De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ja, dat is dus echt bizar! Een vriendin van mij had dat zelfs met patienten. Uhhh hallo?!
    Een andere vriendin had trouwens gewoon bedacht het terug te doen. Als iemand ongevraagd aan haar buik zat, zat zij aan hun kont of aaide ze in t gezicht. Was snel over :roflmao:

Marvy en Nina Sanders vinden dit leuk.
  2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    Ja alsof je gewoon gemeenschappelijk bezit wordt/bent.
    Hele goede zet van je vriendin!! Verdienen dat soort mensen ook.

Poolvos vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Gelukkig niet meegemaakt. Die zou denk ik klappen krijgen! ;). Ben toch geen kermis attractie

Poolvos en Siepie85 vinden dit leuk.
  4. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Zou het ook helpen om beter te kunnen slapen...?

5. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Bij ons rent hij ook niet door de supermarkt omdat wij daar ook duidelijk in zijn. Maar mijn schoonouders zijn zo consequent als een theelepel.. totaal niet dus. Nou is ons kind niet moeilijk, maar wat hij wel nodig heeft is consequente opvoeders. Dan is er niks aan de hand. Ik merk zelf dat ik nu iets minder consequent ben on dat het me gewoon heel veel energie kost momenteel, en meneer maakt daar direct gebruik van. (Zou ik ook doen als ik hem was. Haha)
    Maar jam feit is dat het me gewoon niet lekker zit dat ze met hem weg willen (supermarkt, natuurspeeltuin, gewoon zomaar een rondje rijden in de auto... (Okee....)) En dat ik dat toch gewoon los moet laten. En dat vind ik heel moeilijk. Terwijl ik dat niet heb bij de gastouder of mijn eigen moeder. Maar ja. Die zijn fysiek dan ook echt volledig in staat om inderdaad een sprintje te trekken als dat moet en zijn allebei consequent.

6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    @ zomaar aan buik zitten. Oh echt niet.. af blijven. Mijn buik. En als je t wel waagt terwijl ik je niet ken, kan je gewoon een grote muil verwachten en t interesseert me dan niet wie het is of waar we zijn.

Poolvos vindt dit leuk.
  7. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Hier heeft gelukkig nog nooit iemand zomaar mijn buik aangeraakt. Zou er denk ik zo verbaasd over zijn dat ik niet zou weten wat ik zou moeten doen. :roflmao:

Opmerkingen zijn wel herkenbaar. Al maanden van te voren vragen of ik bijna uitgerekend ben, of ik zeker weet dat het maar 1 kindje is enz. Maar goed, kan me daar verder niet druk om maken. Ik weet hoe het zit en wat anderen denken moeten ze zelf weten. :D

Siepie85 vindt dit leuk.
  8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja of het er echt maar 1 is. Die vraag krijg ik zooo vaak... En idd de opmerkong: zo lang hoef je toch niet meer?
    Was al een poosje terug. Toen zei ik: nee hoor, nog maar 3 maanden.
    En toen keken ze me heel schaapachtig aan..
    Las gisteren dat giraffen 15 maanden zwanger zijn.. 15! Arms beesten...

Ben gisteren op kraambezoek geweest bij mijn nicht. En dan zie je dat kleintje zo en kindje had honger en mijn nicht heel relaxt, hop, borst er uit en aanleggen. Schaamteloos. Heerlijk. Houd ik van. Nu kan ik helemaal niet meer wachten.. duurt nog zoooooooo lang.. T lijkt een eeuwigheid nog..

9. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Haha ja, de vraag of ik al bijna uitgerekend ben.. vond ik leuk toen ik bij mijn vorige zwangerschap al bijna 2 weken overtijd was en ik antwoordde "ongeveer 2 weken geleden". Die gezichten! Alsof mijn vliezen spontaan zouden breken in de supermarkt of zo. :roflmao:

Kolibrie2, Poolvos en Imona vinden dit leuk.
  10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Buik aanraken hooguit een collega die er even over heen wrijft maar van haar kan ik het hebben.
    Verder eigenlijk niemand.
    Ik kreeg met 20 weken al de vraag of ik bijna uitgerekend was o_O
    En nu krijg ik constant te horen dat mensen min buik zo klein vinden.
    De verloskundige zei juist dat mijn buik een echte gemiddelde buik is. Dus maak me er niet druk over.
    Mensen hebben altijd wel iets aan te merken.

Los laten oh echt ik app mijn moeder of schoonouders nooit als mijn kinderen daar zijn.
    Hun opvoeding is wel iets anders maar wij zijn ook groot geworden ;)
    Maak me daar niet zo druk over.
    Enige is dat de kinderen niet meer mogen blijven slapen bij mijn schoonouders.
    Laatste keer hadden ze geen avondeten gekregen en konden ze een boterham krijgen omdat schoonmoeder er geen zin in had.
    Tsja mijn kinderen zijn dat niet gewend en wilde geen boterham dus kregen ze niks.
    Ik vind dat echt heel raaro_O zeker omdat er nog 4 kinderen thuis wonen.
    Maar volgens mijn vriend gebeurde dat wel vaker toen hij nog jong was.
    Zijn moeder heeft een hekel aan koken dus als ze geen zin heeft dan word er brood oid gegeten.. en dat blijkt meerdere keren per week te gebeureno_O

kly073 vindt dit leuk.
  11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wauw. Ja dat je eens geen zin hebt om te koken en dan een boterham eet, na een lange dag werken of een hele dag op pad ofzo, ja. Heb ik ook wel eens. Maar meerdere keren per week....
    Mijn zoon is dat ook niet gewend. Zet hem s avonds groente voor en het gaat op, maar een boterham, echt niet gewoon. Dat hoort niet, dat klopt niet, dat is raar, dus ik eet het niet.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Wat een geklets weer :thumup: ervaring met (schoon)ouders en oppas op mijn kind heb ik nog niet. Al vind ik dat best spannend voor later, denk over sommige dingen echt heel anders ben ik al achter.

Ondertussen draai ik hier thuis door, visite gehad en hebben nu een hele hardnekkige vlek op onze stoffen nieuwe bank:mad:. Precies op het zit gedeelte, vol in het zicht. Al met een beetje dreft en nadelen geprobeerd, maar zit er nu nog. Iemand tips?
    #draai compleet door

Weet trouwens best dat straks met een kleine de kans er ook is, maar geniet er nu nog even van en ik heb al een heel mooi kleed gekocht voor over de bank.

13. Neilia

Neilia Niet meer actief

Nou dat hebben die van mij dus ook.
    Ze moeten echt iets warms eten, want dat hoort zo.
    En als je dan geen zin hebt om te koken en je kleinkinderen zijn er pleur je toch de frituur aan? Niet dat dat gezond is maar dan hadden ze echt wel gegeten.
    Mijn dochter was echt verdrietig en snapte er niks van.

14. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Weer veel gekletst hier, sorry niet alles
    Terug kunnen lezen, wel
    Geprobeerd maar merk dat Mn concentratie er niet bij is. Ben zo moe, slaap slecht, plassen en niet slaap kunnen vatten maar ook flinke voorweeen.
    Even een dutje doen.

15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Eens. Ik heb ook nog wel eens van die olvarit potjes staan. Haha. Als ik dan echt geen zin heb. Of wij eten zelf een paar dagen slecht, willen we hem dat nog wel eens geven. Heeft hij iig groenten binnen. Hij vind het nog lekker ook. Gek kind. Haha

16. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Lekker even uitrusten dan. Ik lig ook languit op de bank. Vooral om mn bekken rust te geven..

Marsepein vindt dit leuk.
  17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.823
    4.057
    113
    Wij zijn net op excursie geweest. Varen en snorkelen. Heb me in het wetsuit weten te krijgen en lekker 40 minuten gesnorkeld. Nu ben ik op, mn bekken doen pijn en de baby was even super druk.

Buik aaien: mijn blik zegt vaak genoeg. Mensen beginnen er dus niet aan. Als ze het wel doen zou ik er ook gelijk wat van zeggen.

Loslaten: mijn ouders luisteren gelukkig wel naar wat ik wel en niet wil. Mijn kindjes zijn al wat ouder en heb in de afgelopen jaren moeten leren loslaten want vooral de oudste doet veel zelf. Ik zie wel op tegen de middelbare waar ze halverwege volgend jaar heen gaat. In mijn ogen moet ik dan echt loslaten.

Mijn buik is juist redelijk klein tegenover de volgende 2 zwangerschappen.

18. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Gelukkig pas één vriend die aan mijn buik heeft gezeten. En van hem kon ik het wel hebben. Voor de rest erg weinig opmerkingen gehad over mijn buik of zwangerschap.
    Nog geen ervaring met grootouders die op een kind van ons passen. Mijn schoonouders passen wel op de andere kleinkinderen en zover ik kan zien doen ze dat op een leuke manier.

19. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Mn man heeft me toch meegesleept naar de intratuin maar heb lekker in de rolstoel gezeten. We hadden een mooie grote plant in de voortuin die het helaas tijdens onze vakantie niet gered heeft dus iets nieuws voor uitkiezen. Viel zowat in slaap maar toch lekker even buiten geweest.

Poolvos en Imona vinden dit leuk.
  20. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @roever ik zag in je post ergens anders net dat je banner het nu al wel heeft opgegeven. :roflmao::| Hoe gaat t?

@Marsepein lekker effe eruit!!

Hier vanochtend taartje gegeten in de stad, gezwommen, ook nog geluncht in de stad en toen pas terug naar huis. Daarna ook een paar uur liggen slapen :$ Nu net wakker :D
    Wel lekker, want nu heb ik ook nog wat aan m’n avond :thumup:

Deel Deze Pagina