De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knuffelfloor

    knuffelfloor Actief lid

    28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw
    Wat lastig al die. Maagzuur!
    Hier ben ik het ook zat om. Elke keer. Te denken wat ga ik eten hoeveel ga ik eten. Wat zijn mijn suiker waardes en hoeveel ik moet spuiten. Ene keer reageert de insuline heel goed en andere keer kom ik weer hoog uit. Allemaal frustrerend omdat je het goed wilt doen voor kleine!

    Ik heb vaak last van mijn buik. Ik. Weet niet of het harde buiken zijn. De. Kleine ligt ook voor. Dat is keihard en andere plekken zijn zacht. De kleine ligt ook meestal. Recht van mijn navel en over dwars.
    Als ik ga bukken of wil opstaan van de bank of zo. Dan voelt dat niet fijn in de buik. Maar sommige plekken kun je nog gewoon indrukken. Maar de. Rest voelt hard. Zou dat harde buiken zijn?
     
  2. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Harde buiken zijn echt krampen die je voelt. Je buik wordt dan echt keihard.
    Ik herkende de gelijk toen ik ze kreeg.
     
  3. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    Heftig voor de meiden die zo een last hebben van maagzuur. Lijkt me geen pretje als ik het zo lees!

    @Loolaa Die kilo's zijn er bij mij echt aan gevlogen. Zit nu al zowat op 20 kilo niet normaal. Nou ben ik na de eerste positieve test gelijk gestopt met roken dus die extra kilo's en ook nog bij. En moet eerlijk zijn de eerste maanden had ik echt een taart verslaving :roflmao: dus ja ergens wel eigen schuld.
    @Kimmetjuh90 mag toch hopen dat ze er rekening mee houden dat je niet dicht bij je zkh woont en dat ze je niet met die extra stress laten zitten.
     
  4. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik had in t begin van mn zwangerschap cravings voor komkommer, en nu echt veel zoetife dingen, ondanks dat ik dingen toevoeg of verander.. misschieb toch geen gek idee om mn suiker te laten testen.. ik durf alleen niet zo goed :oops:
    Haha goed plan, ennnn heeel gezellig (voor mij dan) :p tenzij je hormonsterlijk gaat doen tegrn mij :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  5. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Nee hoop ik idd ook niet, heb t in wlk geval als vraagstuk opgeschreven voor de volgende controle, dat ik daar echt wel duidelijkheid over wil.
     
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Als ik eeb harde buik heb (en heb ze helaas regelmatig) dan ks mn gehele buik knoeihard, ik heb de laatste dagen ook waar de kle ikne loft dat t vervelend hard is en ongemakkelijk bij sommige handelingen .. dan moet de kleine echt even veeplaatsen, dan duw ik een paar ker op de harde plek en dan verschuift ze zich ook wel gelukkig :)
     
  7. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Kimmetjuh90 wat je zou kunnen doen is 1,5 uur na de maaltijd een keer je suiker kunnen prikken als je iemand kent met zoon apparaatje.

    Anders zou ik toch de GGT vragen. Soms zijn er maar kleine aanpassingen nodig.
     
  8. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ik ga hormonsterlijk doen tegen die arts als hij je niet serieus neemt:mad::mad::mad:. En dan zullen we wat beleven:roflmao::roflmao:. Tegen jou zal ik heel leuk doen:D.
     
  9. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    ik mag een 26 weken dansje doen!!!
     
    Kimberley92 en Kirzy vinden dit leuk.
  10. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik heb niemqnd in mn omgeving met zo een aparaatje, dus denk dat ikndan toch bij t zkh moet wezen..
    Oehh nu al zin in :rolleyes::roflmao::roflmao:
     
  11. knuffelfloor

    knuffelfloor Actief lid

    28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw
    Jah daar heb ik ook vaak last van dat de kleine de kont omhoog dut of wat dan ook dan is het ook. Knoeter hard. Vooral in de ochtend als ik van zij naar rug draai hihi
     
  12. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    taarverslaving is idd gevaarlijk. Ik had bij m'n zoontje een cheesecake, boterkoek en pannenkoek verslaving:confused:. Dat heeft ruim 30 kilo extra opgeleverd:eek:. Uiteindelijk is alkes er gelukkig afgegaan. En was uiteindelijk 4 kilo lichter dan voor dat ik zwanger werd. Dus dat geeft vertrouwen voor straks.
    Op dit moment krijg ik een hele vieze smaak van zoetigheid in m'n mond. En ik hoop dat het zo blijft. Dan kunnen we de schade zoveel mogelijk beperken.
     
  13. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Gefeliciteerd!!
     
  14. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Zoals al gezegd harde buiken voel je in je hele buik. Maar wat jij beschrijft zou een voorbode kunnen zijn. Ook als delen hard worden en het ongemakkelijk voelt is het een teken dat je wat rustiger aan moet doen.

    Kan me ook goed voorstellen dat het geen pretje is om zo met je voeding bezig te moeten zijn icm insuline. Voor wat het waard is, ik leef met je mee. En hoop dat je ergens afleiding kunt vinden.
     
  15. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Haha jaa hier ook hoor, toevallig ging ze erg vervelend liggen gisteren toen ik op de fiets zat, ik wilde mn been omhoog doen om te trappen, en deed erg vwel zeer die beweging en t lukte niet zo goed, dus toen maar even stil gaan staan en gaan duwen dat ze even anders moest gaan liggen :p duurde even, en toen kon ik weer verder fietsen :roflmao:
     
  16. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dank je wel! :D:D
     
  17. knuffelfloor

    knuffelfloor Actief lid

    28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw
    Jah ik denk dat ik meer rust moet inlassen.... Vanmiddag even een powernap van een half uur. Dat scheelt een hoop. Dit is mijn tweede middag slaapje sinds mijn zwangerschap. Ik wordt altijd zo raar wakker omdat je het niet gewend bent hihi

    Dank je wel. Mijn kleine is mijn alles waard met voeding alleen soms kies voor wat lekkers anders kom je er niet door met mijn demonen zo als mijn partner het zegt whahaha. Gelukkig ziet het zieke huis dat ook. Je moet er ook van genieten
     
  18. knuffelfloor

    knuffelfloor Actief lid

    28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw
    Dat wordt nog wat whahaha dat voelde niet prettig! Lekker dwars liggen voor mama
     
  19. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Haha nee zeker niet, deed beetjr zeer ook :roflmao:
    Gelukkig als ik aangeef dat ze anders moet liggrn doet ze dat wel :D
     
  20. knuffelfloor

    knuffelfloor Actief lid

    28 apr 2018
    310
    191
    43
    Vrouw
    Dan heb je haar al goed opgevoed:roflmao:
     
    Kimberley92 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina