De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Waarom zou je ingeleid worden dan? Fijn dat het strippen effect had!

2. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik hoop ook eerder te bevallen. Ik mag sowieso ingeleid worden met 38/39 weken ivm mijn bekken. Maar dat wil ik liever niet, want hoop thuis te bevallen. Bij de eerste ben ik ingeleid met 38,5, de tweede kwam spontaan met 39,3, dus hoop dat deze ook zoiets van plan is :D

3. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Welkom nieuwe meiden, gezellig dat jullie mee komen kletsen! :D

Het is inderdaad een heel actief topic haha!

Plannen voor vandaag; straks naar verjaardag van mijn nichtje, ze is 16 geworden. Vanmiddag niks, einde van de middag komt mijn man thuis (man werkt ver weg, is maar 1 dag in de week thuis). Aangezien ik me nu nog aardig goed voel, gaan we vanavond met dochter uit eten en morgen een dagje zwemmen. Kan nu nog ;).

4. active82

active82 Fanatiek lid

24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Ik ga zo eens even bezig in huis. Vanmiddag een verjaardag, daarna komen vrienden hier op bezoek en morgenmiddag hebben we ook een verjaardag! Nog maar even zien wat we morgenochtend gaan ondernemen.

5. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

Welkom nieuwe dames! Wat is er al veel geschreven :p

@kwebbelsnoes jezus dat is niet niks wat jij al op je bordje hebt gekregen :eek: toch wel veel respect dat je er zo goed mee om kan gaan!

Net terug van ons hondje uitlaten samen met man lief. Ik ga zometeen even naar de winkel. Even die deur uit :o: kleine boodschapjes doen. Wil straks ook weer op de yoga bal oefeningen gaan doen voor de rug en bekken. voor de rest staat er vrij weinig op de planning.

Man had het er al over dat hij vanavond wilt gaan oefenen met de hond langs de kinderwagen te laten lopen :roflmao::p ze vond ooit naast de fiets lopen al super eng. Nu gaat het enigzins wel.

Ik zie die verbaasde gezichten al als ze in onze kinderwagen kijken en niks aantreffen :roflmao::roflmao::roflmao:

Even kijken of ik daar straks wel zo’n zin in heb. Denk dat ik het liever in de ochtend uitprobeer als het nog lekker rustig is op straat :p

Magnolia29 vindt dit leuk.
  6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Bij ons in de stad is dit weekend een gratis festival, waar echt toffe artiesten komen. Ik ga er vanavond met mijn vader naartoe. Voor het eerst echt tussen de mensen met rolstoel. Ik vind het wel echt een drempel, maar wil het eigenlijk ook niet missen, dus even door ademen en gewoon doen! Thuis komen de muren ook op me af, dus wil ik er af en toe nog op uit zal ik die drempel over moeten :thumup:

7. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ben met zoontje ingeleid met 39+2. Is met 39+4 geboren. Bij hem had ik ook niks van voorwerk.
    De vk wijt het aan indalingsweeen maar vorige week voelde ze inwendig het hoofdje al. Dus geloof het niet helemaal. Warmte kussen heeft wel iets geholpen, maar zodra die weg is voel ik meteen weerndie druk. Maar goed gaan t wel zien. Nu op weg naar 112 dag. 1 voordeel: genoeg ambulances aanwezig daar haha

8. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    Alle nieuwe dames welkom!

Hoe is het voor je kinderen dat je al een tijdje weinig kunt en gaat kunnen? Lijkt me erg zwaar. Alleeeerst voor jou natuurlijk.

Ik zie leuke plannen hier. Wanneer mag je ook alweer naar buiten met de baby? Als ie zijn temp goed vasthoudt of gewoon wanneer je dat zelf wil? Kan het straks kraamzorg vragen maar merk dat ik veel vergeten ben.

9. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Het is wel een voordeel dat mijn kinderen al bijna 9 en 6,5 zijn, ze kunnen veel zelf en gaan overdag naar school.
    Maar soms wel lastig, vandaag is mijn man weg en de kinderen waren buiten aan het spelen, komt mijn dochter elke 10 minuten aan de deur, dan waren haar schoenen niet goed, dan moest ze weer plassen en toen was het weer wat anders. Ik kan gewoon niet elke 10 minuten naar de deur lopen, dus de derde keer heb ik gezegd dat ze binnen moest blijven, dus nu is ze boos. Moeten echt iets verzinnen van een touwtje door de brievenbus dat ze zelf de deur open kunnen maken, dus dat moet mijn man morgen even doen.

Ik ben kraamverzorgende, dus antwoord op je laatste vraag: de baby moet goed op temperatuur zijn en moet in de groei zitten, meestal is dat rond dag 6/7 eerste keer naar buiten

10. Eliesjee

Eliesjee Bekend lid

15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    Onze hond heeft ooit een aanrijding gehad met een fietser, die reed als een bezetene door het park. Hond gelukkig niks maar die vrouw ging wel onderuit, lekker voor haar.
    Moet je maar niet zo hard op een voetpad fietsen.
    Maarja sindsdien is de hond dus wel heel bang voor fietsen, springt echt opzij en duikt helemaal ineen.

Daarom wil ik eigenlijk ook wel gaan oefenen met de kinderwagen maar precies om die reden vind ik het een beetje raar.
    Iedereen in het park vraagt al elke keer hoelang nog en of we dan ook met haar en de hond gaan lopen. Zie al helemaal voor me dat ze allemaal op me af komen rennen om te kijken en dan zit er niks in:roflmao:

Boordevol en Dikkiedikk vinden dit leuk.
  11. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Plannen voor het weekend: ik heb vanmorgen al weer yogales gegeven. Daarna even de stad in geweest omdat ik nog wat dingetjes wilde kopen voordat de baby komt. En het komt steeds dichterbij. :eek: Dus maar wat blauwe ballonnen gekocht voor de traktaties die mijn dochtertje mee kan nemen naar de peuterspeelzaal. En een klein cadeautje voor mijn dochtertje, voor als de baby geboren is.
    Vanmiddag wil ik mijn ziekenhuis tas verder inpakken en nog wat wassen. Beetje rommelen in huis en misschien nog een stukje wandelen nu het zo'n mooi weer is. En verder de traktaties van mijn dochtertje voorbereiden.
    Morgen moet ik de bedden verschonen, dus ik denk dat we maar meteen ons bed gaan verhogen. Helemaal geen zin in want dan moet ik er bijna met een krukje in klimmen..:roflmao:Morgenmiddag verjaardag van mijn nichtje die al weer 1 jaar wordt.

Boordevol en Magnolia29 vinden dit leuk.
  12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Waarom zitten er van die enorm was- en waarschuwingslabels in babykleding? Dat gaat onwijs irriteren, er zaten 8 labels in een mutsje die net zo lang waren als het mutsje zelf. Dus ik heb net een half uur lang al die ellendige labels uit de nieuwe mutsjes, rompers en babykleding zitten knippen :confused:

Jenn1993, Nina Sanders, active82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ik had al maanden wekelijks bloedverlies zonder aanwijsbare oorzaak, met 33 weken kans op vroeggeboorte en in die laatste week minder leven. Dus toen besloten tot inleiden.

14. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    Wat leuk @kwebbelsnoes, hier ook 9 en 7,5. En ook nog eens kraamverzorgende.. Leuk hoor. Hopelijk kom je deze tijd zo goed mogelijk door.

Met een lege kinderwagen lopen zal in die zin niet erg zijn als ze nog je flinke toeter zien toch? Dan is het neit heel gek dat de kinderwagen nog leeg is haha

Eliesjee vindt dit leuk.
  15. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Meiden wat kletsen jullie toch veel! Ik kan het niet meer bijhouden hoor.
    Ik heb vandaag dan ook een nietsdoedag. Rondhangen en wat met L spelen, maar dat is ‘t. En aan ‘t aftellen.. zo’n gek idee dat ik over twee weekjes een babytje in m’n armen heb!

16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.803
    7.396
    113
    Gefeliciteerd Siepie! Hopelijk knap je snel op van de bloedtransfusie en kun je echt gaan genieten
    Welkom nieuwe meiden!

Vanmorgen heb ik gewerkt, daarna meteen door om boodschappen te doen. Eigenlijk zouden we vanmiddag en vanavond naar een dag van onze kerkelijke gemeente gaan, maar voor de middag heb ik maar afgezegd, ik ben zo moe en last van mijn bekken, ik kruip lekker even in bed vanmiddag. Dochter is al een paar dagen ziek dus die doet niks anders dan filmpjes kijken en in bed liggen, en man gaat door met klussen. De jongens zijn opgehaald door mijn ouders om mee naar de middag te gaan. Als dochter een beetje opknapt schuiven wij drie wel aan bij de bbq vanavond. Scheelt weer koken :)
    Morgen lekker niks doen, het wordt heerlijk weer, dan bivakkeren we meestal de hele dag in de tuin. Zondag is voor ons een schermloze dag. Nouja, voor de kinderen, ik pak mijn telefoon er soms wel even bij, sowieso staan mijn boeken (kobo plus abonnement) daarop, dus als ik een boek lees heb ik mijn telefoon nodig, maar voor de kinderen is het een dag zonder schermpjes, dus dan vermaken ze zich de hele dag buiten, vaak worden er dan hele bouwwerken gemaakt met kapla, lego en de treinbaan door de jongens. Terwijl er door de weeks altijd gezeurd wordt om schermen, op die ene dag in de week dat het niet mag accepteren ze dat zonder gedoe en kunnen ze zo heerlijk spelen :thumup:

Nog maar 2 dagen werken, en dan verlof, zo'n zin in!

17. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    @Siepie85 en @Boordevol, gefeliciteerd met jullie kleintjes! Geniet ervan en hoop dat jullie snel herstellen!

Ik liep bijna 10 pagina`s achter. Jullie gaan echt heel snel!

Hier rustig aan. Wat wasjes, opruimen, uitzoeken. Gisteren het badje opgehaald en die ga ik straks of morgen nog schoonmaken. Maandag hebben we weer een echo. Ben heel benieuwd of we dan gaan weten of natuurlijk bevallen mogelijk is. Vind het ook erg spannend. De vorige echo veroorzaakte behoorlijk wat bloedverlies en moest ik 2 nachtjes in het ziekenhuis blijven.

Fijn weekend allemaal!

Eliesjee vindt dit leuk.
  18. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd voor de dames die bevallen zijn!! :D

Hier vandaag een rustig dagje. Vanochtend mijn schoonvader weggebracht naar Schiphol. Daarna even boodschappen gedaan. Ook kwamen vandaag verschillende pakketjes binnen. De lijst wordt steeds kleiner met wat we nog moeten aanschaffen. Heb er zoveel zin in dat de kleine er is.

Mijn man is naar een festival hier in de buurt. Nu kan hij nog haha, dus hij geniet er nog mag eventjes van, groot gelijk. Mis het soms ook wel een beetje hoor, met dit weer! Volgend jaar maar weer een keertje, geniet ik waarschijnlijk extra.

Ik lig nu dus met onze hond lekker op de bank series te kijken. Net een zak chocolade pepernoten half leeg gegeten, heerlijk!
    Bekijk bijlage 627670

Boordevol, wolkje1994 en Eliesjee vinden dit leuk.
  19. Dikkiedikk

Dikkiedikk Niet meer actief

@jvsd92 ook hier hebben we al pepernoten in huis gehaald! :p

Oh dames ik heb vanmorgen mijn zwangerschapskaart mogen trekken :eek:

Ik stond bij de informatie balie te wachten bij onze supermarkt. Het was behoorlijk druk dus ik stond al een tijdje te wachten. Zodra ik aan de beurt was besloot een oudere man voor te dringen.

Toen ik hem aansprak en vertelde dat ik aan de beurt was toen kreeg ik een kwade blik van hem naar me toegeworpen en zei die letterlijk: Ja maar ik ben oud.

EXCUSE ME?! :eek::confused:

Dus ik zei: Ja, en ik ben zwanger. En toen ging ik voor hem staan. Zijn gezicht was sprakeloos. Sorry, als hij het netjes gevraagd had prima maar dat kon ik even niet hebben o_O

Marvy, jvsd92, wolkje1994 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Nou, hier is de verloskundige net geweest. Heb al sinds gisteravond last van harde buiken. Halve nacht wakker gelegen. Warme douche wilde niet helpen, evenals rustig aan doen. Bloeddruk was goed, met de baby was (voor zover we kunnen weten natuurlijk) ook alles in orde. Inwendig onderzoek gehad en daaruit bleek dat alles gelukkig nog dicht zit :thumup: Moet wel volledige rust houden tot m'n buik weer een beetje tot rust is gekomen. Daarna weer verder kijken.

Deel Deze Pagina