De laatste 100 dagen van de zwangerschap!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmetjuh90, 4 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Hier na de 20 weken echo alleen nog een liggingsecho met 36 weken.

2. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    @wolkje1994 hier niet gehad ook. Toevallig gisteren wel echo gehad omdat deze dame in stuit ligt maar Anders had ik hem ook niet gekregen helaas..

3. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Ik kreeg geen meldingen meer dus ik.heb hier van alles gemist geloof ik. :rolleyes:

Bij mijn verloskundige krijg je standaard een echo rond de 8 weken, 12 weken, 20 weken en 32 weken.
    Met 34 weken moet ik over naar de gynaecoloog, dus ik hoop stiekem dat ik er dan nog één krijg. :D

Zindelijkheid gaat hier super goed. Twee weken geleden wilde mijn dochtertje ineens geen luier meer aan en sindsdien heeft ze 3 ongelukjes gehad, waarvan er 2 waren omdat ik haar niet snel genoeg kon helpen. Ze gaat nu zelfs al buiten mee op stap zonder luier. Alleen 's nachts draagt ze nog een luier.

Slapen gaat bij mij ook niet echt lekker. Heb te veel pijn, vind geen fijne houding, mijn man snurkt en dochtertje is ook nog regelmatig wakker. Hopelijk slaapt deze baby straks iets beter, want mijn dochter slaapt vanaf het begin al niet goed. :$

Verder gisteren de kinkhoest vaccinatie gehaald en eindelijk het formulier gekregen om mijn Zwangerschapsuitkering aan te vragen, dus nu alleen nog de zwangerschapsverklaring kopiëren en opsturen en mijn verlof is ook geregeld. :)

Nog even een kraampakket regelen (heb nog een hoop over dus ga gewoon losse spullen bij kopen) en de commode af maken (als de IKEA eens meewerkt en de kapotte schroef kan vervangen). Dan nog de geboortebedankjes regelen, adressen voor geboortekaartjes verzamelen en de kleertjes strijken. Wat kleine dingen kopen en dan hebben we zo ongeveer alles compleet. Hoewel ik vast wel weer iets vergeet. :roflmao:

4. Eliesjee

Eliesjee Bekend lid

15 dec 2018
    926
    1.219
    93
    Vrouw
    Zuid Holland
    De kleine zag er weer goed uit, over 2 weken nog een echo om te kijken of het op dezelfde lijn blijft.
    Ze is iets kleiner dan gemiddeld en ze schatten een geboortegewicht straks van 3200 gram

Marsepein en Poolvos vinden dit leuk.
  5. Neilia

Neilia Niet meer actief

@wolkje1994 hier bij de vk geen echo bij 30 weken.
    Alleen als ze de groei niet vertrouwen.
    Mijn vk doet maar 2 echo's.
    Termijnecho en 20weken echo.
    Ik kreeg met 7 weken een extra echo omdat ik in het verleden een miskraam heb gehad.

6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Doen jullie trouwens ook middagdutje?

Ijbde laatste tijd echt elke dag. Zoon middagdutje, dan ik ook. Amders kom ik de dag gewoon niet door...1.5 tot 2 uurtjes slapen smiddags doet echt wonderen.

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.819
    4.057
    113
    Zou wel willen maar denk dat mijn baas het niet zo'n goed plan vind dat middagdutje ;)
    Als ik vrij ben soms wel anders red ik het gewoon niet

8. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Winssen
    Nee eigenlijk niet.. maar zoonlief doet hier uiteraard ook geen dutjes en wil me er ook niet teveel aan wennen... plus ik ben niet moe genoeg haha! :D

9. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Ik kan overdag niet echt slapen. En al zou ik het willen, mijn peuterpubertje slaapt ook niet meer dus dat zou alleen af en toe in het weekend kunnen als mijn man thuis is.

kly073 vindt dit leuk.
  10. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Echt verschillend dus wel of geen echo rond de dertig weken! Mijn vriend en ik willen er wel graag één, dus gaan er nu één zelf aanvragen bij een echo bureau ! Even spieken!

Ik doe heel wisselend een middagdutje, ligt er helemaal aan hoe mijn nacht was. Heb net bijv 30 min heeeerlijk geslapen :oops:

11. Neilia

Neilia Niet meer actief

Nee.
    Ik werk 3 dagen tot 15:00.
    De dagen dat ik thuis ben slaapt C smiddags op ons bed.
    Da's wel mijn rust uurtje, ik doe dan he-le-maal niks:D

12. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh ja. Dag kan natuurlijk ook.

Oh.. ben ik dan zo lui? Ik red het echt niet. Dan ben ik zo moe en val ik om half 5 in slaao op de bank.. met een rondrennende peuter.. niet handig.

13. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113

Hier kreeg ik iedere keer een echo bij de verloskundige.. wist niet dat het zo verschillend was !
    Alleen sinds deze week maken ze geen echo’s meer , alleen met de doppler luisteren.

14. kimmaikel24

kimmaikel24 Fanatiek lid

22 nov 2012
    1.013
    638
    113

Zo’n fase heb ik ook gehad , nu geen middag dutjes meer.
    Ik viel ook gewoon in slaap op de bank , gelukkig keek zoontje dan gewoon tv :roflmao:

15. Neilia

Neilia Niet meer actief

Nee joh!
    Als je geen energie hebt dan is een dutje niet gek toch ;)
    Weinig energie heeft niks met lui zijn te maken gelukkig:p

16. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Hier in het begin overdag veel dutjes gedaan. Op een gegeven moment niet meer maar nu sinds een week of twee wel weer dutjes overdag. Ik red het echt niet zonder. Geniet ervan zou ik zeggen, vind het heerlijk en ik weet van mezelf dat ik normaal gesproken geen dutjes kan doen, te actief en onrustig voor.

17. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Winssen
    @wolkje1994 groot gelijk, wij hebben met 29 weken nog pret echo gedaan, even 4d kunnen spieken :D

wolkje1994 vindt dit leuk.
  18. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hee dames! Hier wat stil geweest en nog niet alles teruggelezen. Eergisteren snachts wakker geworden met mega buikpijn. Althans, begon houdbaar maar gisteren kon ik niet meer zitten of lopen of liggen. Niks dus eigenlijk. Dus hup, naar t ziekenhuis. Ze denken blinde darm ontsteking, zagen op echo iets dat erop leek.
    Met ons mannetje tot nu toe alles goed. Wel voor de zekerheid een prik gehad met cortison voor longrijping; soms zorgt een ontsteking voor vroegtijdig bevallen. Vooralsnog gelukkig niet.
    Vandaag zou ik geopereerd gaan worden, maar nu met antibiotica gaat t echt veel beter. Dus nu wachten tot de chirurg komt om te horen of t echt moet, of dat ik een beetje mag afwachten en zien wat er gebeurt. Pff. Zo spannend

19. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh jeetje dat is niet niks zeg!

20. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Winssen
    Jeetje wat vervelend!!! Van harte beterschap!

Deel Deze Pagina