De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Haha nee dit wordt Mn vierde kindje. Bij de eerste had ik zoiets van “ik zie het wel en laat me niet gek maken, valt wellicht reuze mee” nou heb 36 uur met weeen gezeten was doodop, op het laatst pas een morfine spuit gehad, heb een totaal ruptuur gehad, te zwak bij de uitdrijving en geen persdrang dus deed maar wat.
    Bij de tweede dacht ik, dit keer een ruggenprik en alles goed besproken met vk maar de bevalling ging veel te snel en kwam in een weeenstorm terecht. Wist niet waar ik het zoeken moest en raakte in paniek, vanwege de snelheid ontsluiting mocht ik geen ruggenprik, raakte helemaal in paniek. Uiteindelijk 3 uur weeen gehad, viel reuze mee maar de heftigheid heeft me echt overvallen. Bij de derde viel het uiteindelijk reuze mee, heb wel een ruggenprik gekregen maar paar keer verkeerd geprikt en uiteindelijk alles gevoeld maar had wel het gevoel dat ik het beter kon handelen, was wel pijnlijk maar raakte niet compleet in paniek en de bevalling was ook weer snel (5 uurtjes vanaf eerste wee tot geboorte)

Je kunt je idd niet voorbereiden en elke bevalling is anders. Heb wel zwangerschap gedaan bij de eerste ook gericht op ademhalingsoefeningen tijdens de bevalling en daar heb ik wel wat aan gehad.
    Ik was ervan overtuigd weer een ruggenprik te willen maar ben ineens zo bang voor de complicaties van een ruggenprik dat ik denk dat ik er toch vanaf zie. Of een morfine spuit of pompje mocht het kunnen op dat moment.
    Ben zo blij als het eenmaal voorbij is en alles goed en wel achter de rug is en de kleine in mijn armen ligt.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Crosstrainer in huis halen, heb ik ook altijd gedaan thuis toen ze baby’s waren. Had nog niet echt tijd voor de sportschool en zo kon ik zelf bepalen wanneer ik erop ging. Ga hem na de bevalling ook weer gebruiken, dagelijks een half uurtje als de kleine slaapt maar pas 6 weken na de bevalling ga ik ermee beginnen. Ideaal ding!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ennnnn lig weer eens wakker. Waarschijnlijk nog tot 01.00 ofzo. En dan gaat de wekker om 6.
    Gaat al weken zo. Ik slaap echt slecht, heb sinds deze week echt met het minste of geringste een harde buik (ik doe helemaal niet veel vind ik zelf), en weer meer maagpijn omdat de baby erg hoog ligt. Van mij mag hij wel wel wat zakken..

4. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Dank voor je input! Klink zeker goed wat je erover vertelt.

Spannend je bent er bijna zeg en ook al aan de voorweeen, is dit je eerste ?

5. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Hier een reuzin van 1m80 hahaha

kly073 en Siepie85 vinden dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit overweeg ik serieus. Het idee alleen al dat ik niks kan doen beangstigt me. Wii hebben een bijkeuken waar die wel in kan. Maar ik wil wel serieus een comfortabele. Niet zo'n amateuristisch geval. Heb ook een kettlebell dus kan prima nog squats erbij doen en walking lunges in huis.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Maar eerlijk is eerlijk: de resultaten uit de sportschool zijn wel beter ;)

8. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik zeg doen! Ik heb een professionele aangeschaft jaren terug, net zoals die van de sportschool. Heeft wel wat gekost maar na 10 jaar nog steeds blij mee.
    Na een jaar of 4 niet meer gebruikt eerlijk gezegd want toen ging de jongste naar school en ik ben iemand die graag in de ochtend sport dus ben ik naar de sportschool gegaan en een combi gedaan van fitness en yoga. Heerlijk weer buiten de deur sporten maar met een kleintje gaat dat niet tenzij je oppas hebt of in de avond wil sporten als man thuis is.

9. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik ben zo gestoord dames, wil nu naar bed gaan maar dacht nee ik blijf nog even 20 minuutjes wakker om mijn banner te zien veranderen naar een dagje verder. Zijn er meerdere zo gestoord of ben ik de enige ?

kly073 en Kirzy vinden dit leuk.
  10. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wahaha. Hier gewoon naar bed als ik moe ben. Haha.

Auwie. Slapen is een hel.. Bekken doet zon pijn. Morgen eerst de bekkenfysio bellen. Dit ga ik geen 9 weken meer vol houden....

11. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Au wakker door de pijn is naar! Zou idd bellen morgen en hopelijk kan ze iets voor je betekenen. Misschien heb je vandaag toch teveel gedaan in huis en de druppel was dan de hond gaan uitlaten.

Hier weer plassen voor de zoveelste keer en nu niet meer in slaap kunnen komen grrrrrr

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    Wat is er een boel bijgeschreven. Gisteren een mega drukke dag gehad. Stond op mn voeten vanaf 6 uur s ochtends en lag pas rond 23u in mijn bed. Tussendoor wel gezeten maar niet gerust en vooral niet gelegen en ik merk dat het zitten juist lastiger wordt doordat de baby hoog ligt.

Hebben jullie ook dat je steken down under krijgt? Paar keer dat ik bv in de supermarkt loop en dan ineens een paar flinke steken voel. Kan dan echt niet meer lopen dus ga srt van schuifelen en houd mn buik vast van onder en na een paar minuten is het dan over. Vreselijk gevoel.

Angst voor de bevalling heb k ook heel erg ondanks dat dit nr 3 wordt. Twee keer zonder pijnbestrijding bevallen en als ik het vergelijk met andere bevallingsverhalen dan valt het reuze mee maar toch vind ik het verschrikkelijk.

Ben ik met mijn 1.64 groot of klein? Haha ik merk dat de kilos die ik ben aangekomen op mn heupen/bovenbenen, buik en borsten zitten. Ben echt wel een broekmaat gegroeid terwijl ik relatief gezien niet enorm veel ben aangeklmen.

13. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen

Laatste paar dagen super veel van die steken, idd vooral als ik loop ofzo. Spring soms een halve meter omhoog. Se zeggen indalen maar moet ze daar een week over doen haha :roflmao:

@Marsepein Bedankt voor de sport tip! Kan ik wel wat mee :D

Marsepein vindt dit leuk.
  14. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    Hahaha precies dat indd, dat je ter plekke auw roept en voor je gevoel opspringt. En dan tegen mijn zoontje zeggen duw jij de kar maar verder, ik moet even mn buik vasthouden haha. Oh en die steken zijn fel en nu inderdaad ook al een weekje te pas en te onpas dat ik het voel.

15. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Ja ik vind het wel gek want heb dit met mn zoontje niet zo erg gehad dacht ik haha! Hoop ook wel dat het snel stopt! We zijn ook precies even ver, super grappig!:D

16. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    Nu je het zegt, was me niet eens opgevallen dat we even ver zijn haha. Mijn laatste zwangersxhap was 7 jaar geleden dus ik kan me eigenlijk nog maar weinig herinneren. Geen idee of het toen ook zo was.

17. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Die steken down under herken ik wel.. Heb ik de laatste 1,5 week ook last van!
    Morgen hebben we groeiecho, dus ben benieuwd hoe de kleine ligt :).

Ik ben voor mijzelf heel blij dat ik geen angst heb voor de bevalling. Ik ben twee keer thuis bevallen zonder pijnbestrijding en ja het doet gigantisch veel pijn, maar op één op andere manier is het te dragen (vind ik). Ik zal wel blij zijn als de kleiner er weer is en alles goed is gegaan, maar ik heb er geen angst voor.

18. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.804
    7.399
    113
    Wat een leuk topic! Ik kom me ook graag aansluiten, mijn laatste 100 zwangere dagen zijn ook al even ingegaan.
    Wij verwachten begin november ons 4e kindje. Het gaat goed, qua zwangerschap. Regelmatig last van mijn bekken, daarom ben ik iets minder gaan werken, waardoor ik het toch mooi volgehouden heb tot mijn vakantie (net ingegaan :) ). Na mijn vakantie nog maar 3 weken werken en dan verlof.
    We zitten midden in een gigantische verbouwing, we doen er alles aan om voor de baby geboren wordt klaar te zijn, maar het is wel even afzien. We leven nu in een klein deel van het huis, waarbij we buitenom naar de tijdelijke badkamer moeten. Maar gelukkig schiet het nu best op, over een week of 4 a 5 kan ik eindelijk met de babykamer aan de slag :) En dan heb ik in mijn kraamtijd hopelijk een huis wat af is, nieuwe badkamer, woonkamer, keuken, slaapkamer en babykamer. Zie er echt naar uit :)

dreames, Marsepein, Poolvos en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. MamaDiamantje

MamaDiamantje Bekend lid

30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Welkom Riean. Fijn dat je met minder uren toch nog kan blijven werken! Ik heb door extreme vermoeidheid en veel migraine alsnog met 50% van mijn uren kunnen werken tot 34 weken zwangerschap. Ook midden in verhuizing en verbouwing dus ik begrijp je helemaal.

Voelde me vandaag wat onrustig wakker worden en zenuwachtig. Nog een weekje en dan is de kleine er! Vandaag gesprek met anesthesist en verpleegkundige in het ziekenhuis ter voorbereiding op de keizersnee .

20. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Welkom @riean !

39 weken dansje ( waggel) :roflmao:

Pff mag ik hier even klagen..
    Gisteren de hele dag krampjes gehad , tegen de avond harde buiken om de 5min met uitstraling naar me rug.. gedoucht
    Ging niet weg maar zette ook niet door grrr
    Nu weer harde buiken maar weer zonder regelmaat. Word er zooo moe van ! :(

Marsepein, kly073 en MamaDiamantje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina