De laatste 100 dagen van de zwangerschap - deel 8

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovieyou, 23 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.998
    2.696
    113
    Vrouw
    Dit klinkt niet per se als een pretje inderdaad, en op het einde kreeg je zoon het dus ook nog pittig begrijp ik uit je bericht?

@JupitR de tijd gaat denk ik nog 3x trager als je gevoelsmatig al in reservetijd zit. Ik stelde me altijd maar in op 41 weken dan viel het sowieso mee.

Afleiding zoeken is het beste inderdaad, en dan hopelijk ineens overvallen worden door weeen of gebroken vliezen!

zegenwens, JupitR en bluedrake vinden dit leuk.
  2. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    @Anniek88 hartslag daling van mijzelf en mijn zoontje, hij moest er met spoed uit, OK team opgeroepen maar had persweeën en binnen 10 minuten was hij eruit.

Daarna vermoedden geelzucht, ik zelf opgenomen in het ziekenhuis voor de 2e keer na ontslag. Daar nog een aantal nachten gelegen met hoge koorts..

Ik hoop dat ik niemand afschrik, leuk was anders

3. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.998
    2.696
    113
    Vrouw
    @bluedrake echt een pittige bevalling dan inderdaad, niet leuk. Zeker als je ook al zo’n aanloop hebt gehad met al die controles steeds.

4. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.805
    7.446
    113
    Vrouw
    @bluedrake, dat klinkt als een heftige bevalling, vooral het einde zo. Hoe sta je nu tegenover de bevalling? Kan je er met vertrouwen in gaan?

Hebben jullie al wel meer last van harde buiken of voorweeën de laatste dagen?

Ik vond de opvang ook zo'n ding. We hebben niet veel familie in de buurt wonen. Nu maak ik me daar op een of andere manier nog niet zo druk om.

5. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.359
    4.018
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik duim dat jullie bevallingen snel beginnen hoor dames! Ik vind het nu al traag gaan, laat staan rond dat termijn hahaha.

6. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.998
    2.696
    113
    Vrouw
    Harde buiken al maanden, vaak als ik nodig moet plassen of overdag veel gedaan heb. Voorweeen nog niet echt, vorige zwangerschap ook maar 1x gehad geloof ik dik in de 39 weken. Toen dacht ik dat het begonnen was. Bij de oudste begon de bevalling ook ineens plop met weeen zonder enig seintje vooraf.

is de opvang nog niet geregeld @JupitR?

Suzi98 vindt dit leuk.
  7. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    @Anniek88 is het ook zeker geweest. Je ziet de triage afdeling ook niet meer als spoed eigenlijk, dat merk ik nu wel. Ben er nu nog niet eens geweest alleen als je elke 2 dagen ergens komt begin je het vanzelf normaal te vinden.

@JupitR ik heb een gesprek gehad in het ziekenhuis waar ik bevallen ben. Wat er volgens ons beter kan en wat we willen voorkomen. Dus dat plan ligt er in iedergeval en de verloskundige weet er ook van.

Het was een zeer pittig gesprek, ben wel echt blij dat we dat gedaan hebben. Op dit moment heb ik zoveel vertrouwen dat ik het thuis zelfs aan zou durven.

Ik ga het op het moment zelf bekijken of het nog nodig is om naar het ziekenhuis te gaan. De vorige keer wilde ik heel graag een thuisbevalling..

Suzi98, zegenwens en JupitR vinden dit leuk.
  8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.805
    7.446
    113
    Vrouw
    Ohja, dan kan het ook eigenlijk echt elk moment beginnen. Vast fijn dat de kinderen weer naar school gaan maandag?

Voor als de bevalling begint hebben we nog niet echt opvang geregeld nee. Ik heb nog hoop dat mijn jongste zusje dan weer in Nederland is. Die zit al een jaar in het buitenland en reist rond. De rest van mijn directe familie gaat waarschijnlijk net een week weg als ik 38 weken zwanger ben. Dus moeten we het hebben van buren of kennissen denk ik.

9. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.043
    5.011
    113
    Vrouw
    @bluedrake Wat fijn dat je je vertrouwen wel hebt hervonden na de laatste ervaring! Ik hoop voor je dat deze bevalling helend voor je gaat zijn en soepeler zal verlopen.

@JupitR Harde buiken al ontelbaar veel elke dag vanaf 16 weken. Voorweeën nog niet gehad. Zal nog wel even duren, als het al komt. Ben heel benieuwd hoe dat voelt :oops:

bluedrake vindt dit leuk.
  10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.267
    12.640
    113
    Vrouw
    @JupitR Jup harde buiken sowieso al bijna hele zwangerschap en voor oefen indalingsweeën geef het een naam haha nu ook al poosje

JupitR vindt dit leuk.
  11. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.805
    7.446
    113
    Vrouw
    Fijn dat het vertrouwen er wel in @bluedrake! Hopelijk kan het een mooie thuisbevalling worden ♡

Hier ook wel af en toe harde buiken, vooral idd als m'n blaas vol zit.

Voorweeën heb ik ook nooit echt gehad. Tenzij voorweeën nagenoeg hetzelfde zijn als pijnlijkere harde buiken. Die had ik op de dag dat de bevalling van de jongste begon iig wel.

Suzi98 en bluedrake vinden dit leuk.
  12. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    @zegenwens en @JupitR dat hoop ik ook. Angst vooral niet laten regeren, hoe moeilijk ook! Dat is altijd wel mijn motto geweest.

Hier regelmatig last van voorweeen of harde buiken..elke keer denk ik gaat het nu gebeuren en dan is het weer weg!

Omdat ik totaal geen natuurlijke bevalling gewend ben weet ik ook nog niet zo goed wanneer het echt gaat beginnen. De vorige keer was non stop weeënstorm. En dan zeggen ze het is een golf die weer afzwakt. Hier was het een stormende zee :roflmao:

Suzi98 vindt dit leuk.
  13. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.998
    2.696
    113
    Vrouw
    Ik gun je nu echt een natuurlijke bevalling @bluedrake! Ik herken die golven wel hoor.

14. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.359
    4.018
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Haha dat herken ik.. nooit pauze gehad tussen de weeën (inleiding). Hopelijk nu een natuurlijke bevalling! Ben dus ook erg benieuwd hoe dat voelt.

15. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.359
    4.018
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier ook vaak harde buiken nu. Als ik omdraai in bed regelmatig, als ik naar de wc ben geweest of als ze erg druk is. Maar verder geen pijn oid. Ook nooit voorweeën gehad bij zoontje dus vind het wel echt spannend!

16. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.998
    2.696
    113
    Vrouw
    39 weken vandaag, nog een weekje (of 2)! Bizar dat ons leven zo op het punt staat te veranderen maar nu alles nog zo rustig is.

JupitR, Krv, bluedrake en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.695
    4.056
    113
    Vrouw
    Het kan wel he met golven, alleen ik heb daar geen voorstelling bij!

@Suzi98 ik hoop het ook voor je :)

Vandaag nog even naar de kringloop geweest en een luieremmer gescoord, blij mee. Geen zin om bakken met geld aan een luieremmer te besteden :o:

JupitR en Suzi98 vinden dit leuk.
  18. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    raar eigelijk mijne alweer 4 dagen oud. Jij nog geduldig wachten.

19. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    mijn natuurlijke bevalling en nu laatste was inleiding waren precies zelfde. Zodra vliezen gebroken zijn. Een weeën storm. En anderhalf tot 2 uur na eerste wee een kind op mijn buik.

Suzi98 vindt dit leuk.
  20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.722
    27.368
    113
    Vrouw
    Hier morgen de laatste dag van de kraamhulp :o: morgen 1 week oud :cry: o waar blijft die tijd...

Nooit meer aftellen naar de bevalling, vanaf nu gewoon weer optellen de dagen en weken dat hij groeit buiten de buik ♡

Suzi98 en zegenwens vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina