De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.226
    12.236
    113
    Aangezien ik in de laatste 8 dagen zit, mag ik best even reageren :)

Algarve is erg leuk, dan kan je leuke strandjes bezoeken, maar er zijn ook leuke plaatsen. Lissabon vind ik een hele leuke stad en er is strand in de buurt. Je moet wel een beetje geluk hebben met het weer.

Mijn collega is naar de amalfikust geweest, dat staat heel hoog op mijn verlanglijstje.

Nina Sanders en Magnolia29 vinden dit leuk.
  2. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Eventueel een citytrip nog een optie? Dan raad ik Lissabon of Porto aan ;)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Als het wat mag kosten zijn pousada's in Portugal leuk. Heerlijk genieten in schitterende hotels. En in Portugal kans op lekker weer.

https://www.pousadas.pt/nl

Poolvos vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wauw, ga ik onthouden.

Oef, dit ga je niet geloven. Uitslag suikertest is 5.1 Dat is een grenswaarde.
    Bij 5.1 word je doorgestuurd. Grrr, nu moet ik over 2 weken naar de gynaecoloog voor een echo en plan de campagne en word ik sowieso doorgestuurd naar de diabetes verpleegkundige. Ik zal dan een aantal keren een dagcurve moeten bij houden om te kijken of mijn lichaam idd te hoog in de suikers zit na de maaltijd of dat ik gewoon vals alarm is (waarschijnlijk dit laatste want ik heb een normaal BMI van 18, een lage bloeddruk etc). Maar wel goed om in de gaten te houden, aangezien er wel familiaire belasting is etc.

Maargoed.. we gaan het wel zien. Iemand hier ervaring mee?

Pakketjes binnen gekregen en wauwie I'm so happy! Wat kun je dan blij zijn hè? Ik voel me net een klein kind en loop de hele dag al met een smile rond haha!

Morgen verwacht ik het leukste pakketje, hihi!

Marsepein en active82 vinden dit leuk.
  5. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Fijn dat je gestript bent! Ik ben bij beide eerdere zwangerschappen bij 40+5 gestript en 40+6 bevallen. Hopelijk is jullie kleine er ook snel!

6. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Had je bij de vorige zwangerschap ook verhoogd suiker?

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee! :)

8. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Hier vandaag een drukke dag. Leuk uitje gedaan met mijn ouders, maar steeds enorme steken down under. Heel vervelend, want lopen is dan niet heel prettig!

Straks nog groeiecho..ben benieuwd!

9. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Ik heb geen ervaring met suiker of de gyneacoloog, dus kan je er niets over vertellen..

10. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    @kimmaikel24 jaaa super fijn dat je gestript bent! Hopelijk ben je al lekker aan het bevallen!:D

11. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Nog niks helaas :(

12. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    WoW! Een dag niet gekeken en ong 70 gemiste berichten! Weet dus lang alles niet meer;).

@roever ik duim voor je! Gun het je ondertussen wel dat je kleine lekker in je armen ligt! Ik heb er misschien overheen gelezen hoor, maar ben je al gestript ?

@Nina Sanders jammer dat je net grens waarden had! Hoor vaak dat het dan achteraf wel ‘mee valt’ en het geen suiker is. Hoop t ook voor jou!
    En je kan ook veel op Google vinden wat betreft nachtjes weg. Vaak steden of plekjes waar je geweest moet zijn, maar nog niet bepaald bekend zijn!

@kimmaikel24 ohh spannend! Hoop dat het snel doorzet en wat doet! Leuk zou het zijn om weer baby nieuws te horen!

Hier echt een rotdag gehad. Denk dat psych gezien alles er uit kwam van de laatste dagen. De katheters, ontelbare inwendige echo’s, de spanning en vele uren weeën weg puffen. Gisteren ochtend moest ik terug komen op de poli en hadden een tang van een vk. Achteraf helemaal erop aangesproken door mijn gynaecologen. Dat dit niet de bedoeling was en ik vooral aan de bel moest blijven trekken.
    Moest wel sinds gisteren weer stoppen met de remmende medicijnen en helaas merk ik het sinds vanmiddag weer. Het rommelt verschrikkelijk en kan soms niet bewegen of lopen van de pijn/kramp in mijn buik. Maar het is nog onregelmatig dus dat is goed.

Zo hopen dat ik alles weer een beetje bij kan lezen!

13. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Neem aan dat dat je nuchtere waarde was, dat is echt maar 0.1 te hoog.
    Ik dus ik heb het zgn omdat na dat stomme drankje ik 8.1 scoorde waar 7.8 toegestaan is. Heb week lang dagcurves moeten doen geen afwijkende waardes en nu 1-2 keer per week, 3 keer raden geen afwijkende waardes. En ik heb nada niks verandert in Mn eten.
    Dus denk ook niet dat jij het hebt hoor, maar ze zijn gewoon echt streng. Wat was je niet nuchtere waarde weet je dat?

MamaDiamantje vindt dit leuk.
  14. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Maar je hebt dus ook bloedverlies gehad ben je toen ook in zkh opgenomen geweest? Zodra ik dat zou hebben moet ik me meteen melden etc.
    En hier regio Adam ga je met placenta previa meteen over. Wilde ik ook niet zelfs nog half half voorgesteld maar mocht helaas ook niet. Hier helemaal geen bloedverlies gehad dus ik hoop daarom dat dat betekend dat ie niet voorliggend meer is. Want risico is verhoogd op bloedverlies vanaf 28 weken.

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Jeetje meis wat een gedoe allemaal. En komt bijv ook niet door je darmen ofzo. Gelukkig dat de vk erop aangesproken is zeg. Hopelijk blijft het dan onregelmatig en gaan het idd geen echte weeen worden.

16. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Bloedverlies was minimaal hoor, beetje als een beginnende ongesteldheid. Heb gebeld, moest t aankijken. Vk is in de middag langs geweest en vond t niet verontrustend. Ze had ook al aangegeven dat bloedverlies zou gaan ontstaan. Ze legde het uit dat als t ware een pleister die elke keer een stukje omhoog getrokken wordt. Dan kunnen er wat bloedvaatjes gaan bloeden. Pas als het veel is, of helderrood, dan gaan ze er wat mee doen. We kwamen erachter met de 20 weken, maar ze vond t toen totaal niet zorgelijk omdat in 99% van de gevallen de placenta alsnog mee omhoog groeit. Juist door dat bloedverlies verwacht ik dus dat ie mee omhoog gegroeid is (vk zei toen letterlijk: je gaat zeker bloedverlies krijgen en altijd bellen bij bloedverlies).

17. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Sterkte en rustig aan. Hou het goed in de gaten en blijf aan de bel trekken als t niet goed voelt.

18. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Hmmm k, ik ken toevallig de protocollen en wat het kan geven ik vind het wat vreemd advies. Ik heb toevallig juist helemaal geen bloedverlies weer gehad. Ik kende het alleen als behandelaar om het zo te zeggen als afdelingsarts en had me dus echt al op opnames voorbereid etc en dat is gelukkig niet gebeurt.
    Maar hopelijk idd groeit ie omhoog. Ik heb vorige keer keizersnede gehad omdat onze dochter in kruin lag en wil het ook echt heel graag vaginaal proberen. Dus snap helemaal dat jij dat ook graag wil!!
    Bij mij is alleen door eerdere keizersnede de kans wat groter dat hij juist omhoog gaat maar we gaan het zien!

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee die weet ik dan weer niet. Dit was idd mijn nuchtere waarde..

20. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.176
    4.324
    113
    Wolkje sterkte!

Dat dagje uit en steken is zooo herkenbaar. We zijn naar een pretpark geweest, gaan winkelen en daarna eten. En nu pas rijden we naar het appartement dat we hebben gehuurd. Dus vanaf vanmorgen buiten geweest. In het pretpark nergens in geweest dus bij alle attracties alleen gezeten maar je loopt toch wat af tussendoor. Soms zulke felle steken dat ik echt even moest stoppen met lopen. Verlang naar lekker liggen. En dat ga ik ook zo doen als we aankomen. Morgen nog een dagje uit en dan lekker naar huis. Kinderen vinden het geweldig en zijn blij en hebben zo nog een beetje vakantiegevoel. Dus dat is fijn.

active82 en kly073 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina