De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Wilde ik ook typen! En zo enorm issie niet hoor..

2. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    @Poolvos , dat moeten we nog maar zien, of ik het vol hou vandaag. o_O

@Nina Sanders ik vind je buik helemaal niet monsterlijk, mooi toch? :)

Poolvos vindt dit leuk.
  3. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    @Nina Sanders die van mij was ook wel zo groot hoor. ;) Ligt aan onze lengte denk ik, dan lijkt alles groter. :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

active82 vindt dit leuk.
  4. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Mooie buik, niets monsterlijk!

5. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Fijn dat je een redelijke nacht hebt gehad. En dat het helder rode bloedverlies is gestopt!

Siepie85 vindt dit leuk.
  6. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Leuke dag voor de boeg! Hier vanochtend weinig plannen, beginnen met schoonmaken op de nieuwe slaapkamer van de jongste is wel een goed plan. Vanmiddag en vanavond familiedag (weinig zin in). Het is gelukkig in de buurt, dus als ik er klaar mee ben, kan ik ook naar huis. En morgen nog niks geen plannen. Maandag gaat de oudste voor het eerst naar school, dus ik denk dat we morgen ook maar niet te veel plannen.

7. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Goede morgen.

Net pas wakker. Dat gedeelte is lekker. Dat ik het gevoel heb onder een vrachtwagen te hebben gelegen en acht enorme pijn heb in mn onderrug en bekken is wat minder. Maar goed lang leve paracetamol..

Vanmorgen misschien even met onze zoon naar de speeltuin. Ik op een bankje zitten en papa en zoon lekker springen op het springkussen en spelen in de modder. Vanmiddag na zijn slaapje gaat zoon naar opa en oma en daar blijft hij een nachtje slapen. Ze willen ook met hem weg, maar dat vind ik eigenlijk niks en ik wil ten alle tijden weten waar hij is. Maar zij vinden dat ik dat los moet laten en niet mag vragen hoe het gaat etc. T is toch zeker MIJN kind.. is toch logisch dat ik wil weten waar hij is.. komt omdat mijn schoonouders beiden niet zo mobiel zijn, en mijn zoon soms net een olympisch sprinter met een selectief gehoor.. dus ja.. daar wordt ik wel onrustig van.

Maar goed. Zal toch moeten leren vertrouwen. Op voorwaarde dat ze me laten weten waar hij is.

Wij gaan vanmiddag... euh.. geen idee wat we gaan doen. En vamavond eten bij vrienden. Dus wel gezellig.

8. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Hier wel weer ontzettend slecht geslapen. Ik zie echt ieder uur! En ook afgelopen nacht stond ik weer heel snel naast bed door kramp in mijn scheenbeen en buitenkant enkel :eek:. Ik heb het voeteneinde al omhoog, drink voldoende water en neem al 200 mg extra magnesium per dag, maar helpt niets o_O.

Ik heb voor mijzelf trouwens wel de remedie gevonden tegen obstipatie:
    • 2 glazen roosvicee laxo per dag
    • 1 glas pruimensap per dag
    • 1 plak roggebrood per dag
    • 2-3 liter water per dag
    Dan gaat het tot op heden helemaal goed. Elke of om de dag gewoon zachte ontlasting. En de inwendige aambei is na behandeling met sperti weg, dus wat dat betreft ben ik een blij mens :D

Siepie85, Boordevol en Nina Sanders vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Imona Ja snap je wel. Hier vind ik het ook prima als opa en oma wat mrt O gaan doen maar wil wel graag weten WAAR hij dan is. Meestal overleggen ze ook wel eerst met mijn man of met mij, maar ik probeer het wel los te laten. Wel heb ik soms moeite met het gebrek aan structuur. Ik weet dat hij dan niet slaapt en de hele dag zoete dingen eet en drinkt en verwend wordt. Ik vind ook dat mijn regels dan ondermijnd worden. Maar ik heb ondertussen geleerd dat het de discussie met mijn man niet waard is. Zolang thuis maar andere regels gelden. En bovendien kun je toch niet controleren hoe andere mensen, zoals grootouders, maar ook op de opvang met jouw kind omgaan. Daarom hebben ze thuis ook een stabiele, gestructureerde basis. Althans, we doen ons best ;).

Thnx allemaal. Mijn buik lijkt bij mijn postuur ook gewoon enorm. Dat zegt de vk ook. Tel daar veel vruchtwater bij op... ben erg benieuwd volgende week wat ze schatten qua lengte en gewicht en of ik idd mijn suiker zelf moet prikken. Nuchter was die 5.1 en 2,5 uur later, dus na de maaltijd, 5.0. Lijkt mij vrij normaal maargoed. Blijkbaar protocol hier.

Vandaag weinig plannen. Sta nu eventjes in de sportschool maar merk dat ik wat vermoeid ben. Ik zet m dus gewoon een standje lager. Verder komt vandaag de nieuwe eetkamer lamp binnen (een super goede lookalike van de ay illuminate lamp gevonden, Google maar eens.. dat is mijn droomlamp maar 700€ voor een katoenen lamp gaat me echt veel te ver!). Sinds april op zoek naar de perfecte lookalike en nu pas gevonden haha!

Vanmiddag ook een oriënterend gesprek voor de badkamer. Die gaan we pas eind volgend jaar laten verbouwen, maar ik wil eerst onze wensen in kaart brengen en kijken naar de mogelijkheden binnen ons beoogd budget. Dan kan ik ook doelgericht sparen en creatief zijn met het ontwerp (zoals we ook met de keuken hadden gedaan).

Poolvos en Boordevol vinden dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier gaat het qua stoelgang idd ook beter als ik meer water drink, maar ook iets rijkelijker met olie koken (olijfolie, goede vetten!) lijkt te helpen!

11. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Bij mij zei iemand die ik niet ken in de winkel bij 32 weken: Zo, dat duurt niet lang meer hé!'. Al wijzend naar mijn buik. Dat is ook niet iets wat je wil horen als je nog 2 maanden te gaan hebt.. Maar uiteindelijk gewoon niets van aantrekken als je buik nu groter is of niet. Kindje moet goed groeien hé! Hopelijk is het niet nodig om te prikken. Lijkt me wel lastig.

@kinderen loslaten bij grootouders: Ik vind dat je als moeder wel het recht hebt om te weten waar je kind is en wat hij/zij doet. Als ze hem ergens meenemen mogen ze wel eens zeggen naar waar en als je zegt 'geen frisdrank of geen snoep' dan vind ik wel dat ze zoiets moeten respecteren. Ze zeggen vaak 'grootouders mogen hun kleinkinderen verwennen want voor het 'strenge gedeelte en de opvoeding heb je de ouders'. Maar er zijn grenzen hé.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zeiden ze bij mij al vanaf 21 weken! :roflmao:

13. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja frisdrank en snoep is hun probleem. Dat vind ik niet zo erg. Zij zitten uiteindelijk met een druk kind dat niet wil slapen, dan ook niet komen koeren. Ik zit vooral met de "uitstapjes". Ze willen met hem boodschappen gaan doen. Want " hij vind het zo leuk in het karretje " Wahah ja een jaar geleden.. echt niet dat meneer nu nog in een karretje wil. En je kan er in de winkel gewoon achteraan, want hij ziet van alles. Met 2 minder mobiele mensen.. naja.. loslaten imona.. loslaten..

Zo was schoonmoeder ook in de veronderstelling dat ze straks best op 3 kinderen tegelijk kan passen. Mijn zoon van 2. Onze baby straks en de baby van mijn schoonzus waar 5 weken tussen zit. Terwijl als mijn zoon daar een uurtje geweest is, is ze moe van de drukte... hmm.. nee schoonmoeders, jij gaat echt niet op 3 kinderen tegelijk passen...

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nouja het drukke kind dat niet wil slapen is dan meestal weer hier thuis naderhand ;)

Imona vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dames nog een tipje: ik heb pas 2 acupunctuur behandelingen gehad en ik lijkt er wel wat baat bij te hebben qua bekkenklachten en maagzuur!

Siepie85 vindt dit leuk.
  16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.807
    7.405
    113
    Goeiemorgen, hier heerlijk geslapen. En lig er nog steeds in. Lang leve oudere kinderen die zichzelf vermaken :roflmao: en een man die toch niet uot kan slapen dus een oogje in het zeil houdt.

@Buik, ik hoor elke dag van meerdere kanten: weet je zeker dat er geen 2 of 3 in zitten? Nou, nee hoor. Gewoon een normaal kind als het goed is. Ik word bij elk kind groot. Eerste weken heb ik me er erg druk om gemaakt, maar heb besloten die onzekerheid te laten varen en me er niet druk meer om te maken. Ik zou best minder kunnen eten hoor, dat helpt vast, maar daar heb ik gewoon geen zin in. Ik geniet gewoon van elke dag, en maak me nergens meet druk om. Nouja, soms om de verbouwing, dat ze wel een beetje opschieten. Maar het lijkt er op dat het voor ik 40 weken ben wel klaar is gelukkig.
    Nu maar hopen dat baby niet veel eerder komt :D

Vandaag, we gaan lekker varen en zwemmen vanmiddag, vanavond verjaardag van een vriendin.

Fijne dag allemaal!

Siepie85, Poolvos en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik ben het ook echt met @Emotions eens dat er ook voor grootouders gewoon grenzen zijn.

De ouders van mijn man zijn helemaal prima. Die zijn fysiek ook in staat een sprintje te trekken als mn dochter niet zou luisteren. Als wij erbij zijn doen ze niet aan opvoeden, maar met de kleinkids alleen hebben ze wel duidelijke grenzen. De kleinkids krijgen heus wel lekkers daar - maar niet overdreven. Ze zijn ook goed in verwennen zonder dat ‘t ongezond is. ‘Szomers is er voor de kleinkids (zijn met 6) gerust 5kg aarbeien en die eten ze dan ook net gemak op :D schooiers
    Mijn ouders zijn het tegengestelde. Mijn vader stopt er gerust 3 koekjes en twee chocolaatjes in, in 10 minuten. Fysiek is hij ook niet snel genoeg om alleen te zijn op straat met L. Dus dat doen we ook niet. Ik moet daar best vaak zeggen dat ik iets niet accepteer

18. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Mooie buiken hoor dames!!
    Wel bizar hoeveel opmerkingen je erover krijgt. Volgens mij is dat echt iets cultureels, doen ze hier in Zweden echt niet!
    Wel eens iemand gehad die zei: “oohh zo jaloers, ik wou dat ik weer zwanger was.” Of: “ik weet dat het niet hoort, maar ik moet me dus echt inhouden om je buik niet aan te raken”.
    Nou prima. Vooral omdat ze ‘t dus netjes houden :D

kly073 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  19. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    @ ouders/schoonouders. Mijn ouders doen echt alles zoals wij het willen dus nooit een probleem. Echter schoonvader en vriendin die stoppen haar vol met vreten vooral heel veel zoetigheid wat wij niet willen maar daar is geen gesprek over aan te gaan. Dus die passen nauwelijks op, weleens een keer maar niet regelmatig.
    Wel vind ik dat je het wel wat los mag laten, mijn ouders die nemen haar echt overal mee naar toe en daar geniet ze ook echt van. Maar ze komt daar sowieso elke maandag als vaste oppasdag.

En eerlijk los rennen in de winkel of dat ik achter haar aan moet rennen dat accepteer ik gewoon niet en heeft ze ook nooit gedaan ja of ze ging in de wagen of ze kreeg te horen als ze dat wel ging doen dat ze voorlopig niet meer mee mag naar de winkel of waar we dan ook zijn. Welke leeftijd dan ook ze kunnen al heel snel goed luisteren. En trust me we hebben een dame met een behoorlijke temperament! Mijn vader is bijv door een heel zwaar ongeluk lang geleden voor lange afstanden gebonden aan een rolstoel en voor korte aan krukken, maar die kan haar gewoon zelf zonder problemen mee nemen naar de speeltuin of winkel.
    Die heeft haar bijv ook gisteren voor ons opgehaald bij het ziekenhuis.

Nina Sanders en Poolvos vinden dit leuk.
  20. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    Ja kan ik me echt aan ergeren, of dat ze hier gewoon ineens aan je buik gaan zitten. Dan wordt ik compleet giftig blijf gewoon van me af!

Deel Deze Pagina