Omdat ons eerste kindje rond uitgerekende datum plotseling is overleden in mijn buik, en er is een herhalingskans die meer toeneemt richting uitgerekende datum
Ik word nu al 2 nachten op rij wakker door de misselijkheid. Heeel raar. En vannacht was ze mega druk, elke beweging maakte me nog misselijker herkent iemand dit?
Dan het zekere voor het onzekere. Dat snap ik. Jeetje… Laat die kleine man maar lekker op tijd komen dan ❤️
Ja ik kan soms ook echt misselijk worden van al dat bewegen. Meestal gaat het bij mij gepaard met maagzuur. Maar meestal heb ik dit als ik net in bed lig.
Mag ik nog even een paar weken mee kletsen? Vandaag 35 weken zwanger van onze 1e baby boy. Na 4 meiden toch wel extra bijzonder. Oudste is 4 weken te vroeg geboren via een ks. De 2e geboren met 39+4, 2 weken later nog 6 dagen in het ziekenhuis gelegen vanwege een abces bij mijn eierstok (antibiotica infuus gehad) De 3e is ook geboren met 39+4. Zij liep de hele zwangerschap al voor op groei, met de liggingsecho lag haar hoofd 4 weken voor op groei. Geschat gewicht 3800 gram, ze woog 4666 gram. Bij de bevalling ben ik subtotaal gescheurd. De 4e liep ook weer voor op groei (geschat gewicht 4 kilo) en ik riep dat ik nu een geplande ks wou, omdat ik heel bang was om weer ver uit te scheuren, verloskundige heeft me omgepraat om gewoon natuurlijk te bevallen. Met een echo is er nog gekeken hoe de schade van de scheur was en dat zag er keurig uit. Op eigen verzoek ben ik ingeleid met 39+2, wel gescheurd maar oppervlakkig. Inleiding vond ik erg heftig, ik ging binnen een uur van 2 naar 10 cm. Gewicht was 3980 gram. En nu dus 35 weken zwanger van nummer 5. Weer een flinke, heb nu ook zwangerschapsdiabetes. Meerdere groeiecho’s gehad. De laatste was afgelopen donderdag. Hoofdje ligt 4,5 week voor op groei, buikje en beentje 3,5 week. Geschat gewicht bij 40 weken is 4250 gram. Dit keer heb ik toch weer gekozen voor die geplande ks. De angst om uit te scheuren is nu nog groter dan bij de 4e. Volgende week donderdag moet ik weer naar de gynaecoloog en als het goed is wordt dan de datum geprikt.
@Elsa86 Natuurlijk mag dat, spannend echt de laatste weekjes je zal dan denk ik tussen 38-39 week de keizersnee hebben?
38,6 is bijna 39 haha maar ene ziekenhuis is daar makkelijker in dan de andere natuurlijk. Maar dacht meestal met suiker met 38 weken is?
Ja inleiden zouden ze wel doen tussen de 38 en 39 weken. Ik ga gewoon vragen of het ook 18 april kan. Ik weet dat heel veel ziekenhuizen zich echt vast houden aan die 39 weken. Reden dat ik graag 18 april wil is omdat dat de geboortedag van mijn oom (enige broer van mijn vader) was, hij is in maart 2015 helaas overleden.
Spannend, gaat ook echt alweer opschieten! Hier staat de keizersnee gepland met 39+3, 39 weken is op een vrijdag, die zat vol dus over het weekend heen getild. Had van mij best ervoor gemogen. Maar hier geen diabetes en kindje is ook niet heel groot, wordt tussen de 7-8 pond geschat met 40 weken. Hier vannacht heel erg kramp gehad, echt zitten dubben of ik moest bellen, maar het voelde niet als weeën, ook wat misselijk, maagzuur, beetje alles door elkaar. Uiteindelijk na 2 uur toch weer in slaap gevallen. Toch een beetje angst dat het voor de geplande keizersnee begint en dat wil ik eigenlijk gewoon niet.
Spannend al die geplande data. lijkt me ook wel een raar idee @Loveischocola dat ie nu al weet wanneer het precies komt. ook hier vliegt de tijd echt voorbij, gister weer groeiecho gehad. We gaan weer een lichtgewichtje krijgen zoals het nu lijkt. Ze zijn hier allemaal niet zo zwaar geboren. Zwaarste was 3250 bij 41 weken deze zal ook rond dat gewicht zitten. Niets om ons zorgen om te maken dus.
Ermee stoppen vlak voor de geboorte is geen optie. Ja als ze mij opnemen voor inleiding met ballon, wil ik weer pethidine in mijn derriere. Dan wil ik best een pammetje overslaan omdat ik zo slaap met die pethidine. Pethidine vond ik echt geweldig spul haha
Gezellig dat je mee kletst! Inleiden om zwdiabetes doen ze alleen als je insuline gebruikt geloof ik of idd een erg groot kindje verwacht… Maar als je een ks krijgt hoef je niet om die laatste reden in te leiden natuurlijk. Ik duim mee dat 18 april jullie dag wordt, wat een mooie betekenis achter die dag ❤️
Ik wil vragen of inleiden met 39 weken kan. Gezien zijn formaat wil ik niet wachten tot hij vanzelf komt. Ik wil het liefste bevallen voor mijn eigen verjaardag. Ik vind dat gewoon net even teveel, de 1e verjaardag zonder papa én dan ook een kind krijgen op die dag.
Ah ik dacht omdat die pammetjes voor ademhalingsdepressie kunnen zorgen. Ik heb zelf nog 2 doosjes oxazepam liggen voor zo nodig maar ik vind het geen prettig spul, gebruik alleen in uiterste nood een halve maar dat heb ik alleen de 1e week van de antidepressiva gedaan en 1 week geleden een half tabletje (5mg). Maar dacht dat ze er niet happig op waren