De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

@Nina Sanders lekker dagje dus. Hier ziet het er behoorlijk donker uit, nog geen zon te bekennen. Kan vanmiddag altijd nog :p merk je al iets aan O zijn gedrag dat er weer een kleine op komst is? :o: En idd dat is een flinke korting! Altijd mooi meegenomen!

Hier afgelopen nacht lag ik al om 22:00 uur in bed. Vaker wakker geworden maar kon vrijwel meteen weer in slaap vallen. Pfff, dat had ik wel echt nodig.

Vanmorgen weer eens op de weegschaal gestaan en ben 1,5 kg afgevallen. Ik zit nu op +4kg :oops: ik weeg me altijd op hetzelfde moment van de dag alleen heb ik me nu 3 dagen niet gewogen.

Zit nu lekker aan het ontbijt. Mijn vader komt over ongeveer een dik uurtje langs met zijn hond zodat we samen even de honden uit kunnen laten bij ons hier in het parkje. :o:

2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Boordevol van harte gefeliciteerd!!! Geniet er nu maar lekker van saampjes! Hopelijk is het allemaal meegevallen.

@Nina Sanders leuk de postzegels binnen, adressen ook al erop? Heerlijk dat je de enveloppen al klaar hebt joh!
    Hier ook gisteren de boodschappen opgehaald. Wij wonen nogal buitenaf - dus ze bezorgen niet. Maar de grotere supermarkt in de stad is 30min rijden. En daar komen we toch super vaak, voor werk en andere dingen. Ons dorp heeft wel een buurtsuper - maar geen online bestel optie.

Ik heb ook eens zo’n oranje flessen incident gehad. Pastasaus-pan en flessen, geen goede combinatie. Nu doe ik ze dus altijd maar op een handwasje.
    Ik koop nog even geen set... L was best lastig, ze wilde geen dr brown en uiteindelijk dus gewisseld van merk. Daarom even afwachten of deze baby wel makkelijker is. :D

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Dikkiedikk ohh lekker met de hond wandelen. Dat mis ik soms wel - maar ik wil (nog) geen hond. :|

Hier vandaag trouwens niks op de planning. Maar ik wil even wat opruimen/poetsen, zodat we het weekend lekker kunnen niksen.
    De schoonmaak was er dinsdag nog. Dus t is gewoon even een snelle stofzuig rond de eettafel en een doekje over t aanrecht en de wc. Heerlijk als alles eigenlijk nog best oke is; dan is t niet zoveel werk. :)

Marsepein en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Gefeliciteerd! Lekker genieten in je babybubbel :)

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Dikkiedikk O merkt wel verandering. Hij heeft het ook over zijn broertje en weet ook waar de babykamer is etc. Of hij al snapt wat het echt inhoudt; ik denk het niet maar dat gaat vanzelf komen.

Ook hier een vast weegmoment. Elke zaterdagochtend. Ik mag dus morgen weer ;).

@Poolvos ja ach ja op den duur maakt het me niet meer uit. Ik doe dan gewoon alles in de vaatwasser. Alles apart kost me dan teveel moeite haha. Maar omdat ik sowieso nieuwe spenen wilde dacht ik ach, de flessen er dan ook maar bij. O deed het super goed op Avent natural. Met veel mondjes terug geven nog even dr Brown geprobeerd maar vond ik gedoe. Terug naar Avent met een grotere speen en johannesbroodpitmeel bleek de oplossing tegen alle zure mondjes haha!

Poolvos vindt dit leuk.
  6. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Hier nu eerst lekker wakker worden in bed (ja F mag s morgens in bed altijd even tv kijken op dagen dat we geen haast hebben) waren gelukkig ‘pas’ 7.30 wakker.
    Dan beneden even beetje soppen en als het droog blijft ff op de fiets naar de bieb.

Hier een paar avent natural mini flesjes (uit de pakketten), 1 Mam fles en ik heb nog 1 dr brown bewaard van F voor de zekerheid. F was heel kieskeurig dus durf geen pakket te kopen, zonde van het geld als de baby ze niet wil. F uiteindelijk dr Brown maar die hoop ik niet, zo’n gedoe met schoonmaken etc.

7. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Friesje203 @Nina Sanders inderdaad waar dat die dr brown draaaama zijn met schoonmaken. Dat waren dan ook de flessen die ik heb verpest met de vaatwasser :roflmao:
    Ik heb nu MAM en ik vind ze heeeeerlijk. Ik hoop dat baby ook weer mam gaat accepteren; dus heb daar 2 nieuwe flesjes van gekocht. Mam is hier trouwens t meest gangbaar en verkopen ze in de supermarkt, bij t tankstation, enz. Dus dat is ook nog een voordeel:rolleyes:

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    @Boordevol Gefeliciteerd!

Vanmiddag weer controle bij de vk en een groeiecho. Daarna lekker uiteten bij Heinde en Ver (hebben oppas voor de kindjes).

Poolvos vindt dit leuk.
  9. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    F heeft nu ook mam idd voor zijn melk nog s avonds (verder geen flessen meer). Hoe maak jij ze schoon? Haal je ook de onderkant uit elkaar?
    Oh en mag ik vragen waar je woont? Ik dicht bij de Duitse grens en koop ze dus daar, veel meer kleurtjes en printjes ;)

10. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Heerlijk genieten!!!
    Hier morhen een dagje samen, F slaapt bij opa en oma.
    Eerst ff winkelen (lees even lopen en terrasjes zitten), uiteten en bioscoop!

dreames en Poolvos vinden dit leuk.
  11. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Yes, wij wonen in Zweden :)
    Ik spoel ze nu meestal gewoon uit en maak alleen nog maar soms de onderkant open en doe alle delen los in een sopje. Ze drinkt nu ook alleen 1 papfles voor bedtijd.
    Toen L nog klein was haalde ik het altijd uit elkaar en dan ging t in de magnetron voor sterilisatie. Dat is zo fijn aan die flessen! Je kunt de speen erin leggen met wat water en dan 3 minuten in de magnetron, waar je ook bent. Geen gedoe met koken in water enzo :thumup:

12. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Ah vandaar! Super Zweden, staat echt nog op mijn vakantie wensenlijst :rolleyes:
    Ja had gelezen dat ze zichzelf kunnen steriliseren in de magnetron, makkelijk!
    Ik doe idd afspoelen en soms helemaal uit elkaar in de vaatwasser, ideaal!

13. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Wat een leuke plannen zie ik voorbij komen, fijn hoor :D

Hier met dochter ook Avent gebruikt, vond het ideale flessen! Nu 2 mam flesjes uit de pakketten, maar ik hoop dat de borstvoeding bij deze wel gaat lukken en dat ik ze de eerste weken nog niet nodig heb ;)

Hier ook een dag alleen met dochter. We gaan naar de bieb en even een rondje in het centrum lopen. Vanmiddag naar buiten met mooi weer of knutselen als 't regent.

Poolvos vindt dit leuk.
  14. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    35 weken dansje :)

Marsepein, dreames, Averna en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.803
    7.397
    113
    Gefeliciteerd boordevol!! Lekker gaan genieten

Hier ook heerlijk rustig opstarten. Dochter moest ik gister ziek ophalen v asn school, en volgens de juf kon ze vandaag ook nog wel thuisblijven. Ze hoest zich al weken suf dus een dagje rust kan wel goed zijn.
    Oudste heb ik op de fiets naar school gestuurd zodat ik de auto niet in hoef, jongste is altijd vrij op vrijdag en komt pas net zijn bed uitgerold. Ondertussen ben ik bedolven onder zijn knuffels (dat vinden ze zo fijn mam, als ze knus bij jou mogen liggen, dan kom ik naast je zitten onder een dekentje met de computer :roflmao:)
    Nu wordt het tijd om in de benen te komen, mijn moeder komt alle ramen van het nieuwe huis zemen en voor die tijd wil ik de plafonds geschuurd hebben :oops: niet ideaal maar het moet toch gebeuren, dan maar weer pijn vanavond, alles om het huis op tijd af te hebben :D

16. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Wat een leuke plannen van iedereen!

@Nina Sanders leuk dat je al zo ver bent met de kaartjes/enveloppen !

@active82 mooie buik zeg!

Hier weinig plannen, mijn moeder komt schoonmaken. Gisteren avond informatie avond gehad over borstvoeding. Echt blij dat ik geweest ben, heb er gewoon zin in. Zoveel voordelen, (niks tegen kunstvoeding !) hoop dat echt het zal lukken. Al ga ik mij niet in 100 bochten wringen

Marsepein vindt dit leuk.
  17. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    @Boordevol gefeliciteerd en geniet samen met je gezin! :thumup:

Vandaag even een vreemde dag voor mij. Ik heb mijn dochter al naar de peuterspeelzaal gebracht. Zou normaal gesproken zo'n 2,5 uur tijd voor mezelf hebben, maar ik moet vandaag een paar uurtjes op het kleinkind van de buren passen. Ze hadden een sterfgeval in de familie en vandaag de crematie. Gezin komt uit Utrecht, dus hebben hier geen opvang en omdat ik gastouder ben, hebben ze mij gevraagd. Ik ben benieuwd hoe dat gaat straks. Denk dat mijn dochter het wel leuk vind, even een klein kindje om wat mee te spelen. Wel gek om net in mijn eerste officiële verlof week weer te "werken". :roflmao:
    Nu maar even het huis een klein beetje opruimen. We hadden eergisteren een hele hoop speelgoed gekregen en dat ligt nog allemaal in de woonkamer. :$

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zo fijn dat je er dan zo over denkt he! Hier juist het tegenovergestelde. Ik ben absoluut niet tegen bv, maar vooral voor de keuze. Als moeder maak je de best passende keuze voor jou en je baby en er is niks goed of fout, behalve wanneer je gevoel erbij niet goed is.
    Hier had ik vorige week een info avond in het ziekenhuis. Kwam een lactatie deskundige spreken. Dit was haar eerste zin: 'bv is de beste voeding voor je baby. Iedereen zou als het kan heerlijk thuis moeten bevallen en de baby de hele avond lekker op verzoek laten drinken. Huilt ie? Kleding uit en knuffelen. Dat is gewoon de beste start'

Je begrijpt dat ik, degene die bewust kiest voor kunstvoeding en een ziekenhuis bevalling, omdat wíj ons daar het meest prettig bij voelen en daar ook goede ervaringen mee hebben, dat echt idioot vond om te horen. Wie bepaalt dat dat de beste manier is? Waarom moet ze daarmee beginnen? Steek je verhaal anders is en probeer de hele zaal aan te spreken. Er zitten meerdere doelgroepen in de zaal. Probeer mensen het gevoel te geven dat ze een keuze hebben, elke keuze goed is en ga niet direct zo oordelend beginnen. Ik word daar dan een beetje opstandig van. Niet voor niks is NL een van de weinige landen waar er zo'n hoge babysterfte is. Ík denk er gewoon anders over. Hoef ik geen troela die tegen mij zegt dat ik gewoon te pas en te onpas mijn kleding uit moet trekken en mijn kind op verzoek moet voeden.

Ik zeg altijd maar zo, zolang je de keuze maakt die het beste bij jou en je baby (en de rest van je gezin) past en je daar 200% achter staat, dan is dat de juiste keuze voor je. :)

jvsd92 vindt dit leuk.
  19. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    De lactatiekundige van gisteren avond startte zo:

‘Tuurlijk ben ik voor borstvoeding, ik ben lactatiekundige. Maar ik ga hier niet staan om jullie over te halen. Ieder zijn gevoel en in je kraamweek moet je jezelf ook goed voelen. Ik vertel over borstvoeding, hoe het werkt en waar je op moet letten’.

Nou je zag sommige vrouwen die twijfelden nog over bv of kv opgelucht adem halen. Was echt een fijne avond.

Ik vind ook dat iedereen zijn gevoel en moeder gevoel mag volgen. Ik ben juist weer zo dat wanneer een kind behoefte heeft aan huid op huid of voeding ik daar aan toe wil en ga geven. Maar anderen denken daar weer anders over en dat mag. Is ook wat voor te zeggen. Komt denk door mijn werk, lekker open minded :thumup:
    Al heb ik voorop staan, een gelukkige mama is een gelukkige baby. Ik ga mijn best doen om het te laten slagen, maar ga mij niet in 100 bochten wringen. Ik ben gevoelig altijd al geweest op hormonen en hormoon schommelingen. Ga dus extra goed ook voor mijzelf zorgen :rolleyes:

Poolvos, Marsepein en Nina Sanders vinden dit leuk.
  20. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Ik wil trouwens ook sws in het ziekenhuis bevallen. Zou gillend gek worden thuis. Wij wonen niet groot, kleine slaapkamer. Geeft niks, maar geen polonaise om mijn bed / in mijn kamer. Lekker naar t ziekenhuis, daar bijkomen en douchen en dan met zijn drieën heerlijk naar een opgeruimd schoon huis. Kijk er nu al naar uit

(Mijn moeder zei onlangs dat wanneer ik in het ziekenhuis ben, zij dan even een sopje door het huis haalt:oops::thumup:)

Kolibrie2, Poolvos en Nina Sanders vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina