De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    @Poolvos ik voelde me gisteren echt ontzettend beroerd en belabberd daarom ook niet meer gereageerd. Nu een nacht heerlijk geslapen en vriendlief heeft gelukkig dochter uit bed gehaald en weggebracht dat ik nog tot 815 heb mogen slapen. Volgende week ga ik dat gewoon weer doen maar wat doet een nacht goed slapen een mens goed zeg.
    Vraagje hoe is het eigenlijk met je dochter en slapen, kan me herinneren dat paar weken geleden een drama was en nu?

@Poolvos en @Averna hier de eerste keer een keizersnede na 1.5 uur persen omdat achteraf bleek dat madam in kruinligging lag en daarom niet vergenoeg naar beneden kwam. Ik heb echter een hel van een keizersnede gehad omdat ik door alle buikoperaties allerlei verklevingen heb en de blaas zat volledig over de baarmoeder heen geplakt. Onze dochter kwam super ter wereld goede start dus dat was goed. Echter uiteindelijk 3 gynaecologen en een uroloog verder omdat ze dus mn blaas geraakt hadden zat een gat in. Meer dan 2 uur bezig geweest, inmiddels ruggenprik uitgewerkt maar ik had een super lieve anesthesie assistent die mij heerlijk volspoot met morfine en ook constant op tijd dus gelukkig uiteindelijk nog weinig gevoeld. En mn vriend werd niet op de hoogte gehouden dus lag bloot op bloot met onze dochter nog half doodsangsten uit te slaan of alles wel goed ging. En ik kon de eerste dag mn bed niet uit want viel constant bijna flauw. Gelukkig daarna wel redelijk herstel en denk ik ook doordat ik al meerdere operaties gehad heb dat ik wist hoe en wat. En thuis nog 5 dagen de catheter in gehad ook super irritant, maar heb die gelukkig wel zelf mogen verwijderen etc.
    Dat is dus ook de reden dat ik het gewoon vaginaal wil proberen omdat ik eigenlijk wil voorkomen dat ze weer mn buik in moeten, echter wat moet dat moet.

@ slapen en mannen, mn vriend is meer dan 2 jaar geleden 30kg afgevallen en sindsdien snurkt hij helemaal niet meer, soms nog wat zwaar ademhalen als hij verkouden is. Maar ik was dat gesnurk gewend en wat een luxe dat dit helemaal over is.

@Imona wel weer een hele waslijst zo te zien wat je allemaal gaat doen.
    Ik ga als ik me goed voel in ieder geval de bedden afhalen en wassen etc de rest zie ik wel even.

@wolkje1994 wat leuk een fotoshoot!! DIe ga je gewoon halen joh, moet zeggen ze beschreven mijn harde buiken ook als contracties/weeen en waren daar bezorgt over. Echter heb ik heel duidelijk aangegeven dat dit echt geen contracties waren, maar heb zelf het ctg gezien en zag er idd indrukwekkend uit om het zo te zeggen dus misschien heb jij dat ook dat het nog voorspel is maar dat het ctg het laat zien als de real deal. Ik hoop het en dat het ook wat minder gaat worden voor je. Hoe voel je je vandaag?

wolkje1994, kly073 en Boordevol vinden dit leuk.
  2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Siepie85 oooh een goede nachtrust kan echt zo goed doen! Voel je je meteen weer een beetje mens.
    Wat een goed geheugen :) L lijkt er een beetje overheen nu! Toevallig gisteren pas om 20.30 in slaap - maar ze lag in ieder geval braaf in bed tegen zichzelf te kletsen. De afgelopen week is ze gewoon braaf meteen gaan slapen, zelf en zonder dat we er honderd jaar naast moesten zitten.
    Het was vast een of andere fase. Plus dat ze nu hele lange dagen maakt op de opvang. Ze is vast uitgeput :rolleyes:

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    @Siepie85 wat een heftig verhaal!

Aan de dames die nog peuters hebben, extra knap dat jullie alles maar voor elkaar krijgen. Dat maakt alles natuurlijk extra zwaar.

Vandaag doen:
    - babywasje met gister gekochte dingen draait nu. Daarna de droger in en dan jn de kast meteen.
    - vluchttas completeren
    - voor de jongens een tas klaarmaken. Mocht baby zich jn de nacht aandienen gaan ze mee naar het ziekenhuis (20 min rijden) en worden ze daar opgehaald door familie (die wonen op 40 min rijden). Dit ook zo afgesproken met de VK en ze kunnen even zichzelf vermaken. Ook met de jongens zo afgesproken.
    - vriezer schoonmaken
    - beetje huishouden
    - oh en een doktersafspraak voor de oudste rond 12 uur.

Poolvos en Siepie85 vinden dit leuk.
  4. Eliesjee

Eliesjee Bekend lid

15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier word slapen echt steeds vervelender.
    Inderdaad een vriend die heel wild slaapt en (meestal) snurkt. Vannacht niet want hij was net thuis na een paar dagen weg dus heb hem even goed moe gemaakt:roflmao:
    Maar ook vaak pijn van het liggen, minimaal 2x eruit om te plassen en tegenwoordig word ik helemaal gek van de harde buiken/oefenweeën wat het ook zijn.
    Elke nacht word ik er weer wakker van en dan is het maar afwachten hoelang het nu weer gaat duren.:(

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    Herkenbaar voor mij is het prima als ze maar gewoon in bed ligt, soms ligt ze meteen te slapen soms is ze nog 1.5 uur aan het spelen maar dat maakt me dan ook helemaal niet uit. Wij slapen ook niet elke dag meteen als we ons oor op ons kussen leggen. Gelukkig dat het dan maar een fase was wat het hier gelukkig ook was! Maar ze probeert nog steeds op allerlei manieren tijd te rekken wat ik dan niet grappig vindt maar ze doet het wel altijd heel slim dus ook wel weer hilarisch!

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    Wat vervelend allemaal zeg!! Heb je nog wel een paar uurtjes kunnen maken?

7. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Oh. @Siepie85 wat een helse keizersnede is dat geweest. Verschrikkelijk. Ik ga zo hard duimen voor je, dat je nu gewoon vaginaal mag bevallen!
    Hoeveel tijd na de ks was je weer “goed” op de been?

8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    Jij bent ook lekker bezig!
    Nu dus toch zon beetje alles klaar zo te zien!
    Ik ga denk ik maar eens mn lijstje voor de vluchttas uit printen, vorige keer vond mn vriend dat ik dat veel te laat gedaan had hehe en heeft ie vanaf 36 weken lopen miepen of ik hem al had ingepakt.

Poolvos vindt dit leuk.
  9. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens. Van mij mag ze best spelen, als ze dr bed maar niet uitkomt.
    Dat tijd rekken heeft de onze ook al bedacht. Ze vraagt om het potje - als ze er net af komt. En ze vraagt om pap of eten - terwijl dat net op is. Serieus, nog geen twee en dat begint al :roflmao: Maar we maken daar korte metten mee - en de laatste week werkt dat dus ook. Yay!

Siepie85 vindt dit leuk.
  10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    Na 3 dagen voelde ik me wel weer k en na 2 weken kon ik weer lekker naar buiten, gelukkig maar want vriendlief moest weer aan het werk. En daarna nog wel veel hulp van mn moeder gehad die toen even geen werk had, dat gaat nu niet meer zo zijn helaas. En denk dat ik rond een week of 6 echt me weer helemaal mezelf voelde en alles ook echt weer kon zonder problemen.
    Jij?

11. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Pff nu al last van oefenweeën snachts. Dat is zwaar. Prima als dat de laatste week is, maar je moet er nog een paar.
    Hopelijk krijg je nog een flink aantal goede nachten voordat er zo’n klein lief monstertje is - dat je wakker maakt.

Eliesjee en Siepie85 vinden dit leuk.
  12. Eliesjee

Eliesjee Bekend lid

15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    In dat opzicht heb ik het geluk dat er hier nog geen kleine rondloopt, alleen een hond en ik dus nog even kan blijven liggen tot hij naar zijn werk gaat. Maar af en toe ben ik er zo klaar mee dat ik gewoon lig te wachten op de wekker en er eindelijk uit kan.

13. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    Dat is gewoon super frustrerend, kan je overdag nog een dutje doen? Want merkte gisteren ook echt slaap heb je zo ontzettend nodig om maar wat energie te hebben.
    Wat ik nu heb en vorige zwangerschap totaal niet gehad, dat ik het langzaam aan beetje zat begin te worden met alle ongemakken en dan ook nog zkh opname tussen door. Hopelijk heb jij dat niet maar zo slecht slapen daar wordt je ook niet goed van. Hopelijk gewoon straks weer een paar goede nachten om bij te tanken!!

14. Eliesjee

Eliesjee Bekend lid

15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    @Siepie85 ik snap je wel hoor, dat lijkt me helemaal verschrikkelijk die zkh opnames. Heb gelukkig nog nooit een nacht hoeven blijven maar moet er ook echt niet aan denken. En nee middagdutjes begin ik niet meer aan, word dan veel moeier wakker en voel me helemaal gebroken.
    @Poolvos nou laat dat kleine monster maar komen hoor:roflmao: dan doe je het tenminste nog ergens voor, dit vind ik allemaal zo onnodig en irritant

Poolvos vindt dit leuk.
  15. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Pfff daar moet ik dus niet aan denken. Oké, als het zo is, dan is het zo. Dan dealen we ermee. Maar wat een lange weg zeg :(
    Ik was om 23u op de afdeling en dus de volgende ochtend mn kateter eruit, zelf wc en douche. Rondgelopen. Nooit pijn gehad (zonder pijnstilling). Nog twee weken braaf geluisterd en niet getild, maar daarna toch wel gewoon weer alles gedaan.

Ik had wel bij t weghalen van de hechtingen 1cm die niet goed geheeld had. Zag er niet geinfecteerd uit, maar na ruim een week nog open wond. Beetje verdachf, dus kweek gedaan en had toch wel heel veel s aureus groei; dus antibiotica en toen was ‘t na 4 dagen wél dicht.

Siepie85 vindt dit leuk.
  16. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Boordevol nou, jij hebt ook een aardig vol programma vandaag. Ik word al moe als ik t lees :|

Boordevol vindt dit leuk.
  17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.823
    4.057
    113
    Hier ook een drama nacht. Al 2 nachten. Kom niet in slaap, moet 100x naar de wc. Manlief snurkt. Ben kapot. Gelukkig zijn de kindjes even hier naar de kidsclub. Beetje rust nu. Woensdag weer naar huis. Vind het niet erg. Ben klaar met de warmte en wil mn eigen bed.

Hebben jullie een lijstje voor je partner met wat er gedaan moet worden na de bevalling? Hier op het lijstje:
    - geboortekaartjes bestellen
    - kraamzorg bellen
    - aangifte doen (trouwboekje mee)
    - zorgverzekering berichten
    - Dela berichten

Boordevol, Siepie85 en Poolvos vinden dit leuk.
  18. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ooo zooo heerlijk, je eigen bed na de vakantie. Weggaan is heerlijk, maar thuiskomen minstens net zo fijn.

Wat goed zo’n lijstje. Hier in Zweden hoeft dat allemaal niet. Geboortekaartje natuurlijk als je wilt - maar dat kennen ze hier niet, dus hebben wij niet als zodanig gedaan. We hebben wel een digitaal geboorteberichtje gemaakt en rondgestuurd. Zo ga ik t gewoon weer doen nu.

19. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    Ik heb vandaag gelukkig veel energie. De eerste slaapkamer en kamer zijn klaar incl dweilen. Blijven nog 3 kamers over. Keuken ben ik nu mee bezig maar om 11 uur moet ik stoppen. Dan gaan we ons onkleden en ri ziekenhuis voor de afspraak. Hopelijk nog wat energie als ik terug ben om verder te gaan. Babywasje is ook klaar en aan het drogen nu.

@dreames dank! Trouwboekje gaat dus ook in de vluchttas. Helemaal niet aan gedacht hahaha. Pff ben echt een ramp.

Poolvos en Siepie85 vinden dit leuk.
  20. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    Sterkte! Niet slapen is vreselijk.

Eliesjee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina