De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averna

    Averna Bekend lid

    15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Mijn tip: een poncho. Kun je lekker om je heen slaan en straks ook nog gewoon gebruiken. :D

    Ik heb vannacht redelijk geslapen, maar mijn man moest om 5:00 opstaan dus werd ik ook wakker. Daarna was m'n dochter om 6:15 wakker omdat ze naar de wc moest, dus maar weer snel opgestaan en daarna hebben we samen in ons bed nog een beetje geknuffeld en gerust.
     
    Nina Sanders en Boordevol vinden dit leuk.
  2. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Heb de jas van mn vent gekaapt. Werkt prima.
     
    Kolibrie2 vindt dit leuk.
  3. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Zou inderdaad voor die paar weken ook kijken naar een lekker dik/groot (iets langer) vest, eventueel zelf een ceintuur om doen? En dan een warme sjaal; klaar! Als het regent paraplu mee, ben je ook gered ;)

    Dochter is 1 x wakker geworden om 12 uur, daarna beiden doorgeslapen tot 7. Wat doet dát een mens goed zeg :D. We gaan straks naar mijn tante en nichtje, daar blijft N spelen tot vanmiddag. Daarna brengen ze haar weer thuis en kook ik voor iedereen.

    Kan ik vandaag verder met het opruimen van de keuken en de voorraadkast. En vanmiddag nog even naar de vk.

    Fijne dag meiden! :D
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik draag momenteel een vest als ik smorgens C naar school breng.
    Heb het constant behoorlijk warm dus loop ook vaak nog zonder jas.

    @Dikkiedikk wat niet gaat gaat niet.
    Denk aan jezelf he!

    Hier nog 3 dagen werken, morgen woensdag en vrijdag.
    Ben nou wel aan het aftellen hoor:D
    Normaal werk ik maandag ook maar mijn moeder past altijd op N op maandag en die is dinsdag geopereerd aan carpaal tunnelsyndroom.
    N wilt heel vaak opgetild worden en overal bij helpen dus dat zag ze niet zitten.
    Gelukkig zei mijn clustermanager zelf al dat ik daar voor een vrije dag moest opnemen.
    Werd gewoon verplicht :roflmao:
    Vandaag ga ik der even helpen met boodschappen doen en vanmiddag is C weer thuis.
    Maar het is rot weer dus we zullen wel lekker binnen blijven.
     
    Boordevol, Siepie85 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  5. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Oh! En ik doe een 'ik ben 37 weken en officieel mag de baby komen' dansje :D
     
    Kolibrie2, jvsd92, wolkje1994 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Hier redelijk geslapen weer veel bruinverlies wat helaas weer een voorbode was voor rood.... En nu een nieuwe variant bruin en rood door elkaar.

    Betreft snacken etc, ik ben geen zoetekauw dus als ik lees wat jullie allemaal weg kunnen eten ik zou daar dus echt kotsmisselijk van worden. Als ik wat snack eet ik altijd een klein bakje en dat is dan ook meer dan genoeg, wel een voordeel zo eet je ook niet snel teveel. En ik heb in de zwangerschap nou ik niet echt meer behoefte aan eten ofzo, eet wat ik normaal altijd eet eerlijk gezegd.
     
    Eliesjee, Nina Sanders en Boordevol vinden dit leuk.
  7. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    @Siepie85 , hier ook geen veranderde eerlust. Ik ben altijd vh lekkers hahaha ook buiten de zwangerschap. Ik ben ook gek op groente en fruit. Maar ook lekkere dingen gaan er zeker met gemak in.

    @Imona, jas van mijn man zou ik in verzuipen hahaha. Maar heir tot nu toe ook geen jas nodig gehad. Gewoon een vestje en evt paraplu mee en dat was warm genoeg.
     
    Kolibrie2 en Siepie85 vinden dit leuk.
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Whoeehoee! Jij telt nu echt af!
    Met welke termijn is N geboren?

    @Siepie85 ik kan ook niet zo veel snacken hoor.
    Na een paar chipjes heb ik al genoeg gehad.
    Al heb ik nu wel zin in chocolade kruidnoten :o:
     
    Magnolia29 en Siepie85 vinden dit leuk.
  9. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Ik zie het nu helemaal voor me jij in de jas van je man!! Ik denk teveel in beelden, hier hetzelfde hoor heeft wel maar maatje M maar ja als ik dat aan doen dan kan je mij denk ik niet meer vinden.... Zeker zn winterjas niet.
     
  10. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    Ik draag XS met jassen en hij L. Need I say more? Haha daarnaast Houd ik van netjes en dat zijn mannenjassen niet echt :D
     
  11. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.527
    7.033
    113
    Ach, wat rot he :(
    Het is heel herkenbaar, ik schijn té plichtsgetrouw te zijn, volgens mijn moeder (eigen schuld, zo heeft ze me opgevoed, haha :D ). Maar het is zo'n rotmaand, september, op mijn werk, als ik me ziekmeld, dan moet mijn collega alleen werken en dat kan eigenlijk niet. Dus dan maar doorgaan. Ik hoef nog maar 3 diensten, dat is te overzien, 4 weken is nog wel veel hoor :(

    @jas, ik loop nu weer lekker met korte mouwen, mijn temperatuur is volgens mij 5 graden warmer met baby in mijn buik :D Afgelopen koudere ochtenden gewoon een vestje. En als het écht koud wordt dan trek ik mijn jas aan en hou die open. Bij mijn zoons, die winterkindjes zijn, droeg ik mijn winterjas open, sjaal er bij en gewoon altijd de auto pakken. Maar ik verwacht zulke lage temperaturen eigenlijk niet tot begin november, dus doe het denk ik zonder jas

    @ slapen, vannacht was baby erg druk, ik heb het idee dat ze constant helemaal dwars lag, van links naar rechts zeg maar. Volgende week weer vk, ben benieuwd hoe ze nu ligt. Indalen deden mijn andere kinderen niet, dus dat verwacht ik dit keer ook niet.
    Zien jullie ook op tegen de bevalling? Bij de andere 3 zag ik het echt als uitdaging, zeker bij de jongste, dat zou de laatste keer zijn, dus dat had ik zo goed uitgedacht, en was ook echt een ontspannen bevalling. Maar dit keer heb ik er zo geen zin in. Weer dat gedoe, weer die pijn, en dan vooral dat persen, brr :eek: Nouja, het komt vast wel weer goed natuurlijk, en we kijken enorm uit naar ons kleine meisje, dus die paar uurtjes pijn kom ik vast weer door :D
     
  12. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Ja hier ook xs en hou van getailleerd etc niet van hobbezakken wat mannenjassen vaak zijn op onze lichamen. Ik heb in het begin van de zwangerschap bij de gestar outlet een lange tussenjas gescoord in maat s die ook wijder kon door middel van touwtje dus die gebruik ik nu.
     
    Boordevol vindt dit leuk.
  13. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    Ik heb me zojuist ziek gemeld voor vandaag, en ondertussen stromen de tranen over mijn wangen van schuldgevoelens. Bah ik ben dit zo niet. Ik moet straks terug bellen met mijn bazin, ik voel me zo ongelofelijk klote. Ik blijf vandaag in bed, dat weet ik wel...
     
    Poolvos en Boordevol vinden dit leuk.
  14. Friesje203

    Friesje203 Fanatiek lid

    31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Hallo dames!

    Ik ben al even voorbij ‘de laatste 100 dagen’ maar sluit me graag nog aan ☺️

    Naja als je je zo shit voelt dat je de hele dag in bed blijft.. dan is schuldgevoel niet nodig toch!!


    Ik heb er 1 bij bonprix besteld.
    Maar heb een echte winterjas die ook als draagjas kan straks. Geen gehannes met jasjes in de Tula etc.
     
  15. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @Dikkiedikk goedzo meid! Is heel lastig, maar echt aan jezelf denken. En je bazin moet dat haast wel begrijpen, helemaal wanneer ze merkt dat je het er rot mee hebt!

    Hier ook geen jas, sjaal om en een los vest. Ik koop ook geen mooie dikke truien enz meer voor die laatste weken. Loop een beetje in t zelfde nu, maar koop liever wat leuke items aannemers ik bevallen ben :rolleyes:

    @Magnolia29 heerlijk zeg zo lang achter elkaar door slapen! Doet een mensen altijd goed !

    Vanavond een informatieavond over borstvoeding met een vriendin. Heel veel zin in, echt even met de zwangerschap en baby’s bezig zijn :D

    Voor de dames met een kat. Is jullie kat ook zo bizar aanhankelijk geworden? Wordt echt bizar bij mij. Ligt het liefst continu op mijn buik, spint dan hard en altijd een pootje van hem op mijn pols houden. o_O Super lief hoor, maar kijk er echt van op
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  16. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @wolkje1994 Ik heb geen kat maar een Franse bulldog. Deze is wel enorm aanhankelijk geworden sinds ik zwanger ben. Ze moet ook overal zijn waar ik ben, als ik zit moet ze op mijn schoot. Als we alleen zijn en ze hoort wat dan staat ze paraat. Dat was hiervoor niet en doet ze bij mijn man absoluut niet. Daar is het alleen maar klieren en stoeien. Bij mij is ze zo voorzichtig voor me. Te schattig!
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.
  17. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier een heerlijke nacht achter de rug. Was echt zo rozig gisteravond na het douchen. Dus dat heeft goed geholpen.

    Vandaag het hele huis weer poetsen. Heb er weinig zin in dus dan ben ik meestal extra langzaam, dus dat word nog wat.

    Vandaag komen er lekker veel pakketjes binnen met kleding en vanalles en nog wat voor de baby. Zoveel zin in om uit te pakken. :D

    Volgende week donderdag heb ik de suikertest en direct controle bij de vk. Ik merk dat ik door alle berichten over de suikertest toch wat nerveus begin te worden. :(
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  18. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Morning ladies!!

    Gisteren effe een dagje stil geweest hier, maar wel alles gelezen. Ik ga niet op alles reageren dit keer hoor :roflmao: jullie zijn onmogelijk!

    Hier vandaag een relaxte dag. Zo boodschappen ophalen en tot die tijd even lekker met een boek en een latte + creamcheese bagel aan t genieten van de zon. Bij een soort starbucks maar dan Zweeds :) Wel binnen, want t is 14 graden ofzo. Maar zooo fijn!

    Gisteravond voor t eerst éver een paar uur lang krampen gehad. Geen voorweeën te noemen, het was echt heel licht. Maar gezien ik dat met L nooit had, heb ik nu een heel heel klein beetje hoop dat deze baby misschien toch spontaan komt voor de keizersnede. A girl can dream, right?

    Hopelijk hebben jullie ook allemaal een fijne dag! :cool:
     
  19. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Ben met N bevallen met 40.5 dus we hebben nog even ;)
     
  20. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    Bedankt dames, ik voel me al ietsjes beter. Toch wel blij dat ik besloten heb vandaag thuis te blijven. Ben me echt voor aan het bereiden op het telefoontje met mijn bazin straks.

    @wolkje1994 yep, hier een poes van 6 jaar die tot afgelopen februari continue met rust gelaten wou worden. Ze gaf enkel maar een paar keer per week wel eens een kopje. Zodra ik nu op de bank lig wilt ze er meteen bij liggen. Continue vraagt ze ook om aaitjes. Ik vind dit totaal niet vervelend :p

    @jvsd92 maak je geen zorgen om die suikertest. Het enige vervelende eraan vond ik dat ik tijdens het bloedprikken nuchter moest blijven. Het fijne is dat je vlak erna meteen de uitslag krijgt.


    Oh, we zitten vandaag alweer op 29 weken! Hiep hoi! Ik snap niet waarom mijn banner 1 dag achteruit loopt :roflmao: ben niet zo handig met al die technische tools.
     
    Poolvos en wolkje1994 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina