Poeh, wat is hier veel gekletst. Ik houd het echt niet meer bij.. met een man die veel van huis is en een peuter die de hele dag aandacht nodig heeft, kom ik nergens meer aan toe. Niet aan het forum, niet aan mijn huishouden, niet aan even rusten. Ik ben echt even helemaal kapot. Gelukkig gaat mijn dochtertje morgen weer naar de peuterspeelzaal, dus heb ik even een paar uur voor mijzelf. Ik heb het ook echt even zwaar. Ben doodmoe, benauwd en mijn ribben doen pijn. Ik wil dat mijn baby gezond is en nog even veilig in mijn buik blijft hoor, maar soms ben ik zo klaar met alles. Wel vandaag ons geboortekaartje digitaal gekregen, dus als het goed is het ik morgen ook de proefdruk binnen. Ik ben zo benieuwd!
Welkom! Ik weet nog dat je net zwanger was en nu al zo ver Ik had net controle. Baby is ingedaald en ligt vast, lekker op tijd Bloeddruk ook weer goed en gelijk de cordring geregeld. Over 2 weken weer controle.
Hier is nog nooit besproken wat je mee moet nemen. Kraamxorg geeft de lijst met benodigdheden (uitzetlijst) en vk vraagr alleen of het kraampakket er is. Beetje onzinnig om daar een afspraak voor te maken..
Hier gaat de zwangerschap echt super Denk dat menigeen jaloers zou zijn Geen kwaaltjes gehad , Geen ongemakken nu. Lekker fit! Waar mijn lichaam eigenlijk altijd ellendig is geweest, voelt mijn lichaam nu prettig (lekker logisch ) Ja natuurlijk had ik onwijs veel angsten en schoot ik in paniek om de kleinste dingetjes na alles (nogsteeds soms). Maar buiten dat , echt een vlekkeloos perfecte zwangerschap Wel kruipen de dagen echt voorbij. Alles heeft zolang geduurd , voor mijn idee ben ik al 5 jaar zwanger Dat wachten in onzekerheid duurde "maaaaanden" voor je gevoel , i.p.v. weken. Eerst het wachten op die 1e echo. Dan op de volgende echo , vlokkentest , termijn echo , uitslag van vlokkentest, 20 weken echo. Dan wachten tot je de magische 24 weken bereikt heb. Maar alles gaat super Helaas is de baarmoedermond iets geopend en wel erg zacht . Maar hetgeen wat dicht moet zitten zit nog potdicht en de opening in de baarmoedermond "tuutje" (zo'n 1.5cm/vingerkootje) komt vermoedelijk door meerdere miskramen, zoals vele dames hebben in een zwangerschap na al een kindje gehad te hebben Maar was niks om me zorgen over te maken want mijn baarmoederhals was nog 3.3 cm dus prima ! Mijn kindje voelde ik al op 14!! Weken Zo vroeg voor een "eerste" kindje... Maar waar ik geborrel voelde, zette ik de doppler dan op & jahoor daar zat dan ook het hartje . Vanaf 17 weken is het zelfs al van de buitenkant te zien en dat terwijl ik toch overgewicht had. Tsja , het is een drukke baby en ik (en papa) geniet van elk trapje Ondertussen is mijn buik soms een woeste zee en gaat alles alle kanten op, zo grappig Wij hadden oprecht nooit verwacht dit ooit me te mogen maken & soms voelt het dan ook zo onwerkelijk. Het enige wat ik niet heb, is die mooie zwangerschapsglow Neehoor , deze dame hier groeit een betere baard dan de papa to be & lijk wel net een puber met al die pukkels maar dat hebben we met liefde ervoor over. En we kunnen er om lachen samen
@MotherOfAnAngel wat leuk om te lezen! Fijn dat je je zo goed voelt. Hier wel kwaaltjes maar die glow heb ik wel . Tenminste, krijg nog steeds te horen dat ik er zo goed uit zie (lees: niet uitgeput, oververmoeid enz haha).
Mensen... T is ongelofelijk maar waar. Ik voel me zomaar eens goed vandaag. Sinds eind van de middag. Mentaal goed en lichamelijk ook redelijk. Wilde ik even delen.
@MotherOfAnAngel Wat heerlijk zeg!! Na zo'n lange weg heb je ook 'recht' op een fijne zwangerschap Ben wel benieuwd of jullie een jongen of een meisje krijgen Heb je zelf een voorgevoel? Of totaal niet?
Ik heb net online wat spullen besteld voor N om te trakteren op de psz en opvang wanneer haar broertje is geboren. Kan ik het mooi voor de bevalling klaar maken. Voor de mama's met oudere kinderen; hebben jullie ook al een idee voor een traktatie?
Uhm daar heb ik helemaal nog niet aan gedacht dat dat ook moest haha. We hebben morgen de fotoshoot dus ben benieuwd!! @MotherOfAnAngel welkom fijn dat je je zo goed voelt, beetje jaloers haha @Imona fijn dat je je wat beter voelt meis hou het zo!
@MotherOfAnAngel dat klinkt alleen maar super fijn allemaal! Heerlijk om zo een zwangerschap te hebben @Imona Fijn dat je je zo goed voelt @Magnolia29 ik ben lui Ik stuur mijn moeder naar de Sligro om kleine flesjes te halen gevuld met hartjes in het blauw of roze met wit. Kaartje er aan met de naam en broertje/zusje van ... en klaar @Siepie85 veel plezier morgen
Dames, één en al gezellig geklets hier, maar echt te veel om bij te houden en te onthouden na een dag werken . @Imona, wat fijn dat je je nu goed voelt! Hopelijk kun je dat vasthouden! @Lotion, mooi dat de kleine al ingedaald en vast ligt. Echt top! Heb je daar geen zorgen meer over! Hier wel een goede werkdag gehad, maar bij thuiskomst na een lange autorit wel helemaal op..nog 3 weekjes te gaan, 9 dagen..dus wel echt aftellen! Alleen nu sinds ik thuis ben vanuit het werk enorme pijn in mijn linkerlies..iemand die dit herkend? Het was er ook zomaar ineens ...lopen is bijna niet te doen, zo pijnlijk .
Zeker goed om te weten van de Sligro! Ik ben ook een luie moeder . Maar ik denk dat het hier lange vingers worden, bovenkant in de gesmolten chocolade dopen en dan door de juiste kleur muisjes heen halen . Mijn schoonmoeder en vriendlief willen dat vast met alle liefde doen (na de vorige bevalling wel in ieder geval ).
Ik zie ineens weer staan: kraampakket en bedenk mij dat ik die nog niet binnen heb. Begin van deze maand nog gebeld met de verzekering omdat ik na de aanvraag niets meer vernomen had en het pakket zou binnnen 1-1,5 week binnen zijn, maar inmiddels alweer ruim 3 weken verder. Waardeloos gedoe..bij de vorige 2 zwangerschappen ging het ook al zo moeizaam!
Misschien dan net niet helemaal lekker in de auto gezeten? Ik heb soms ook dat het er even in schiet maar dat is maar heel eventjes.
Ja misschien is dat het..hier is het niet heel eventjes helaas..zolang ik zit, gaat het prima, maar ja dat kan niet de hele tijd....hopelijk morgenochtend weer weg!
Ik herken het in die mate dat als ik pijn jn mijn lies heb het voelt alsof de baby er met zijn voetje ofzo vastzit. Herken je dat? Kraampakket had ik hier binnen 5 weken na aanvraag binnen. Al heel vroeg dus. Heb je een niet zo goede zorgverzekeraar? @Imona, de stress van de test is nu weg. Fijn dat je je fijn voelt. Mbt traktatie: niet eens over nagedacht haha. Zie ik dan wel en anders iemand jnzetten.