O erg! Super veel van die dingen eet ik gewoon. Rosbief, zachtgekookte eieren, salamie. Zelfs mn biefstukken bak ik niet door en door nu. Zalm, daar ben ik extreem voorzichtig mee. Dus die sushi moet écht even wachten nog
Salami eet ik ook al heel de zwangerschap gewoon door. Het is gedroogd en zout genoeg dat er geen bacteriën in kunnen zitten. De rest ben ik wel voorzichtig mee, als vlees nog maar een beetje rood is dan heeft mijn vriend een goeie dag want dan eet ik het echt niet
Ik eet ook gewoon rookvlees (gerust een heel pakje zo) en tonijn enzo. Zalm niet (althans, gerookt niet, wel evt. gebakken of uit de oven, maar ik heb niet zon trek in zalm) en rood vlees (rauw) ook niet.
Nja, alles kan. Volgens mij staat salami wel op de “niet eten” lijst officieel. Maar de risicos van al die dingen zijn zo klein, ik geloof t wel. Behalve zalm. Daar zijn nog best regelmatig terugroepacties van supermarkten enzo, omdat er weer eens iets in zit. Nog nooit gehoord dat biefstuk of salami werd teruggeroepen. Dus daarom doe ik ‘t gewoon. Zachtgekookte eieren eet ik ook. Gemiddeld 1:20.000 eieren is besmet en dan meestal de schil aan de buitenkant. Dat kookt toch wel weg. Ik eet geen toetjes met rouw ei in restaurants nu. Als ze 100 eieren gebruiken in een lading pudding ofzo, dan is het risico dus opeens 100x groter. Neh, dat voelt dan weer anders.
Ik had nog 2 mini magnums in de vriezer liggen en ik heb de chocolade eraf gegeten en de rest weg gekiept . Nu vind ik het zonde want ze waren erg duur (White Oreo). Maar serieus die kcal joh.. die kon ik echt niet zomaar even naar binnen werken haha
Ik had de dag na de geboorte van mijn zoontje een entrecote, gebakken in kruidenboter (nou ja, gebakken is wat overdreven, hij was warm, bloed liep er zo ongeveer uit) met een glas van mijn favoriete droge wijn. Ik was in de 7de hemel en dronken
Ik eet ook gewoon cervelaat. Maar rauw rood vlees, gerookte vis en zacht gekookte eieren laat ik staan. Nou neem ik het met die eieren ook niet zo nauw. Want geen zacht gekookt ei eten, maar wel browniebeslag met 2 rauwe eieren uit dr bak lepelen gaat dan weer prima. Haha Maar rauw vlees en gerookte vis neem ik wel echt serieus.
Manlief kwam nog met Bodhi. Wel oke en leuk dat het in de roots van mijn vader ligt. Ik denk alleen dat mensen het niet kunnen uitspreken. En ik ben nog helemaal niet gewend aan deze naam. Hm. Ik laat 'm ff marineren.. ik weet niet hoor... jullie? Past wel naast O, dat wel..
Zoontje van een kennis heet Bodhi. Persoonlijk vind ik het niks. Maar is wel meer dat ik van hen niks vind. Zoals: je kind laten dopen om "er bij te horen" ipv vanuit je eigen geloofsovertuiging. Zelf alles aan elkaar vloeken, maar wel je kind laten dopen zodat hij "er bij hoort" en communie kan doen.. Verder niks tegen geloof en dopen hoor. Maar dan wel om de juiste redenen
Even een ego berichtje, kreeg vanavond bloedverlies. Dus mocht ik naar het ziekenhuis komen, zo stom placenta is omhoog en dan krijg ik nu bloedverlies. Ze willen me houden ter observatie ook omdat ik beetje veel harde buiken had op ctg. Maar echo was goed, baarmoederhalslengte was nog meer dan lang genoeg etc. Lig gelukkig in een 1persoonskamer.
@Siepie85 wat vervelend zeg! Wel fijn dat je een één persoons kamer hebt! Hoop dat het meevalt en je snel naar huis kan!
Hier schaam ik me diep. Mocht een box uitkiezen van mijn ouders, via marktplaats vond ik er één. Zooo mooi en landelijk! Nou gekocht dus, staat ie op en ik vind het verschrikkelijk. De box zelf is heel erg mooi, maar wij wonen best heel klein. Ik dus even goed maten vergelijken op internet en ik zag t niet verkeerd. De box die wij nu hebben hoort bij de grotere... Het is echt ‘hallo box, waar heb je de woonkamer gelaten?’ Ik heb mijn moeder opgebeld en het bijna huilend verteld, vind het zo ondankbaar. Maar wordt nu al helemaal kriegelig van die box. Nu mijn vraag aan jullie. Na wat googelen zag ik ook ronde boxen. In een smalle woonkamer, wat is dan ruimtelijker. Een ronde of vierkante box ?
Oh jeetje, dat is schrikken. Naja. Beter voor de zekerheid.. toch vervelend. Wel fijn van die 1 persoons kamer.
Een ronde box neemt minder ruimte in. Dat is een feit. Bedenk je wel de boxen gewoon ondingen zijn en altijd wel in de weg staan . Ik zou er een nachtje over slapen voor nu
Ik vind dat je met een ronde box zoveel loze ruimte over houd, zeker in een hoek, en vind ze ook gewoon niet zo mooi maar dat is persoonlijk. Een vierkante daarentegen is zeker ook een groot lomp ding, maar daar gaat dan toch mijn voorkeur naar uit