Hoi allemaal, ik kom ook graag meeschrijven. Veel namen ken ik in ieder geval wel van het er en der meelezen. @Pstjepiet, dat klinkt heel mooi zo! Kan me inderdaad helemaal voorstellen dat thuis de weeën opvangen heel anders is. Fijn hoe het gelopen is. Gefeliciteerd! @GroeneBomen, jij ook nog Gefeliciteerd. En tegelijkertijd een moeilijke periode met het gemis van je vader. Sterkte ook daarmee ♡ Ik lees al over dwars- en stuitliggers, ze maken het ons niet altijd makkelijk Ik ben zelf nu 27 weken zwanger van de vierde: een meisje na 4 jongens. Het gaat allemaal maar een beetje tussendoor, de zwangerschap. De placenta ligt voor en ik voel haar wel duidelijk, maar het lijkt toch een rustige dame. Momenteel zijn we nog even op vakantie, zodat we in de zomer lekker rond huis kunnen blijven met de kleine erbij. Ik heb deze zwangerschap vooral veel last van m'n darmen, en zoals bij elke zwangerschap veel minder energie. Verder verloopt alles wel goed
@Pstjepiet Klinkt als een topbevalling! Super fijn dat het zo relaxt is verlopen. En geen placentaproblemen deze keer dus? @Noxe Oh zo eigenwijs! Lag de baby eerst wel goed? Hopelijk draait ie vanzelf weer terug.
Zo dag dat je harde buiken/voor/indalingsweeën hebt heeeerlijk in combinatie met een peuter dat alleen maar bij mama wil hangen en alles mama mama is en je volgt als een eendje
Volgens de vk heeft ze wel al goed gelegen, maar ik heb het gevoel dat ze nog steeds best veel draait. Binnenkort moeten we naar het ziekenhuis om de ligging te controleren met een echo, en als ze dan nog steeds dwars ligt of in stuit dan gaan ze haar proberen te draaien.
Herkenbaar!! Hier ook zo’n dagje. Jongste heeft gisteren zijn vaccinatie (dktp) gehad en hij reageert altijd wel heftig daarop. Dus wij hebben nu ook een hangdagje waarop ik amper naar de wc kan omdat meneer dan mee wilt
Heee welkom, gezellig @JupitR Gefeliciteerd, wat klinkt jouw bevalling prettig! Daar teken ik ook voor @Pstjepiet Hier vandaag weer controle bij vk, bevalplan besproken. Ik wilde graag op de baarkruk bevallen of handen en knieën. Ivm eerdere schouderdystocie raadde zij de baarkruk af, dan hebben ze geen zicht erop en stel ook zij zit vast moeten ze me dan nog naar bed verplaatsen. Handen en knieën was een dikke aanrader, ook ivm extra ruimte in de bekken. Dan doen we dat. Even over pijnstilling gesproken; tegenwoordig is er ook iets als steriele waterinjecties? Klinkt iemand dat hier bekend? Zkh zet die niet dat doen de verloskundige en je kan erna alsnog een ruggenprik dus ik denk dat ik dat wel wil proberen.
Welkom @JupitR leuk een vierde kindje! 27 weken voelt alweer zo lang geleden voor mij, hier alweer ruim 38! @Loveischocola heerlijk zo’n peuter hier is de peuter op het kdv en de kleuter was bij een vriendinnetje spelen. Dus tot net lekker de hele dag alleen thuis geweest. Morgen zijn ze ook van de vloer. Dan ben ik wel weer helemaal opgeladen hopelijk
Handen en knieën is zeker een goede houding, vooral als je een schouderdystocie hebt gehad! Grappig hoe het verschilt qua voorkeur. Op de baarkruk heb je namelijk evenveel ruimte in je bekken als op handen en knieën, en je hoeft alleen maar voorover te kantelen om op handen en knieën terecht te komen. Hopelijk dit keer geen problemen! Was je zoontje ook groot? En hoe groot wordt deze dame geschat? Tof dat ze daar steriele waterinjecties doen! De meeste vk's doen het niet. Ik heb het ook nog nooit in het echt gezien. Best zonde, want het is zo'n simpele methode! Volgens mij is de werking vergelijkbaar met de werking van de TENS. Zou het zeker proberen als dat een optie is
Ja zij legde het uit als dat op de baarkruk je staartbeentje naar voren gekanteld is oid.. maarja prima haha. Mijn zoontje woog 3710gr met 40+2 dus maar iets boven gemiddeld (had toen zwdiabetes). Deze dame ligt qua gewicht rond de P33 en zal met 40w rond de 3300gr zitten, dus dat is prettig! Vk zei ook dat meiden vaak wat smaller zijn in de schouders dus we hopen t maar. Ja ben heel benieuwd naar die injecties! Ik kende het verder niet.
Oh dat is fijn dat ze kleiner geschat wordt! Moet vast goedkomen als je dan ook nog op handen en knieën bevalt!
Fascinerend die steriel waterinjecties. Ik kende dat helemaal niet. Maar ik heb tot nu toe echt alleen buikweeen gehad. Ik ga sowieso maar eens kijken wat nu de pijnbestrijding opties zijn in mijn ziekenhuis. @Anniek88, jij bent nu een van de veteranen van dit topic natuurlijk Dan voelt 27 weken inderdaad ver weg. Jouw termijn heb ik nooit gehaald trouwens. Het maximum was 38+3. Wat ik ook prima vond. Met welke termijn zijn jouw andere kinderen geboren?
Mijn jongste komt ook altijd gezellig mee naar de wc, komt ie handen wassen Sterkte met je kindje @Noxe!
Gefeliciteerd met jullie zoon! Klinkt echt als een fijne bevalling! ben er hier deze week echt even klaar mee merk ik, mega hormonaal chagrijnig super handig als alle kids thuis zijn voor de vakantie ag nog een week of 6 aftellen. En mijn buik gaat steeds zeerder doen, ook voor/indalingsweeen ken ik helemaal niet van de andere vier. Zo uitgemopperd voor nu
Ja bijzonder he, ik kende ‘t ook niet. Meer een baadt het niet schaadt het niet ding.. ik had wel flinke rugweeën. Die mogen van mij nu ook wel wegblijven
Nou, dat is ook pittig toch @Maritiem. Als wij niet op vakantie waren geweest, werd ik denk ik ook gek van de jongens Mag je best even over mopperen af en toe!
@Pstjepiet gefeliciteerd! En klinkt inderdaad als een hele fijne bevalling! @JupitR welkom bij de club
Gister is onze dochter geboren. Maandag was ik ingeleid. Nadat weeën niet doorzetten is gistermorgen mijn vliezen gebroken om 7 uur en om 9:21 lag Britt op mijn buik. Alles gaat goed we zijn nu lekker thuis.
Woow dat is snel gegaan na het breken van de vliezen! Gefeliciteerd nu lekker thuis genieten samen ❤️