Kinkhoestvaccinatie heb ik vrijdag gehaald. Heb er geen bijwerkingen van gekregen! Over de kruiken: O was 2925 graag (12 dagen te vroeg) en bij hem hadden we in de eerste week wel een krui (1 was genoeg). Nu is de verwachting een vergelijkbare baby en in november heb je dan echt wel een kruik nodig. Met O hebben we ook heel lang 2 dekens gehad. Hmm, ik kijk nog wel even. Nog 2 uurtjes werken en dan mag ik lekker in de spits naar huis rijden. Gelukkig haalt mijn man O op bij mijn moeder straks zodat ik even heerlijk kan thuiskomen. Dat betekent voor mij: Spullen neergooien, kantoorkleding uit, bh uit, huispakkie aan en met een bord op schoot even voor de tv eten. Klink ontzettend ongezellig, maar ik moet dan echt even opladen. Als O thuis komt is het weer knuffel- en baddertijd haha! Hier ga ik overigens kapot van de jeuk op mijn buik!
@Dikkiedikk ik werk al 2 maanden niet meer en hoefde eigenlijk ook echt niets te doen voor mijn werk, omdat ik als zelfstandige werk. Nu gaat wel ook mijn zwangerschapsuitkering in, tot nu toe kreeg ik niets, dus dat is wel héél erg fijn! Mijn dochtertje meenemen naar de echo zou echt geen goed idee zijn. Ik kan haar nu niet goed uit de autostoel tillen (er in kan ze zelf) en de vorige keer bij de echo kon ze ook echt niet stilzitten en begon steeds te gillen en gek te doen, terwijl m'n man er toen zelfs bij was. Maar hij heeft gelukkig kunnen regelen dat hij eerder naar huis kan. Dus dat zou goed moeten komen. Ik ben gewoon de laatste tijd (ik denk ook door de hormonen) heel snel in paniek. @wolkje1994 daar zou ik nog wel eens naar kunnen kijken, bedankt voor de tip. Ik lig nu in bed met m'n dochtertje. Zij is in slaap gevallen, ik niet maar heb wel even rust. Voel me alleen zo schuldig dat ik zo weinig met haar kan. Nu ook weer in bed gaan liggen, beetje geknuffeld. Maar dan wil ze niet meer en gaat dus in mijn ogen prikken of in mijn neus knijpen tot ik er gek van word en me omdraai. En dan negeer ik haar even tot ze uiteindelijk in slaap valt. Ik heb gewoon echt geen puf meer, maar ik voel me wel schuldig dat het zo moet.
Nou, ik heb 4cm ontsluiting al (mazzelaar he) en mogen morgenvroeg om 6 uur bellen of er plek is dan gaan ze vliezen breken...
@kly073 wat super fijn!!! Op naar een goede bevalling! @Nina Sanders ja onze dochter was met hetzelfde termijn 3350 dus daar zaten denk ik ook net wat meer spekjes op dan en mn zusje met iets van 41.1 had een reus van bijna 4500gr. Hier worden het 2 opties waarschijnlijk, als het zo door blijft modderen met bloedverlies rond 37 weken halen. Blijft het rustig pas na 38 weken of zelfs kijken of we af kunnen wachten. Ben ik het zelf ook mee eens, je wil gewoon een goede start. En sowieso de echo van aankomende woensdag afwachten of we nog gekke dingen bij het litteken zien. Gyn probeert vandaag nog even bij me langs te komen en anders zie ik haar woensdag. Maar ik heb in ieder geval een soort plan nu.
@kly073 Ooh spannend! Heel veel succes Hebben jullie tijdens het lopen ook zo een druk op de onderkant staan? Alsof de baby er uit valt ofzo
Zo alles bijgelezen en nu vergeten waar ik op wou reageren.. @kly073 wowww je gaat bijna bevallen jeeeeeey wat spannend
@Lotion jaa dat gevoel herken ik! Hier al vanmiddag vijf keer naar de wc geweest voor de grote boodschap en een keer diarree. Al paar keer kokhalzend boven een emmer gehangen. Echt veeg mij maar op. Weet waar het van komt, lig/zit al sinds twaalf uur vanmiddag in bed voorweeën op te vangen. Echt die pijn soms. Maargoed we gaan zien hoe t loopt
Jaaaa echt he! Hier net gegeten, even relaxen, kwartiertje steppen (dit helpt mij echt zodat ik minder stijf word als ik s avonds op de bank plof, het schiet mij dan minder vaak in mijn bil), onder de douche springen en tegen die tijd lekker knuffelen met mijn zoontje. Ten minste, als hij daar zin in heeft.. soms ook totaal niet. Hier van de week enveloppen binnen gekregen. Zo mooi.
Ik ben net thuis, vanavond een echo gehad. En wat een verrassing: de kleine man is toch gedraaid en zelfs al iets ingedaald! Zo ver is z'n grote zus nooit gekomen, dus het was voor mij wel echt verrassend. Nu even afwachten wat de gynaecoloog zegt, maar misschien is een keizersnede nu toch niet noodzakelijk!
Na onze drama-nacht heeft dochter zich verder voorbeeldig gedragen. Geen huilbuien of woede uitbarstingen, niks! Vanmiddag beide een uurtje geslapen en vervolgens heerlijk een dik uur aan de waggel geweest, mevrouw op haar fiets. En stoppen bij iedere speeltuin natuurlijk . Hopelijk gaat ze straks ook zonder gedoe naar bed, fingers crossed En omdat ik mezelf zo zielig vond na zo weinig slaap, heb ik een zak chocolade kruidnoten gekocht. Straks met een kopje thee op de bank, vind dat ik het verdiend heb