De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 8

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovieyou, 23 mei 2022.

  1. Geodriehoek

    Geodriehoek Actief lid

    28 mrt 2022
    332
    310
    63
    Vervelend dat je ook de extra echo's in het ziekenhuis hebt. Mag je wel terug naar de verloskundige als de echo bij 32 weken goed is?

    Ik merk dat ik me toch wat meer zorgen begin te maken. Er is toch wel een duidelijke afvlakking te zien. Bij 20 en 27 weken nog op p35 en nu bij 32 weken ineens op p8.Vooral de buikomtrek neemt af en ook het hoofdje was bij de laatste meting ineens veel kleiner. Beentjes waren altijd al kort (lijkt op mij denk ik :roflmao:). Ik ben nu vooral bang dat de groei echt stagneert en alles enorm medisch gaat worden. Ik zou zo graag thuis bevallen en een onbezorgde kraamtijd hebben. Vorige keer was het niet zorgeloos, met een totaalruptuur en daarna vier dagen opname ivm geelzucht van de baby :( Nog een dagje spanning, morgen weten we hopelijk meer.
     
  2. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Omdat de vorige 2 metingen goed waren ben ik al terugverwezen naar de verloskundige (gelukkig)! De echo met 32 weken bij het ziekenhuis is voor de zekerheid ingepland:thumup:

    Maar wat vervelend:( Ik snap je zorgen wel bij zo'n daling (groter dan 20 percentielen). Het kan natuurlijk nog steeds een momentopname zijn geweest en vergis je niet: We hebben het hier over enkele millimeters, geen hele centimeters verschil met het gemiddelde;) Morgen heb je de echo in het ziekenhuis dus? Ik hoop heel erg met je mee dat alles er mooi uitziet. Snap heel goed dat je niet op al die ellende zit te wachten!
     
  3. Geodriehoek

    Geodriehoek Actief lid

    28 mrt 2022
    332
    310
    63
    Vanmiddag de echo in het ziekenhuis gehad. De dopplers waren goed en ze meten de baby daar ook wat groter dan bij de verloskundige. Ze kwam nu op p16 uit, dus mooi boven de p10. Over twee weken krijg ik weer een echo in het ziekenhuis om te kijken of de kleine goed blijft groeien, maar voor nu maakte ze zich nog niet zo'n zorgen. Het zal geen grote baby worden, maar het is voor nu ook niet meteen zorgwekkend. Hopelijk groeit de kleine gewoon in z'n eigen lijntje verder en mogen wij over twee weken ook weer terug naar de verloskundige!
     
    WinMom90, Secret Promise en Frun vinden dit leuk.
  4. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Wat een opluchting voor jullie zeg! Wat onwijs goed:) Hopelijk over 2 weken ook weer en dan gewoon lekker terug naar je verloskundige en de thuisbevalling:thumup:
     
    Geodriehoek vindt dit leuk.
  5. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Leeft dit topic nog? :D
    Zo ja dan sluit ik me over een paar dagen graag aan.
    Maar heb het idee dat het een beetje stil ligt momenteel :)
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  6. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Jaa oogt wel wat uitgestorven he, haha!

    Hoe gaat het met jou?
     
  7. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Enigzins :roflmao:

    Ja wel oke, aan het aftellen.
    Mn lijf wil niet zo. Inmiddels daar redelijk bij neer kunnen leggen dat het niet beter gaat worden dan dit.
    En echt proberen te genieten can de laatste keer zo'n klein mensje in mn buik!

    En met jou!?
     
  8. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Ik wil heel graag, maar mag pas ergens in februari meeschrijven :roflmao::roflmao: Dus als jullie dit topic nou in de tussentijd ff in leven houden :p:thumup:
     
    Basisuil vindt dit leuk.
  9. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Ligt idd stil:p Moet zeggen dat er ook niet veel mensen aansluiten! De vorige keer (bij m'n zoontje) dat ik in dit topic zat was het een stuk drukker:o:

    Ik zie dat jij ook in verwachting bent van een klein dametje (kleiner dan gemiddeld)? Hier een vergelijkbare situatie denk ik! Paar groeiecho's achter de rug in het ziekenhuis die prima (volgens haar eigen lijntje, gemiddeld p15) waren. Toen terug verwezen naar m'n verloskundigenpraktijk.. had ik daar een kleine 2 weken terug een echo waarbij de beentjes op het onderste lijntje werden geschat:rolleyes: Hoofd en buikje waren gelukkig op p25 geschat.. Maar ivm de beentjes toch weer terug naar het ziekenhuis.

    Lekker van het kastje naar de muur zo:| Vooralsnog maak ik mij niet zo druk, omdat mijn zoontje in verhouding ook duidelijk korte beentjes had.. Maar goed, komende dinsdag weer een echo in het ziekenhuis. Hopelijk zijn haar beentjes dan weer net een groeispurt voorbij:rolleyes: Ben jij op dit moment nog medisch of ondertussen wel weer terug bij je verloskundigenpraktijk?
     
  10. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    @Secret Promise ze bleek bij de 20 weken echo inderdaad klein.
    Hoofdje onder de P2.3 lijn en benen en romp op P11 ofzo.
    Doorverwezen naar zkh, daar was hoofdje P6 en rest P17. Hij maakte zich er niet druk om, dus terug naar de vk. Nu weet ik niet hoe het gaat qua groei. Met 28 weken echo bij de vk.
    Zorgen waren vooral vanwege haar kleine hoofdje, maar alles ziet er goed uit, dus gewoon klein.

    Volgens mij zijn de beentjes best vaak zo klein als ik dat hier zo lees.
    En heb ergens ook zoiets van als ze maar groeien dan vind ik het goed!
     
    Secret Promise vindt dit leuk.
  11. Geodriehoek

    Geodriehoek Actief lid

    28 mrt 2022
    332
    310
    63
    Ik heb ook extra groeiecho's gehad in het ziekenhuis ivm afbuigende groei, maar dat is gelukkig weer helemaal bij getrokken. De kleine had blijkbaar even een dipje, maar zit nu weer op het niveau van hiervoor (van p8 weer terug naar p25 ongeveer). We mogen nu dus weer terug naar onze eigen verloskundige. Het zal geen enorm groot kind worden, maar aangezien mijn vriend en ik beiden ook vrij klein en tenger zijn, past dit bij ons. Overigens heeft onze baby ook al heel de zwangerschap korte beentjes en daar wordt verder helemaal niet moeilijk over gedaan. Hopelijk mag jij ook snel weer terug naar de verloskundige, @Secret Promise !
     
    Basisuil en Secret Promise vinden dit leuk.
  12. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Nou hier eigenlijk (gelukkig) een erg vergelijkbaar beeld als bij @Geodriehoek :D Net groeiecho gehad in het ziekenhuis en alles zag er weer prima uit! Groei hier dus ook gestegen:thumup: Benen weer op haar normale lijntje.. gemiddeld gewicht nu p24.4:D Hartstikke netjes dus! De dopplers waren ook weer prima en mooi gemiddeld vruchtwater. Gewoon weer terugverwezen naar de verloskundigenpraktijk dus:) Wat een opluchting!
     
    Basisuil, Cobon en bluedrake vinden dit leuk.
  13. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Ik kom het clubje versterken en ook meeschrijven!;)
    Afgezien van bekken en rugpijn gaat alles goed hier. Vandaag bij de vk geweest. Ik vertelde dat ik dacht dat de baby in stuit lag en het hoofdje kon voelen, en dat klopte! Vond dat zo bijzonder!
     
    Secret Promise en Basisuil vinden dit leuk.
  14. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Secret Promise vindt dit leuk.
  15. Geodriehoek

    Geodriehoek Actief lid

    28 mrt 2022
    332
    310
    63
    Wat een goed nieuws!
     
    Secret Promise vindt dit leuk.
  16. Geodriehoek

    Geodriehoek Actief lid

    28 mrt 2022
    332
    310
    63
    Welkom! Gelukkig heeft de kleine nog ruim de tijd om om te draaien.
     
  17. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Nou nog precies 100 dagen (tot de uitgerekende datum dan :p).
    Dus ik mag nu officieel aanschuiven :)
     
    Secret Promise vindt dit leuk.
  18. Geodriehoek

    Geodriehoek Actief lid

    28 mrt 2022
    332
    310
    63
    Welkom! Hoe gaat het met de zwangerschap?

    Hier nu bijna 37 weken en ik moet zeggen dat ik er nu wel een beetje klaar mee ben. Ik slaap slecht, heb veel harde buiken en doe snel teveel. Van mij mag de baby snel komen!
     
  19. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Zo'n 37 weken is ook altijd de grens ofzo.
    Ze mogen dan opzich komen, dus kom maar. En het is dan ook gewoon pittig!

    Gaat hier wel prima, snel moe. Dus beetje plannen wat ik op een dag doe, maar dat gaat steeds beter :)
     
  20. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Joehoe :D Ik zie net dat ik me ook officieel mag melden hier.
     
    Basisuil en Geodriehoek vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina