De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Ik zou wel even de VK bellen voor de zekerheid. Ik begrijp dat het voor je gevoel wat overdreven is, maar misschien toch wel beter om even te bellen. Je kunt beter een keer te vaak bellen.

Siepie85 vindt dit leuk.
  2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oef wat kletsen jullie veel, ik kan het niet bijhouden.

@Lotion ik zou ook voor de zekerheid even bellen. Wat als het geen buikgriepje is en het toch van een te hoge bloeddruk komt? Je weet maar nooit! Beter te vaak bellen voor niks dan een keer te weinig. Hopelijk voel je je snel beter.

Trakteren was leuk! O. genoot echt enorm. :p Heeft de hele tijd met een grote lach rond gelopen en hij deed zo ontzettend goed mee in de kring met alle liedjes en toestanden eromheen! Was echt trots op 'm! :D Lieve jongen. Traktatie viel bij de kindjes in de smaak!

Ook gebeld voor de kinkhoestvaccinatie naar de huisarts. Straks even terugbellen voor het recept. Volgens mij kon het gewoon via de HA! Scheelt mij weer een consult! :roflmao:

Oh, en hier een rekening gehad van de belasting dat ik geld moet terug betalen omdat ik te veel toeslag ontvangen zou hebben. Lekker dan, ik geef altijd ALTIJD alle wijzigingen goed door en let altijd heel erg op dat ik alles goed bereken. En dan nog te veel kinderopvangtoeslag? Echt, het is me een raadsel.. van dat soort dingen word ik dan weer enorm chagrijnig. :mad:

kly073 en Marsepein vinden dit leuk.
  3. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Als ik op die van mij zou moeten wachten dan draait die machine nooit. Maar lang leve de droger voor dit soort momenten van nood.

Volgende zomer weer lekker genieten van de was die buiten droogt in het zonnetje, vind ik altijd zo’n heerlijk gevoel

Averna vindt dit leuk.
  4. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders
    Balen zeg van die belasting, hebben ze ook uitgelegd wat er dan verkeerd is gegaan? Misschien dat de fout bij hen ligt?

5. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Ik gooi altijd de was die ik wil doen in de wasmand en zeg heel duidelijk: neem mee naar beneden. Anders doet hij het ook niet zo snelh hoor. :roflmao:

Ik zit nu lekker in de wachtkamer van de verloskundige, in de airco. Denk dat ik blijf zitten vandaag. :roflmao:

Marsepein en Poolvos vinden dit leuk.
  6. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Helleu dames! Net effe bijgelezen maar ook de helft weer vergeten. Sorry :oops:
    @Lotion beterschap in ieder geval!
    @Nina Sanders fijn dat O genoten heeft!! Ook top dat je er zelf bij mocht/kon zijn! :thumup:

Hier vanochtend even kort de stad in geweest en daar geluncht met een vriendin. Nu helemaal dood, dus tijd voor een dutje. Maar dat was ‘t waard :) :rolleyes:

Marsepein en Boordevol vinden dit leuk.
  7. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    @Lotion Beterschap! Als het echt niet beter word zou ik gewoon even bellen, wie weet?

@Nina Sanders fijn dat het zo leuk was! Hier kon het 10 weken geleden ook bij de huisarts alleen geen enkele apotheker had m op voorraad pff.. moest ik alsnog na de dure ggd..

Ik kan ook niet alles onthouden hoor.. sorry daarvoor!

Vandaag weer bij de vk geweest.. Alles weer goed.. mevrouw ligt mooi vast dus dat is gunstig. Wel het beladvies aangepast omdat de bevalling van Chevano zo snel ging. Nu maar weer bij de ventilator wachten tot zoonlief thuis komt :D

Marsepein en Poolvos vinden dit leuk.
  8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Toch maar besloten om die stomme suikertest te doen. Wel op voorwaarde dat ik op een bed kan liggen. Dat kon op de kraamafdeling. T is dat mn kind er niet voor kan kiezen. Ben er bed te van blij mee. Maar vooruit.
    Donderdag mag ik weer.. Joepie.. Als die test weer goed is wil ik er niks meer over horen.

Poolvos en wolkje1994 vinden dit leuk.
  9. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @Lotion gewoon bellen voor de zekerheid is niet erg toch? Helemaal met je geschiedenis van hoge bloeddruk...

@kly073 fijn dat alles goed was!

@Nina Sanders leuk dat het trakteren geslaagd is! Ooo zo zuur wanneer je terug moet betalen, helemaal wanneer je duidelijk ben geweest!

Even een misschien beetje vieze vraag:oops:. Zijn er dames bekent met het gevoel te hebben dat je zo’n pijn en druk hebt:(, waardoor je denkt dat je moet poepen? Ik ben bekend met obstipatie zit ook aan de laxeermiddel enz. Dit heb ik twee dagen niet gebruikt, was op. Nu weer in huis. Vandaag wel goed naar de wc geweest. Alleen nu al een uur die pijn en druk, alleen uiteindelijk hoef ik niet :$. Is die pijn en druk dan indalen? Herkent iemand het?

10. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hup. Elke dag. Vooral s avonds en snachts

wolkje1994 vindt dit leuk.
  11. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Ik ben vanmiddag voor de laatste keer naar de verloskundige geweest. Best wel jammer, maar vanaf nu naar de gynaecoloog.
    Verder alles goed, bloeddruk en leven voelen. Alleen lag de kleine man heel gek. Het hoofdje konden we duidelijk voelen rechts onder mijn ribben, maar waarschijnlijk lag hij met zijn rug naar achteren. Hartje luisteren was dus nog even een uitdaging.
    De verloskundige gaf ook aan dat hij nog niet is ingedaald. Theoretisch kan hij dus nog draaien, maar ook zij vond die kans nu wel klein worden. Ze zei ook eerlijk dat een stuitbevalling niet aan te raden was voor mij en een versie zie ik zelf niet weer zitten. Dus ik houd er nu maar rekening mee dat het straks toch een geplande keizersnede gaat worden.
    Wat ik ook oké vind. Niet ideaal natuurlijk, maar als de kleine het verder goed doet en ik me er enigszins op kan voorbereiden is het goed.

Boordevol en Poolvos vinden dit leuk.
  12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh dat is allemaal wel spannend dan. Maar, dan weer je wel waar je aan toe bent.

Averna vindt dit leuk.
  13. Neilia

Neilia Niet meer actief

@Averna balen! Maar hij heeft nog tijd om te draaien.. streng aanspreken, op je kop gaan staan.. misschien dat ie het snapt:p

Ik heb niet gebeld.. misselijkheid is zo goed als weg.. voel me nog wel wat weeig en aan eten moet ik echt niet denken.
    Er kan nu ook niks meer uit wanr er zit behalve water niks meer in.
    Misschien straks een bakje yoghurt.
    Wel heb ik ineens dat zodra ik op sta mijn buik keihard word op de plek waar de baby ligt o_O

active82 en Averna vinden dit leuk.
  14. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    @Lotion fijn dat je je al wat beter voelt. Hopelijk blijft het bij deze ene dag. ;)

Ja ik bereid me er nu gewoon op voor dat het een ks wordt. Wie weet draait de kleine man nog, maar dat zien we dan wel.
    Het wordt hoe dan ook een fijnere bevalling dan de vorige keer, daar ben ik al heel blij mee. :)

Marsepein vindt dit leuk.
  15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    @Lotion gelukkig dat het ietsje beter gaat, kan zijn dat je buik door al dat gerommel wat sneller geprikkeld is en daardoor sneller harde buiken.

@Averna kan idd nog makkelijk draaien hoor, onze dochter deed dit pas met 35 weken definitief. Dus wie weet! En anders idd weet ke wanneer het gaat gebeuren.

Averna vindt dit leuk.
  16. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Er is inderdaad nog niets uitgesloten. We zullen zien of deze man net zo eigenwijs is als zijn zus. ;)
    Misschien kunnen ze ook niet draaien door de stand van mijn baarmoeder. Er is nu verder toch niets aan te doen, dus ik wil er ook niet meer over piekeren. ;)

17. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Dames, wat een geklets toch! Ik kan het allemaal niet bijhouden op een drukke werkdag met allerlei privé afspraken tussendoor!

Bij de VK was vandaag alles weer goed. De kleine ligt wel met het hoofdje naar beneden en de billen omhoog, maar nog niet voor de uitgang. De kleine ligt nog rechts met het hoofdje, maar nog alle tijd om goed te gaan liggen :).

Ook bij de fysio geweest i.v.m. rugpijn. Nu behandeld en kinesiotape geplakt en gewoon blijven bewegen en volgende week weer afspraak!

Magnolia29, Siepie85 en Poolvos vinden dit leuk.
  18. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Fijn dat je je weer wat beter voelt!

19. roever

roever Niet meer actief

Hoi hoi,

Excuses voor het ineens “verdwijnen”!
    Ik zat er helemaal door en was er klaar mee, maar zag nog enkele lieve berichtjes dus hier mijn verhaal in t kort!

Na dus een mega heen en weer geslinger tussen verloskundige praktijk en ziekenhuis omtrent “verkeerde” uitgerekende data in de laatste week was ik er al helemaal klaar mee.
    Als laatste kans mocht ik zondagochtend thuis de vliezen door laten prikken...
    zondagochtend zag ik er als een berg tegenop door al t gezeur, en na een uur twijfelen toch maar prikken.
    Althans, was de bedoeling maar lukte dr niet.
    Dus werd gebeld voor inleiding, maar ze hadden geen plek voor me en zouden smiddags weer bellen...
    Uiteindelijk half uur nadat vk weg was zijn toch Mn vliezen gebroken (waarschijnlijk door toch n scheurtje?)
    Helaas was t hartstikke bruin/groen .... en dus alsnog naar t ziekenhuis! :/
    Weeen kwam al gauw langzaam opzetten en rond half 12 lag ik daar in bed?
    Ik was lichtelijk aangebrand door alles en mega verdrietig.
    Toen ik daar van de auto in de rolstoel wilde gaan zitten is er echt een liter mega ranzig vruchtwater door heel Mn broek en slippers gevallen, ik heb me nog nooit zoooooo ranzig en gekwetst gevoeld... en dan nog door t ziekenhuis.
    Eenmaal aan apparatuur begonnen de weeen al gauw door te pakken en had ik t lef om naar pijnstillend te vragen. (Ik zag de bevalling absoluut niet meer zitten)
    Verloskundige daar heeft me nog om kunnen praten... want eenmaal aan pompje of ruggenprik, ook veel meer mensen/controles op kamer.

Godzijdank is alles nog aardig snel gegaan en had ik rond half 2 onze knappe derde zoon op Mn buik liggen!
    Eind vd middag konden we weer naar huis!
    Alles bij elkaar heeftbhet me niet in de koude kleren gezeten en begin ik nu pas beetje tot rust te komen... :eek:
    En vanaf morgen ook pas echt onze ouders en overige kraamvisite!
    Beide broers en wijzelf zijn stapelverliefd op de jongste telg!
    En tot nu toe een heerlijk tevreden mannetje!
    :)

Kirzy, Poolvos, Nina Sanders en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Wat een verhaal meid! Gelukkig word het nu wat rustiger en hopelijk ga je alleen maar meer genieten!

Deel Deze Pagina