De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. active82

    active82 Fanatiek lid

    24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Zo herkenbaar. Ik moet nog 2 dagen (nouja morgen half dagje thuis en donderdag nog een half dagje (zal wel iets langer worden) op kantoor). Ik ben echt toe aan verlof nu!
     
  2. active82

    active82 Fanatiek lid

    24 sep 2014
    2.178
    1.867
    113
    Owh echt zo frustrerend! En ook herkenbaar. Onze zoon had keer op keer oorontsteking. Ik kreeg ook geen doorverwijzing van de HA. Tot ik er op ben gaan staan dat ik een doorverwijzing wilde. Kwamen we bij de KNO-arts en die gaf aan: duidelijk verhaal: neusamandelen moeten er uit en buisjes in de oren. En sindsdien (dat is bijna 3 jaar geleden) nog maar 1 keer weer oorontsteking gehad (terwijl hij het daarvoor om de 3 weken had).
     
    Siepie85 vindt dit leuk.
  3. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    @Lotion bizar! Zo ben ik het helemaal niet gewend! Bij mij in omgeving worden kinderen snel doorverwezen enz. Wordt door de huisarts ook echt naar het gevoel van moeder geluisterd. Echt ongelooflijk balen zeg, ook voor je dochtertje heel sneu!

    @Vrouw1982 ahhh nee! Hopelijk stopt het snel en kan je lekker naar huis. Snap dat je na zo’n fijne ervaring van het bevallen, nu even moet schakelen.

    @Dikkiedikk goed voor jezelf zorgen. Je slaat jezelf voor je kop wanneer je na je zwangerschap ook nog last hebt, omdat je te lang bent door gegaan eerst.
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Met der Neus amandel was het ook al drama.
    De logopedie heeft toen een brief naar de ha geschreven met het verzoek voor een doorverwijzing.
    De kno hoorde hoe slecht ze sprak en icm het vaak verkouden zijn en snurken was dat genoeg om die er uit te halen en buisjes te plaatsen.
    Maar die keelamandel blijft een issue.
    Die halen ze er hier echt niet uit behalve als die dus zoveel keer ontstoken is geweest.

    @wolkje1994 Ze begreep me wel maar de kno doet er volgens haar niks aan.
    En dat weet ik ook wel maar had gehoopt op een doorverwijzing zodat de kno het zelf ook nogmaals kon beoordelen.
    Maar helaas.
     
  5. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Ik snap de reden erachter ook wel maar zou als ik jullie was gewoon elke keer aan blijven geven. Idd onderzoek wijst uit dat het tegenwoordig beter is om ze te laten zitten. Maar ik als klein kind ben daarna zo ongeveer nooit meer ziek geweest toen die krengen er eindelijk allemaal uit waren.

    Overigens is er nu een terug gegroeid in Mn keel vorig jaar daardoor echt giga keelontsteking van gehad gelukkig maar eenmalig.
     
  6. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Siepie85 ohhh heeerlijk dat jullie nu thuis zijn samen! Snap dat ’t ook pittig is, maar er gaat toch niks boven je eigen bedje.
    Hier geen idee - ik hoop nog steeds dat ik opeens weeën krijg. Maar of ik ’t echt geloof? Nah. De kans is gewoon groot dat ’t die ks wordt.
     
    Averna en Siepie85 vinden dit leuk.
  7. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Nou ik had toch de dag voor de bevalling nog een echo waar de baarmoederhals nog meer dan 3cm was en gesloten... en toch ineens dag later was ie der je weet het nooit!!
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  8. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Oohh ik hoop ’t zo erg! De dagen tot de ks zijn nu wel heel dubbel. Als ik sochtends wakker word, denk ik: ahhh weer geen weeën vanacht. Maar tegelijkertijd is het toch weer een dagje dichterbij ❤️ Daar kan ik dan weer niet op wachten :D
     
    Siepie85, Magnolia29 en Imona vinden dit leuk.
  9. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Verdorie...

    Net zo hard gevallen. Uitglijden was hier het probleem... rechterbeen schoot helemaal naar achter en ving mezelf op met mijn knie. Kwam wel heel veel druk op mijn onderbuik en onderkant zeg maar. Voel de baby goed bewegen. Zoiets hoef je toch niet naar je vk te bellen?
     
  10. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Shit wat balen en wat zul je geschrokken zijn! Ik denk dat je niet hoeft te bellen als je geen pijn/bloedverlies/etc hebt en de baby goed voelt. Maar bij twijfel gewoon doen natuurlijk
     
  11. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Pff, nu beginnen jndd weer de zorgen. Zijn oogwit is gelig. Heel duidelijk. Zijn huid niet. Schijnt normaal te zijn tussen dag 4 en 5, dat het op zijn ergst is. Het gaat met ontlasting weg maar hij heeft de hele dag nog niet gepoept. Nu maak ik me de hele tijd druk :(.
     
  12. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Zou wel bellen om het hartje evt te luisteren? Ter geruststelling?
     
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Niet doen!! Hier is ie ook gelig en oogwit ook en gisteren nog in het zkh gemeten en was goed. Geef je borstvoeding dan is het vaak ook nog erger.
     
  14. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    @wolkje1994 zo dat is even schrikken! Ik zou de vk wel eventjes bellen, zij kan dan een goede inschatting maken of ze even langs komt of dat het niet nodig is.

    @Lotion jeetje, dat lijkt me ook enorm frustrerend. Niks om je kindje steeds zo ziek te zien :( Veel beterschap!

    Ik heb inmiddels wat gaatjes geboord en onze nieuwe kapstok opgehangen :D Ff lekker opruimen. Wilde ook een paar haakjes bij ons op de slaapkamer hangen, maar kwam erachter dat m'n schroefjes op zijn :rolleyes: Dus morgen maar weer even een ritje naar de bouwmarkt.
    Vriend en ik gaan morgen even wat babykleertjes shoppen bij de Prenatal. Heb er nu al zin in :D:D:D
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Fijn dat jullie weer thuis zijn @Siepie85
    En @Boordevol ik denk niet dat je je zorgen moet maken, maar als het voor je eigen gemoedsrust is kun je natuurlijk altijd bellen.

    Ohhh my, stomme verkoudheid. Mijn stem is half weg.
    Hopelijk weg over 2,5 als ik mijn verlof ik ga ;) die hoest ook :eek:
    Extra dagje thuiswerken heeft me wel goed gedaan. Morgen werk ik ook nog thuis en woe en do ga ik wel naar kantoor. Ohhhh verlof begint nu echt op te schieten. Merk ook aan alles dat mijn buik een groeispurt maakt (alweer).

    Volgende week maandag controle vk en op dinsdag weer een groeiecho. Ben benieuwd op welk geboortegewicht ze hem gaan schatten. Gister is een vriendin van mij bevallen van een jongetje, Lev. Stond ook op ons lijstje een tijdje. Maar goed dat die 'm niet is geworden! :p

    Verder heb ik af en toe echt wel pijnlijke(?) harde buiken. Ik denk 2 op een dag ofzo. Klopt het dat ze geen pijn horen te doen? Het lijkt echt zo random een keer tussendoor te komen..
     
    Magnolia29 en Jo913 vinden dit leuk.
  16. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Voorzichtig aan doen jij!!:p maar eerlijk gezegd denk ik dat je naar je eigen gevoel moet luisteren.. als je het kindje goed voelt en verder geen pijn of bloedverlies hebt of iets dergelijks en je maakt je geen zorgen dan lijkt het me overbodig. Maar als je je zorgen maakt, meteen bellen!

    Ik heb dus vandaag te horen gekregen dan ik de suiker test nog moet doen, zin in:confused:
    O en mijn vingers verbrand tijdens het koken, behoorlijk.. en het doet echt nog steeds gruwelijk veel pijn, heb er gewoon kippenvel van. Nou ben ik benieuwd hoe deze (kleinzerige) de bevalling gaat overleven:o::thumup:
     
    Magnolia29, Boordevol en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Dank jullie wel dames. Ik merk dat ik alles weer gewoon eng vind en dat allerlei dingen die ik vergeten was weer opspelen. Hij heeft gelukkig net gepoept, heel gelig. Maar de kraamverzorgster zei ook dat het gelige normaal was. Morgen komt ze gelukkig vroeg. Dan laat ik haar weer kijken.
     
    Magnolia29 en Siepie85 vinden dit leuk.
  18. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Dankjewel dames! Ik heb voor de zekerheid even gebeld, pijn in onderbuik is echt niet grappig. Vk gaf aan dat zolang de baby nog lekker beweeglijk is, het goed is. Ben niet op mijn buik gevallen.

    @Nina Sanders harde buiken mogen geen pijn doen. Dat is de reden dat ik thuis ben komen te zitten. Maar zolang er geen regelmaat inzit en niet meer dan 10 per uur, hoef ik niet te bellen van de vk.

    @Boordevol agh snap dat alles nu weer even ‘eng’ is. Gewoon lekker navragen, al is het maar voor je eigen geruststelling

    @Siepie85 fijn dat jullie weer thuis zijn!

    @Jo913 haha ook al zo’n handige Harrie! Ik ben ook zo handig met koken, echt je wilt de littekens niet zien bij mij van t verbranden enz !
     
    Jo913 en Magnolia29 vinden dit leuk.
  19. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Ja wat is pijnlijk dat is moeilijk te zeggen. Bij mij naarmate je meer zwanger bent hoe oncomfortabeler ze werden. Doordat dan die harde buik echt van beneden tot boven zit en de kleine het dan soms nog voor elkaar kreeg om te bewegen was het niet altijd niet pijnlijk. En pas echt toen het donderdag weeen werden dacht o ja dit is het.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    @wolkje1994 ja de onhandigheid zelve. Extreem onhandig. Ik heb ook allemaal krassen enzo op mijn buik omdat die zo uitsteekt en ik daar dus nog niet zo aan gewend ben, maar ook gewoon tot bloedens toe:o:
     
    wolkje1994 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina