De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    @Dikkiedikk Oké goed om te horen. Ik kan opzich best eventjes zonder eten inmiddels. Een maand of twee geleden was dat onmogelijk geweest. :roflmao:

    Ik heb vandaag weer mijn maandelijks fotomoment gehad haha. Ben begonnen met ongeveer 3 maanden toen er ‘iets’ begon te groeien.

    Bekijk bijlage 627499
     
    Boordevol, Averna, active82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Tot nu toe gedaan vamdaag:
    Wakker geworden.
    Afspraak gemaakt voor b12 injecties.
    Zoon weg gebracht naar opvang.
    Op de bank gezeten. Op de bank gelegen. Op de bank geslapen. Wachten op mn douchekruk . Ook zo fijn dat ze tussen 10.30 en 14.30 komen.. kun je ook echt een fatsoenlijk dutje doen zonder bij elk geluid wakker te schrikken:confused:
    Nu maar even boodschappen bestellen en stofzuigen. En dan weer op de bank hangen.
    Voor de verandering weer eens zooooooo moe.
    Vannacht de hele nacht geplaagd door harde buiken. Dus wederom weinig geslapen. Hoop echt dat die b12 injecties snel helpen.
     
  3. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mijn darmen maken trouwens een herrie! Heb bijna oordoppen nodig. Haha.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  4. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @jvsd92 je bent mooi zwanger zeg !

    @Imona hoop dat de spuiten je zullen helpen!


    Hier ben ik lichte klusjes aan t doen, afgelopen dinsdag te horen gekregen dat de vaatwasser uitruimen nu in etappes mag:o::|. Verder wat losse rommeltjes opgeruimd. Nu even in de zon in te tuin gaan zitten, al dat binnen zitten is ook niet goed. Hallo vitamine D !:thumup:
     
    Poolvos, jvsd92 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier is de jas van mijn man natuurlijk ook geen optie. Ik heb maat xs / 32, mijn man een Medium. En bovendien, dat is toch ook geen gezicht? Een witte blouse ofzo kun je nog prima combineren. Als het kan ín de broek en de mouwen opgerold. Jeans eronder, mooie (leren) loafers en een lange ketting.. simpel maar mooi! maar een jas? Ehh, nee dankje.. :eek:

    Ik bedenk me idd ook dat wij hier een Tula Free to Grow hebben. Hoe zit dat dan met jassen?
    Want ik kan natuurlijk prima volstaan met een poncho, een langere open jas met dikke sjaal of wat dan ook tot aan de bevalling.. maar hoe zit dat met de Tula? Las iets over een draagjas.
    Die doe je dus dicht over de Tula met kind en al? Hoe zit dat met maten? En prijzen? Ohhh ik heb er geen verstand van. Wij kochten de Tula 2 jaar geleden maar hebben hem echt amper gebruikt. Hartstikke zonde eigenlijk..
     
  6. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Zon? Waar? Hier alleen wolken.

    Inmiddels boodschappen besteld. Douchekruk komt ook elk moment. Dan even eten en nog wat slapen en om 2 uur prik halen. Dan nog even chillen en half 4 zoon weer halen.
    Dan komt man ook thuis. Dan is het de tijd uitzitten tot de avond.t enige wat ik nog die is koken. Niet dat ik er zelf wat van eet want moet mn avond eten echt niet. En dan halleluja, naar bed.
     
  7. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders Oeh wat zonde, echt gaan gebruiken nu hoor met een 2e! Zoveel makkelijker als je straks je handen vrij hebt om met grote broer bezig te zijn. Je hebt idd draagjassen in alle soorten, maten en prijzen. Maar je kunt ook een insert/draagcover kopen. De insert rits je aan je jas vast, zodat je geen speciale jas hoeft te kopen. Een cover is een soort zak die je over de draagzak/draagdoek doet. De draagzak moet je in elk geval niet over je jas dragen, dan zit het niet fijn voor jezelf en de baby.
     
  8. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Zijn we ook definitely van plan! Hier komt sowieso een meerijdplankje op onze Bugaboo. Mijn zoontje zit nu nog heerlijk in de stoel, maar die wordt in mijn verlof weer omgebouwd tot wieg (hebben de Bugaboo Cameleon Blend). Meerijdplankje is dan ideaal. Maar we hebben ook nog een buggy waar O. natuurlijk in kan voor de kleine boodschappen en dan kan baby O in de draagzak.

    Wat zou je adviseren? Mijn man is ook van plan om de draagzak te gebruiken dus misschien is dan een draagjas niet nodig? Waar kan ik ergens meer info vinden?
    Sorry hoor voor de vragen!
     
  9. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Vandaag mijn 36 weken dansje:D:D

    Vanavond weer naar de vk en dan het beval en bel praatje, het is gewoon al bijna zo ver!!
    Kan niet wachten tot ik mag knuffelen:p
     
  10. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Nina Sanders ik heb ook een draagjas. Is gewoon een jas, maar met een extra stukje stof om in te ritsen als je de draagzak gebruikt.
    Voordeel voor mij is dat de baby dan bij mij in de jas zit en zelf geen jas aan hoeft. Mijn jas uit = babys jas uit. Als je dan winkelt in de winter, is baby niet veeeeel te warm ingepakt als je in de winkels bent. Bijvoorbeeld. Je gaat natuurlijk niet steeds die baby uit de draagzak halen, uitkleden en dan voor je vertrekt weer aankleden. Kam ie ook zo van draagzak de auto in en andersom
    En als ik niet draag, kan ik de jas ook aan zonder dat ie dan veel te groot is.

    Voor t idee hier een voorbeeld:
    https://www.bonprix.nl/product/zwangerschapsjas-met-draagvest-zeeturkoois-925880/#image
    Persoonlijk vind ik deze niet mooi - maar er zijn veel modellen. Mijn jas heb ik 2jr terug gekocht, dus die is er niet meer.
     
  11. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Als je man ook wil gaan dragen, zou ik kijken naar een draagcover of insert voor in de jas. Die kun je dan beide gebruiken. Via Facebook zijn er een aantal draag gerelateerde groepen waar dit soort info staat: draagpraat en draagliefde. Ook op sites waar ze draagdoeken/zakken verkopen kun je meer info vinden, zoals vonvavoom.nl of ikdraag.nl
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Dikkiedikk

    Dikkiedikk Niet meer actief

    #4592 Dikkiedikk, 12 sep 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2019
    @Eliesjee aftellen! Zo spannend! :p

    @jvsd92 wauw! Mooi buikje!

    @Nina Sanders nu op het moment trek ik wat dikkers aan en laat ik mijn jas open maar zodra het echt weer kouder gaat worden trek ik mijn man zijn winterjas aan. :roflmao: Ik vind een nieuwe winterjas kopen voor die 2 maanden ook zo zonde. Je kunt trouwens ook bij de kringloop kijken.

    @Imona hopen dat de spuiten zullen helpen.


    Net contact gehad met mijn bazin. Ze vatte het erg goed op en voel me zo opgelucht dat ik mijn ei kwijt ben. Ze vroeg zelf wat ik nu het liefste wil. Aangegeven dat ik morgen liever nog thuis blijf en mijn vakantie volgende week afwacht om te kijken hoe de klachten verder zullen zijn. In die tussentijd ben ik ook weer bij de fysio en gynaecoloog geweest met wie ik deze klachten ook weer goed kan bespreken.

    Nu kan ik eindelijk bij gaan tukken. Had een warm bad genomen net, nu met een kruik tegen mijn rug op de bank.

    Ik zet even geen wekker, even alle rust wat ik afgelopen nacht gemist heb even proberen in te halen en hopelijk word de pijn lichter. Wij hebben nog poffertjes in de koelkast liggen dus het avondeten is straks ook zo binnen no time klaar. Een cheat day dus. I don’t care.

    Weltruste! :rolleyes:
     
    Boordevol, Marsepein, Magnolia29 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Friesje203

    Friesje203 Fanatiek lid

    31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Ik heb idd een jas gekocht die nu kan en dan straks met een extra stuk voor de baby.
    F droeg ik over mijn eigen jas, maar dan idd te warm in winkels en als je thuis komt en ze slapen dan moet je toch alles uit doen.
    Hier ook een Tula Free to grow, gebruikt vanaf week 1 (leve de krampen) en nu nog steeds (bij man op de rug dan nu ik zwanger ben).

    @Dikkiedikk welterusten :roflmao:
     
    Dikkiedikk vindt dit leuk.
  14. Marvy

    Marvy Lid

    11 aug 2019
    50
    86
    18
    Vrouw
    Hallo dames!

    Ik ben ondertussen aardig onder mijn steen vandaan gekropen:)

    Roel is ondertussen alweer 10 dagen oud! Gaat snel zeg!

    Mijn bevalling was heel mooi maar wel zwaar; ik heb er 28 uur over gedaan en uiteindelijk moest ik met persweeen nog 25 minuten in de auto naar het zh toe rijden..

    De bevalling was rond 1 uur ‘snachts begonnen en om 8 uur ‘savonds had ik nog maar 2cm ontsluiting! Dat was een domper zeg! Kort daarna is er een klein scheurtje in mn vliezen ontstaan waardoor het gelukkig wat sneller ging (denk ik zelf).
    Rond 23:30 kwam de vk nog eens kijken, ineens had ik 7cm! Dus ze bleef!
    Om 1 uur kwamen de persweeen goed op gang en alles werd klaar gezet, kv gebeld etc..
    Na 2 uur persen bleek dat er steeds minder tijd tussen de weeeen kwam en omdat hij ook in het
    Vruchtwater gepoept had, was het veiliger om naar het zh te gaan. (Daar had ik natuurlijk helemaal geen zin in, maar ze wist me te overguigen;))

    In het zh een klein beetje weeenopwekkers gekregen, op mijn verzoek maar een hele lage dosering. Dat was blijkbaar genoeg, want na 5 kwartier was Roel geboren!

    Ivm meconiumhoudend vruchtwater moesten we nog wel een paar uurtjes blijven, maar ons mannetje is helemaal gezond! (Met een apgarscore van 9/9/10!:roflmao:)

    De kraamweek was ook behoorlijk intensief ivm borstvoeding. Op een gegeven moment waren we anderhalf uur bezig met voorkolven, bv, nakolven en bijvoeden. En, toen hij eindelijk sliep, werdt hij na een half uur weer wakker met krampjes. En dit in een cyclus van 3 uur!

    Gelukkig waren we gezegend met 2 hele fijne lieve kraamverzorgers die ook heel toegewijd zijn met bv. Het loopt nu supergoed en hij slaapt ‘snachts gewoon door! Heerlijk!

    Nu alleen regeldag.. iedere 1-2 uur 1 borst leegdrinken en dan is meneer er weer klaar mee.


    Afgelopen week is er zoveel geschreven en zo te zien ook nieuwe mensen bij gekomen.
    Ik ben heel erg benieuwd of er al meer dames bevallen zijn ondertussen! @Boordevol? @Poolvos?
    En @Siepie85 hoe gaat het met jou? Ik heb ergens gelezen dat je weer in het zh lag en nu moest blijven? Is er ondertussen al meer duidelijk? Take care!

    Hier wil er eentje weer wat eten ondertusseno_O:oops::rolleyes:
    Groetjes!
     
    Boordevol, ButterflyPassion, Averna en 8 anderen vinden dit leuk.
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ach hooguit nog 5 weken dan is die er wel :|:|
    Alleen de gedachte al dat ik misschien nog wel 7 weken moet word ik al gek van :roflmao:
     
    Boordevol, Poolvos en Magnolia29 vinden dit leuk.
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    @Marvy wauw 28 uur! Petje af hoor.
    Wat fijn dat R het zo goed doet.
    En heerlijk dat ie snachts gewoon door slaapt. Dat wil ik straks ook wel :p

    @Imona hier maken ze ook behoorlijk lawaai.
    Ik moet ook vaak voor een grote boodschap naar de wc.
     
  17. Eliesjee

    Eliesjee Bekend lid

    15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Misschien leuk voor degene met jonge kids onder ons. Zag dat er een disney+ app gratis te proberen is tot 12 november.
    Zelf al even gekeken maar er staat echt best veel op, echt wel leuk
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  18. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Marvy zo leuk om van je te horen! Heftige bevalling hoor, pff. Heb je het een plekje gegeven? Anders goed over praten.
    Heerlijk dat baby R het zo goed doet. Prachtige naam trouwens! Geniet maar lekker samen!

    Hier nog geen tekenen van baby op komst. Maar ik wil wel graag nu :D
     
    Dikkiedikk, Marvy en Boordevol vinden dit leuk.
  19. active82

    active82 Fanatiek lid

    24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Zo ik lig heerlijk op de bank. Even helemaal niets! Mooi wat kunnen doen voor het werk, maar nu even twee uurtjes niets voordat ik de kinderen ophaal. Wat een luxe gevoel!
     
    Nina Sanders, Dikkiedikk en Marsepein vinden dit leuk.
  20. Averna

    Averna Bekend lid

    15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Pfff ik lig ook even hoor. Mijn man moest vanmorgen om 5 uur opstaan, dus ik sliep ook al niet meer echt diep toen mijn dochtertje om 6:15 ook wakker werd.
    Daarna de halve ochtend met haar speelgoed gepoetst en uitgezocht wat we gekregen hebben. Toen samen spelletjes gespeeld, de was gedaan, afgewassen, gepuzzeld, boekjes gelezen... o_O
    Toen mijn man weer thuis was even boodschappen gedaan (bij de Lidl héél veel babykleding in de uitverkoop ;)) en meteen een meerijdplankje voor de kinderwagen gekocht, dus dat wilde ik thuis natuurlijk meteen in elkaar zetten. En nu eindelijk even gaan liggen, want als de kleine meid zo meteen naar bed is, moet ik echt nog wat strijken. o_O
     
    Boordevol en active82 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina