De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    @Vrouw1982 , fijn dat je naar huis mag!

@Imona, hopelijk kun je nu uitrusten.

Hier redelijk goede nachten. Moet wel een paar keer eruit om te plassen maar val daarna weer in slaap. Ik vergeet nog steeds de matrasbeschermer op bed te leggen. Die ligt nog steeds op het nachtkastje haha.

@benauwdheid, hier gelukkig weinig last van. De verloskundige zit op de tweede etage en ik loop altijd trappen (haat liften). Ik moet dan even kort bijkomen maar ben niet benauwd. Ook bij het slapen op mijn rug of zij niet.

Vrouw1982 vindt dit leuk.
  2. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Vrouw1982 Fijn dat je naar huis mag!

@Siepie85 Hebben ze al enig idee hoe lang je moet blijven? Is alles geregeld voor je dochter, is ze aan het logeren bij ienand of passen er mensen op bij je thuis?

Gisteren controle van de vk, hij zit al met z'n hoofd vast in mijn bekken. Dus dat is goed nieuws :D. Vanaf nu iedere week afspraak. Ze gaf wel aan dat zij in principe pas bij 41 weken inwendig gaan voelen, alleen eerder als ik denk dat er wat gaande is. Doen julloe vk dat ook? Zo lang mogelijk wachten tot de baby zich zelf meldt?

Vrouw1982 vindt dit leuk.
  3. Neilia

Neilia Niet meer actief

@Magnolia29 ik ben vorige keer gestript met 38 weken.
    Maar dat deed de vk alleen omdat mijn bloeddruk begon te stijgen en we wilden een inleiding proberen te voorkomen.
    Normaal doet ze het ook pas na de uitgerekende datum.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  4. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Ja hier ook eigenlijk pas 41 weken, maar gezien mijn traject bij de pop poli, het slechte slapen en spugen wil ze volgende week gaan kijken om te strippen en lukt dat niet dan verder kijken dar ze niet nog tot 42 weken blijft zitten.. Maar ook echt pas na 40 weken...

5. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Hier goed geslapen, ook wel logisch, ik was kapot. Tot tien uur gisteren avond echt de harde buiken en de pijn die er flink bij kwam kijken weg zuchten. Waar ik ondertussen wel achter ben is dat het voor mij erg helpt om op mijn knieën voor de bank te gaan zitten en dan leunen op de bank. Ontlast dan echt mijn rug.
    Maar zo heftig dat het 1,5 uur was, zo plots was het weer weg.

Heerlijk geslapen dus :thumup:

Hopelijk kunnen de dames met slechte nachten wat bijtanken vandaag!

6. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Met de eerste hadden we afgesproken om precies op 40 weken te gaan strippen, maar dat was omdat ik enorm veel vocht vasthield. Was uiteindelijk niet nodig, want hij kwam met 39+5. Denk dat het er vooral aan ligt hoe je je voelt.

7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.349
    8.363
    113
    Amsterdam
    Goed nieuws dus bij de vk!

Ik moet paar dagen blijven en dan mag ik het evt weer proberen. Dus gaan kijken hoe het loopt.
    Net de kraamzorg intake hier in het ziekenhuis gehad. Super lief ik belde hoe if wat nou dan doen we dat toch in het ziekenhuis! Dus dat kunnen we ook afvinken!

Kolibrie2, Imona, Magnolia29 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Dat is tof zeg! Heb je die ook weer gehad. Ik hoop zo voor jullie dat je nog even na huis mag... Zou zo fijn zijn!

Siepie85 vindt dit leuk.
  9. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ja, heb ik ook al een aantal weken.

10. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Bij mij gaan de harde buiken trouwens beter nu ik zo'n beetje gestopt ben met werken. Ik lig voornamelijk op bed en bank, maar kan weer gewoon slapen. :)Hiervoor was ik in de nacht tot bijna de ochtend bezig met de harde buiken.

Siepie85 vindt dit leuk.
  11. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Merk hier dat de harde buiken veranderen.

Ze worden harder, duren langer, intenser en t zit dan niet meer alleen boven in mn buik, maar overal Inclusief down under. Heb dan echt t gevoel dat de baby er dan uitvalt ofzo.

12. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Hier geen last van benauwdheid als ik op Mn rug lig.

Vannacht voor het eerst sinds lange tijd lekker geslapen. Wat heeft dat mensheid gedaan zeg! Wel af en toe wakker voor een plasje maar daarna snel weer terug kunnen slapen. Was ook wel echt kapot hoor gister dus hard nodig.

Hier nemen de harde buiken ook toe en dan ook de hele buik van boven tot onder in Mn liezen. Laten we hopen dat het voorwerk hiermee een beetje wordt gedaan..

Volgende week 36 weken, liggingsecho en dan mag ik van mezelf het babybedje gaan opmaken, jeeey..
    We zijn er bijna dames, zo ongelofelijk onwerkelijk.

wolkje1994, Magnolia29, Boordevol en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    Jaaa Marsepein, het is ongelofelijk maar we hebben niet lang meer te gaan. Hier heel rustig. Geen harde buiken, voorweeen of wat dan ook. Op gistermorgen na. Ben bang dat het nog 3 weken gaat duren..

Marsepein vindt dit leuk.
  14. Neilia

Neilia Niet meer actief

Kan trouwens iemand mij de logica uitleggen van het strijken van de hydrofielen doeken voor een thuisbevalling?

Ik kreeg de boeken van de kraamzorg en daarin was geschreven dar ik 8-10 hydrofielen doeken in een vuilniszak moet doen.
    De doeken moeten gewassen en gestreken zijn.
    Gewassen snap ik, maar waarom strijken?
    Ik vind dat zo een vreselijk karweitje :roflmao:
    Ik strijk de lakens en de kleding maar hydrofielen was ik echt niet van plan :rolleyes:

Poolvos vindt dit leuk.
  15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik strijk helemaal niks. Maar volgens mij is dat om bacteriën nog extra te doden ofzo.
    Heb het bij mijn zoon ook nooit gedaan hoor. Droger is heet genoeg.

Mijn schoonmoeder wilde toen bijna die kleren uit mn handen rukken om te strijken. AFBLIJVEN TANTE BEP! NIEMAND KOMT AAN MIJN WAS! Alleen mijn man met hoge uitzondering.
    Of mijn eigen moeder.

Kan er niks aan doen. Schoonmoeder heeft een keer een hele wasmand voor me opgevouwen. Heel lief hoor. Alleen niks gevouwen zoals ik vouw en alles door elkaar.. Heb haar er heel vriendelijk voor bedankt en zodra ze de deur uit was de wasmand omgedraaid en heb alles opnieuw gedaan.:roflmao:

Poolvos vindt dit leuk.
  16. Kirzy

Kirzy Fanatiek lid

13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    @Lotion dat heb ik ook niet gedaan strijk nooit. Vond t al wat om al die doeken op te vouwen:roflmao:

17. Eliesjee

Eliesjee Bekend lid

15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou ze niet strijken hoor, je hoort juist dat ze dan veel minder vocht opnemen

18. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik strijk ook alleen heeeel beperkt. Mijn schoonmoeder strijkt ook alles als ze hier is. Relaxt - maar super onnodig. Ik ga echt niet al mijn beddegoed strijken enzo. Dikke doeiii.

19. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mijn kraamhulp wilde vorige keer ook per se strijken. Terwijl ik zei dat dat echt niet hoefde omdat ik het echt onnodig vind.

Dit keer gooi ik dus t strijkijzer en de strijkplank op zolder. T enige wat ik strijk is een overhemd voor bruiloften ofzo... (Oh... Morgen dus effe doen. Man moet naar bruiloft van zijn neef... ik ga niet mee. Veel te ver. Veel te laat. Veel te druk. Veel te veel geen zin in) zeg wel dat ik geen strijkplank heb en voor dat ene overhemd per jaar loop ik wel even naar mijn moeder.

20. Neilia

Neilia Niet meer actief

Oké duidelijk ik ga ze dus niet strijken :p
    Ik heb iets van 30 hydrofielen en dan nog 12 xl doeken.
    Lijk wel gek :roflmao:

Mijn collega zei al dat als ik terug kwam ik maar een zak moest meenemen met alle babywas.
    Dat wilde zij wel allemaal voor me strijken.. werd ze rustig van ofzo :rolleyes::roflmao:
    Die is niet goed:roflmao:

Deel Deze Pagina