Hier zijn de afgelopen dagen zo raar, ik slaap gewoon al 2 dagen goed, 1 keer eruit om te plassen, al 3 weken geen harde buiken of voorweeën gehad. Amper nog maagzuur. Heerlijk natuurlijk maar vind het wel een beetje apart ineens, niet meer gewend dat alles zo “normaal” is. Alleen last van mijn schaambot, deze voelt beurs en lijkt af en toe los te zitten ofzo. Zo’n eng en naar gevoel. Vooral met bukken, opstaan en draaien in bed. Lopen valt dan gelukkig wel mee maar moet wel even “opstarten” Over die film van IT, ik ben echt panisch voor clowns, al jaren, liep er ook met een grote boog omheen als ik er ergens 1 zag. Vorig jaar ook echt last gehad van die trailers. Heb toen express de film gekeken, het boek gelezen en wou toen de film zelfs nog een keer kijken en het lijkt te hebben geholpen. Deze keer doen de trailers me niks en vind het stiekem ook jammer dat we hem niet in de bios gaan kijken en ik moet wachten op de dvd Eerste pakje hebben wij ook al klaar liggen, kan helaas geen foto vinden online, al een tijd in huis dus zal wel uit de collectie zijn. Misschien haal ik hem nog wel uit de tas om een foto te maken, maar heb nu echt geen zin om naar boven te gaan
Goodmorning sunshines Het goede nieuws van vandaag; ik heb wel 2 uur geslapen! (Waar is de feest emoticon als je 'm nodig hebt? ) Nu eens kijken hoe we de dag door gaan komen zonder hormonale huilbuien Zo N naar de psz brengen en gelijk boodschappen doen, hebben we dat alvast maar weer gehad.
Haha dan kan je het dus goed voorstellen hoe deprimerend de omgeving is. Het zusje van dit ziekenhuis daar kan je tenminste park in lekker ergens terrasje pakken etc. Dutjes doen we niet omdat ik zonder bloedverlies gewoon slaap gelukkig. @Poolvos dat lijkt me een goed plan haha, kan je meteen door! @Nina Sanders hier de gewone kruiken, bij dochter in juni idd niet nodig gehad. Maar Mn zusje bij haar zoontje in nov ook niet. Hangt ook echt van kindje af denk ik dus ga daarom die hele investering niet doen. Heb Mn kruiken 2 keer uitgeleend nu en ze zijn serieus nog nooit gebruikt. @Boordevol als het einde dag nog niet beter is weer even contact met de huisarts. Je moet nu echt effect hebben!
Ah man wat een nacht. Ik werd wakker om te plassen en toen kon ik niet meer in slaap komen. Heb de halve nacht wakker gelegen. Kreeg nog honger ook midden in de nacht maar ga echt niet opstaan om te eten.
Nou ik heb toen man ging werken serieus een nachtlampje aangedaan. Durfde op weg naar de wc niet in de spiegel te kijken. Echt mijn hersenen een beetje wakker gemaakt. Daarna nog heel even geslapen en toen kwam mijn zoontje. Maar gelukkig is die niet zo moeilijk. Die ligt nu bij ons in bed tv te kijken en ik heb nog uurtje kunnen slapen. Maar ben wel moe. Stomme nacht. En dan denk je: even naar de wc en dan weer lekker slapen, dan is het over. Nee hoor, ging gewoon verder waar het gebleven was.. Vandaag wel een hoop te doen. Laatste was opvouwen Vaatwasser leeg. Stofzuigen Dekkbed op bed gooien Jacuzzi schoonmaken en in de zak. Trampoline onder t afdak schuiven Vanmiddag komt een collega op bezoek en blijft eten. Keuken staat op dr planning voor schoonmaak. Maar even kijken hoe ver ik kom. Sowieso moet man helpen met die jacuzzi en trampoline. Dat lukt sowieso niet alleen. Ook als je niet zwamger bent. Hah.
Nou de echo is alweer klaar - duurde inderdaad twee minuten om te zien dat er niet teveel vruchtwater is. Baby is nu op de P70 - passend bij 38+5. Hij had de hik op de echo en we hebben ‘m vruchtwater zien drinken. Mondje open, tongetje naar buiten. ZO schattig ❤️ Nu heeft mn man nog de hele ochtend vrij. We zijn naar een hotel gegaan voor luxe ontbijt. Ik had mega honger dus dat komt goed uit. Ik eet een eitje, een klein schaaltje overnight outs met kaneel, een pannenkoek, een bakje fruit. En dat gaat er makkelijk in
Zo @Imona serieuze to-do lijst heb jij vandaag. Ik doe amper zoveel in n week momenteel @Magnolia29 pff 2 u slaap! Kun je de boodschappen niet met de kleine doen en zelf lekker tukken zolang je alleen bent? Dat had ik gedaan
@Siepie85, ik moet vanavond nog mijn laatste pil innemen en dan lever ik morgenochtend gewoon meteen urine in bij de huisarts. Dan kunnen ze dat nakijken. De urine van de HAP is op kweek gezet. Daar moet ik nog bericht over krijgen wat daar uit gekomen is.
Wij hebben een vrij rustig dagje vandaag ivm wat komen gaat. Vriend heeft vanaf vandaag 3 weken vakantie voor de verbouwing, woensdag komt de stukadoor. Dus vandaag even langs wat winkels om gordijnen uit te zoeken voor de slaapkamers en jaloezieën voor de woonkamer, overloop en badkamer. Vanavond en morgen nog even langs het huis om wat laatste dingen te doen zodat die man woensdag gelijk aan de slag kan
@Magnolia29 jeetje wat een nacht voor jou zeg ! @Nina Sanders wij hebben ook de gewone. Ligt aan mij hoor, ik krijger kriebels van elektrische dingen en kinderen... Hier een goede nacht, jeetje wat doet dat een mens goed ! Hier weinig op de planning, wilde de sluier voor het wiegje strijken. Mijn vriend heeft alleen de strijkplank opgeruimd, heel lief, alleen nu kan ik niet strijken. Lomp en groot ding, mag ik dus niet tillen. Ik ga morgen bij de vk wel vragen vanaf welke week ik zelf weer wat meer mag doen in het huishouden/wat tillen. Ook ga ik wat vragen wat ik bijna chanant vind... Vanaf welke week wij weer gemeenschap mogen hebben Gaat mij niet om de gemeenschap zelf hoor, kleine staat voorop en wil dat we geen bevalling op gang brengen. Maar las ergens dat het vanaf 35/36 weken weer mag. Ben benieuwd of dat ook zo is. Want hee, na bijna 10 weken gieren die hormonen ook door mijn lichaam
Denk niet dat je je daar voor hoeft te schamen hoor, we weten allemaal waar baby’s vandaan komen Hopelijk mag je dan gewoon weer inderdaad, hier totaal geen behoefte aan de laatste weken, vind het bijna zielig voor mijn vriend maar het is gewoon zo ongemakkelijk met die buik. Hoop wel dat de zin nog wat terug komt want straks na de bevalling mag het ook al 6 weken niet
Vandaag is officieel mijn verlof in gegaan. Niet dat ik er veel van merk, want ik werk al bijna 2 maanden niet meer. Jammer genoeg geen fijn begin van m'n verlof, de pijn in mijn onderrug/bekken is weer terug. Heb net met moeite mijn dochtertje naar de peuterspeelzaal gebracht. Had vanochtend even de keuken goed willen poetsen, maar dat gaat niet lukken ben ik bang. Vanavond heb ik een echo om te kijken hoe ons zoontje ligt. Heel spannend, want ik voel het zelf niet meer. Alleen moet mijn man net vandaag waarschijnlijk lang werken en weet ik niet of ik het ga redden. Heb ook geen oppas, mijn ouders zijn op vakantie en verder redden de meeste mensen het ook niet met hun werk. Dus ik hoop zo dat ik het niet af hoef te zeggen of moet verplaatsen.
Hahaha nee ‘schaam’ mij nuet in het feit dat het over sex gaat, maar dat het nu een bevalling kan opwekken. Wil niet overkomen bij vk als iemand die sex boven veiligheid kindje plaatst.
Ooow maar in dat geval is het toch ook geen rare vraag, juist omdat je ernaar vraagt stel je de veiligheid bovenop. Anders was je het wel gewoon gaan doen toch
Goeiemorgen! Wolkje, kan me voorstellen dat je het wel wil navragen, alles voor een kindje dat niet te vroeg geboren wordt Hier is de kinkhoest vaccinatie binnen. Ik heb wel enorm getwijfeld, waar doe je goed aan? Is er al wel genoeg onderzoek gedaan naar het vaccin krijgen tijdens zwangerschap? Maarja, stel dat de baby het wel zou krijgen na de geboorte, dan heb ik eeuwig spijt. Dochter is al een week of 8 aan het hoesten, soms tot kokhalzen aan toe, toen ik dat zag (ze heeft denk ik verder geen kinkhoest hoor), bedacht ik me dat ik toch het zekere voor het onzekere wilde nemen dus heb hem laten zetten. Vandaag een lange dag werken, van 2 tot 11. Hierna zaterdag pas weer, dus da's wel fijn. De kinderen zijn elke dag naar school, in huis iets doen heeft toch geen zin, want ze zijn de vloer beneden aan het leggen en de badkamer boven af aan het maken, dus de hele week nog stof en bende, dus ik ga lekker relaxen morgen
@wolkje1994 Helemaal geen rare vraag hoor! Is alleen even aankijken of je het dan nog wilt en of het nog prettig voelt . Hier was het vorige week nog prima te doen, dit weekend geprobeerd maar het voelt voor mij niet meer prettig.. Zelfs wat pijnlijk. Dus dan maar op een andere manier intiem zijn tot een paar weken na de bevalling @Poolvos Ik voel me nu wel ok, de moeheid komt bij mij zo rond 13.00 u denk ik... Dochter zal ook wel kapot zijn straks, dus denk dat we vanmiddag beide even een uurtje gaan liggen . Fijn dat de echo helemaal goed was en je ontbijtje klinkt heerlijk!!
@Poolvos fijn dat je echo goed was! @dreames Oh zo herkenbaar, ik moet ook zowat iedere nacht plassen en als ik weer terug in bed lig, ben ik klaar wakker. Probeer zelfs al vanaf een bepaald tijdstip niks meer te drinken in de hoop dat ik een avond zonder te plassen kan doorslapen. @Averna fijn dat je verlof is begonnen. Lijkt me zo fijn om even geen 'verplichting' te hebben ten opzichte van je werk en dat je echt even aan jezelf kunt denken. Vervelend van je onderrug en bekkenpijn. Misschien de keuken in kleine stapjes poetsen? Vandaag een klein gedeelte, morgen de rest? Kun je je dochtertje niet meenemen naar de echo toe? @riean Ook hier flink getwijfeld over de kinkhoest vaccin maar ik neem ook liever het zekere. Ik krijg hem volgende week Dinsdag. Hier vandaag goedkeuring gekregen van mijn ziektewet uitkering van het UWV. Geeft toch een soort van geruststelling. Nu hopen dat ik de uren wat ik nu werk tot mijn verlof vol kan houden! Deze week nog werken. En dan heb ik een weekje vakantie en dan nog 4 weken te gaan. Oh het komt allemaal zo dichtbij nu! Zo spannend!
@Dikkiedikk fijn dat je goedkeuring hebt gekregen! Geeft toch rust! En heerlijk zeg een weekje vakantie in het vooruitzicht! @Averna misschien heb je het al lang hoor! Maar ik heb toevallig net een fitnessbal besteld. Ik wordt gek van de voorweeën in mijn rug en benen en las dat dit echt kan helpen qua verlichting. Ook bij bekkenpijn!
@kly073 , ben benieuwd wat er uit jullie afspraak is gekomen. Ik krijg op dit moment voor de zekerheid een CTG, op advies van de verloskundige. Niet omdat ze zich zorgen maakt maar omdat ik niet echt verschil opmerk tov vorige week (wat bewegingen betreft). Ze wil ook een liggingsecho want het lijkt erop dat de baby weer een stuk omhoog is gegaan terwijl hij vorige week goed in het bekken lag. Maar ze kon het zelf niet goed voelen. Hij ligt echt helemaal tegen mijn ribben aan en vult mijn hele buik.
Sorry heel ego allemaal maar kan het effe niet bijhouden! Hoop dat alles goed is! Wij zitten nu te wachten op de poli.. ben benieuwd verwacht er maar niets van