De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Wat een nachten en ochtenden! Leuk he zwanger zijn, nachten en de laatste weekjes o_O. Nee grapje, probeer er nuchter in te staan. Maar merk wel hoe ik de laatste dagen heel onrustig ben.
    Paar keer uit het niets moeten ‘spugen’ was niet veel, maar teveel voor maagzuur. Ook is mijn buik heel onrustig en voel ik mijzelf heel onrustig. Zo’n onbestemd gevoel, heel apart. Maargoed hoort er vast bij.

Gisteren wel heerlijk met mijn vriend de laatste spullen gehaald. Was zo fijn, even eruit. Alle winkels die op de planning stonden is me niet gelukt, maar blij met wat wel lukte.

Hebben dames hier rond mijn termijn ook dat de bewegingen wat minder/trager/zachter worden van de kleine? Dacht door het minder ruimte hebben is dat misschien heel erg normaal?

Boordevol en Magnolia29 vinden dit leuk.
  2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113

Jaaa en het ging best gek. Heb de HAP gebeld en die zei dat ik de VK eerst moest bellen want misschien konden het ook andere dingen zijn en anders konden zij urine testen (???) en indien niet zouden zij een afspraak maken met de HAP voor mij. Dus ik belde de VK met mijn klachten en zij zei bel de HAP, dan kun je daar urine inleveren. Heb ik uitgelegd dat ik dat reeds gedaan had. Ze vond het heel raar en omslachtig maar zij heeft ze namens mij gebeld en mij weer teruggebeld. Ik kan dus een potje inleveren. Alleen nu moet ik weer wachten tot ik voldoende heb geplast. Weet niet wat een normale hoeveelheid plas is die ze nodig hebben want zn kleine plasjes als ik ze doe. Dus even kijken hoelang ik nodig heb om het bij elkaar te sparen en dan richting HAP.

3. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Ze hebben maar een heeeel klein beetje nodig.

Boordevol vindt dit leuk.
  4. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ja, je kan echt een heel klein beetje inleveren. Daar hebben ze genoeg aan.

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Super bedankt dames! Een klein beetje is gelukt. Wacht nu op mn beurt om het in te leveren.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Oh ipv gebeld worden moet ik hier blijven zitten en wachten op de uitslag. Kan even duren zei ze..

7. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Ze stoppen er een stickje in en binnen 1 min kunnen ze al zien of er wat zit.

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Ahh oke, ze zei dat het ivm drukte even kan duren voor iemand er naar kan kijken. Hopelijk bedenken ze dat ze me binnen een minuut weer weg kunnen krijgen en zetten ze er vaart achter hihi. Bedankt voor de toelichting. Toch heel fijn als leek om te weten hoe het werkt..

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    JA HOOR, het is een blaasontsteking. Ze zoeken uit welke AB ik mag hebben vanwege de naderende bevalling. Ik krijg net te horen dat het 1 zakje wordt dat meteen moet helpen binnen 48 uur.

Magnolia29 en Siepie85 vinden dit leuk.
  10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Nou, die AB vond de apotheker geen goed idee. Weinig bekend over wat het doet gedurende de zwangerschap. Ik ben allergisch voor amoxcilline dus mag niet alles. Apptheker heeft met de arts overlegd en ze zijn op een ander middel uitgekomen. Drie dagen een pil voor het slapen gaan. Dus nu kan ik nog niets innemen.

Siepie85 vindt dit leuk.
  11. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Waarom niet meteen starten raar. Mag ik vragen welke je hebt gekregen?

12. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    @Siepie85 Kunnen we je na de bevalling ook bestoken met vragen? :roflmao: Echt handig joh dat je er zoveel van af weet!

@Boordevol Maar goed dus dat je hebt gebeld! Hopelijk werken de medicijnen snel :thumup:

Boordevol en Siepie85 vinden dit leuk.
  13. Neilia

Neilia Niet meer actief

@Boordevol wat een gedoe zeg.
    Hopelijk werken de medicijnen snel.

@Siepie85 vervelend! Wil je uitslapen staan ze uitgerekend dan vroeg naast je bed.
    Straks nog even bijslapen als dat lukt?

Ik lag vannacht om 3:30 op bed.
    Word ik in ene hartstikke misselijk o_O
    Kon op geen enkele manier lekker liggen.
    Uiteindelijk om half 5 maar naar de wc gegaan want werd zo beroerd.
    Maar nadat ik wat water had gedronken leek het te zakken.
    Word er wel moedeloos van dat constant mijn eten omhoog komt.
    Kan amper nog normaal eteno_O

14. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Heb hier soms ook ineens misselijk en enorm maagzuur. Een glas melk rustig opdrinken helpt hier heel goed.

15. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Omdat ze zeiden dat je voor het slapen niet meer drinkt jn de nacht en daardoor dit beter opneemt dan als je nu slikt en constant drinkt. Ik heb trimethoprim mylan 300mg tabletten geregen.

@wolkje1994, zie nu pas je vraag. Ja hier is het ook een heel stuk rustiger in de buik. Op de ctg wel veel beweging te zien maae ik voel het niet meer zoals eerst.

Siepie85 vindt dit leuk.
  16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Klopt idd daarom was ik even nieuwsgierig welke je had!, Ik dacht dan al deze. Hopelijk voel je je morgen al meteen een stuk beter!

17. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Dank je wel. Ik zal het rond 21u innemen. Drink in de avond toch niet veel meer. Bedankt. Nu weinig klachten. Drink veel en moet niet meer om de haverklap naar de wc. Maar moet natuurlijk nog beginnen met slikken.

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Weet je wat mij enorm helpt tegen maagzuur? Naast omeprazol dan.. acupunctuur! En; letten op buik ademhaling en eventueel paar hapjes vanillevla (geen vanille yoghurt of vanillekwark, echt de zoete dikke vla variant.. neem de suikers maar gewoon even voor lief..). Hier een heerlijke cursusdag gehad. Ben even moe dus reageer later uitgebreider. Man is met O even naar de appie om eten te halen (ik lijk per dag weer wat anders te willen dan we in huis hebben, best irritant eigenlijk).

Maar ik wil lekker lucht frituren, even op de bank, straks een hete douche en dan weer voor de buis. Ik ben kapot.. reageer later meer..

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Grootste fout die je kan maken.. geen maatregelen meer nemen tegen aambeien omdat je denkt het onder controle te hebben. Ik heb me toch een mega aambei jongen..

Heb maar gauw de curanol creme, tabletten en neusspray tevoorschijn gehaald. Hallo 30 weken..

20. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    Oei Nina Sanders, dat klinkt heel pijnlijk. Ik kan me niet heugen of ik ooit een aambei heb gehad maar klinkt niet prettig. Good luck.

Rustig dagje hier. Ik heb een uurtje geslapen jn de middag. Verder zoon naar zijn sport gebracht en daar gewacht tot hij klaar was. Gewinkeld en thuis opgeruimd.

Magnolia29, Nina Sanders en Siepie85 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina