Hmm. Ik heb dat nooit gehoord, alleen ‘t tegengestelde. Wanneer/waardoor zou t onveiliger zijn dan? Ik zou m in dat geval ook tussen ons in leggen maar dan op het niveau van de hoofdkussens. Zodat baby niet naar beneden glijdt en tussen ons of onder het dekbed terecht komt. Maar - sowieso blij met cosleeper. Ik ga geen babynest aanschaffen
Omdat ze als ze hun hoofdje draaien alsnog kunnen verstikken door de stof en rand. Daarom wordt ook aangeraden ze nooit alleen te laten als ze er inliggen. Onze dochter kreeg het na paar dagen bijv al voor elkaar soort van op der zij te komen.
@kly073 Gefeliciteerd! Prachtige naam. Wat fijn dat ze er is Geniet van je kraamweek. @Emotions volgens mij verschilt het sowieso per land wat als zwaar gezien word. Ik zat destijds een Amerikaans programma te kijken en daar zei de gynaecoloog al dat 7 pond enorm was
Ah, maar dat geldt dus altijd de hele tijd. Schijnt wel alleen bij sommige babynestjes te zijn. Misschien afhankelijk van het materiaal? Maar eerlijk gezegd, ik weet niet of dát risico groter is dan de kans dat je op je baby gaat liggen, plus de kans dat hij onder het dekbed beland of rolt en tegen je kussen aan verstikt. Ik vind baby laten slapen in bed sowieso eng
Ik ook doodeng precies om wat jij beschrijft, en daarom doen wij dat ook echt niet. Zou daarom zelf ook niet kunnen slapen.
Durf nooit zo snel iets in te nemen qua medicatie , zelfs neusdruppels niet haha. Maar ga nu wel nemen hoor, heb aan het begin van de zwangerschap toen ik het ook niet meer trok, via de huisarts antagal gekregen maar dat was zo goor daar werd ik weer kotsmisselijk van. @Nina Sanders heerlijk je kappersbehandeling. Wil volgende week ook nog even uitgroei laten doen en puntjes knippen zo net aan het einde van de zwangerschap.
Ik vond dat ook doodeng maar N sliep alleen op mij. Ik sliep daarom onder een laken ipv een dekbed, op 2 kussens en lag de hele nacht op mijn rug. Mijn vriend vond het bizar om te zien hoe stil ik lag in mijn slaap. Na 5 weken (ik was vreselijk stijf inmiddels!) Kon ik hem in zijn eigen bedje leggen, wel altijd op zijn buik. Het cb zei destijds dat ze het niet aanraden en dat ze ook niet mocht zeggen dat het goed was.. maar als we maar sliepen dat vonden zij het belangrijkste. Het was wel vermoeiend hoor
Hier geen babynestje. Heb voor boven naast mijn bed een co sleeper En beneden een mozeswiegje, die kan ik makkelijk van de standaard halen en naast me op de bank neerleggen of evt. In het voedingskussen. Helaas 2 zieke kids vandaag, stonden ineens beide beneden met koortsige hoofdjes en bleke zieke toet. De jongste doorgelekt in bed dus hem net gedoucht en ze hebben zich nu op een bank genesteld. Geen school dus vandaag en moet even kijken of ik de jongste meeneem naar mijn afspraak bij de verloskundige zometeen.
Wij hebben ook geen babynestje en ook bij E nooit gebruikt. Beneden hebben we een box en boven een co sleeper (waar je het wiegje van kunt optillen, dus kan eventueel ook nog mee naar beneden. Heb ook te veel gehoord dat die babynestjes niet zo veilig zijn, dus voor mijn eigen gevoel begin ik er niet aan.
@Siepie85 @Poolvos Ik heb ook wel overal duidelijk gelezen dat het voor rust momenten is of korte slaapjes onder toezicht van de ouder. Vaak staat er nu ook bij ‘alleen onder toezicht gebruiken’. Inderdaad wat betreft slecht doorademen/wiegendood. Ik zou het dan alleen voor geborgen gevoel willen doen, in de box. Box staat alleen naast de bank, dus of het dan nodig is. En idd, wandelwagenbak is ook een idee!
Wij gebruiken het babynestje ook niet voor de nacht. Gewoon overdag op de bank. Als we er dus zelf bij zijn! Nooit alleen
@kly073 oh wauw gefeliciteerd!! Wat is dat snel gegaan zeg! En wat een mooie naam! Geniet ervan!! @Emotions ik heb nog eventjes te gaan tegenover jou maar ik kreeg ook al vanaf de 20 weken te horen dat ons mannetje fors is. Bij een vriendin hetzelfde en haar wouden ze ook inleiden ivm een moeilijke bevalling, het werd dus op het allerlaatste moment toch nog een natuurlijke bevalling dus wie weet! @ninasanders hier ook een mega druk ventje en ik heb ook het idee dat ons mannetje een groeispurt maakt! De straie op mijn buik lijkt in nog geen week tijd verdubbeld te zijn Gisteren weer zwangerschapscursus gehad. ademhalingsoefeningen en massage’s kwamen ter sprake. Ik klaag niet, vind de massages wel fijn
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter, wat fijn dat ze er is! Lekker naar de kapper Nina Sanders, geniet er van Babynestje, we hebben hem nooit gehad, maar ik ben dol op naaien, en ik vind ze zo leuk om te zien, dus wil het wel proberen om te maken. Maar ik weet eigenlijk niet of ik het gebruik. Op onze kamer komt gewoon een wiegje of het kleine ledikantje (waar mijn moeder en haar zussen zelfs nog in gelegen heeft, en ik en mijn broer/zussen, en mijn 3 andere kinderen ook. Eigenlijk zou mijn zusje hem gebruiken voor haar eerste, maar ze heeft al een ander bedje dus nu heb ik hem mooi weer in huis ) In de keuken komt de box, waar ze straks ook veilig in ligt. Maar misschien voor op de bank idd. We zien wel of hij gebruikt gaat worden. Gister de enveloppen voor de geboortekaartjes besteld en de adressenlijst compleet gemaakt, voelt wel fijn om toch bezig te zijn met de baby. Nog even wachten, dan kan ik écht lekker aan de slag om alles klaar te maken. Gisteren ook lang gewerkt, en dat ging eigenlijk voor geen meter. Nouja, als ik er eenmaal ben werk ik wel, en ga ik net zo hard door als altijd, maar die pijn tijdens het werken en vooral daarna, pff. Ziekmelden kan gewoon niet (nouja, het kan altijd natuurlijk ) omdat september een verschrikkelijke maand is qua vakanties enzo, dus er is gewoon geen vervanging als ik me ziek meld. Maar nog maar 2 ochtenden werken en 1 avond, dat komt vast goed
Hier momenteel de geboortezegels aan het bestellen! Zo leuk, de enveloppen hebben we van de week binnengekregen. De etiketten en sluitstickers zijn ze aan het ontwerpen (en na ons akkoord bedrukken) en nu heb ik zelf de postzegels gemaakt en besteld: beetje klein plaatje, maar het is een gekleurde kolibrie die terug komt in ons kaartje en de sluitstickers en etiketten. Dit is dus de achterkant van ons kaartje, Ik heb de namen en onze adressen / telefoonnummers weggehaald . Maar daar komt de kolibrie in terug.
Man. Ben zo extreem moe vandaag. Ik lig al de hele ochtend op de bank en t kan me niet eens schelen wat mn zoon intussen uitbreekt, zo lang hij me maar met rust laat. Nu even een boterham eten. Hoop dat meneer straks wel slapen, want vermoed dat hij die er uit aan het gooien is. Leg hem wel wat later. Half 2 ofzo. En als hij echt niet wil komt hij maar bij mij tv kijken. Gelukkig is hij vandaag wel heel lief. En de ontploffing die hij heeft gemaakt ruim ik straks wel een keer op.
Mooi kaartje hoor @Nina Sanders! En leuk dat de kolibrie terug komt in de postzegel, wist helemaal niet dat je dat zelf kon kiezen . Weer wat geleerd! Vanochtend samen met m'n moeder de laatste accessoires voor de babykamer gekocht en daarna meteen begonnen met inrichten. Heb de foto's toegevoegd, ben er zó blij mee
Ik kan alleen maar zeggen leuk, want we hebben teveel dezelfde accessoires hehe. De olifant, de beesthoofdjes de fotos etc.
Hier juist energie! Ik probeer er maar even gebruik van te maken. Net het hele huis gezogen, dus de postzegels gemaakt en besteld, vanochtend gestoft en de vaatwasser uitgeruimd, boven opgeruimd, vanmiddag naar de kapper en dan wil ik ook nog even naar de bakker (soms verras ik mijn man met lekkere broodjes, die is altijd op woe thuis om een half dagje te werken, voor O te zorgen en 'mijn' klusjes die ik vraag te doen , vind het dan wel zo leuk om hem soms met zoiets simpels te verrassen). Ook nog even een pakketje ophalen (joepie, mijn Charlotte Tilbury make-upje is binnen haha) en ik moet nog eventjes iets halen bij de pasta en bloemkool. Iemand tips? Rond 17.30 haal ik O weer op en stop ik hem lekker even in bad. Terwijl hij de boel lekker onder spettert geeft mij dan weer gelegenheid om boven even de wc schoon te maken en mijn gezicht goed te reinigen en verzorgen. Heel erg, maar op deze manier houd ik van multitasken. Ik gok dat ik vanavond kapot ben dus ik wil vanavond lekker met series op de bank en mijn man ook niet opzadelen met huishoudelijke klussen! Oh en ik ben ook nog bezig met het verdere ontwerp van de badkamer. Ik heb een kleur uitgekozen voor de muren / plafonds.. Namelijk skin powder van Pure en Original (ja, plafonds gaan mee in de kleuren van de muur). Iemand een idee wat voor tegels hier mooi bij staan? We willen enkel in de doucheruimte en op de vloer tegels (in visgraat laten we die leggen, voor de rest wil ik geen onnodig poetswerk dus geen tegels verder voor ons. Hebben we in de keuken ook niet en sinds we dat niet meer hebben is de keuken schoonmaken nog maar max 10 min werk na het koken). Puur voor de kleur... Fotos van internet geplukt.. Wat moeten we daar in godsnaam voor kleur tegels bij nemen? Detail: We krijgen zwarte kranen en douche elementen.. Misschien moet ik mijn man ook gewoon maar laten kiezen..