De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @ harde buiken: super vaak gehoord dat bewegen van baby dat uitlokt. Hier echter bijna nooit gehad:o: Bij L ook eigenlijk nooit gehad. En echt wel een flink drukke baby, vooral deze keer. Maar - ik denk dan ook dat het een slecht voorteken is - als mijn buik zich echt niet voorbereid, dan beval ik waarschijnlijk ook gewoon weer niet spontaan o_O :( Maargoed. You never know!

Hier net thuis. L iets eerder opgehaald en gaan zwemmen. Samen met mn man, want zelf dat kind omkleden enzo dat zit ee niet meer in. Daarna uit eten en net thuis. L viel lekker meteen in slaap na ‘t boekje lezen, dus wij liggen er nu ook in. We gaan nog een filmpje kijken en een warme chocolademelk drinken. Het is echt van dat regenachtige herfstweer - dus dat past perfect in de sfeer.

Siepie85, Marsepein, Boordevol en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    @wolkje1994, goed dat je wel hebt gebeld. Beter te vaak dan een keer te weinig!

@Lotion, echt fijn dat je je nog zo goed voelt. Dan inderdaad nu doen wat je nog kunt, klaar is klaar! Vind C naar school gaan nog steeds leuk?

Harde buiken..ik heb drie keer flink drukke baby's in mijn buik, maar harde buiken heb ik gelukkig erg weinig last van!

Ik besef mij ook wel dat ik tot op heden veel geluk heb gehad met zorgeloze zwangerschappen! Net weer heerlijk gebootcampt. Ik krijg er zoveel energie van! En zelfs hardlopen gaat nog prima. Ik word er helemaal blij van!

Kolibrie2, Marsepein, Boordevol en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Harde buiken ; herkenbaar! Hier ook last van :D

Marsepein vindt dit leuk.
  4. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Oh ik had er niet eerder van gehoord en ook niet eerder meegemaakt ook niet bij de vorige zwangerschappen maar wel gewoon altijd spontaan bevallen. Is best vervelend want hij beweegt vandaag superveel en een bewegingen zijn ook best hard en pijnlijk. Maar fijn om te horen dat meerdere dit herkennen.

Heerlijk dagje heb je gehad!

Poolvos vindt dit leuk.
  5. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Ja idd zo sta ik er ook in hoor. Vanmiddag voelde ik me echt niet goed, veel overgeven door de maagzuur. Ben er gewoon beroerd van geworden en dan die constante harde buiken bij beweging in buik. Ben Mn bedje in gedoken en Mn man heeft zich over de kinderen ontfermd en we hebben de workshop gelukkig kunnen verzetten. Gelukkig was hij thuis vandaag, kon hij ook koken.
    Hoop dat me morgen een betere dag te wachten staat.

active82, Boordevol en Siepie85 vinden dit leuk.
  6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    Sterkte @Marsepein. Deze zwangerschap is het overgeven mij gelukkig bespaard gebleven. Enkel tijdens een buikgriepje gedaan. Vorige zwangerschappen moest ik in het eerste termijn al overgeven. Hopelijk knap je snel op!

Hier heeft een mug mij geprikt (2x!) op mn buik. Hoeeeeeee in godsnaam moet je krabben op een buik die strak/bol staat ? Pfff

Kirzy en Marsepein vinden dit leuk.
  7. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Oh bah! Misschien beetje azijn erop smeren dat schijnt de jeuk te verminderen..

8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    Rotmuggen!!!
    Ze hebben mij gelukkig nog niet op kn buik gepakt, maar ze vinden me wel veel te lekekr. Idd dat lijkt me gewoon niet te doen op zon strakke buik.

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    We hebben hem in elk geval gepakt.. Licht uit en de zaklamp van je tel aan en je hebt ‘m zo te pakken.. De azijntip kende ik indd maar was ik vergeten. Bedankt!

Marsepein en Siepie85 vinden dit leuk.
  10. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier een rustig dagje gehad. Zoon heeft zich na zijn slaapje voorbeeldig gedragen. Echt top!

Ik heb jr babykamer Gestoft. Lag bijna niks want wordt elke 2 weken gedaan en er komt niemand. Haha
    En beneden gestofzuigd. En verder lekker op de bank gehangen. Zoon is lekker aan het spelen geweest, met de stofzuiger in dr weer geweest en beetje tv gekeken.

Morgen gaat hij naar dr gastouder. Dus is helemaal relaxt. Hoef ik alleen de voorkant van de badkamer te doen. Maar is zo gedaan en wil t babybadje even goed schoonmaken en verder lekker helemaal niks. Ja fysio om 3 uur.
    Bekken en rug gaan zo veel beter sinds ij bij de fysio zit. 1x in de week een beetje oprekken en die onderrug masseren. Ben al 1.5 week van de pijnstillers af. Echt zo fijn. Voel me zo veel beter nu die pijn gewoon weg is.

Marsepein en Boordevol vinden dit leuk.
  11. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Hier helemaal geen harde buiken (gelukkig maar denk ik ?)

Enige wanneer de baarmoeder hard word is na het/tijdens het intiem zijn met vriendlief :oops::confused: onprettig dat wel...
    Maar begreep dat de baarmoeder dan altijd samen trekt en zich aanspant, dat het nu alleen wel duidelijker voelt.:$ maar niks zorgelijke

Wat word hier veel gepraat trouwens ! Even 2 dagen niet en 10+pagina's, Dat houd ik niet bij hoor:p

Morgen weer een echo eindelijk!
    Ook gaat het goed met mijn zwangerschaps suiker

500ML vruchtensap (50khd) suiker na 1.45u was het 4.7...
    Het blijft in de 4, meestal 4.1>4.3(op 1 uitschieter van 6.1 na suikervrije dropjes met polyolen na)

12. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Hebben jullie het trouwens ook zo benauwd ? Alsof je stikt soms
    Overdag geen last van maar zodra ik ga liggen (vooral als ik op de rug lig)
    Lijken mijn longen wel 5x kleiner aan te voelen.
    Ademen kost dan meer moeite waardoor je tegen hyperventileren aan gaat zitten.
    Gelukkig /helaas veel ervaring met hyperventileren... Dus ben wat gewend. Heb het alleen weken niet gehad omdat de stress er niet echt was :) maar helaas is het nu dus terug, Maar volgensmij niet stressgerelateerd nu
    Naar gevoel is dat wel altijd... Maar gelukkig weet ik dat het gevoel tussen de oren zit en je heus niet echt stikt? Haha

13. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wel heel erg gehad Ja. Maar nu de kleine is ingedaald is het echt een heel stuk minder gelukkig.

MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Kramp onder in mn buik en liezen. Maagzuur en jeukende borsten en honger En een snurkende man...

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    Kan ook zijn doordat je dan op je rug ligt, kon ik de vorige zwangerschap wel nu niet. Ik ga dan zelfs bijna flauwvallen komt omdat de baby dan ook drukt op je grote lichaamsader. Dus ik lig sinds denk ik 24 weken al niet meer op Mn rug.

Poolvos en MotherOfAnAngel vinden dit leuk.
  16. Eliesjee

Eliesjee Bekend lid

15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier gelukkig geen last van benauwdheid als ik op mijn rug lig, alleen als ik naar voren zit of buk.
    Vind het juist fijn om dan naar achter te leunen

17. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Benauwdheid: hier bijna constant. Op mijn rug liggen voelt inderdaad niet fijn. Maar omdat de baby erg hoog ligt heb ik ook zo vaak last van benauwdheid.

Hier weer een slechte nacht gehad. Kon maar niet inslapen. Veel liggen piekeren, last van maagzuur en pijnlijke ribben. Mijn man is al sinds half 6 vanmorgen weg, dus ben vandaag de hele dag alleen met mijn dochtertje. Hoop dat ze een beetje rustig is (hoewel die kans erg klein is:roflmao:). Ga vanmiddag wel even bij mijn ouders op bezoek, dan kan ze even met opa en oma spelen en ik even een beetje uitrusten. :D

Siepie85 vindt dit leuk.
  18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hier ook een kut nacht. Alleen maar pijn gehad..
    Nog steeds die steken onder in mn buik. En van 3 tot 4 wakker gelegen. En 4x4mxoeten plassen.
    En mn rechter heup/dijbeen weer. Vanmiddag fysio.
    Ga zoon straks wegbrengen naar gastouder en dan duik ik weer terug in bed. Hopelijk nog wat kunnen slapen.

19. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ahh meiden! Dat slechte slapen is echt helemaal niet leuk :( Je voelt je zoveel beter na een goede nacht.

Hier vanacht wél goed geslapen. Maar ik was ook echt kapot na gisteren. Op zich niet super veel gedaan (L naar opvang, niets gedaan, L opgehaald, gezwommen maar met mn man dus zelf relaxt) - maar dat is dus gewoon echt genoeg om uitgeput te zijn :rolleyes:

Vandaag ga ik met mn man mee naar de grote stad waar hij een meeting heeft. Ga ik winkelen en als hij klaar is samen lunchen. Is ‘n uurtje rijden.
    Het is verder echt perfect herfstweer. Zon en 18 graden. Heeerlijk

Marsepein, Siepie85 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  20. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Nee, hij ligt dus nu 2 mm voor de uitgang. Dus of hij is enorm opgeschoven in 2,5 week tijd of de vk heeft t het niet goed gemeten. Nu is mijn buik en het kleintje wel aardig gegroeid in die 2 weken. De gyn zei overigens hier dat met 37 weken alleen gehaald wordt als er een bloedvat voorligt (zei vk ook).

Ik mag vandaag naar huis en moet 16-9 terug voor een nieuwe echo.

Siepie85 en Magnolia29 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina