De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Idd zeg ik ook altijd! Ik reken maar op 24 september (42 weken) dan valt het altijd mee haha :D

Siepie85 vindt dit leuk.
  2. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Hier gaat het slapen steeds beroerder. Meer vanwege de vele nachtmerries, echt te bizar soms.

Net wel al een paar foto's binnen gekregen van de shoot van gisteren. Hebben sommige dames hier ook het probleem dat ze altijd wat ‘verkeerds’ zien bij zichzelf? Ik wel:roflmao:o_O... haar hangt niet vlot, maar lijzig om mijn hoofd, onderkin, rare lach.
    Ik ben zo gek op foto’s :thumup:

Maar blij met de herinnering op foto!

Kirzy en Siepie85 vinden dit leuk.
  3. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Da’s mijn uitgerekende datum!!

En zo is t echt hoor! Ik werd vorige keer echt he-le-maal gek van al dat wachten.
    Zo blij nu met een einddatum: ook al betekent dat dan een keizersnede. :cry::cool:

Dus stiekem hóóp ik wel op bevallen bij 38 weken. Of gewoon 40+1. Net iets voor de ks :roflmao::oops:

Magnolia29 en Siepie85 vinden dit leuk.
  4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.177
    4.324
    113
    Ja ik ooook, het was echt auuuwww en een verbeten gezicht. Zal mensen wel opgevallen zijn maar dit kun je indd niet tegenhouden.

Vandaag hele drukke dag. Twee afspraken buiten de deur en kids naar school brengen en ophalen.. Dus zodra ik zo om 10 uur de deur uitga ben ik tot minimaal 16.00 uur buiten :(. En het wordt indd warm :(. Hopelijk trek ik het een beetje..

Foto’s zn heeeel mooi! Ik ben ook zo dat ik altijd minpunten zie. Houd dus helemaaaal niet van foto’s.. als ik in de spiegel kijk denk ik helemaal goed, op foto’s zie ik er niets van terug haha

Fijne dag allemaal!

wolkje1994 vindt dit leuk.
  5. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Ik heb net m'n dochtertje naar de peuterspeelzaal gebracht en het is nu al warm. Nu even op de bank wat administratie doen voor mijn werk en zo even vlug de ramen op onze slaapkamer poetsen. Denk dat ik de rest van de ochtend maar even wat uit rust, want als de kleine meid straks weer thuis is, is het waarschijnlijk weer gedaan met de rust. :roflmao:

Wat betreft foto's: ik hou er ook niet zo van, maar ben toch altijd wel blij als ik later mooie herinneringen heb. Deze keer zijn er ook echt wel een hoop foto's die ik mooi vind. Ik ben ook heel blij met een man die dat zelf een beetje kan. Straks laten we wel door een fotografe een newborn shoot maken. Dat vind ik dan wel weer heel leuk, omdat mijn man (en dochtertje natuurlijk) er dan ook op komen. :)

Wat betreft hopen op een eerdere bevalling: ik had zelf vorige keer het gevoel dat ik vóór de 40 weken zou bevallen. Viel dat even tegen toen ik met 42 weken ingeleid moest worden. :roflmao: Maar deze keer kan ik er wel iets meer controle over hebben, omdat ik mag kiezen voor een geplande keizersnede. Dus veel overtijd gaan wil ik niet en gaat deze keer dus ook niet gebeuren. Al hoop ik stiekem dat ik gewoon natuurlijk kan bevallen vóór de uitgerekende datum. Maar dat hangt ook weer af van de baby: zou hij nog goed gaan liggen of niet? :roflmao: Keuzes.... Soms heel fijn dat ik ze heb en soms zou ik willen dat ik me gewoon kon laten verrassen. ;)

Magnolia29 vindt dit leuk.
  6. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Hier is er vannacht ik wat geknapt ! In mijn billen en heupen, mensen kinderen wat een striae! Wist niet wat ik zag in de spiegel net.... maargoed even een onzeker momentje erover en weer door. Toch allemaal voor het goede doel. Zonder dat mijn vriend wist van mijn onzekere moment stond hij later achter me en zegt ‘ik vind toch zo’n lekkerding’.

Timing is alles...

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28,9 KB
      Weergaven:
      98
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  7. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Averna jij hebt precies hetzelfde bevallings-plan als ik :rolleyes:
    Zullen we samen een “spontaan-bevallen-voor-40-weken”- dans doen? Dat moet werken toch?

Magnolia29 en Averna vinden dit leuk.
  8. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Wow! Spontaan over nacht? Aan één kant, of beide?
    Wel mega lief ❤️ Fijn is dat he? Zo lief dat ze je oprecht prachtig vinden - zelfs als je letterlijk ontploft of (zoals ik) een opgezwolle walvis bent geworden :’)
    Zelf kan ik niet wachten tot ik mijn lijf terug heb en weer “lekker” kan gaan afvallen.

Magnolia29 en Siepie85 vinden dit leuk.
  9. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Ja, maar dan wel nog even duimen dat mijn mannetje op z'n kop gaat staan, want een stuitbevalling zie ik eigenlijk ook niet zo zitten. :roflmao:

10. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Dat doet ‘ie nog wel! ‘T is vroeg ;)

11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    @Poolvos en @Averna ik moet nog even bespreken tot hoe lang ik het laat wachten. Omdat de kleine draak dus groooot is, maar de gyn is er van overtuigd dat ik niey overtijd ga omdat ik al eerder met 38 weken bevallen ben maar zon back up plan als dat van jullie lijkt me toch ook wel prettig. Aangezien de eerste keer kwam dat er een keizersnede moest door niet vorderende uitdrijving.

12. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    @Poolvos dat hoop ik, maar eerlijk gezegd ben ik er een beetje bang voor. Dat komt gewoon omdat mijn dochtertje ook nooit gedraaid is, dus of dat realistisch is weet ik niet. Van de andere kant denk ik dan: als ik van het ergste uit ga, kan het alleen maar meevallen. ;)

@Siepie85 ja ik vind dat zo'n 'plan' vooral houvast geeft. Natuurlijk weet je alsnog nooit zeker dat het zo zal gaan als je wilt, maar de vorige keer dacht ik: ik laat het over me heen komen. Maar ik voelde me zo machteloos, alsof alles voor me beslist werd. Nu wil ik gewoon enigszins voorbereid zijn en ik weet vooral goed wat ik niet wil. En ik zorg er ook voor dat mijn man het goed weet en we samen er voor kunnen zorgen dat ik in ieder geval zelf achter de beslissingen die genomen moeten worden kan staan. :)

13. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Waarom heb jij toen een keizersnede gehad als ik vragen mag?
    Ja hier had ik dat de vorige keer ook al gedaan met mijn vriend alle doomscenarios besproken dus die wist ook heel goed wat ik wilde etc. Maar ik was nog redelijk bij de tijd toen ze ging voorstellen na bijna 2 uur persen nog even de pomp omhoog en dan kijken of ze toch nog laag genoeg komt. Heb toen gezegd de groeten dat gaat toch niet lukken. Ze was nog niet eens laag genoeg om er aan te denken een vacuümpomp te pakken.

14. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Ahh wat een lieverd zeg!!

wolkje1994 vindt dit leuk.
  15. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Ik werd met 42 weken ingeleid, maar dat hielp allemaal niet. Na een hele dag weeën, overgeven, hartje van m'n dochter dat het niet zo goed aan kon en vooral een hoop pijn, had ik 8cm ontsluiting en kwam de kleine nog geen cm omlaag. Dus klinkt wel ongeveer zoals bij jou, alleen ben ik nooit aan het persen toegekomen. En mijn dochtertje was niet heel erg groot of zo, ze lag mooi op 'schema'. Maar misschien omdat ik tot 42 weken heb gewacht en ik zelf klein ben, was het voor mij toch te groot of zo. Over een week of 2/3 moet ik naar de gynaecoloog (tot nu toe ging ik gewoon naar de verloskundige) en misschien kunnen ze er in het ziekenhuis meer over zeggen. Wie weet. :)

16. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Het geeft ook echt veel rust. Ik heb behalve deze afspraak ook nog de afspraak dat we tijdens een spontane bevalling regelmatig beoordelen of ‘t normaal vordert en anders alsnog sectio. Dat dus omdat ze me vorige keer 3 dagen lang heftige weeën hebben laten hebben, die op CTG ook echt goed leken, voor 0 cm. Gewoon helemaal voor niks.
    Ik wil niet weer uitgeput een acute keizersnede in. T is goed. Als mijn lijf te idioot is om baby’s te baren, dan moeten ze er maar gewoon op die manier uit. :|

Siepie85 en Averna vinden dit leuk.
  17. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Bij mij hebben ze een kansberekening gemaakt en dat was 70% dat het mag gaan lukken. En daar nemen ze ook je lengte mee, dus misschien vragen of ze dat bij jou ook kunnen doen?

Klinkt idd allemaal niet fijn!! Hopelijk nu gewoon anders!

Averna vindt dit leuk.
  18. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Haha dat klinkt heel herkenbaar. :roflmao: Ik heb ook zo iets van, genoeg is genoeg. Ik wil graag natuurlijk bevallen omdat dat voor de baby en je herstel beter is. Maar uitgeput alsnog een keizersnede ondergaan is ook niets. Dan liever op tijd, zodat ik nog enigszins kan genieten van de geboorte. ;)

Poolvos en Siepie85 vinden dit leuk.
  19. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Ja, ga ik zeker naar vragen. :)

20. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @wolkje1994 Onzeker momentje snap ik, wat lief dat je vriend dat zo zei! Mijn dochter noemt het mama's tijgerstrepen, vind ik ook zo schattig ;)

@Poolvos Opgezwollen walvis; check! :roflmao:
    Uitgerekende datum; onze dochter kwam met 40.5 dus ik ga er automatisch van uit dat ik deze keer ook over tijd ga. En scheelt dan idd frustratie en teleurstelling wanneer je uit gaat van 38 weken ;).

Vakantie voorbij, heerlijk! Dochter naar de psz gebracht, ze mag vandaag trakteren omdat ze in de vakantie jarig was. Dus ik ga straks even de trotste moeder uithangen en 100 foto's maken haha!

Poolvos vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina