Tnx!! De fysio reageerde gelukkig nog. Heb dinsdag een afspraak. Wat voor oefeningen heb jij gekregen? Wil je ze met mij delen?
Geen want mijn verzekeraar vergoed t niet vanuit de basis, dus ik hou me zo veel.mogelijk rustig, maar probeer wel in beweging te blijven Wil na de paasdagen weer bellen om toch door te vragen, desnoods naar iemand die wel een weg weet waardoor t vergoed word, want t verergerd (had ik al wel verwacht)
Balen dat het verergerd. Ik dacht dat je het zelf betaalde. Maar verkeerd gelezen/onthouden. Ik zal de tips en oefeningen die ik krijg wel met je delen
Pas op hoor, de 1 heeft alleen pijn in het bekken en de ander heeft echt een instabiel bekken. De 1 mag asymmetrische oefeningen doen, de ander niet. Goed dat je toch nog even door gaat vragen dus.
Daar heb je een goed punt. Het is zo individueel hoe de klachten verlopen en wat je vervolgens mag en kunt doen. Hoe is het verder met jou?
@Loolaa @Kimmetjuh90 Misschien hebben jullie hier wat aan. De app rost moves mamas en bekkenbodemonline is ook een app. Had ik als tip gekregen van mijn bekken fysio. Staan handige tips in voor je houding met de dagelijkse dingen. Wat ik ook als advies heb gekregen is na elk uur 10 a 15 minuten plat.. Is niet altijd haalbaar heb er zelf ook moeite mee. Sterkte in ieder geval. Ik weet hoe k** het is!
Een stuk beter, dank je! Mijn benauwdheid snachts gaat beter, waarschijnlijk dankzij de omeprazol. Hoge rugpijn bleek een blaasontsteking en die is behandeld, dus ook de hoge rugpijn is weg. Die heupen though... Maar ja, dat is sinds 4 jaar wel de story of my life Dus vind ik niet iets om aan te halen eigenlijk. Wel kut, maar ja, we wisten dat het kon verergeren als ik weer zwanger zou worden. Bewuste keuze dus geweest om dit risico te nemen. Hoe ervaar jij je 2e zwangerschap in vergelijking met de 1e?
Bekkenbodemonline zie ik niet, wel deze: https://play.google.com/store/apps/details?id=mobowski.bekkenbodem is dat hem?
Ja, de doorslag is geweest: ik kan niet meer zonder pijn uit mn bed komen of op mn zij draaien.. Ik zal eens gaan kijken! Dank je!!
Tnx voor het meedenken Zal het op m'n telefoon zetten. Had zelf ook al het één en ander gevonden en aangepast. Ik merkte dat ik de afgelopen weken onbewust een overstrekte houding ben gaan aannemen. Komt door de plotselinge groei van m'n buik. Haal heel bewust m'n knieën van het slot en dat merk ik meteen in m'n houding en dat geeft verlichting. En dan heb ik nog een onvermijdelijk iets. Wij wonen in een split level woning. Heel veel trappen dus. En het gene wat je niet moet doen bij b.i. is trappen lopen. Dus probeer dat ook zoveel mogelijk te vermijden. En als ik er niet omheen kan, dan goed de leuning gebruiken en trede voor trede. En dat geeft ook verlichting.
Oh ja, en die 10 a 15 min om het uur ga ik zeker aanhouden. Kwestie van prioriteiten stellen. En ben benieuwd welke specifieke oefeningen ik van de fysio krijg. Heb zelf wel wat oefeningen die ik doe. Maar misschien zegt zij wel dat ik iets anders moet gaan doen.
Ja trqplopen doe ik idd ook erg steunend op de leuning, en tree coor tree en zo min mogelijk, eigelijk alleen als ik mn dochter weltrusten ga zeggeb en zelf naar bed ga
Fijn dat die benauwdheid beter gaat en dat die hoge rugpijn weg is. Balen van die heupen. Ook al wist je dat het kon verergeren, het blijft idd kut. Het enige wat er op zit is het ondergaan. En er ondertussen maar een grapje over maken Het begin van deze zwangerschap was niet zo rooskleurig waardoor ik het gevoel heb dat steeds achter de feiten aan loop. We hebben IVF gedaan en er is toen iets mis gegaan bij de punctie waardoor ik een enorme bloeding had. Moest toen worden geopereerd om de bloeding te stelpen. Er is toen een liter bloed weggehaald. Ondertussen waren er wel embryo's en is er toch een tp geweest. En er is wonder boven wonder eentje blijven plakken. En daar zijn we natuurlijk super blij mee. Maar merk dat daardoor het wel zwaarder is.net als ik weer wat energie heb krijg ik weer griep of weet ik veel wat. Maar ook hierbij; het enige wat ik kan doen is het ondergaan. Aan de andere kant, als ik uitgeklaagd ben maak ik er maar weer een grapje over. Want het is ook te mooi dat het gelukt is. Was de allerlaatste kans en door de hele toestand hadden we niet verwacht dat het nog zou lukken
Mijn bekkenfysio zegt weer dat je wel kunt traplopen, maar niet overdrijven. Verder juist niet de leuning vasthouden, maar rechtop lopen zonder aan de leuning te 'hangen' en dus niet tree voor tree. Zo blijft je lichaam rechterop en symmetrischer. Zo zie je maar weer dat er niet 1 advies is voor iedereen met bekkenpijn. Overigens is bekkenpijn door zwangerschap ook weer niet hetzelfde als bekkeninstabiliteit
Zo nou dat is wel bijzonder zeg! Kan me voorstellen dat je je gezegend voelt. Natuurlijk is die achterstand door die bloeding heftig, maar dat valt zo in het niet bij dit mooie cadeau van je zwangerschap. Dat is het klagen niet waard. Ah ja joh .. Ik heb ook nog een man en kind, ik maak het er niet leuker op voor iedereen als ik negatief ga doen over iets waar ik 0 invloed op heb.