle diertjes erop) en we gaan wel zelf de boel versieren. Er is wel een kidsplay onder begeleiding aanwezig om ook de kinderen daar een beetje te vermaken. Ik dacht eerst dat gewoon 3 uurtjes wat hapjes laten verzorgen wel meeviel, maar je bent zo toch een paar honderd euro kwijt. Maar ik krijg het gewoon benauwd van 15 man en veel kinderen nu nog helemaal thuis ontvangen. :o: Ook boodschappen doe je dan niet voor minder dan 200€ ofzo. En dan al dat gepoets. En stel dat het slecht weer is, zit ik hier met een heel huis vol en hyperactieve kinderen :o: continu aan het rennen en vliegen :p. Ik denk dat ik daarvan een week moet bijkomen hahaha. Dus nouja dan maar zo. Ik vind het wel best. Ik ben dan ruim 31 weken.

Zijn jullie al uit de naam? Wil je die evt in een PB delen? Ben altijd erg nieuwsgierig altijd naar namen! :)

7. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Ohh dit is zo herkenbaar. Mijn zoontje gaat ook naar groep 2 toe, maar pas 5 september :roflmao: ik ben 10 september uitgerekend en ik verwacht dat niet te halen dus hij is nog veel thuis. Vriend heeft nu nog vakantie maar moet vanaf maandag echt mega veel werken tot de bevalling. Gelukkig had ik nog wat extra dagen kdv over (vindt hij mega leuk; gaan altijd wel op uitstapje in de vakantie) en oma’s passen op. Maar man man man. Als ze beide thuis zijn zit hij continue zijn zusje uit te dagen, luistert niet en vindt dat hij net zo tegen mij mag praten als ik tegen hem. Terwijl hij echt een mega lief kind is, baal dan soms wel dat ik zo moet mopperen. Adem in adem uit.

Ja ik kan het me voorstellen dat het wat meer kost, maar aan de andere kant, als je ze allemaal tegelijk viert dan zal het onder aan de streep wel meevallen met iedereen iedere keer apart uitnodigen toch?

Ja wij zijn uit de naam!

Wij hebben een
    Tomas en Lisa

En daar komt nu een
    Sofie
    bij! We hadden heel lang Milou op de planning maar kon toch niet helemaal wennen.

Jullie?

Cobon en Nina Sanders vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh wat leuk zeg! Leuke combi! Wij zijn in principe ook uit de naam al sluit ik niet uit dat er nog een keer gewisseld wordt. As usual krijgt mijn man weer twijfels. Maar M.int staat hier behoorlijk vast!

Mell0408 vindt dit leuk.
  9. PerfectChaos

PerfectChaos Actief lid

14 jan 2022
    434
    314
    63
    Vrouw
    Helpende +
    Hier vooral helemaal klaar met de zwangerschap en de pijn die ik al vanaf 8 weken heb.
    En de spanning wat ons nog te wachten staat

26 augustus de liggingsecho ( ze is al ingedaald) en bevalplan bespreken.

Van de week als het wat koeler word nog even de babykamer soppen.

28 augustus nog 1x naar AMC en dan pas 10 dagen na de bevalling weer .

Hier staat de naam zo vast als een huis ;)
    Avelie Mae

NiVa0230, bubblybaby, Nina Sanders en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Prachtig!!!!

PerfectChaos vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit keer ben ik vanaf 4.30 wakker met giga bandenpijn en vd hitte. Geen id hoe ik uit bed moet komen :o: baby is druk!

12. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Pffff die hitte is niet leuk meer!
    Normaal heb ik er niet zoveel last van maar nu 31 weken zwanger weet ik mezelf echt geen houding meer te geven....
    Ik voel me echt MEGA zwanger. Gisteravond een poosje indalingsweeen gehad, althans ik denk dat dat het was.... Heb nu nog twee weken vakantie, daarna nog 3 weken werken tot m'n verlof begint maar zoals ik me nu voel vraag ik me echt af hoe ik dat in überhaupt moet gaan volhouden....

Nina Sanders vindt dit leuk.
  13. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.678
    1.789
    113
    8-8 - Nananie- 5e kindje
    10-9 - Mell0408 - 3e kindje
    11-9 - DCG - 3e kindje

23-9 - Cobon - 3e kindje
    23-9 - PerfectChaos- 2e kindje
    20-10 - Nina Sanders - 4e kindje

Meisje (2) Jongen (3) Weet/zeg ik niet (1)

Bevallen:
    Datum - moeder - kind - termijn

mei :
    ❤ 15.05.2022 - KleineLai -
    meisje - 41+1
    ❤ 27.05.2022 - 19Summer87 -
    meisje - 38 + 6
    ❤ 27.05.2022 - Shirley1987 - meisje - 39+5
    ❤29.05.2022 - Amona - jongen - 40+6

Juni:
    ❤08.06.2022 -
    inaya1991 - jongen - 38+3
    ❤20.06.2022 - Kimmetjuh90 - jongen - 38+6
    ❤21.06.2022 - Lovieyou - meisje

Juli:
    ♥️02.07.2022 - Ploop - jongen (1e kindje) - 38+1
    ❤16.07.2022 - Leraje - meisje - 42+4
    ❤24.07.2022 - Bubblybaby - meisje - 40+3

Juli:
    ♥️03.08.2022 - Marlena - jongen (1e kindje) - 39+3

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat een rust hier ;)

15. Cobon

Cobon Niet meer actief

Haha ja saaie boel :p

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    :p

heb je het ook gehad met die hitte of goed te doen daar?

17. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Zo echt hè!! Jammuurrr... hier gaat het sinds 2 dagen ineens echt bizar goed met mij. Ik geniet er helemaal van! Lees: lekker weer wat schoonmaakklusjes in huis afvinken, ga er lekker op. Ik slaap goed, geen pijntjes en eindelijk ook die duizeligheid / misselijkheid en hoofdpijn weg. Zo kan ik nog wel paar weken doorgaan. Ik klop wel even af :|:D

18. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Die hitte is wel echt ellendig hoor. Ik heb geen last van vocht vasthouden en normaal kan ik goed tegen hitte. Maar het neemt me compleet over. o_O

Ik slaap ook al weken heerlijk alleen op de slaapkamer met raam wagenwijd open, anders slaap ik echt niet. Vriend slaapt boven op zolder op ons oude bed. Maar die hoest ook al lang dus dit is top voor ons. :o:

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Goedzo. Ik vind die hitte ook vreselijk. Kan er echt niet goed tegen. Sowieso sinds ik moeder ben vind ik 20-25 graden met zon wel genoeg. 25+ vind ik al gauw te warm worden. Neemt niet weg dat ik gewoon ook nog steeds een koukleum ben. Nee. Het liefst heb ik het hele jaar door een zonnetje met 22-23 graden.

Hier lig ik dus ook te zeesterren in bed maar ik heb het wederom warm. En die buik zit gewoon enorm in de weg. Ik voel bewegingen bij mijn blaas en tegelijkertijd tegen mijn ribben. Mijn romp is nogal vol. En ik heb veel bandenpijn in bed. Maargoed verder voel ik me goed.

Zie er alleen wel tegenop dat ik nog 4 weken moet werken. Gelukkig maar 2 kantoordagen per week dus dat is te doen. Maar tsjonge ik ben echt aan het aftellen nu. De baby is ook behoorlijk druk momenteel.

Volgende week weer een groeiecho. Is het nog steeds een meisje? :roflmao:

20. Mell0408

Mell0408 Fanatiek lid

14 apr 2016
    2.191
    2.397
    113
    Vrouw
    Mijn God beide kinderen vonden het om 05.30 een mooie tijd om naar beneden te gaan. o_O Dikke prima, maar ik lig inmiddels weer op de bank met Netflix en de kinderen zijn op de opvang, joe joe. Lang leven verlof! Vriend heeft nachtdienst dus ga nu niks in het huishouden doen, alleen ff bedden van de kinderen in de was....

Laatste dagen wel ineens harde buiken die ik nooit had, vooral als ik veel doe of als de kleine weer eens een nieuwe positie aanneemt.:rolleyes:

Deel Deze Pagina